Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jestem po wymianie obu pomp w moim jelonku, wymieniłem oraz filtr oleju, a ciągnik nadal kiepsko podnosi

 

Caps Lock!

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano (edytowane)

Zawór powinien się znajdować obok całego cylindra podnośnika pod tylnią górną pokrywą. Sprawdź ciśnienie oleju na wyjściach hydraulicznych

Edytowane przez Piotr6530
Opublikowano

Elo

Genialnie czy mogę odkupić od ciebie stare pompy bo podejrzewam ze są one w 100% sprawne.... a tak na serio oprócz pomp oleju i rurek układ hydrauliki w JD składa się z wielu zaworów regulujących ciśnienie, dławiących je, przelewowych, rozdzielaczy czy też zwrotnych które fabryka bardzo zmyślnie poukrywała w całym ciągniku. Co gorsza ich niedomagania są bardzo trudne do wykrycia i wymagają nie lada szczęści trochę narzędzi specjalnych oraz odrobinę wiedzy.

Od początku winą słabego ciśnienia oprócz pomp które już wymieniłeś może być jakikolwiek przeciek układu wysokiego ciśnienia na rozdzielaczu, podnośniku, czy orbitrolu, jeżeli tak jest cały wydatek pompy zostaje pochłonięty przez przeciek(nie mylić z wyciekiem) co gorsza orbitrol czy hamulce hydrauliczne przyczepy(jak są) mają tak zwany priorytet w zasilaniu i to one muszą dostać olej jako pierwsze i to o wartości zredukowanej i na tym etapie już masz 2 zawory gdzie możesz doszukiwać się nieszczelności a mianowicie zawór regulujący ciśnienie i zawór priorytetowy(ten drugi może bardziej na mieszać)

Dalej poddał bym diagnozie cały element podnośnika pod względem przecieków na tłoczysku czy zaworów które tam są ale ja o nich wiem nie wiele. To ta łatwiejsza strona hydrauliki w JD a zarazem jej jedna dziesiąta.......

 

pozdro

Opublikowano

przy pomiarze ciśnienia przed wymianą pomp ciśnienie skakało raz na 160 a za chwile 90 w zbiorniku nad główną pompą nie było oleju pompa wewnętrzna była w opłakanym stanie zęby w niej były półokrągłe dałem ją do szłifierza i ją zregenerował po tym remoncie w zbirniku pokazał się olej tyle że z podnoszeniem nie było poprawy więc kupiłem nową pompę główną jest już lepiej ale po godzinie orania trzeba dać dużo gazu żeby podniósł pług jak jest zimny podnosi bez problemów orbitrol jak się jedzie szosą to ściąga na lewo mam pytanie do sapacza czy z tymi zaworami na orbitrolu da się coś zrobić we własnym zakresie z góry dzięki za radę pozdrawiam

Opublikowano

Oj z orbitrolem nie mam pojęcia mam takie szczęście ze nie musiałem nigdy sie tym bawić ale wiem ze jest bardzo skomplikowany!

Godzina orania to rozumiem że olej na pewno osiągną minimum 40C i wszystkie niedomagania wychodzą na jaw. ogólnie test ciągnika na zimnym oleju nic ci nigdy nie powie a jedynie rozgrzanie go może dać ci obraz jego prawdziwego stanu lub usterek. Twoje niedomagania wyglądają na przeciek układu może to być orbitrol zwłaszcza ze zauważyłeś ze dziwnie działa... ale nie koniecznie. Żeby wykluczyć jakiś element z układu ja najczęściej go odpinam od reszty i sprawdzam czy usterka ustąpiła.

Zrób tak

-nagrzej olej tak do minimum 40C

-zbadaj ciśnienie na głównej pompie może być na wyjściu

-sprawdź czy w zbiorniku nad pompą masz olej podczas podnoszenia opuszczania skrętu kół po kilka razy i to w różnych opcjach z włączonym półbiegiem wałkiem WOM i przednim napędem

-czy podnośnik pod obciążeniem opada samoczynnie

 

pozdr

Opublikowano (edytowane)

Dzien dobry mam podobny problem

Jestem równiez po wymianie 2 pomp co nie przynisło skutku na rozgrzanym oleju pompa w skrzyni na wolnych obrotach nie podaje oleju a na szybkich jest do 5 bar a czsami wskazówka drży że nie można aż odczytac na zegarze. W moim przypadku na ciągniku tur drzy oraz podnosnik. olej jest nowy agrol stoul (czy jakos tak) Moze wie pan co możed byc przyczyną

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

hej

A gdzie zmierzyłeś te ciśnienie 5 bar jak możesz określić bo jest to ciśnienie stanowczo za małe jeżeli chodzi o działanie układu dostarczania oleju do głównej pompy ale za duże jeżeli chodzi o ciśnienie smarowania i chłodzenia układu!

Odnieś się proszę do mojego pierwszego postu w tym temacie i niestety tak jest chciał bym pomóc ale to chyba fizycznie nie możliwe, czasami sam muszę rozkiminiac ciągnik przez kilka dni i podłączać kilka manometrów w rożne miejsca + przepływomierz w różnych konfiguracjach żeby dojść ze np. sprężyny zaworu regulującego ciśnienie się zużyły i sa krótsze od wymaganych w specyfikacji co przywraca całą hydraulikę do działania i obie pompy pozostają nadal w ciągniku!!!

 

Dobra do rzeczy....

Napisałeś ze wymieniłeś pompy czy robiłeś to sam czy mechanik ci to robił a może ciągnik twojego wujka a on ci tylko powiedział żebyś się spytał na forum... bo jest ważne czy wymieniłeś wszystkie gumki po rozpołowieniu ciągniki i o ringi na rurkach w środku, czy sprawdziłeś czy w rurki nie są pęknięte, czy pompa która wymieniłeś była oryginalna czy zamiennik, czy sprawdziłeś pierścienie uszczelniające na tłoczkach HI-LO, wałka WOM i jego hamulca itp itd a to dopiero podstawa i poczatek..............

 

jak napiszesz wszystko jak na świętej spowiedzi to można próbować coś radzić.

 

pozdr

Opublikowano

Hej

Przecieków na układzie pompa główna pompa zebata nie było słychać (sprawdzane powietrzem) Hamulców przyczepy nie mam (był juz taki kupiony od handlarza) Orbitrol nie był sprawdzany (tzn. odłączany wg. twojego sposobu) Orbitrol moim zdaniem jest oryginalny. Cisnieni z pompy zebatej było mierzone na wlocie do pompy głównej (jest tam korek na 14 klucz) Pompy wymieniał mechanik, jest to mój ciagnik, mówił że wymienił wszystkie gumki przy rozpoławianiu. Pompa to zamiennik (mówili że turecki). Pierscienie 2 od półbiegów zostały zmienione na nowe oryginalne. Pół biegi działa na zimnym oleju 2-5 minut od zapalenia ciągnika pózniej ich wogule tak jakby nie było.WOM działa dobrze oraz naped również.

Z góry dzieki za rady.

Opublikowano

Okej zrób tak zainwestuj w manometr taki do 16-20 bar jeżeli masz do 250 to zapomnij nie wychwycisz różnicy 1 bara która tu może być istotna, dodatkowo potrzebujesz kogoś z tokarką bo będzie trzeba dorobić wyjścia do podłączenia manometru do wpięcia się w układ JD.

 

Ściągnij podłogę z kabiny i odkręć blachę tak żeby dostać się do zaworów na skrzyni(tam gdzie podłączone są cięgna od zmiany biegów włączania WOM oraz połówek HI LO. Siedząc na siedzeniu i patrząc w stronę silnika po twojej prawej stronie na pokrywie z boku masz dwa korki, pierwszy korek nazwijmy go 1 a za nim drugi nazwijmy korek 2 odkręć je i wepnij tam manometr(gwinty obu korków są calowe i o bardzo niestandardowym skoku wiec nie jest łatwo się tam wpiąć ale jest to wymagane jak chcesz naprawić swojego JD) tak żebyś mógł go zamieniać miejscami raz na korek 1 raz na 2

Korek 1 dolot do zaworów z pompy ze skrzyni

korek 2 wylot oleju z zaworów na główna pompę

 

I teraz tak:

na zimnym silniku obroty 800 mierzysz ciśnienie na korku 1 przy wyłączonych Hi Lo wyłączonym WOM i uwaga WŁĄCZONYM napędzie

notujesz ciśnienie

kolejno włączasz lub wyłączasz(opcja dla napędu) każdy z odbiorników i notujesz ciśnienie

to samo dla korka nr 2

wszystko powtarzasz przy 2000obr

a całe testy jeszcze raz dla 800 i 2000 obr na rozgrzanym oleju!!!!!!!!! do 40C min i wszystko notujesz!!!

 

jak to zrobisz to napisz wyniki

 

pozdr sapaczowy

p.s. chyba twój mechanik nie ma za wiele pojęcia bo po naprawie jest gorzej niż było ja bym kazał mu poprawiać albo zwrot kosztów skoro nie naprawił a kasę wziął, sprężonym powietrzem układu niskiego ciśnienie nie sprawdzisz....

Opublikowano (edytowane)

Dobrze sprawdzę te tylko dopiero może w sobotę. A jeszcze jedne pytanie ile jakie powinło być ciśnienie dostarczania oleju do pompy głównej na tym korku przy pompie co pisałem wczesniej?. Dziękuje za odpowiedz pozdr

Edytowane przez marcinnowo233
Opublikowano

hej

Nie bardzo czaje o jaki korek ci chodzi na pompie głównej ale ciśnienie podawania do pompy głównej mierzysz na korku 2(wcześniejszy post) i powinno wynosić więcej niż 9-9,5 bar(idealnie powinno być powyżej 10bar ale ciężkie do osiągnięcia w starszych traktorach), na pompie sprawdzasz ciśnienie pompy głównej i ciśnienie smarowania układu które powinno wynosić 1,5 bar jak dobrze pamiętam. Ale uwaga z korka 2 olej zanim trafi do pompy głównej idzie do zaworu przelewowego który otwiera się chyba przy około 7 barach i nadwyżkę ciśnienia i oleju kieruje z powrotem do skrzyni(jak sprężyna jest uszkodzona, gniazdo zaworu wyrobione, zawór źle ustawiony może ci dużo oleju uciekać tą droga zamiast trafiać do pompy)

 

pozdr sapaczowy

Opublikowano

Tak to korek pokazujący olej "smarowania" który to olej jest podawany ze skrzyni przez pompę która tam jest a jest ona o stałym wydatku. Pompa główna to pompa o zmiennym wydatku która dodatkowo potrafi się wyłączyć sama gdy nie musi pompować oleju(nie podnosisz siłownikiem nie skręcasz kół itp) wiec nie zużywa oleju ale olej cały czas jest podawany ze skrzyni wiec jego nadmiar ucieka z pompy do zbiornika nad pompą dalej do chłodnicy i do skrzyni w celu jej smarowania i chłodzenia zimniejszym olejem. Ciśnienie tam powinno wynosić dokładnie 1,5-2,5 bar ale nie powinno być wyższe niż 3,5. Jeżeli jest wyższe to tłumaczył bym to przeciekami w pompie głównej których na czas testu należny się pozbyć. Robi się to wyłączając pompę główna specjalnym "narzędziem".... oj sprawa się komplikuje ale przyczyna może być gdzieś indziej również....

 

U mnie było też tak samo sprubój wlać rzadszy olej i wyrzuć filtr u mnie to pomogło

 

Radzę włożyć go z powrotem na miejsce i osobiście nie radził bym nikomu tego robić! ..... jakikolwiek filtr to by nie był

 

pozdr

Opublikowano

W pompie jest zawór ciśnieniowy który przy określonym ciśnieniu nastawionym przez sprężynę uchyla się i puszcza olej pod tłoczki pompy tak że ciśnienie wypycha je i odsuwają się od krzywki po której sie przemieszają. Przez to ich ruch posuwisty zimniejsza się lub całkowicie zanika i wtedy pompa nie pompuje oleju ale jest w stanie gotowości(tzn pompuje minimalne ilości takie żeby utrzymać stałe ciśnienie w jej środku oraz uzupełnić drobny wyciek małym otworkiem który ma za zadanie upuszczanie oleju z pompy w celu zastąpienia go nowym schłodzonym) zawór ten znajduje się u dołu pompy pod śrubą na klucz i z rozcięcie na śrubokręt Jak go wykręcisz to wypadnie ci ten zawór i zorientujesz się jak działa nastawienie ciśnienia sprężyna i śruba z rozcięciem na śrubokręt. Żeby wyłączyć pompę musisz wykonać narzędzie które wkręcisz od góry dokładnie w korek ustawiony prostopadle do tego korka od spodu i dzięki któremu będziesz mógł wcisnąć ten zawór do środka otwierając drogę oleju do przestrzeni pod tłoczkami pompy! Ja wykonałem to z jakiejś złączki hydraulicznej z nawierconym w środku otworem gdzie wykonałem gwint M5 i wkręcam śrubę tak że zawór się uchyla i pompa jest w stanie uśpienia.

Opublikowano (edytowane)

Może to będzie mały off-top :)

 

Kolego sapacz pytanie do ciebie. Jak myślisz, czy ciągniki renault mogą miec podobne rozwiązania?

Pytam ponieważ mam ten sam problem w renault.

Edytowane przez andrejus
Opublikowano

Jestem po wymianie obu pomp w moim jelonku, wymieniłem oraz filtr oleju, a ciągnik nadal kiepsko podnosi

 

Caps Lock!

poza pompami co jeszcze robiłeś pompy były nowe czy używane i jakie jest ciśnienie w skrzyni i czy hydraulika zewnętrzna działa przwidłowo napisz to ci odpowiem

Opublikowano

Sapacz przyczyną niedziałania hydrauliki w moim jd był zawór przy filtrze oraz nieprawidłowe działanie rodzielacza hydrauliki (miał bardzo słaby przepływ wolny tzw. ) Dziękuję forumowiczom za rady.

A teraz Off topic

czy do elektromagnesu napedu na wyłączonym napedzie powinien dochodzic prąd oraz czy na włączonym powinien dochodzic z góry dzięki.

Opublikowano

Przy wyłączonym napędzie powinien dochodzić prąd.

Co było przyczyną tego wolnego przepływu i czym to się objawiało? Bo mam taki problem, że przy podłączeniu przewodów hydraulicznych np. od prasy, bardzo wolno podnosi klapę i opuszcza normalnie, a gdy zamienię przewody, podnosi szybko i opada pół godziny.

Opublikowano (edytowane)

Do jerzy 96

pierwsze i zasadnicze pytanie : masz tura na ciągniku ?

Jesli posiadasz tura należy zamontować zawór hydrauliczny(np.taki http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/39306/language/pr

przed wlotem oleju do rozdzielacza tura

.

W moim rozdzielaczu ciagnika jedna sekcja była poprostu zardzewiała (została wypolerowana papierem sciernym ) była to ta sekcja co jest ona jednostronnego działania tzn wychodzi z niej tylko jedne kolanko .

Były również popękane 2 sprężynki oraz jeszcze zmienilismy te spreżynki co powodują zatrzaskiwanie w danej pozycji rozdzielacza .

A jesli mocniej przytrzymasz dzwignią w jednostrone (np. do opuszczania klapy belarki) to widac poprawę.

Edytowane przez marcinnowo233
Opublikowano

Mam TURa ale nie rozumiem jak ten zawór miałby pomóc. Trzeba go zamykać gdy podłączam coś do hydrauliki?

 

Prawdopodobnie do rozdzielacza również będę się musiał zajrzeć (trzęsący się tur i tuz). Ściągałeś kabinę żeby się do niego dobrać?

Opublikowano

Mam TURa ale nie rozumiem jak ten zawór miałby pomóc. Trzeba go zamykać gdy podłączam coś do hydrauliki?" Tak dokładnie tak (u mnie teżtak było tur sie trząsł i z tym opuszczaniem problemy takie jak u ciebie a zawór pomógł )

Nie po co kabine od razu rozdzielacz zamocowany jest na dwóch srubach M8 i przewodach do niego dochodzących .

Może jutro zrobie ci zdjecie jak umnie jest zamontowany ten zawór .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v