Skocz do zawartości
scisly97

Problem z 4WD w JOHN DEERE 3140

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
scisly97    0

Witam. Dzisiaj pierwszy raz jeździłem swoim John Deerem 3140 w błocie. Okazało się że przedni napęd jest cały czas włączony. Gdy go włączę guzikiem, to jedyną zmianą od wyłączonego jest zapalona kontrolka. Co może być tego powodem? Jest jeszcze jeden problem. Gdy skręcam w lewo, prawe koło zostawia ślad (tak jakby za bardzo skręcało w lewo), a gdy skręcam w prawo to samo dzieje się z lewym kołem (chodzi o koła przednie). Czy to może mieś związek z włączonym napędem, czy inna może być tego przyczyna? Byłem na warsztacie, aby mi sprawdzili zbieżność kół, i wyszło, że zbieżność jest bardzo dobra. Czy mieliście takie problemy w waszych JOHNah?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić czy prąd dochodzi do cewki rozłączającej. Jak wyłączasz napęd to prąd płynie do cewki (elektrozawór) ta steruje zaworem olejowym -ciśnienie oleju rozłącza koszyk sprzęgłowy(ściskany przez sprężynę) napędu przodu.

Gdy włączysz napęd prąd płynie na kontrolkę a koszyk sprzęgłowy jest ściskany przez sprężynę.

 

 

Co do kół to przy wyłączonym napędzie skręcając na maxa zewnętrzne koło "rwie" glebę.

Edytowano przez czadowywicek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szczewko    31

Sprawdz cewke tak jak kolega podpowiedział a najbardziej czy do niej prad dochodzi. Pod kabina jest kostka w ktorej czesto owy przewod lubi zasniedziec.

 

Koła masz dobrze,poprostu rwie przez zalaczony naped.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już mowa o przednim napędzie to dorzucę mój pomysł.Żeby przedłużyć żywot automatycznej blokady przedniego mostu.Zamontowałem do dźwigni sterowania podnośnikiem mały wyłącznik dwu funkcyjny krańcowy .Działanie polega na załączeniu cewki(wyłączenie napędu) gdy dzwignia zostanie przesunięta do oporu w celu podniesienia narzędzia.Orząc na stale włączonym napędzie na uwrociach zauważyłem ,że koła przednie z dużym oporem pokonują blokadę.Gdzieś czytałem,że zalecane jest aby napęd wykorzystywany był do jazdy wprost,szczególnie na twardym i suchym podłożu (oczywiście w polu).

Edytowano przez czadowywicek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scisly97    0

To on ma automatyczną blokadę? Pierwszy raz takie coś słyszę. Chyba dużo rzeczy jeszcze o tym ciągniku nie wiem <_< :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Czyli wystarczy zwykła krańcówka załączona w obwód elektryczny napędu umiejscowiona gdzieś kolo tylengo ramiona? Bardzo sprytne i bardzo tanie rozwiazanie.

Wyłacznik krancowy

Mysle ze taki by sie nadał. Jak bede regenerowal rozdzielacz i podnosnik to na pewno to zamontuje u siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ,tylko musi jednocześnie rozłączać i załączać .Jedne obwód do cewki drugi do kontrolki .Krańcówkę miałem taką i przykręciłem go do osłony dźwigni a ro dźwigni w odpowiednim miejscu dospawałem kawałek płaskownika .Ustawienie krańcówki o której myślisz na zewnątrz przy ramieniu może być nieodpowiednie z uwagi na możliwość uszkodzenia podczas zapinania narzędzi albo mycia .

Edytowano przez czadowywicek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marek3080
      Witam
      Tak jak w temacie. Konedata pokazuje że to ten sam model silnika (4239TL) ale jest różnica w mocy. Jeśli ktoś wie i mógłby napisać skąd w 2850 biorą się dodatkowe 8 KM byłbym wdzięczny. I jeszcze na dokładkę czy można zrobić coś z silnikiem w 2650  aby miał te dodatkowe konie jak 2850? Czy to tylko dawka paliwa czy może inna turbina?
      Pozdrawiam
    • Przez Kamilek1997
      Witam jestem tu nowy i nie znalazłem na forum podobnego tematu. posiadam od nie dawna John deera 28-50 i mam taki problem nie ważne zimny czy ciepły , wywala płyn korkiem chłodnicy dzieje sie tak tylko wtedy gdy jedzie sie na pełnych obrotach po przejechaniu około kilometra, na postoju można trzymać na obrotach i nic się nie dzieje, proszę o pomoc 
    • Przez krecikkkkkkkk123
      Witam .
      posiadam JD 2140 4x4 79 r 82 km + Turbo 
      Mam pytanie mam miedzy nogami takie małe pokreło i po prawej stronie tez mam takie 2 pokretła jakby , i nie wiem do czego to słuzy .
      Moze wy mi powiecie .?
       
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez kierowca12
      Witam 
      Chciałbym się dowiedzieć jak jest zasłożony przedni wom w jd 3050 mógłby ktoś mi wyłać zdjecie albo chociaż napisać jak to jest zamontowane 
×