Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przymierzam sie do zakupu nowej forterry. i pytanie nietypowe. a wiec dzis byłęm na polowaniu i nie mieli kierowcy do John Deere. wiec posadzili mnie. i pytanie takie. bo jak wciaskasz bieg obojetnie jaki np E bo w jelonku nie ma numerycznie tylko alfabetycznie. i jedziesz na tym E i na dzwigni masz dwa przyciski zólwia i zajaca. i jak jedziesz i naduszisz zajaca to automatycznie zmienia bieg na wyższy a jak zówia to na nizszy niby to połbiegi. i czy w forterze tez taj jest?? czy raczej jak w ursusie starym 1 2 3 i 4 bez zadnych takich bajerów. chodzi o to ze wciskasz bieg i zas na nim zmieniasz automatycznie sobie ze szybcie i wolniej. prosze o odpiwedz.

Opublikowano

W forterze jest skrzynia 4-biegowa z 2 żółwiami - namacalnie rzecz ujmując po włączeniu np. jedynki masz do dyspozycji 2 żółwie czyli dwukrotnie możesz zwolnić i odwrotnie - powrócić do pełnej jedynki i taj na każdym z 4 biegów. Jest również tzw preselekcja - czyli po włączeniu pewnego przycisku podczas zmiany biegów (wciskaniu sprzęgła) włączają ci się 1 półbieg na każdym biegu(tzw. polówki - interpretacja własna), bardzo przydatne podczas transportu.

Opublikowano

można, tylko taka preselekcja jest przydatna do rozpędzania się a nie zwalniania, bo przy zmianie biegu głównego na wyższy mamy mniejszy przeskok predkości bo tylko o jeden półbieg

Opublikowano (edytowane)

to jak to jest. bo wiecie jeździłem w takiej budzie co byłą podczepiana pod jelonka i miałem uczucie ze facet w jelonku ma automata bo jedzie i zara szarpie zmiana na półbieg i przyspiesza. a to sie okazuje ze włączasz sobie byle jaki bieg np najwyższy i ruszasz jedziesz np 10km/h zaś dusisz przyciski bez sprzęgła i przerzuca na wyższy jakby automat jest chyba max do 3 razy. i zaś jak zwalniasz i czujesz ze muli to dusisz żółwia i przeskakuje na niższe jak śmigasz po asfalcie. czyli tak jakby automat forterrka tez tak ma bo widze na drążku na zdjęciach z boku dwa przyciski H i L czy to znaczy ze wrzucam np 3 i ruszam i słyszę ze juz max predkosc to dusze H i sam przerzuca na wyższy półbieg?? bo mi sie to spodobało ze bez wduszania sprzegła dusisz a tu zmiana

Edytowane przez gajor24
Opublikowano (edytowane)

Nie zrozumiałeś. Masz 4 biegi na których możesz 2 razy zwolnić przyciskiem żółwia (L chyba) i z nich powrócić do pełnego biegu zającem (przyciskiem H)

A w JD jest tak że wrzucasz zakres B i masz od razu na B1 i guzikiem przyspieszasz od B1 do B4 a w razie czego zwalniasz żółwiem do B1.

Czyli w Zetorze masz automatycznie na najszybszym półbiegu w każdym biegu a w JD na najwolniejszym.

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

aha czyli to samo co w jelonku. tylko ze jelonej ma tak ze przyspiesza a w zetorku masz ze idzie w dół tak. tez niby efekt automatu. bo to mi sie podoba ze smigasz szybkim biegiem. i jak cie telepie na drziurach to nie przegło i reduka tylko wciskasz przycisk i reduka na doł :)

Opublikowano

bo tak sie zastanawiam ze skrzynia ma 24 do przodu a na dzwigni widac tylko 4 :) to kazdy bieg ma 6 połbiegow i właczaja sie autoatycznie po wciskaniu przyciska H lub L

Opublikowano

predkosc walka zmienia sie przez pdwrocenie koncowowka walka yulko suprise z drugiej strony jest 21 wpustow, ale ja sobie inaczej z tym poradzilem:) wystarczy zatkac w walku otwor:) ja sobie tulejke dorobilem. z tego co patrzylem w katalogach to 540e mozna wziac zamiast 540, dla mnie troche glupio bo lepiej by bylo zamiast 1000.

Opublikowano

Witam przymierzam sie do zakupu nowej forterry. i pytanie nietypowe. a wiec dzis byłęm na polowaniu i nie mieli kierowcy do John Deere. wiec posadzili mnie. i pytanie takie. bo jak wciaskasz bieg obojetnie jaki np E bo w jelonku nie ma numerycznie tylko alfabetycznie. i jedziesz na tym E i na dzwigni masz dwa przyciski zólwia i zajaca. i jak jedziesz i naduszisz zajaca to automatycznie zmienia bieg na wyższy a jak zówia to na nizszy niby to połbiegi. i czy w forterze tez taj jest?? czy raczej jak w ursusie starym 1 2 3 i 4 bez zadnych takich bajerów. chodzi o to ze wciskasz bieg i zas na nim zmieniasz automatycznie sobie ze szybcie i wolniej. prosze o odpiwedz.

Bierz jelonka albo jakiś inny ciągnik forterra to wyjątkowo nieudany ciągnik. Jestem użytkownikiem forterry 650 motogodzin awaria goni awarię, w transporcie skacze, dużo pali.

Opublikowano

wiesz nie stac mnie zbytnio na jelonki. musze zamknac sie w 300tys. a ciagnik z turem i do tego przyczepa za 50tys. a kazdy jest awaryjny akurat w ta niedziele jelonkowi pękł wąz i wypluł cały olej.

Opublikowano

wiesz nie stac mnie zbytnio na jelonki. musze zamknac sie w 300tys. a ciagnik z turem i do tego przyczepa za 50tys. a kazdy jest awaryjny akurat w ta niedziele jelonkowi pękł wąz i wypluł cały olej.

Pękające węże faktycznie zdarzają się w każdym ale np. wymiana sprzęgła po 600 motogodzinach to już tylko w nowych zetorach.

Opublikowano

Koledzy nie chcę nikogo ganić ale 4 - 5 ostatnich wypowiedzi jest na poziomie wczesnego gimnazjum bez żadnego ładu ani składu, czy tak ciężko się trochę wysilić i napisać kilka rozwiniętych i poprawnie złożonych zdań ?

 

Jeśli ciągnikami jeździcie tak samo jak piszecie to nic dziwnego, że wam pada sprzęgło czy skrzynia.

 

Co do samej Forterry jak i innych ciągników tyczy się zasada jak dbasz tak masz.

Nie umiesz użytkować, konwerwować i dbać o ciągnik to miej pretensje tylko do siebie.

Opublikowano

ale na gwarancji. popadało wam. i macie ten najnowsze czy te starsze z małmi lampami z przodu

Sprzęgło i uszczelniacz w przednim napędzie już po gwarancji.Zetor z 2008 roku.

Opublikowano

a jeszcze jedno pytanie. czy nowa forterra ma amortyzowane przednie zawieszenie?? bo jelonek nie miał tylko sztywne i nak podskakiwał na polnych ze az ciezka jazda była.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v