Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

I prawidłowo bierzesz się za to wczesniej a nie liczysz na cód ,że bizonek nie nawali :)

 

Co do obudowy wialni to tylko te korytka masz do wymiany ? jeśli tak to proponuję wyciąć co złe i dorobić samemu te korytka , bo nowe są strasznie cienkie i wcale długo nie wytrzymają ....

 

Ja kupiłem bizona 16 lipca , 17 był już młócony jęczmień ozimy , dzien czasu spędziliśmy na przeglądzie kombajnu , naszczęscie nie było nic powaznego do wymiany ;) W sezonie wynikły awarie jak cieknący siłownik podnoszenia hederu , cieknący filtr od hydrauliki (jest założony w pełni wymienny , inny niż w orginale ,że tylko środek się wymieniało) , łożysko na targańcu (muszę wymienic cały mimośród bo go obtoczyło i jest luz) , dały znac równierz o sobie słabo podciągnięte sprzęgła od przenośnika ziarnowego (gdy zbiornik był pełny stawało) , sprzęgła od przenośnika pochyłego (gardzieli) , sprzęgła w zespole żniwnym , najgorszą awarią było rwanie pasa młocarni - najpierw go rozrywało na osobne paski (z trój psa) później spadały i się urywały , na koniec sezonu pasek urwał się i wcięło go w pas jezdny niszcząc go i szarpiąc - będzie do wymiany :(

 

 

P.S. jeśli byłby ktoś tak miły i podczas przeglądu swojego kombajnu mógłby mi zrobić zdjęcie tej blachy przytrzymującej ten pas i napinacza (to nie jest pilne) to byłbym wdzięczny , bo nie wiem w czym tkwi problem ,że rwie mi ten pas ...

 

Mój bizonek też z 82 roku , ale cena 1/3 wyższa .

Opublikowano

@pawlus kup dobry wzmocniony pas ze stomila, boli przy kupnie ale chodzi długo. Mój brat miał podobny problem porwał 3 pasy w roku, gdy się przyjrzeliśmy dokładnie okazało się że te 3 paski powinny być o ile pamiętam 17mm(albo 13mm jutro sprawdzę) i na zewnątrz przyklejony płaski pas który trzyma te 3 pasy, a były ok 15mm w rezultacie pas nie pracował na powierzchniach klinowych jak powinno być(wpadał głębiej), tylko zewnętrzna średnica koła pasowego współpracowała z tym płaskim pasem sklejającym 3 pasy.

Cieło pas co 2 dni, po kupnie oryginału problem ustąpił. Na pasie i kole pasowym to dobrze widać, wierzchołki koła pasowego (zewnętrzna średnica koła) wyślizgana, i paski w potrójnym pasie nie mają zużytych powierzchni klinowych, tylko te miejsca pomiędzy paskami klinowymi.

Opublikowano

@pawlus224 Też myślałem o tym aby wyciąć tylko te korytka, ale problem wynika z tego, że te obudowy ślimaków które wychodzą do podajników też wyglądają na oberwane. Niby są troche "zasmarkane" i to dosłownie przez jakiegos początkującego spawacza, ale jakoś boję się tego. Może mi ktoś jeszcze napisać kilka słow na temat wymiany łopatek w podajnikach? Chodzi mi o te gumy na łańcuchach. Krok po kroku. Będe wdzieczny.

Opublikowano

@bobytempelton - a wiesz ,że nie zwróciłem na to uwagi ... A to może być to , bo gdy pas się rozerwał i np urwał jeden z trzech pasków to przy ostrożnym włączaniu i wyłączaniu (jak prawidłowo włączac ? najpierw młocarnia a dopiero później wkręcac silnik na obroty ?) potrafił jeszcze dzień czasu przechodzić na dwóch rozdzielonych paskach ...

 

Podejrzewam jeszcze złe ustawienie napinacza , bo tak jakby odchylał się (przy wyłączonej młocarni) za daleko . Nie pamiętam jaki pas kupowaliśmy ale pamietam ,że kosztował 320zł bodajże (trójpas) . W każdym razie będę śledził temat , a gdy zacznę przygotowywac bizona do żniw , będę dawał znać w temacie co i jak ;)

 

P.S. Dzięki za odzew.

 

 

@master - a może zlecić to jakiemuś dobremu spawaczowi ? powinno wyjść taniej niż nowa obudowa , a jeśli zastosujesz grubszą blachę to napewno dłużej wytrzyma.

Ja u siebie kupiłem bizona z wymienionymi obudowami podajników i łańcuchami z tymi łopatkami , ale widać ktoś oszczędzał na tym łańcuchu bo co jakiś czas tata znajduje w zbożu te gumowe łopatki , i blaszki wzmacniające - nity puściły <_< Trzeba będzie chyba na śrubki z powrotem mocowac ...

Opublikowano

Oczywiście, że powinno się włączać na stosunkowo niskich obrotach, ponieważ uruchamianie na dużych obrotach powoduje znacznie szybsze zużycie pasków napędowych poprzez większy poślizg. Więc najpierw młocarnia, a potem gazu. :)

 

Może to wcale niegłupi pomysł dać komuś do pospawania uszkodzonych elementów. Bo ja wymieniając podajniki byłem bardzo niezadolowony, wymieniałem oba, a blacha była cienka jak na puszce po pasztecie, uchwyty nie pasowały, otwory też nie. Niby nowy element, a trzeba było przerobić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Oczywiście, że powinno się włączać na stosunkowo niskich obrotach, ponieważ uruchamianie na dużych obrotach powoduje znacznie szybsze zużycie pasków napędowych poprzez większy poślizg. Więc najpierw młocarnia, a potem gazu. :)

 

 

Na obrotach można nagarniacz włączyć, piszecie o niszczeniu pasa młocarni, a silnik się czasem nie poluzował ?

Opublikowano (edytowane)

Ja mam tak zrobioną obudowę wentylatora, wspawane nowe korytka pod ślimaki z grubej blachy ocynkowanej 1.1mm albo 1.3mm nie pamiętam, a ten kołnierzyk pod podajnik też mam zrobiony przez siebie cóż to jest wygiąć w kółko pasek z blachy o szer. 4 cm. Zrobie kilka zdjęć na dniach jak to wygląda. Do zrobienia tego przez siebie samego skłoniła mnie koszmarna jakość nowych obudów wentylatora.

 

Do spadania i niszczenia pasa potrójnego ma jeszcze wpływ nierówno postawiony silnik, tnie pasy i nierówno scina zrzucając ich, kiedyś u kogoś jeszcze widziałem koło pasowe to duże było założone odwrotnie i też zrzucało pas.

Edytowane przez bobytempelton
  • Like 1
Opublikowano

To mówisz kolego że te podajniki to lepiej samemu naprawić niż kupować?Bo właśnie mam kłosowy do wymiany i się zastanawiam właśnie <_< a z tym koszem to miałem tak samo nowy a cięzko pasował :wacko:

Opublikowano

Silnik nominał/orginał z plombami , więc najprawdopodobniej nigdy nie był przestawiany ... na liczniku ponad 2 tys mth (licznik działa , ale to nie możliwe żeby ten kombajn miał tylko tyle mth)

Stawiam na główną przyczyne ,że jest to napinacz , albo tak jak kolega wyżej pisał zły pas ...

Opublikowano

@pawlus nie chodzi o to czy ma plomby czy nie,bizon mojego brata z 86r też jeszcze ma plomby, a ten problem też u niego był, może nawet jutro znajdę chwilę i zrobie zdjęcie podstawy silnika u siebie i pokreskuje w paincie o co biega, napinacz to też możliwe, są tam na bolcu mocującym napinacz 2 tulejki, jeśli są wybite, luz wyczujesz ręką, a napinacz się kosi.

 

@zenon podajniki też sam regenerowałem :D , rozwiercałem zgrzewy, rozkuwałem podajniki wstawiałem nową grodź w środek z blachy 2mm, i dolną część podajnika i hula :D . Też zraziła mnie jakość nowych, nawet dobrze nie pasują do bizona, w ogóle sam regeneruje prawie wszystko co da się lub jest możliwość regeneracji :D B)

Opublikowano

Koledzy co do darcia trój pasa w bizonie czyli rozcinanie na paski pojedyncze to jest tylko jedna wada a mianowicie nadmierne zurzyte kolo na przystawce i odrzutniku. wystarczy zdemontować wrzócić w tokarkę i podtoczyć aby koło mniej się zanurzyło w pasie.Sam przy swoim to robiłem i po problemie a zjadłem dwa żółte trój pasy w sezonie i też kombinowałem z ustawieniem silnika i rolki napinacza.

Opublikowano

I prawidłowo bierzesz się za to wczesniej a nie liczysz na cód ,że bizonek nie nawali :)

 

Co do obudowy wialni to tylko te korytka masz do wymiany ? jeśli tak to proponuję wyciąć co złe i dorobić samemu te korytka , bo nowe są strasznie cienkie i wcale długo nie wytrzymają ....

 

Ja kupiłem bizona 16 lipca , 17 był już młócony jęczmień ozimy , dzien czasu spędziliśmy na przeglądzie kombajnu , naszczęscie nie było nic powaznego do wymiany ;) W sezonie wynikły awarie jak cieknący siłownik podnoszenia hederu , cieknący filtr od hydrauliki (jest założony w pełni wymienny , inny niż w orginale ,że tylko środek się wymieniało) , łożysko na targańcu (muszę wymienic cały mimośród bo go obtoczyło i jest luz) , dały znac równierz o sobie słabo podciągnięte sprzęgła od przenośnika ziarnowego (gdy zbiornik był pełny stawało) , sprzęgła od przenośnika pochyłego (gardzieli) , sprzęgła w zespole żniwnym , najgorszą awarią było rwanie pasa młocarni - najpierw go rozrywało na osobne paski (z trój psa) później spadały i się urywały , na koniec sezonu pasek urwał się i wcięło go w pas jezdny niszcząc go i szarpiąc - będzie do wymiany :(

 

 

P.S. jeśli byłby ktoś tak miły i podczas przeglądu swojego kombajnu mógłby mi zrobić zdjęcie tej blachy przytrzymującej ten pas i napinacza (to nie jest pilne) to byłbym wdzięczny , bo nie wiem w czym tkwi problem ,że rwie mi ten pas ...

 

Mój bizonek też z 82 roku , ale cena 1/3 wyższa .

 

Ehh koledzy - nic na siłę. Sprzęgła pewnie miałeś dobrze ustawione.... . Sprzęgło w przenośniku pochyłym (gardzieli) chroni bęben młócący i pas który go napędza. Jak za dużo masy "łyknie" kombajn to sprzęgło to zatrzymuje przenośnik pochyły, który stosunkowo łatwo odepchać - szczególnie, gdy kombajn jest wyposażony w dodatkowy siłownik (zamontowany do tego właśnie celu). Podobnie jest z przenośnikiem ziarnowym.... . Sprzęgło "zaciśnięte" przestaje być sprzęgłem, które ktoś tam w jakimś celu zamontował :) . Wyreguluj sprzęgła jak należy to nie będziesz wiedział co to zapchanie bębna i palenie pasów. Dotyczy to całej maszyny.... . To są moje doświadczenia z 19 sezonów...

Opublikowano

Mylisz sie kolego ;)

 

Nie chcesz mi chyba powiedzieć ,że dobrze było wyregulowane sprzęgło podczas sytuacji koszenia wyległej mieszanki pierwszym biegiem bez przyspieszacza ? Skoro przy odtykaniu ręcznym podajnika slimakowo palcowego przy włączonym zespole żniwnym (przy WYŁĄCZONYM SILNIKU) można było cofnąć podajnik a sprzęgło przeskakiwało ;)

 

Pas paliłem tylko raz na przekładni bezstopniowej (nie pamiętam dokładnej nazwy @bobytempelton) obrotów bębna młócącego - wyskoczyłem na kombajn z gaśnicą bo było tyle dymu ,że nie wiedziałem co się stało :lol: najgorsze ,że wtedy byłem na polu sam ;)

 

Nie dokrecam sprzęgieł kłowych na chama do oporu - wiem do czego służą .

 

P.S. Gdybym był wszechwiedzący nie osmieszałbym się banalnymi pytaniami (które pewnie się wam takie wydają) , praktyki w porównaniu do Ciebie kolego pewnie nie mam żadnej , ale mam nadzieję sie czegoś dobrego dowiedzieć o eksploatacji kombajnu od osób takich jak ty :) A ... w 82 roku nie było cofania przenośnika , weszło to dopiero w 87 roku bodajże :)

Opublikowano

Ok. Z Twojej wypowiedzi można było wywnioskować, że skręciłeś sprzęgła :) . Ludzie wpadają na różne pomysły, jak np szlif wału bez wyjmowania z silnika - jeden z ostatnich tematów na forum :) .

Opublikowano

@balcerek1 ty pewnie miałeś ten sam problem który opisałem tylko wykonanie spaprałeś jak cholera, pewnie ty też kupiłeś ten trójpas z węższymi paskami klinowymi i wpadał głębiej i koła cieły go na 3 części. A ty z tokarką wjechałeś i zniszczyłeś koło....

Opublikowano

Witam koledzy. Z doświadczenia wiem ze wystarczy mały luz na napinaczu pasa zeby były jakieś problemy. Akurat w moim jest pas płaski (zo50) ale w rekordzie którym kiedyś kosiłem ten powód też niszczył pasy. Mówicie ze z tymi nowymi podajnikami jest taki problem? bo w ubiegłym roku kupiłem nowy zbożowy ale dopiero teraz będę brał się za jego wymiane, przy okazji wymienie wszystkie łożyska i piasty kłowe na odrzutniku i młócarni bo mam juz troche wyrobione. Po za tym reszta u mniie jest perfekt:)

Opublikowano

To tak powinna być ustawiona osłona pasa:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f173e4d3f026f6bb.html

Tak podstawa silnika względem ramy kombajnu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8d4df7c2323c661.html

A tak wygląda spód obudowy wentylatora z wstawionymi rynienkami pod ślimakami przeze mnie, rewelacji nie ma, ale napewno dłużej po żyje niż nowe dostępne dziś.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2556b71e64cfaac9.html

  • Like 1
Opublikowano

Dzieki serdeczne @bobytempelton za poświęcenie i wstawienie fotek :)

 

Tą osłonę już rozkręcałem kilka razy , a u góry przy małym kole pasowym mocowanie jej jest na taką jakby szpilkę wkręconą w korpus przystawki - miałem tam zdarty gwint i musiałem to odciąć i przyspawac śrubę bo blacha miała luz . Sprawdzę to ustawienie silnika - o tym nie wiedziałem a zdjecie będzie mi w tym bardzo pomocne :)

Opublikowano (edytowane)

@bobytempelton może i zniszczyłem kola kolego ale jakoś na ten rok trójpas 5 sezon będzie się obracał to trochę dziwne ze były by zniszczone kola. Ale każdy robi jak uważa. Ustawienie rolki napinacza odgrywała rolę w Z050. Tam był montowany szeroki pas plaski przy którym było wiadomo kiedy rozlatywały się łożyska na rolce bo zaczeło przepychac pas na jedną stronę. Pozdrawiam :)

Edytowane przez Marcin91
pisanie posta pogrubioną czcionką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v