Skocz do zawartości
MF2007

Przekładnie bezstopniowe

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przekładnie
MF2007    1

Proszę o wasze opinie na temat różnych przekładni bezstopniowych czyli vario, s-matic, eccom, dwusprzęgłowa CVX/AC, Direct.

Głównie chodzi o trwałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

z przekładni bezstopniowych jakie dosiadałem najlepiej się jeździ fendtem i sterowanie tą przekładnią przez operatora jest super rozwiązane.. chociaż i CNH (case/newholland) mają super rozwiązane sterowanie tylko już działanie tej skrzyni jest kiepskie. nie odczuwa się tego gdy ciągnik ma lekko, wtedy pracuje to zupełnie jak w fendzie można wręcz powiedzieć super.. następną przekładnią bezstopniową jaką jeździłem to claas xerion, bardzo fajnie to sobie radziło technicznie tylko w modelu jakiego dosiadałem sterowanie nie było ciekawe- działało to z lekkim opuźnieniem. w nowych modelach się pozmieniało więc może poprawili niedogodności.. ferguson ma skrzynię fendta tylko też spartolili sterowanie tzn technicznie działa to dobrze tylko sterowanie tą jazdą wystającym z podłokietnika 'pin-D-lem' to męka. w jd podobnie jak w fergusonie też wystający pin-D-el z pokrętłem technicznie działa to dobrze i sterowanie samą skrzynią można porównać do fendta tylko brak dodatkowych funkcji.

a z trwałością? zmieniaj oleje( oleje syntetyczne lub półsyntetyczne) filtry to pojeździsz chociaż skrzynia koncernu agcco wydaje mi się, że będzie miała najdłuższą żywotność gdyż zmiana przełożeń odbywa się tylko w postoju i ma tylko dwie prędkości. nie znam budowy przekładni xeriona więc się nie wypowiem a w CNH to są 4 przełożenia przełączane pod obciążeniem i sprawność tej skrzyni może się skończyć najszybciej podobnie jak w jd gdzie (nie jestem do końca pewien) tych przełożeń jest 3.

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

patrząc na to co pokazują testy Instytutu w Nebrasce to Przekładnie 4 stopniowe (CNH, JD, Claas) wykazują mniejsze straty niż 2 stopniowe (Vario Fendt i MF). Przekładnia Xeriona z 8 stopniami jest dość ciekawa, ale poza jazdą owym ustrojstwem to nie mam wiedzy na ten temat (była to I bezstopniówka jaką jeździłem także dość dziwnie na początek) Odnośnie Direct to skrzynia 4 zakresowa z nabudowanym automatem, jednym to pasuje, innym nie. Odnośnie samej skrzyni to opinie o niezawodności są pozytywne, jednak nie wiadomo do końca ile w niej zmieniono względem wzorca i jak zachowuje się automat, także wielka niewiadoma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MrValterka    4

U nas był modele t172 direct wgl. mocy nie miał, piszczał zgrzytał a nie jechał. Skrzynia była 2 razy robiona a gdy miała wypadek to na żyletki poszla ;)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek16m    102

Bardzo dobry temat. ;) Ma ktoś może jakieś linki do artykułów o przekładniach bezstopniowych? Schematy budowy poszczególnych przekładni też bym chętnie pooglądał.

 

Przenoszę do "Tematów ogólnych", żeby nie zaginął wśród tematów o wyborze ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
body78    0

Piszecie o pojazdach nowych a temat z przekładniami bezstopniowymi zaistniał w latach 60,ihc produkowało dużo modeli z bezstopniową przekładnią sam mam z lat 80tych.Może miał ktoś styczność z tymi pojazdami.Co prawda diagnoza ewentualnej usterki jest dosyć trudna dla osoby niewtajemniczonej lecz wszystko jest do przejścia.Podstawową rzeczą w mojej przekładni hydrostatycznej mającej wpływ na jej żywotność jest olej i filtr!!! Zgromadziłem sporo materiałów o tego typu przekładniach i muszę powiedzieć że obecnie stosowane np w fendt konstrukcyjnie są bardzo podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez MADER12
      Witajcie, wie ktoś może jak w ciągniku JD 5M zmieni się promień zawracania z oponami o szerokości 340 na przodzie i 480 na tyle, a 480 na przodzie i 540 na tyle?
      Będą to różnice rzędu centymetrów, czy może metrów?

    • Przez kowcio
      Witam, potrzebuję namiary na mechaników w województwie łódzkim którzy zajmują się naprawą ciągników zachodnich
×