Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam koledzy.

Posiadam mf255 z turem 3b i chce na tylne cięgna(tuza)podpiać maszt z wózka widlowego.

Chce tam zastosować (CIĘGŁO ŁĄCZNIK HYDRAULICZNY ) do przechyłu masztu.

Posiadam rozdzielacz 3 sekcyjny do tura i chciałem ciegło hydrauliczne podłaczyc w gniazda 3 sekcji bo rzadko jej używam a w 1 sekcje wstawić zawór 3 drożny kulowy do podnoszenia wideł w maszcie. Ma to działać tak że jak nie używam tura zakręcam zawór i ciśnienie zamiast podnosić tura będzie podnosić widły a 3 sekcja będe przechylał maszt.

Jak myslicei bedzie mi to działać i jak będe musiał mieć ustawione drążki od tylnego tuza przy podpietym maszcie?

Edytowane przez DAVVID
Opublikowano

witam nie dawno przerabiałem ten sam problem. Rozdzielacz od tura też mam 3 sekcyjny (do obsługi tura używam 2 sekcje i jedna wolna) na początku zrobiłem tak jak piszesz (maszt na siłowniku w miejscu śruby) ale się nie sprawdziło bo podnośnik opadał. Trochę przerobiłem instalację mianowicie pod 3 sekcje rozdzielacza od tura podpoiłem podnośnik (wykręciłem korek pod siedzeniem do zasilania dodatkowego siłownika wzmacniającego udźwig podnośnika) , a podnoszenie wideł podłączyłem do seryjnego rozdzielacza. Rozdzielacz od tura jest połączony z oryginalnym szeregowo(pierwszy od tura oczywiście). Mankamentem tego ciągnika jest to że praktycznie każda jedna śruba jest z gwintem calowym i niestety musiałem korki przewiercać i spawać do nich jakieś metryczne króćce :lol:

 

P.S. Nie potrzebny ci żaden zawór 3 drożny wystarczy że wstawisz zwykły trójnik i będziesz miał podpięte tylko jedno urządzenie, oczywiście z sekcją od podnoszenia tura to nie będzie działać

Opublikowano

Czy w mf 255 przy ustawieniu na stały wydatek i dźwignia pod siedzeniem w prawa stronę cięgna zawsze będą się podnosić?

Jak chce podnieść tura a na cięgnach mam podczepione np. wyciągarkę to ona podnosi się do max. musi tak być?

Opublikowano (edytowane)

ten typ tak ma jest to przyłącze przystosowane do tura ma na celu utrzymywać przeciwwage w górze, a jak nie chcesz żeby ci podnosiło musisz podpiąć tura pod drugie wyjście (dźwignia w lewo) będzie działać normalnie Pozdr

Edytowane przez Karol0
Opublikowano

Maszt na cięgnach podnosze a zamiast śruby dam łącznik hydrauliczny, siłownik do przechyłu masztu.

Chce sterować przechyłem masztu z rozdzielacza i jeśli to będzie możliwe podnosić maszt też tym rozdzielaczem.

Opublikowano

Tak, jest taka możliwość.

Był tutaj taki jeden co podłączył rozdzielacz pod podnośnik, wkręcając wąż od rozdzielacza w korpus podnośnika [na krawędzi bocznej po lewej i prawej stronie z przodu korpusu są takie śrubki na imbus, tam albo z góry też jest taki korek gdzie można wkręcić ten wąż i wtedy rozdzielaczem sterujemy podnośnikiem.]

Opublikowano

Ale będe mógł używać tura normalnie? podnośnik nie musi być sterowany z rozdzielacza, chce sterować przechyłem i podnosić maszt z rozdzielacza.

Chce bez kombinacji używać tura i np na tylnych cięgnach maszt przechylać i podnosić ale teraz gdy używam tura cięgna podnoszą się automatycznie a tego nie chce.

Opublikowano

Cięgna nie podnoszą się kiedy dźwignie zaworu pod siedzeniem przełączysz na wyjście 2 [siedząc w ciągniku to w prawo] i wtedy olej idzie do rozdzielacza od kiprowania przyczepy i jak chcesz obsługiwać 2 funkcje to ten rozdzielacz bym wymienił na nowy, 2 sekcyjny.

 

Ale wtedy między sterowaniem TUR'em a masztem trzeba będzie przełączać ten zawór pod siedzeniem i jak przełączysz na TUR'a to maszt Ci się zacznie podnosić co może w czasie pracy przeszkadzać.

 

Można zrobić też że wsadzisz rozdzielacz 5 czy 4 sekcyjny- 2-3 sekcje do TUR'a i 2 do masztu i wtedy podepniesz to pod "wyjście 2" i cały czas będziesz miał włączone oba urządzenia i sterował z jednego miejsca bez kombinacji.

 

Jeszcze jest opcja taka że pod "wyjście 2" podłączasz zawór trójdrożny lub elektrozawór i sobie szybko przełączasz między rozdzielaczami i podnośnik Ci się nie podnosi. Ale minus taki że nie mogą pracować obydwa rozdzielacze jednocześnie.

Opublikowano

Tak da to się zrobić tak jak chcesz i zawieli roboty tu nie ma, wystarczy tylko przekręcić 3 przewody z tergo rozdzielacza pod siedzeniem i wszystko będzie grało bez przełączania tego rozdzielacza pod siedzeniem z wyjścia 1 na wyj 2.

 

zakładamy ze będziesz używał w rozdzielaczu pod siedzeniem wyjście 2. (u ciebie jest chyba podłączony pod nie rozdzielacz 1 sekcyjny jeśli dobrze widziałem na zdjęciu w galerii)

 

wersja najtańsza

 

krok 1 . przewód który zasila ten rozdzielacz 1 sekcyjny zostawiasz przykręcony odkręcasz przewód powrotny.

 

krok 2. z wyjścia 1 (to wyjście prawdopodobnie jest pod rozdzielacz 3 sekcyjny) z rozdzielacza pod siedzeniem odkręcasz te 2 przewody i zaślepiasz te otworki.

 

krok 3. bierzesz teraz ten 1 przewód odkręcony w krok 1. ( przewód powrotny oleju) i podłączasz go do przewodu zasilającego rozdzielacz 3 sekcyjny a powrót podłączasz do powrotu w wyjściu 2 .

 

możesz to tez zrobić odwrotnie nie ma to różnicy.

 

tylko jak będziesz używał rozdzielacza 1 sek. to ten 3 sek. będzie odłączony i tak samo będzie jak odwrotnie podłączysz te rozdz, ten 3 sek. zasila 1 sek.

 

Wersja Droższa

 

możesz tez te rozdzielacze podłączyć przez 2 trójniki ale wtedy zasilanie do zasilania i powrót do powrotu.

 

jak co nie wiesz to pytaj :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez tiger2911
      Pod koniec roku pojawił się problem wymieniłem tłumik i kolanko z układu wydechowego po zamontowaniu i odpaleniu po dwóch dniach od montażu, podczas pracy pojawia się woda przy połączeniu układu wydechowego. To jeden z problemów bo drugi to ciągnik raz pali jednego dnia a drugiego nie chce odpalić aż gasnie podświetlenie tablicy  akumulator naładowany na maksa 
      Proszę o podpowiedź co mu dolega 
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v