Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
rafal4610

olej do wspomagania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
rafal4610    54

Mam Forda 4610 i jak kupiłem to gość powiedział że do wspomagania jest zalany olej jak do skrzyni automatycznej. Znajomy miał MF590 i mówił że taki sam ma zalany. Wszystko ładnie pięknie ale w pompie na wierzchu ten olej jest biały. To wygląda jak zsiadłe mleko :D Teraz nie wiem czy spuścić ten olej a zalać nowego czy to zostawić i nie ruszać ? Boje sie że jak spuszcze i zaleje nowego to zapowietrzy mi układ wspomagania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    24

Kilka razy ruszysz kierownicą i będzie chodziło-odpowietrza się samo , aby był olej.Masz pomieszany olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafal4610    54

@Rpalka właśnie tym mam zalane ;) I taki był wlany(podobno). Wiem że w kolorze był identyczny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rpalka    0

Starosc nie radosc :P

Sprawdz filtr i zalej nowym - moze bylo cos mieszane, w najgorszym pompa moze szwankowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

Ale tam chyba nie ma filtra... Przynajmniej ja nie widze... Pompa jest ok bo lekko sie kręci nawet pod obciążeniem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rpalka    0

To jak sie kreci to jest dobrze :P

Nr filtra 83936985 = EDPN3K758A - jest w srodku w tej pompie

Jak potrzebujesz to ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rpalka    0

Nic trudnego - zlewasz plyn, odkrecasz rurke - taco jest przykrecona do "dupki" :P tej pompy, odkrecasz srube mocujaca i sciagasz ten garnek i masz wszystko na dloni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    347

Ten biały czy też mleczny kolor oleju na wierzchu to wina jego wieku.... tej pompy się nie odpowietrza (tam u góry jest taki cycuszek, który służy właśnie do "automatycznego" odpowietrzania się pompy) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolko    0

U mnie w C-360 tez mam wspomaganie i zalane mam Boxolem 26 bo jest rzadki. Ten bialy kolor byl u mnie zaraz po tym jak zalalem to wspomaganie i wg mnie ta biala barwa jest wynikiem pienienia sie tego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

i pojawił sie nowy problem, i żeby nie zakładać nowego tematu pisze tutaj. Otóż czy przez to że mam ten zmieszany olej mogło sie coś zrobić z kątem skrętu ? Bo mam wrażenie że kiedyś miał mniejszy promień skrętu niż teraz. Problem pojawił sie nie dawno. Kiedyś to prawie w miejscu nawracałem, a teraz potrzeba więcej miejsca, a to jest dla mnie ważne bo mam na nim ładowacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To raczej nie będzie wina płynu chyba że jest totalnie stary i przepracowany. Im bardziej skręcone koła siłownik działa pod bardziej niekorzystnym kątem, potrzebuje większego ciśniania żeby skręcic koła. Możliwe że nie ma siły a tu już może być wina pompy, rozdzielacza czy orbitrola, siłownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

ale tu nie ma siłownika :P Nie wiem jak to działa, ale tu jest układ jak w c360 i do tego pompa i bez siłowników :blink: Jak oglądałem to myślałem że nie ma wspomagania. Co do luzów to troche są luzy... Może to być wina tego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Oczywiście, luzy mogą powodować mniejszy skręt. Kręcisz kierownicą i część obrotu kierownicy tracisz na skasowanie luzu na drążkach w danym kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

tak sie przyjrzałem i chyba mam przyczyne. Otóż drążki kierownicze kończą swój żywot i podejrzewam że to tam gdzieś sie przycina i dlatego kierownica nie obraca sie do końca. Czasami wszystko jest ok więc raczej to to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

mam wrażenie że w prawo ma ciut większy skręt... I nawet po kierownicy widze, a w lewo jak go naleci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez farmkam
      Jak w temacie, chciałbym .się dowiedzieć jakich smarów używacie do smarowania swoich maszyn rolniczych,ciągników,kombajnów.Ja dotychczas smarowałem wszystko jak leci smarem ŁT 43 to chyba najpopularniejszy smar w rolnictwie,ale czy najlepszy ??? Co sądzicie???
    • Przez SebaCzyta
      Może na rynku jest coś nowego, protestowałbym jakiś nowy olej. Znacie coś? Polecicie?

       
    • Przez ketlin23
      Witam przepraszam ze na tym forum i w tym dziale 
      Czy olej Fusch 10W40 STOU nadaje się do silnika do ciężarówki man F 2000 26.414 czy ten olej będzie spełniać wymogi czy lepiej kupić typowo samochodowy 
      Proszę o racjonalną pomoc
    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
×