Skocz do zawartości

Zakup kombajnu fortschritt E514 prośba o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,noszę się z zamiarem kupna kombajnu, i znalazłem takie oto ogłoszenie.Dzwoniłem do sprzedającego powiedział że kombajn jest w dobrym stanie, ale mówić to można ,dowiedziałem sie też że maszyna została sprowadzona z Czech , a na forum wyczytałem że maszyny z tamtąd mają różne opinie.Prosił bym Was o zerkniecie na to ogłoszenie i napisanie Waszych opinii.Za wszystkie porady z góry dziękuję.pozdrawiam

Opublikowano

Ja tam wole z Czech niż ze Szwecji, tam to dopiero rzeźnicy ;p W Czechach sprawa wygląda tak: kombajn dużo pracuje ale kończy się sezon i wszystko jest sprawdzane, czyszczone, naprawiane, konserwowane i przygotowywane do następnego sezonu więc często mimo dużego przebiegu maszyna może smigać jeszcze wiele godzin bez większych awarii.

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak mówi @elemer. Widac że o naszą 512 ktoś dbał, bo wszystkie podzespoły są po remoncie, jedynie troche hydraulikę musimy poprawic ;)

 

Co do tej 514 to widac, że była malowana (zapytaj gościa przy oglądaniu czy był malowany czy nie, zobaczymy co odpowie ;)) Generalnie patrz czy kombajn nie był spawany, dobrze by było żeby kombajn troche popracował, wtedy sprawdź każde łożysko i oceń sam czy powinno byc tak nagrzane po tylu minutach pracy, luzy też do sprawdzenia. Dalej stan sit, powinny się na całej szerokości i długosci ładnie i równomiernie otwierac, podajniki kłosowe i ziarnowe sprawdź, czy czasem te łopatki nie są za bardzo wytarte (im guma bliżej metalu tym prędzej będziesz musiał to wymieniac). Zajrzyj do młocarni, wsadź ręke i sprawdź czy cepy nie są zbyt zużyte, silnik to oczywista sprawa, patrz czy jest suchy, a po pracy wejdź do góry i sprawdź czy nie ma drobnych kropeczek oleju wkoło silnika.

No i jeszcze możesz wejsc pod spód i prawdzic czy kombajn nie jest dziurawy, ale wydaje mi się że nie będzie.

 

Ogólnie kombajn ładny, myślę że jeszcze troche polata, jedź ogladac i pisz co widziałeś ;)

Opublikowano (edytowane)

Dzięki kolego Matey, wiszę Ci piwo.Jak dobrze pójdzie to jadę oglądać w sobotę i na pewno napiszę co widziałem.Pozdrawiam

Edytowane przez emilchaja
Opublikowano

Dzwoniłem do gościa i pytałem o malowanie,powiedział że nie był malowany cały tylko spód kombajnu i gardziel, a dlatego był malowany spód bo był wymieniany podsiewacz.Nie jest daleko obejrzeć można.Gość jest chyba pewny kombajnu bo mówi że 110 kilometrów to sie transportu nie opłaci brać tylko na kołach przyjechać.No nic jutro jadę to się okaże.Pozdrawiam

Opublikowano

Gardziel to na pewno, dodatkowo na moje oko jeszcze przednie felgi, tył i sieczkarnia raczej też była malowana + jeszcze jakieś dodatkowe elementy wytarte z farby.

 

Do czego zmierzam, abyś uważnie się przygladał malowanym miejscom, czy przypadkiem nie ma zamalowanych żadnych pekniec itp.

 

co do transportu to pewnie że na kołach, śmigniecie w nocy przy mniejszym ruchu i bedzie dobrze ;)

Opublikowano

Witam. Postanowiłem podpiąć się pod ten temat gdyż też mam zamiar kupić e514.

W związku z tym mam pytanie czy cena 60000zł za kombajn z 1990r to trochę nie za dużo.

Kombajn ma tylko 1000 mth i stan jego jest super zawsze był garażowany sprzedaje go znajomy szwed do którego kiedyś jeżdziłem do pracy chce za niego 10000 euro

dochodzą do tego koszty sprowadzenia co daje właśnie kwotę 60000zł brutto.

Jestem watowcem to vat se odpiszę ale to i tak zostaje 48000zł .

Jak myślicie czy warto dać za niego takie pieniądze czy szukć czegoś w kraju.

Opublikowano

Przy dziejszej cenie euro sam kombajn wychodzi ci mniej niż 45 tyś, jesli jest tak jak mowisz ze kombajn jest w stanie idealnym to za taką cene na Twoim miejscu bym go wziął.

 

W kraju myśle, że możesz cos w miare dobrego znalezc w podobnej cenie, na Twoim miejscu poszukałbym chyba czegos bliżej

 

Swoją drogą, jakieś 15 tyś na transport? nie chce mi sie wierzyc..

Opublikowano

kłosowy zawczyaj bywa gorszy bo jest wiecej roboty zeby go wyciagnac :P dlatego do akcji wchodzą jakies kleje, pianki i inne tego typu wynalazki.

 

duzo stargowales?

Opublikowano (edytowane)

Witam,stargowałem 1.600. Kolego Matey dziś założyliśmy heder wszystko ładnie pieknie działa heder dół/góra motowidło też, ale nie zauważyliśmy że jest peknięta rurka od wysuwu motowideł(z tyłu hedera pod blachami)i wyleciało sporo oleju (brak wspomagania i innych funkcji hydrauliki).I tu moje pytanie, bo heder został w powietrzu i nie chce opaść, czy to jest normalne, dodam że wcześniej zanim olej wyleciał wszystko było OK. Z góry dzięki.

P.S. gdzie znajduje się filtr oleju hydraulicznego ;)

Edytowane przez emilchaja
Opublikowano

tak jak koledzy piszą, musisz dolac oleju, jak zajrzysz do zbiornika to powinienes miec około pół, ale do normalnego funkcjonowania całej hydrauliki zawsze musi byc ponad pół zbiornika oleju ;)

Opublikowano

Dzięki koledzy za rady,po dolaniu oleju problem znikł, tak jak pisaliście. Mam jeszcze pytanko odnośnie ustawienia kombajnu, chodzi o sita ,wiatr i młocarnie (głównie będzie koszone, pszenica, pszenżyto i jęczmień), i gdzie reguluje się obroty młocarni. Pozdrawiam EMIL

Opublikowano

Obroty na pszenice od 900-1200, pszenżyto podobnie, a jęczmień 900-1150. Sita ustawisz na oko, tak żeby niżej nie wpadł kłos, ale żeby ziarna swobodnie przeleciały. Dolne natomiast troche bardziej zamknięte niż górne. Wiatr podobnie, wjedziesz na pole, po kilkunastu metrach staniesz i sprawdzisz jak tam na zaczepie i za kombajnem sprawa wyglada. Co do regulacji obr. młocarni to Pantera juz napisał wszystko ;)

Opublikowano

Odnośnie dolnego sita, bo u nie jest nie z okrągłymi otworami tylko z podłużnymi (fasolkowe), czy to sito nadaje się do zboza.Średnica otworu w sicie to 4,2mm. I jeszcze jedno, czemu wskazówka od obrotów młocarni skacze, nie pokazuje równo, jaka może byc tego przyczyna.Dzieki za wasze rady :)

Opublikowano

podłużne niebardzo, tzn da sie kosic ale bedziesz miał więcej brudu w zbiorniku, teoretycznie najlepsze jest o średnicy między 0,4-0,5 cm

 

a jak u Ciebie wyglada linka od obrotów młocarni?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v