Skocz do zawartości
Geo

Co to za przewody

Polecane posty

Geo    10

Witam

 

Ostatnio po nocnym przymrozku nie zdołałem uruchomić mojej niedawno zakupionej reni 106-54. Dobrałem się więc do akumulatora. Wyglądał tak jakby nikt go nie wyjmował od momentu założenia. Razem z akumulatorem wyciągnąłem jakieś 15 kg ziemi, 3 klucze płaskie, jeden bolec i dwie zawleczki - jedna większa, druga mniejsza ;). Akumulator od razu wydał mi się jakiś dziwnie lekki. Odkręciłem korki i okazało się, że jest zupełnie suchy. Kupiłem więc 5l wody destylowanej, przepraszam demineralizowanej - teraz już nie destylują ;). Weszło do akumulatora 4l wody. Podładowałem go, założyłem i traktor ładnie odpalił. Na drugi dzień po jeszcze większym przymrozku odpalił też bardzo ładnie.

Pytanie jest takie. Do klem są podpięte dwa szare przewody.Natomiast znalazłem 2 inne, ale ucięte szare przewody. Do czego mogą służyć? I dlaczego je ktoś obciął?

Drugie pytanie. Jak się uruchamia świecę płomieniową w tym traktorze? Do tej pory się za bardzo nad tym nie zastanawiałem, ale jak już zaczęło mrozić to nachodzą mnie takie głupie pytania :). A może te przewody to właśnie od tej świecy :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    173

właśnie te przewody mogą być do świec żarowych lub płomieniowych jeżeli są dość grube (3-5mm)

a odcięte są bo przekaźnik lub świece mogły robić zwarcie i rozładowywać akumulator, jak znasz się trochę na tym i masz pojęcia, bo jak nie to zaprowadź ciągnik do elektryka żebyś nie spalił instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Ciągnik z zagranicy? - te 15kg ziemii w każdym ciągniku z zagranicy musi być. :D

W MF kiedyś też tak miałem - w kabinie, w skrzynce na akumulator kupa ziemi. laugh.gif

Włączanie świecy jeśli nie ma kontrolki, to pewnie sie włącza tak jak rozruch - kluczyk raz, i potem troszke obrócić ( zeby nie zapalał rozrusznika) i wtedy powinny grzać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AgriSpec    0

Grzanie świec masz w pozycji między kontrolkami a pracą rozrusznika. Co do szarych kabli, to nie masz przypadkiem w kabinie gniazdka/gniazdek zapalniczki lub do zasilania maszyn np. sterowania prasy rolującej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No właśnie mam w kabinie gniazdo do podłączania jakichś urządzeń zewnętrznych, pewnie np. latarki ;). Dodatkowych urządzeń oprócz radia nie ma. Radio działa :).

Czy po przekręceniu kluczyka nieco w lewo nie powinno być coś słychać, bo skoro to są świece płomieniowe to tak sobie kombinuję, że powinienem słyszeć jakiś odgłos płomienia :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

kolego do odpalania wciskasz kluczyk, na grzanie tylko przekrecasz

kable moga byc od dodatkowego zasilania jakichs sterownikow maszyn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No sprawdziłem. Po przekręceniu kluczyka słychać, że załącza się jakiś przekaźnik, ale nie wiem czy włącza się świeca płomieniowa bo nic więcej nie słychać. Co prawda wczoraj traktor z samego rana tzn po nocnych przymrozkach pewnie coś koło -5 stopni odpalił bez problemu (akumulator okazuje się jest jeszcze całkiem dobry). Co prawda zaraz po odpaleniu przez około 5 minut silnik dość mocno dymi. Dym jest koloru jasnoszarego. Czy to normalne? Po rozgrzaniu się silnika przestaje dymić. Czy to może być wina wtryskiwaczy?

No i ciągle mam problem ze wspomaganiem. Czyli przez około 5 minut po odpaleniu przy tak niskich temperaturach wspomaganie w ogóle nie działa. Po 5 minutach pompa chyba załapała. Mam zamiar jeszcze wymienić filtr oleju i wyczyścić ten aluminiowy na przewodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgriSpec    0

Dym jest koloru jasnoszarego. Czy to normalne? Po rozgrzaniu się silnika przestaje dymić. Czy to może być wina wtryskiwaczy?

Nie, te typy tak mają. Jeśli po rozgrzaniu przestaje dymić, to wszystko jest w porządku. Silnik zostaw w spokoju:) Zajmij się hydrauliką, bo z tą nie najlepiej w Twoim ciągniku.

 

Renówki palą bardzo dobrze nawet bez grzania i to przy znacznych minusowych temperaturach. Jako osoba, które trochę takowych sprzedała, wiem, co mówię:)Wszystko zależy od akumulatora.

Czy po przekręceniu kluczyka nieco w lewo nie powinno być coś słychać, bo skoro to są świece płomieniowe to tak sobie kombinuję, że powinienem słyszeć jakiś odgłos płomienia :)?

Nie, nie powinno. Świeca płomieniowa działa następująco. Jest to kawałek drutu oporowego, który się nagrzewa, jest on na dolocie. Jak go nagrzejesz (przez przytrzymanie w odpowiedniej pozycji stacyjki) i zaczynasz uruchamiać silnik to trafia na niego odparowany olej napędowy, powstaje płomień:) Tak to działa mniej więcej.

Edytowano przez AgriSpec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ile czasu powinno się w takim razie grzać tą świecę zanim się zacznie uruchamiać silnik?

I jeszcze chciałem przy okazji zapytać o dźwignię wystającą z podłogi, która się znajduje z tyłu kabiny, za fotelem po prawej stronie.

Aha i jeszcze jedno - jakie powinno być ciśnienie w układzie hydraulicznym a jakie na wspomaganiu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez Michal673
      Cześć.
      Mam problem z ciągnikiem polegający na tym,że:
      Gdy ciągnik jest zgaszony bezproblemowo mogę wbić każdy bieg i tak samo działa przełączanie żółw/zając.
      Natomiast gdy ciągnik jest odpalony dźwignią zmiany biegów mogę tylko wrzucić 3 i 4 bieg. Chodzi o to, że dźwignią mogę poruszać tylko do przodu i do tyłu, a nie mogę przesunąć dźwigni w lewo w celu wbicia 1 i 2 biegu i równocześnie nie mogę przesunąć dźwigni w prawo żeby zmienić zakres żółw/zając. Rewers jak i półbiegi działa.
      Jeśli mieliście podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez luki4516
      https://www.olx.pl/i2/oferta/renault-ares-640-rz-CID757-IDqxFAp.html?ref[0][path][0]=392209421&ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=details
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
×