Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Fredri

Skrzynia biegów 6340 a 6341

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Fredri    0

Hej.

Mam pytanie czym rużni się skrzynia biegów w modelach ze starą kabiną np. 6340 od modeli z nową kabina np. 6341, 6441.

Chodzi mi przedewszystko o wygląd jeśli ktoś ma schetam budowy to prosiłbym o zamieszczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


zetor    3

chodzi ci o to ze dziwgnia jest z boku? to może tylko takie udogodnienie a skrzynia ta sama ;) inaczej tylko rozwiązane sterowanie nią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

romanik99    2

a macie może jakieś zdjęcia np nowej proximy z środka kabiny, tak zeby zobaczyć mniej więcej co i jak porozmieszczane i ile miejsca jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miko    0

Z tego co wiem to te skrzynie róznią sie i to znacznie. Biegi mają inny schemat przełączania chyba tak jak w c-360 jest w traktorach xx41 ale nie jestem pewny. W 6340 masz osobny olej silnikowy i hydrauliczny a w 6341 cały traktor czyli skrzynia i silnik pracują na jednym oleju!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

qazi    57
Z tego co wiem to te skrzynie róznią sie i to znacznie. Biegi mają inny schemat przełączania chyba tak jak w c-360 jest w traktorach xx41 ale nie jestem pewny. W 6340 masz osobny olej silnikowy i hydrauliczny a w 6341 cały traktor czyli skrzynia i silnik pracują na jednym oleju!

co pierwsze słyszę żeby silnik i skrzynia na jednym oleju chodziły, chyba ci coś się pomieszało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62
Z tego co wiem to te skrzynie róznią sie i to znacznie. Biegi mają inny schemat przełączania chyba tak jak w c-360 jest w traktorach xx41 ale nie jestem pewny. W 6340 masz osobny olej silnikowy i hydrauliczny a w 6341 cały traktor czyli skrzynia i silnik pracują na jednym oleju!

Naprawde? na jednym oleju wszytsko chydraulika też? Proxima też tak ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miko    0

Niestety ale nic mi się nie pomieszało, tak jest w nowoczesnych traktorach!

Nie wiem czy tak ma proxima. Jeden olej to według mnie złe rozwiązanie, ponieważ nie można nikomu pożyczyć przyczepy, bo jak zostanie trochę oleju w tłokach i pojdzie na traktor to będzie nie ciekawie. A do posiadaczy forterr i proxim: napiszczcie czy w tych traktorach jest jeden olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

qazi    57

jakoś nie chce mi sie w to uwierzyć przecież oleje silnikowe mają zupełnie inne właściwości jak oleje przekładniowe niewspominając już o hydraulicznych, jak byś mógł przedstawić jakieś info na ten temat z chęcią poczytam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

To by pokopane rozwiązanie było proxima ma chyba pompe chydrauliki przy silniku ale przecież skrzynia begów też sie zużywa i jest dużo opiłków i zanieczyszczeń a to wszystko ma wędrowac do silnika i na turbine :P:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miko    0

No to przecież wiadomo, ze nie wlejesz CC albo nawet Turdusa, tylko są jakieś specjalne oleje, do takich traktorów. Na 100% w zetorze 6341 skrzynia biegów i silnik pracują na jednym oleju, tak samo jest zapewne w wiekszości nowych traktorów. Tam są jakieś filtry i właśnie mojemu znajomemu popsuł się jeden i tak jak mówisz jakieś zanieczyszczenia dostały sie do silnika czy coś w tym rodzaju, nie pamietam dokładnie bo to ze 3 lata temu było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

qazi    57
No to przecież wiadomo, ze nie wlejesz CC albo nawet Turdusa, tylko są jakieś specjalne oleje, do takich traktorów. Na 100% w zetorze 6341 skrzynia biegów i silnik pracują na jednym oleju, tak samo jest zapewne w wiekszości nowych traktorów.

to zapodaj info o tych ciągnikach a zwłaszcza o rodzaju oleju jaki się tam stosuje i w jaki sposób to działa z chęcią sie z tym zapoznam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

Może na oleju tego samego typu?

Może skrzynia ma swój olej (np. olej X) i silnik też ma olej X, ale się one nie mieszają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adikpl1    179

Kogoś chyba pogieło na maksa. Silnik i skrzynia na 1 oleju!!!. To są osobne układy. Wlew do silnika jest po prawej stronie przed pompą paliwa a do skrzyni z tyłu ciągnika. W załączniku wlew do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Danex89    0

Jeśli by tak miało być to dlaczego producenci ciągników zalecają wymiany olejów w silniku po ok 500 mtg a w skrzyni po ok 1000. Jeśli skrzynia z silnikiem pracuja na jednym oleju to zapewne i zalecane wymiany byłyby połączone.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pronar5135    1

na 100% nie ma ciągników które jest połączona razem misa olejowa z skrzynia biegów, to logicznie nie możliwe. sam jestem użytkownikiem 6340 i jak zmieniałem olej w silniku to nie wyleciało 50 litrów tylko ~20l , a skrzynia biegów jest identyczna jak w C-360. z tego co wiem to w 6341 jest revers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×