Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam zetora 6045 z 1986 r, niestety płyn chłodzący wyrzuca podczas orki, nie jest mu ciężko, bo ma jeszcze duzo nadmiaru mocy nie kopci, po prostu jadąc ok 5 min w orce stałym gazem przegrzewa się, co to może być, termostat jest wyrzucony i nic nie pomaga, może być to wina pompy wodnej?? albo zatkany układ chłodniczy?? kupiłem go w tamtym roku i jest tak ciagle w orce, poprzedni właściciel twierdzi że robił nie dawno generalny remont silnika. nie bierze oleju.??? Pomoże ktoś zdiagnozować usterke??

Opublikowano (edytowane)

Jak czytam nie których wypowiedzi to az mnie skreca zaraz ktos napisze zeby kupic drugi ciagnik zal..... ;/

Do autora tematu;

-wymontuj chlodnice z ciagnika i ja parzadnie wymyj najlepiej myjka(zeby byl przeswit wszedzie).

-nie próbuj myc chlodnicy tak w ciagniku bo to i tak nie da rezultatu pozytywnego (szkoda czasu i wody)

 

- sprawdz naciag paska wentylatora

- jesli to nie pomoze trzeba bedzie zwalac czapke niestety.

Zacznij od tego co napisalem zanim zaczniesz rozbierac ciagnik !!!

Edytowane przez myster
Opublikowano

sprawdź sobie chłodnice i kanały chłodzące w głowicy czasami potrafi sie zakamienić

Opublikowano (edytowane)

Weź na węch gazy z chłodnicy, chodzi o to czy nie czuć spalinami. Jeśli spaliny są wyczuwalne, to masz przedmuch. Na stacjach obsługi mają czujniki do wykrywania spalin w układzie chłodzenia, lecz pewnie trudno będzie o taki w okolicy. Chłodnica w zetorze ma dość gęste blaszki, które się zapychają z zewnątrz. Dobre mycie z zewnątrz, płukanie wnętrza powinno pomóc, o ile nie ma przedmuchów. Sprawdź czy wentylator ma wszystkie łopatki.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Jak czytam nie których wypowiedzi to az mnie skreca zaraz ktos napisze zeby kupic drugi ciagnik zal..... ;/

Do autora tematu;

-wymontuj chlodnice z ciagnika i ja parzadnie wymyj najlepiej myjka(zeby byl przeswit wszedzie).

-nie próbuj myc chlodnicy tak w ciagniku bo to i tak nie da rezultatu pozytywnego (szkoda czasu i wody)

 

- sprawdz naciag paska wentylatora

- jesli to nie pomoze trzeba bedzie zwalac czapke niestety.

Zacznij od tego co napisalem zanim zaczniesz rozbierac ciagnik !!!

kolega ma racjie zacznij od najprostrzych żeczy wyczyśc chłodnice powietrzem czy myjką a potem walcz dalej ale napewno to jest to ja w 7011 w prasie się grzał wydmuchałem chłodnice to w upały do 70 nie doszło musze teraz termostat wsadzić spowrotem bo szkoda silnika

Opublikowano

Ja stawiam na którąś uszczelkę pod głowicą choć to o czym piszą koledzy wcześniej też warto zrobić.U mnie było podobnie, dlatego rdzę je dokręcić (co powinno się robić)a przy okazji wyregulujesz zawory.

I załóż z powrotem termostat, on reguluje tem. pracy silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v