Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Właśnie jestem po montażu rozpylaczy BOSCH 299A. Silnik szybciej wchodzi na obroty, pracuje równiej i ciszej. Przy tych samych ustawieniach gazu silnik ma o 200 obr/min więcej niż poprzednio. Wcześniej maksymalne obroty wynosiły 2300 rpm, a teraz osiąga ponad 2600 rpm. Dymienie niezauważalnie się zmieniło, może trochę mniej dymi. Jest również bardziej miękka praca silnika, ma on również mniejsze drgania. Ale dopiero w polu się okaże jak zmieniła się moc (i czy w ogóle) oraz jakie będzie spalanie, bo głównie o to chodzi.

Opublikowano

Witam. Właśnie jestem po montażu rozpylaczy BOSCH 299A. Silnik szybciej wchodzi na obroty, pracuje równiej i ciszej. Przy tych samych ustawieniach gazu silnik ma o 200 obr/min więcej niż poprzednio. Wcześniej maksymalne obroty wynosiły 2300 rpm, a teraz osiąga ponad 2600 rpm. Dymienie niezauważalnie się zmieniło, może trochę mniej dymi. Jest również bardziej miękka praca silnika, ma on również mniejsze drgania. Ale dopiero w polu się okaże jak zmieniła się moc (i czy w ogóle) oraz jakie będzie spalanie, bo głównie o to chodzi.

Nagraj krótki filmik dla porównania jak się wkręca, tak jak @POL1 nagrał

Opublikowano (edytowane)

Witam. Także ja pozwolę sobie coś napisać. Ja również mam zamontowane takie końcówki BOSCH-a 299A. :) Rzeczywiście, silnik pracuje naprawdę równiej  :) Podoba mi się to bardzo, gdyż lubię jak "napęd" pracuje równo. A wiadomo, że pompa w 330/M nie zawsze potrafi utrzymać jednostajnośc pracy.
Choć początkowo przy odpalaniu zimnego silnika występowało jakieś małe prychanie. :blink: Montaz póżną jesienią, więc już zimno. Teraz jest już wszystko dobrze. Nie wiem czym to tłumaczyć. Odpala dobrze. B) U mnie także kręci się do wyższych obrotów. Kiedyś max. 2200, teraz ok.2500. Odświeżając wcześniej temat, zastanawiał mnie właśnie rodzaj końcówki. Ciekawe, czy ktoś próbował samo 299 ? Jeszcze zastanawia mnie, jakie rozpylacze posiada Escort 335? Teraz to tylko tak z ciekawości. Nie mgę nigdzie tego wyniuchać.

Elektrotechnik na jakie ciśnienie ustawiłeś wtryskiwacze ? Próbowałeś coś z początkiem tłoczenia pompy? Ja muszę wiosną pobawić się jeszcze z początkiem tloczenia. Gdyż, mimo że ciągnik pracuje równo, to praca na wyższych obrotach i wkręcanie się na obroty nie jest dla mnie do końca takie jak trzeba. :mellow: Faktycznie na równych obrotach nie dymi. Moc jednak nie wzrosła.
Już widzę, jak zaczyna się od nowa ta rewolucja. :D Ci u Boscha, pewnie zastanawiają się czemu tego tyle 'idzie"? :blink: Dzięki, pozdrawiam.

Edytowane przez Mariusz-C330M
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Znalazłem, ale musiałem dać 95 zł za sztukę. Ustawiłem na 140 bar. A jak u Ciebie ze spalaniem? To samo czy jakaś zmiana? U mnie też jak się odpali zimnego to trochę nim telepie. Ale po chwili jest ok. Chociaż majster co mi ustawiał ciśnienie powiedział że na tym nie będzie chodził, bo ma inny kąt rozpylania niż oryginalne. Jakbym miał przyrząd do ustawiania ciśnienia, to bym poeksperymentował z wyższymi ciśnieniami wtrysku. A tak to nie opłaca mi się za każdym razem płacić 10 zł.

Opublikowano (edytowane)

Jak miałem problem z pompa (liczyłem że to nie jej wina) to próbowałem z ciśnieniem 165 pracował identycznie . W spalaniu nie zauważyłem różnicy może i jakaś tam jest ale to by trzeba było się bawić ze pomiarami jakimiś wymyślnymi B) Ja za swoje zapłaciłem 30 + wysyłka :D A i od razu innym zdradzę że nie mam 299A a DNOSD 287 + które to były w polonezach również/innym czasie nie wiem. W każdym razie kupiłem je nie wiedząc że nie są to 299 ale po zamontowaniu wszystko pasowało. W necie szukając na niektórych stronach jest że w polonezach było 299 innym 287. Naprzykłąd w tym sklepie http://autowanda.pl/...sort=��

pierwsza pozycja to 299 do poloneza, 4 287 tez do polonez- co prawda tutaj to zamiennik ale to znaczenia nie ma

Edytowane przez ukasz
Opublikowano (edytowane)

Ja kazałem ustawić wtryskiwacze na ok. 135-137. Ile jest dokładnie to szczerze mówiąc nie jestem pewien. Ustawiał je akurat jakis małolat, i nie wiadomo co sobie mógł myśleć. Choć robił to przy mnie, nie było możliwości podglądu zegara, :unsure: Wiosną może sprawdzę to z ciekawości.

Mi też specjalista mówił, że to bez sensu. Przy montażu było trochę zdziwienia i śmiechu z tego pomysłu.

Co do zwiększania jeszcze ciśnienia pow. 140 to lepiej tego raczej nie robić. W książce od układów wtrysku podaja, że czopikowe pracują zazwyczaj do ok,140. Zazwyczaj 110-140.

Co do zużycia paliwa, to zbyt mało jeszcze przejechalem, aby było miarodajne. Choć mały kawałek testowy na początku grudnia ciągnik zaorał. :huh: Nie widać nadmiernego przyrostu zużycia. Wszystko wyjdzie w pracy. Ale skoro lepiej się spala, to powinno być optymistycznie. :)

Może nie podziała negatywnie na tłoki ? Oby służyły dobrze. Grunt że przyjemniej pracuje.

 

Edit!

Ukasz przecież ja już to wcześniej wszystko wyjaśniłem !!! :) Ale krótko przypomnę. Wraz z debiutem Poloneza Caro w 1991r. do sprzedaży wszedł diesel Citroena. W tej odmianie stosowano właśnie końcówki 287+. Natomiast w połowie 1994r. zastosowano drugą odmianę tego diesla. W nim było właśnie DN OSD 299A. :) Zrozumieliście teraz o co chodzi.!!! :blink: Posiadały one nawet chyba te same obsady wtryskiwaczy. Dlatego pasują. 299 było w innych odmianach samochodów. Czyta chociaż ktoś co ja piszę?

Edytowane przez Mariusz-C330M
Opublikowano

co do ciśnienia na wtryskiwaczach.

Ostatnio daliśmy pompę do sprawdzenia i wtryskiwacze.

Gość się zdziwił bo wg niego pompa jak nowa a wtryski, hmm miały 170 ustawione i chodziło elegancko (profilaktyczne sprawdzenie po iluś latach pracy).

Jeżeli dobra pompa i wszystko jak trzeba to można zapodać większe ciśnienie.

Opublikowano (edytowane)

Ja jeżdżę na końcówkach Boscha rok i śmiało mogę je polecić. Silnik faktycznie pracuje dużo kulturalniej, szybciej wkręca się na obroty a co najważniejsze spala mniej paliwa. Fakt, faktem jeden z wtrysków był rozregulowany i moja 330 spalała makabryczne ilości paliwa, a do tego była słaba. Ja kupowałem na alledrogo po 50zł/szt. Dla zainteresowanych przesyłam nick sprzedającego od którego kupiłem końcówki: bucek747

Edytowane przez Rokes
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam po przerwie. Z moich obserwacji wynika, że ciągnik dużo mniej spala przy lekkich pracach wymagających częstej zmiany prędkości obrotowej silnika, np. praca z ładowaczem. Przy jednostajnym obciążeniu nie zauważyłem różnicy w spalaniu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja płaciłem 100zł/szt.

Opublikowano

U mnie od jesieni 2012 przepracowały 800 mth i odkąd wstawiłem nic z nimi nie robiłem, po pracy silnika nie wygląda aby na dzień dzisiejszy trzeba było do nich zaglądać.

Co do ciśnienia to 14 MPa

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wiemy, że masz. Sam bym kupił jakby były fabrycznie zapakowane.

Opublikowano

U mnie od montażu jesienią 2012r. do dziś, przepracowały ponad 300 mth.  :)  Na razie działają. 

Okazało się, że początkowo zostały wyregulowane na ponad 145, a teraz po kontrolnym sprawdzeniu wtryskiwaczy ( tak z ciekawości) ustawiłem na 135. 

Odświeżając wcześniej temat, nie spodziewałem się, że aż takie zainteresowanie będzie . :)

Opublikowano

Jeżeli się nie mylę to powinny być to oryginalne końcówki bosch 299a:

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1522141316130-0_434_250_171-O-koncowka-wtryskiwacza-konwencjonal.html

 

http://www.iparts.pl/czesc/koncowka-wtrysku,fso,polonez-iii-1992-09-2002-03,1-9-d-69km,775-3876-9939-102799-0-30-0434250171.html

 

Cena na intercarsie będzie dobra jeżeli jest to bosch ???


@Mariusz - jak ci się pracowało przez te 300mth, jak spalanie, siła, obroty. Lżej wchodził na obroty przy cięższych pracach???

Opublikowano

ja jak bylem w intercars rok temu to za boscha krzyknal mi cos ponad 100 pln , za denso kolo 90 pln , widze teraz cena sie zmienila , lub zobaczyl turyste w sklepie( nic u nich nie kupuje) i chcial zarobic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v