Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam w zimę zakładałem napęd do mojego mtz oś kupiłem używaną a całą resztę nowa podporę wały przystawkę grzeje mi się bardzo ta podpora co może być przyczyną olej jest ostatnio pojechałem orać i na ciężkiej glebie przestał ciągnąć mi napęd kręcił się tylko wał przed podporą od skrzyni biegów ten 1 przyjechałem do domu postanowiłem dokręcić tą śrubę w podporze i od tej pory się bardzo grzeje i coś w niej wyje na 9 szosowej .

 

dodam że przed żniwami remontowałem przód wymieniałem uszczelniacze i półośki poziome jedna była urwana a druga była dobra tylko miała zęby trochę zjechane i kupiłem 2 nowe długo się na jednej nie najeździłem bo pojechałem orać to 3 żeby wyrwało i aż jeden wyszedł tym dekielkiem na 6 śrub i z powrotem założyłem tą starą i jedna jest nowa a druga stara pomóżcie co może być przyczyna rwania półosiek i grzania się podpory

Opublikowano

a jakie masz rozmiary kół? może nie zgrywają się obroty ta przystawka zwykle jest dosyć ciepła a tym bardziej podczas pracy na przednim napędzie tam są relatywnie duże obroty a rwanie półośki to inna bajka pewnie przy montażu źle wyregulowałeś luz między półośkami napisz coś więcej może się coś wymyśli

Opublikowano

a jakie masz rozmiary kół? może nie zgrywają się obroty ta przystawka zwykle jest dosyć ciepła a tym bardziej podczas pracy na przednim napędzie tam są relatywnie duże obroty a rwanie półośki to inna bajka pewnie przy montażu źle wyregulowałeś luz między półośkami napisz coś więcej może się coś wymyśli

opony mam 11,2 x 20 wyje na 9 szosowej ale w podporze przy wyłączonym napędzie dodoam że ta podpora grzeje się po początku a co do tych półosi to gość w sklepie powiedział mi że trzeba wymienic obie poziomą i pionową a ja jak wymieniałem po tylko te poziome bo pionowe są jak nowe tylko mają inne zęby takie bardziej półokrągłe a te stare miały trapezowe

Opublikowano

Też zakładałem przód i też bardzo mocno grzała się ta podpora (nówka sztuka,czerwona ) , wystarczyło przejechać się po asfalcie 2km i nie dało się jej dotknąć (oczywiście bez włączonego napędu) Podpora na stół i okazało się że badziewie było fabrycznie za ciasno spasowane i łożyska nie miały "luzu" wystarczyło dorobić parę podkładek z tektury by grzanie zniknęło.

Opublikowano (edytowane)

Też zakładałem przód i też bardzo mocno grzała się ta podpora (nówka sztuka,czerwona ) , wystarczyło przejechać się po asfalcie 2km i nie dało się jej dotknąć (oczywiście bez włączonego napędu) Podpora na stół i okazało się że badziewie było fabrycznie za ciasno spasowane i łożyska nie miały "luzu" wystarczyło dorobić parę podkładek z tektury by grzanie zniknęło.

Ja dzisiaj rozebrałem ją i łożysko to duże rusza się w obudowie złożyłem i raz ciągnie napęd a raz nie tarczek było tam 10 śrubę co się dociska tarcze skręciłem mocno i jak na piasku napęd ciągnie a w rędzinie już nie bo ma ciężko i wał ten 1 (od skrzyni biegów) się kręci a ten od (przodka )już nie.

 

A te podkładki to gdzie dorabiałeś

Edytowane przez 18mateo18
Opublikowano

Jak rozbierzesz obudowę to łożysko musi się ruszać bo ta obudowa nie dociska. Jak jest poskręcana to dasz radę ośką pokręcić ręką? U mnie się nie dało (no prawie) podkładki dałem pod obudowę tak żeby się lekko kręciło. A i u mnie było więcej tarczek po 10 cienkich i po 4 grube nakrętkę dokręciłem momentem 70Nm i nie ma mowy o jakimkolwiek poślizgu.

Opublikowano

Jak rozbierzesz obudowę to łożysko musi się ruszać bo ta obudowa nie dociska. Jak jest poskręcana to dasz radę ośką pokręcić ręką? U mnie się nie dało (no prawie) podkładki dałem pod obudowę tak żeby się lekko kręciło. A i u mnie było więcej tarczek po 10 cienkich i po 4 grube nakrętkę dokręciłem momentem 70Nm i nie ma mowy o jakimkolwiek poślizgu.

lekko się kręciła ręką i od strony tej śruby były 2 podkładki komplet tarczek 10 1 podkładka i tam w środku były jakieś jeszcze ale ich nie wyciągałem 4

Opublikowano

te 10 to na zmianę idą jedna na wałek druga w tuleję (ząbki) a 4 grube to po prostu sprężyny ;)

Co do grzania lekko ciepłe może być a olej tam jest :huh: I się nie dziw że przed tą podporą wałek sie kręci a za nie bo w niej są te tarczki-rodzaj sprzęgła i przy przeciążeniu rozłączą napęd by wałek sie nie ukręcił np (no chyba że wadliwy był)

Inna przyczyna to 4x4 włączaj tylko jak trzeba czyli w polu na drodze wyłączaj no chyba że śnieg leży

A rozmiar opon to sie podaje wszystkich przy 11,2-20 powinny być 15,5-38

Opublikowano

te 10 to na zmianę idą jedna na wałek druga w tuleję (ząbki) a 4 grube to po prostu sprężyny ;)

Co do grzania lekko ciepłe może być a olej tam jest :huh: I się nie dziw że przed tą podporą wałek sie kręci a za nie bo w niej są te tarczki-rodzaj sprzęgła i przy przeciążeniu rozłączą napęd by wałek sie nie ukręcił np (no chyba że wadliwy był)

Inna przyczyna to 4x4 włączaj tylko jak trzeba czyli w polu na drodze wyłączaj no chyba że śnieg leży

A rozmiar opon to sie podaje wszystkich przy 11,2-20 powinny być 15,5-38

tylko ona nie jest lekko ciepła tylko po przejechaniu 1 km nie da się jej dotknąć (przy wyłączonym napędzie)

Opublikowano

Unieś przednią oś do góry i pokręć ręką wałem od przedniego napędu ma się lekko kręcić. Tak samo jak zakręcisz przednim kołem lekko się kręci. A co do tarczek to sprężyny swoją drogą, a grube traczki w mojej podporze występują.

Opublikowano

Unieś przednią oś do góry i pokręć ręką wałem od przedniego napędu ma się lekko kręcić. Tak samo jak zakręcisz przednim kołem lekko się kręci. A co do tarczek to sprężyny swoją drogą, a grube traczki w mojej podporze występują.

lekko się kręci

Opublikowano

U mnie podpora też się grzeje. Łozyska maqją luz, olej nalany i się grzeje. To raczej dla tego że każdy wał idzie pod innym kątem względem podpory i w czasie jazdy nawet bez napędu obracająca się część napiera na jedną strone. Jak jest jakiś nacisk to i grzać się troche musi. Do tego jeszcze bardzo mała ilość oleju jaka tam wchodzi i taki efekt.

Opublikowano

Hm, lekko się kręci i się grzeje, musiałbym sam tym pokręcić. Zrób jeszcze taki myk, dla pewności odkręć pierwszy wał ten od przystawki do skrzyni i przejedź się zobaczymy czy się będzie podpora grzała. Jak tak to musi coś być w niej źle poskładane.

W załączniku rysunek podpory.

http://www.fotoszok.pl/show.php/602687_p1000959.jpg.html

narazię nie mam podpory w domu bo ją zareklamowałem bo się nawet pół roku nie nachodziła jak ją dostane to sprawdzę . Mam do ciebie hemi pytanko gdzie mógłbym dostać taką książkę do mtz z tej co brałeś rys podpory

Opublikowano

koledzy ja mam natomiast problem taki z podpora ze po wymianie lozysk na nowe dalej jest luz nie na lozyskach tylko tak jakby na tych walkach w srodku z tarczkami.Co mo\ze byc przyczyna?

Opublikowano

wiesz wymienilem krzyzaki i cieszylem sie ze zero luzu a tu ta podpora.chyba zrobie tak jak Ty.puki nie bedzie larmowal zostawie to.kurcze gdyby wymiana walka ze srodka razem z tarczkami pomogla zaras bym to zrobil.

Opublikowano

Witam. Mam taki problem z nową podporą że bardzo się grzeje po przejechaniu 5 km. Rozebrałem ten dekiel, dorobiłem podkładkę z 1 mm tektury,  nie zakładałem przedniego walka i przejechałem się około 4 km,  podpora zimna. Jak założyłem przedni wałek znów się grzeje. Pytanie co może być nie tak? Podpora zalana olejem GL 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v