Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Slawek89

Dziwne drgania w 8011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Slawek89    0

Witam

 

Kupiłem niedawno zetora 8011 z 74 roku i niepokoją mnie dziwne drgania, w kabinie wyczuwalne są na pedałach od hamulców i od gazu do tego stopnia że musiałem wymontować zapadkę łączącą oba hamulce, gdyż strasznie ,,brzęczała". Podobnie jest z innymi elementami ciągnika, można wręcz wyczuć że nawet są przenoszone na podczepione maszyny. Dodam że zamontowany jest stary silnik (chyba bez mechanizmu wyrównoważającego).

 

Czym mogą być spowodowane te drgania? posypało się koło zamachowe? czy jakiś inny element?

 

Drugie pytanie jest związane z ciśnieniem oleju.

Na zimnym silniku jest 6 atm na wysokich obrotach i 2 atm na niskich, natomiast po rozgrzaniu jest różnie nieraz ma 5 atm a nieraz 3 na wysokich obrotach. Czym to może być spowodowane? pada pompa olejowa? czy coś dzieje się z wałem, dodam że poprzednik wymieniał wał, gdyż stary mu pękł. Silnik chodzi równo dobrze pali i nie bierze oleju>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

co do ciśnienia - mi po kapitalce turbas trzyma na zimnym 5atm (czy wolne obroty czy pełne bez znaczenia), po rozgrzaniu mam 4atm przy nawet lekkim naciśnięciu pedału gazu a na wolnych obrotach (800-850) jest na 3 atm.

Po dotarciu będę wymieniał zawór przy pompie oleju silnikowego bo myślę że to jest winowajcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawek89    0

Jak by zawór u mnie był zepsuty, to raczej chyba by nie trzymał na obrotach 6 atm tylko jak u Ciebie dużo mniej. Teraz bede robił tylni most w c-330 to się spytam odrazu mechaników co to może być.

 

A co do tych drgań, to ktoś miał podobnie z forumowiczów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mam zetora 8011 z 1970 roku silnik ma dobre smarowanie i tez drga tak że popękały mocowania chłodnicy te blaszki po bokach i pedał hamulca tak jak u ciebie nic z tym nie będę robił bo jak na te lata to już chyba musi coś drgać silnik orginał ma przepracowane 11 tyś motogodzin silnik po 2 kapitalnym remoncie i chula do dzisiaj na 50 ha jako najmocniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawek89    0

ja mam podobnie jak napisałeś. te kratki co oslaniają chłodnice też strasznie dostają po d*pie od tych drgań. póki co dokręcilem je żeby nie brzęczały. Ale jeśli ciągnik chodzi dobrze to nie ma póki co szukać dziury w całym, tym bardziej ze mam jedynie 9 ha pola i zbytnio zetor nie będzie się przemęczał na takim areale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez AdamZetor12145
      Przy Zetorze 12145 mam opony tył 18.4 R34 i przód 14.9 R24 i planuję zmianę opon na tył 600/65 R34 i tył 480/65 R24 czy to dobry wybór ?
       
      pomyłka... przód 480/65 R24
    • Przez ferguson235
      czeski odpowiednik ursusa C385/902. Co sadzicie o tym zetorze, wady zalety, i jak to sie stalo ze 8011 jest prawie identyczny do C385/902 ?
    • Przez dzarjan8111
      Czy na tabliczce znamionowej po prawej panelu sterowania znajduje się numer nadwozia czy jest to jakis numer seryjny? Ponieważ w oglądanym egzemplarzu ma jedna cyfrę więcej i różni się od numeru nadwozia obok pompki hamulcowej który zgadza się z dowodem. Ciągnik wygląda na orginał, byłbym wdzięczny za szybka odpowiedz ponieważ zastanawiam się nad zakupem.
    • Przez Sylwekx25
      Witam chciałbym uzyskać pewne i szczerze odpowiedzi najchętniej od użytkowników tych maszyn. Moje pytania to:
      czy rzeczywiście ten traktor ma te 155 km czy tak jak gdzieś tutaj czytałem dużo mniej . tzn około 130.
      Czy poradzi sobie bez zbędnego katownia z takimi maszynami : pługiem zagonowym 5x45 lub obracalnym 4x45 ,gleby mam w większości lekkie aczkolwiek jest kilka kawałków ciężkiej gliniastej 3 twardej jak asfalt w dodatku pod lekkie wzniesienia ,
      druga maszyna to gruber 13 łap na sercowych redlicach 
      i trzecia maszyna to agregat uprawowy 5.20 na wysokim wąskim zębie ,z przodu włóka z tyłu podwójne wały strunowe.
       lub agregat uprawowo-siewny na bronie wirnikowej 3 metrowy.
      Kolejne pytanie to jakże rozbieżne opinie o spalaniu czytałem że pali i 15 litrów na godzinę i 22 i nawet 30... wiadomo zależy od stanu silnika , warunków ,operatora ,ale np dajmy na to przy tym pługu 5x45 przy normalnej pracy bez żadnego katowania orientacyjnie na jakim poziomie będzie spalanie ?
      i ostatnia rzecz czy za około 30 tysięcy da się kupić coś konkretnego z tych modeli czy raczej w tej cenie będą same trupy?...
      Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję . Pozdrawiam.
    • Przez jendrek997
      Witam jak w temacie mam problem z rozłaczeniem napedu w przystawce sa tarczki kostka z linką nowa prosze o pomoc
×