Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Tydzień temu zaczęła mi migać kontrolka od oleju w MF 255.Czasami migała lub świeciła na biegu jałowym,zarówno na zimnym i ciepłym silniku. Wczoraj podłączyłem ciśnieniomierz i na rozgrzanym silniku pokazywał 1- 1,5 bar. Po dwóch godzinach trochę ostygł i miał niecałe 3 bary.Dzisiaj na całkiem zimnym 4 bary.Co może być nie tak? Pompa olejowa? Da się ją naprawić czy lepiej nową? Jakie powinno być dokładnie ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku? Dziękuję z góry za podpowiedzi.

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie wydaje się być odpowiednie. Według instrukcji ciśnienie przy 2000 obr/min i temp. oleju 77 stopni powinno wynosić 3,1 bara, natomiast na biegu jałowym 1.3 bara. Więc wszystko w jak najlepszym porządku. Co do świecenia się kontrolki to może być uszkodzony czujnik, bądź kabel biegnący do czujnika jest przetarty i dotyka masy. Najlepiej by było gdybyś na stałe zamontował, ciśnieniomierz i miałbyś zawsze pewne wskazania. Można teraz bez problemu kupić w sklepie wszystkie niezbędne elementy.

Jeżeli jednak ciśnienie okazywałoby się za niskie to winą mógłby być zanieczyszczony, lub rozregulowany zawór przelewowy, zużyta pompka, lub też ogólnie zużyty silnik.

Edytowane przez marian3p
Opublikowano

Ciśnienie wydaje się być odpowiednie. Według instrukcji ciśnienie przy 2000 obr/min i temp. oleju 77 stopni powinno wynosić 3,1 bara, natomiast na biegu jałowym 1.3 bara. Więc wszystko w jak najlepszym porządku. Co do świecenia się kontrolki to może być uszkodzony czujnik, bądź kabel biegnący do czujnika jest przetarty i dotyka masy. Najlepiej by było gdybyś na stałe zamontował, ciśnieniomierz i miałbyś zawsze pewne wskazania. Można teraz bez problemu kupić w sklepie wszystkie niezbędne elementy.

Jeżeli jednak ciśnienie okazywałoby się za niskie to winą mógłby być zanieczyszczony, lub rozregulowany zawór przelewowy, zużyta pompka, lub też ogólnie zużyty silnik.

 

Dziękuję za odpowiedzi.Zurzyty silnik odpada bo robiłem remont 1,5 roku temu.Gdzie jest ten zawór przelewowy? Jak dobrze pamiętam to przy remoncie było niecałe 3 bary.W mojej książce pisze tak jak Ty mówisz. Kilka dni temu pytałem innego mechanika i powiedział mi że powinno być 4,5 bara na zimnym i ciepłym silniku , może mi ciemnote wciskał.

Opublikowano

Zawór przelewowy znajduje się przy pompie olejowej. Więc żeby się do niego dostać trzeba zdejmować misę olejową, a przy tym jest trochę roboty. Podkłada się podkładki pod sprężynę i zwiększa się ciśnienie zwłaszcza na zimnym silniku. Jednak jeżeli na biegu jałowym masz takie ciśnienie to myślę że na razie nie ma co się z tym grzebać. Jeżeli ciśnienie będzie spadać to wtedy będzie się można za to zabrać. A póki co lej dobry olej o odpowiedniej lepkości.

Opublikowano

witam u mnie w mf 255 ciśnienie wynosi 2 bar na rozgrzanym silniku ..nie wiem czy takie powinno być czy jest za niskie ,,martwi mnie to a włąściwie denerwuje żę za strasznie dymi ..końcówki nowe ,,co może być przyczyną

Opublikowano

Panowie podepnę sie pod temat . W związku z wysypaniem się wału korbowego i grubszej roboty pasuje założyć nowa pompę smarowania.Jest ktoś w temacie kto produkuje w miarę sprawdzone pompy . Orginał wytrzymał 6tys mtg . Następna zaczęła padać po 1,5tys ta na razie chodzi ale kłopot z wymianą spory więc pasuje wymienić. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v