Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio przestał działać mi przedni napęd i zauważyłem, że przy tym włączniku pod ciągnikiem urwany jest kabelek. Myślałem, że to będzie proste, bo przylutować to żaden problem, ale jednak jest: ZDJĘCIE 1 to jest ten mechanizm od napędu co go załącza, ZDJĘCIE 2 do tego natomiast przylutowane są 2 kabelki, które odpowiadają za załączenie elektromagnesu czy coś i tym samym napędu. Sprawa jest taka, że jak widać na zdjęciu 2 w sumie tutaj nie ma do czego przylutować, z tych 2 wypustek powinny wychodzić kabelki, ale są przerwane, ja przylutowałem to tymczasem do tego co tam wystawało i napęd oczywiście działa, ale nie wiem jak długo, więc w razie gdyby jeszcze raz się uszkodziło to jak to można zrobić żeby te kabelki były mocno połączone? A może da się dokupić tą część gdzieś w sklepie? Patrzyłem na allegro, ale nie znalazłem nic co by to przypominało, może pod niewłaściwymi hasłami szukałem. Jakby ktoś mógł pomóc bardzo byłbym wdzięczny.

Opublikowano

Właśnie troszkę nadciąłem ten plastik, ale to dosłownie 0,5mm, bo bałem się więcej, tam jest taka jakby metalowa podkładka pomiędzy tą częścią ze zdjęcia 2, a obudową i jak przymierzałem to akurat te plastikowe wypustki kończą się z metalową obudową, a nie chciałem żeby to jakoś całkowicie w środku było.

Opublikowano

Jeżeli znów Ci te kabelki odpadną i będziesz miał problemy z dokupieniem tej części to pomyśl nad założeniem rozdzielacza z linką.Powinien pasować bez przeróbek.

W nowszych ursusach serii 34/54 chyba była możliwość włączania napędu włącznikiem(w opcji),może od nich by ta część pasowała

Opublikowano (edytowane)

-- połączono --

 

Witam mam problem z przednim napedem po wymianie oleju przedni naped nie chce sie wylaczyc ciagnie caly czas walek wom chodzi poprawnie tak jak i wzmacniacz co moze byc nie tak? Przed wymiana wszystko bylo ok

Edytowane przez Marcin91
dublowanie tematów
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jakie masz sprzęgło do załączania przedniego napędu, kłowe?

Jak chcesz szukać przyczyn w hydraulice to zacznij od wymontowania i sprawdzenia działania rozdzielacza.

Opublikowano

witam, żeby nie zaczynać nowego tematu o przednim napędzie napisze tutaj, mam taki problem z przystawką przedniego napędu w ZTS 16245 (jest taka sama we wszystkich Ursusach Zetorach z napędem) gdy włącze napęd to olej pod delikatnym ciśnieniem się sączy spod uszczelniacza gdzie zakłada się wałek.. dodam, że przystawka jest po remoncie (tzn. nowe tarczki, oringi, łożyska, simmering, pierścienie hakowe) bo wcześniej mi się rozłączał pod obciążeniem, czy to jest przyczyna zbyt wysokiego ciśnienia? czy trzeba trochę pojeździć żeby się ułożyło wszystko? kolega wspominał, że miał w swoim Ursusie 1204 de luxe dławik do regulacji ciśnienia co idzie olej na przystawkę, ale u mnie takiego nie ma.. co radzicie? pozdrawiam

Opublikowano

Ja też jestem po takowym remoncie. W ursusie miałem wyrobioną piastę http://cdn24.epasaz.smcloud.net/s/files/9f/21/21/9f2121b10daea98d.jpg do której przykręca się wał przedniego napędu. Zrobił się rowek pod wargą uszczelniacza, poprzedni właściciel dał nawet szerszy uszczelniacz ale i tak ciekło. Sprawdź czy powierzchnia piasty do której przylega uszczelniacz jest gładka. Wał z piastą powinien być połączony na uszczelkę, gdyż olej też może tą drogą uciekać.

Wymieniałeś tzw. tulejkę przedniego napędu i dwa pierścienie uszczelniające?

Opublikowano

piasty nie sprawdzałem.. bo przed remontem nie ciekło, piaste z wałem mam na uszczelkę właśnie, przed piastą mam jeszcze oring wygląda to tak jakby uciekało frezem z pod piasty ale przy oringu.. wymieniłem 2 pierścienie tylko bez tulejki..

Opublikowano

Ja spróbowałbym dać grubszego o ringa na tą pokrywę lub posmarować ją delikatnie silikonem. Co do tulejki-jeśli nie było w niej głębokich rowków to mogłeś ją zostawić.

Opublikowano

pokrywke dałem na uszczelke i silikon, oring był delikatnie grubszy od tego co był wcześniej (aż frezy były na nim odbite) właśnie to chyba wina tulejki jest.. no nic musze po nocy znowu rozbierać i wymienić tulejke i może tą piaste, bo na postoju kapie, jak włącze napęd to już leci.. ehh

Opublikowano (edytowane)

Problem rozwiązany, powodem wycieku pod ciśnieniem była wyrobiona tulejka na pierścienie tłokowe (wżery po pierścieniach) oraz piasta która w miejscu pracy uszczelniacza była delikatnie wytarta, po wymianie w/w częsci wszystko działa jak należy. Podsumowując regeneracja przystawki przedniego napędu wyniosła mnie 400zł (bez wymiany wałka, tłoka, koła napędzanego i obudowy ponieważ częsci te były niezużyte) to mniej niż nowa przystawka za 850zł.

Edytowane przez Gość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v