Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No napewno nowe to nowe...Przez pare lat nie bedziesz musiał nic dokładac do niego...A do starego cos trzeba dołozyc.....Choc teraz to różnie jest z tymi nowymi zetorami.....A stare słyną z niezawodnosci...Ale ja i tak był bym za nowym ;)

Opublikowano

Zależy jak to rozumiesz. Stary jest lepszy pot tym względem, że był robiony lepszymi materiałami i co za tym idzie długo chodził. Ale czy długo jeszcze pochodzi ? A nowe hmm. Tak jak pisał @tommy~ co nowe to nowe, ale czy przeżyje starego zetorka to nie sądze... gdzieś czytałem, że nowe maszyny są robione po to, żeby przeżyły troche ponad okres gwarancji.. no ale dla mnie to bzdura, bo tylko firmy produkujące ciągniki stracą klientów.

Opublikowano
Zależy jak to rozumiesz. Stary jest lepszy pot tym względem, że był robiony lepszymi materiałami i co za tym idzie długo chodził. Ale czy długo jeszcze pochodzi ? A nowe hmm. Tak jak pisał @tommy~ co nowe to nowe, ale czy przeżyje starego zetorka to nie sądze... gdzieś czytałem, że nowe maszyny są robione po to, żeby przeżyły troche ponad okres gwarancji.. no ale dla mnie to bzdura, bo tylko firmy produkujące ciągniki stracą klientów.

Nie stracą, bo tak jest naprawdę. Są fundusze z Unii, są chętni, są pieniądze można zaoszczędzic, jak nie materiałach, to na tym itp. A ludzie i tak kupują.

Opublikowano
Nie stracą, bo tak jest naprawdę. Są fundusze z Unii, są chętni, są pieniądze można zaoszczędzic, jak nie materiałach, to na tym itp. A ludzie i tak kupują.

 

Zależy. Wystarczy jeden trefny egzemplarz takiego Zetora np. i już kilku klientow straci, bo nikt nie kupi przeciez ciagnika ze złą renomą.

Opublikowano

Stare są chyba lepsze wytrzymalsze od nowszych i wątpie żeby proxima czy forterra wytrzymała 20 lat pochodzi 5 lat może więcej bez awaryjnie a póżniej dokładasz dokładasz dokładasz...

Opublikowano
Stare są chyba lepsze wytrzymalsze od nowszych i wątpie żeby proxima czy forterra wytrzymała 20 lat pochodzi 5 lat może więcej bez awaryjnie a póżniej dokładasz dokładasz dokładasz...

 

Skarbonka na kółkach ;) No ale do starego też musisz dokładać. Tylko, że koszty napraw będą tańsze w porównaniu do nowych ciągników

Opublikowano
Stare są chyba lepsze wytrzymalsze od nowszych i wątpie żeby proxima czy forterra wytrzymała 20 lat pochodzi 5 lat może więcej bez awaryjnie a póżniej dokładasz dokładasz dokładasz...

 

No nie przesadzaj...Az takiej tragedi to nie ma napewno....5 lat to zdecydowanie za mało ale tak...mysle ze z 10 lat wytrzyma bez powazniejszej awarii

Opublikowano
No nie przesadzaj...Az takiej tragedi to nie ma napewno....5 lat to zdecydowanie za mało ale tak...mysle ze z 10 lat wytrzyma bez powazniejszej awarii
Arni ma racje zetory starszych wersji wiecej pociagna od tych nowszych bo nowsze so robione na odwal a starsze wersje czeskie są lepsze moze nie w komforcie ale w jakosci tak kupisz takiego zrobisz mu remont kapitalny i wszystko bendze chodziło jak zegarek przez pare ładnych lat!!!!
Opublikowano
Arni ma racje zetory starszych wersji wiecej pociagna od tych nowszych bo nowsze so robione na odwal a starsze wersje czeskie są lepsze moze nie w komforcie ale w jakosci tak kupisz takiego zrobisz mu remont kapitalny i wszystko bendze chodziło jak zegarek przez pare ładnych lat!!!!

 

Może i są robione na odwal ale pochodzą coś kolo 10 lat, bo 5 to troche zamało.. chyba, że liczymy też drobne usterki

Opublikowano
Stare są chyba lepsze wytrzymalsze od nowszych i wątpie żeby proxima czy forterra wytrzymała 20 lat pochodzi 5 lat może więcej bez awaryjnie a póżniej dokładasz dokładasz dokładasz...

Do wszystkich ciągników dokładasz. W końcu to maszyna. Ale taki jest rynek. Jak są klienci, to producenci zawsze spuszczają z tonu, aby więcej zarobic.

Opublikowano

Zetor starszy,Zetor lepszy,no ale liczmy się z komfortem(w nowych lepiej),a jeśli chodzi o chodzenie to powiem tak:

Nowy Zetor, będzie chodził jeżeli będziemy o niego dbać,stary zaś będzie chodził ale tylko jeśli kupiłeś go od kogoś kto o niego dbał,wiadomo jak kupisz zetora starego od kogoś, dobitego,intensywnie używanego i nie zadbanego to pożegnaj się z jego długim chodzeniem.

Jaki wniosek?

Jak kupisz nowego to ty się martwisz żeby się nie popsuł a jeśli kupisz starego to licz się z jego wadami.

 

Nie mówię oczywiście że wszystkie stare egzemplarze są do bani bo sam posiadam model z 2002 roku już nie produkowanego i jestem zadowolony z jego pracy ale tylko dlatego że kontroluję wszystko na bieżaco ,po prostu dbam,znajomy kupił niedawno forterrę i wygląda ona gorzej od mojego choć jest nowsza,a dlaczego,? bo koleś nie dba,maszyna wygląda jakby miała z 50 lat,a w środku szkoda gadać,skarżył się ostatnio że ma kłopoty z paleniem(Forterry),a ja się pytam go czyja to zasługa???

 

Wszystko może sie popsuć...nie powiem, ale powiem że jak sobie zadbasz tak sobie najeździsz...

Opublikowano

Masz racje ;) Niektórzy jeżdża do momentu aż ciągnik nie stanie. A potem mają wielkie pretensje, że to i to bubel i w ogóle nie kupować. Ja gdybym rozwijał gospodarke i było by cięzko kupił bym bez wachania używke Ursusa/Zetora. A gdyby było inaczej to wszyscy wiedzą jak by to bylo. Niektórzy cenią sobie bardzo wysoko. Ja wybrałbym używke

Opublikowano

Kto wie. Jak ktoś ma taki talent to da rade. Zgadzam się z Tobą, że zazwyczaj jest to wada fabryczna, ale znam jednego co w jednym sezonie 3 razy zatarł silnik w bizonie.

Opublikowano

u mnie na wsi jest czlowiek co ma sterego zetora dokladnie 7211 i w tamtym roku kupil proxime i sam mowi ze pod wzgledem komforu to proksima od tego starszego jest jak niebo a ziemia jak narazie to nic mu powaznego nie nawalilo bo koles dba o maszyny ale sam mowi ze prokxima u niego to 15 - 20 lat pochodzi a potem jak to on mowi zlom. ludzie we wsi sie smieja ze ten stary zetor przezyje jeszcze tego nowego a on sam nie zaprzecza

Opublikowano
kupując nowego trzeba sie liczyc także z drogim utrzymaniem mam na mysli przeglady i serwis. stare nie zawsze znaczy gorsze

 

Stare to najlepsze jest wino i skrzypce ;) Ale ciągniki też, jeżeli trafisz na kogoś kto o niego dbał, a nie u mnie sąsiadowi nawet nie chce sie hamulców zrobić..

Opublikowano

trudny wybór, kupić używke w której większość zrobisz sam, ale gorszy komfort, cz nowke z lepszym komfortem ale wiadomo, serwis itp. Ja chyba bym wziął używke

Opublikowano
Stare są chyba lepsze wytrzymalsze od nowszych i wątpie żeby proxima czy forterra wytrzymała 20 lat pochodzi 5 lat może więcej bez awaryjnie a póżniej dokładasz dokładasz dokładasz...

Ale farmazony wypisujecie, to już tylko stare zetory kupować i nic pozatym tak? Tak przeglądam galerie czytam posty i co te niezniszczalne stare zetory nachodziły 6 - 7 tyś mtg bez remontu tylko jakiś tam bieg wyskakiwał tylko sprzegło siadło ale taak są legendarnie wytrzymałe, bez urazy ale te 6 - 7 tyś mtg robiły przez 20 lat a teraz ciągniki pracują 2 - 3 razy więcej poza wyjątkami oczywiście więc to że szybciej coś siądzie jest uzasadnione, to co w nowej proximie remont silnika i skrzyni po 2 tyś mtg trzeba będzie robić bo i takie posty gdzieś się przewijały?

Opublikowano

U nas w wsi koleś kupił se w maju nowego zetora 11441 Fortera i po dwóch miesiącach wysiadło mu już sprzęgło :angry: ja mam swojego zetorka 10145 już trzy lata i praktycznie niewłożyłem w niego złotówki nielicząc zmian oleju i płynu do chłodnicy <_<

Opublikowano

ja jestem tego zdania ze im nowsze tym ch...wsze i nie chodzi wcale o to ze nie jestem za nowoczesną techniką tylko o to ze materiały są chyba gorsze a nowe maszyny coraz bardziej delikatne <_<

Opublikowano

no cóż zetor nie dba o jakość aby sztuka jak najniższym kosztem i tyle, a w sumei czego się spodziewać po odlewniach które odlewają zwolnice zewnętrzne i inne podzespoły de zetorów te same od 30 ponad lat, pozatym najśmieszniejsze jest to że zetor prowadził kontrole jakości w modelach 7341 a w proximach juz nei ma kontroli jakości, do tego co napewno wszyscy mi przyznają zetor niechętnie uznaje wady fabryczne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v