Skocz do zawartości
klejnus

Wersje valtry

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Valtry

klejnus    0

Witam wszystkich. Mam takie pytanie czym się różnią dokładnie te wersje? która jest lepsza i dlaczego? I jaka jest różnica w cenie? I rozumiem że Są to wersje lepsze od advanced hi-tech itd. I jeszcze jedno. Dlaczego jest tak mało valtr? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o serię N to:

N Classic - skrzynia z mechanicznym rewersem, hamulec postojowy mechaniczny, hydraulika na linki.

N HiTech - skrzynia z EH rewersem z funkcją Parking, hydraulika na linki.

N Advanced - to N HiTech z podłokietnikiem, elektrozaworami, jakimś monitorem.

N Versu - wersja z jakąś super skrzynią Power Shift.

N Direct - wersja z przekładnią bezstopniową.

Która lepsza to zależy co dla kogo, ja to "uporządkowałem" od najtańszej do najdroższej, przynajmniej tak dealer twierdzi. Valtr jest tak mało bo niewielu da się nagiąć na bajki dealerów Valtry, chociaż z roku na rok jest ich coraz więcej. Cena w porównaniu do innych producentów jest wysoka, opinie są różne, więc może dlatego jest ich mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MgrLukash    114

W seri T jest dokładnie tak samo ;)

 

A Advance wogóle jest jeszcze dostępny bo słyszałem że juz tej wersji niema :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


MrValterka    4

Adwancede nie ma ;) Classic tylko w wybranych modelach. Versu i Direct zaczynają sie od modelu n122. Sczerze powiem ze Versu jest najlepsze B) Jeżeli traktor to tylko z pełną amortyzacją ;) Nie polecam seri n 121,2 i 141,2. Są za mocno wyżyłowane. Dziś jeździłem valtrą t131 u wuja to jak wieczorem wsiadłem do mojej to patrzyłem czy coś sie nie stało z silnikiem bo chodził jak zabawka :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klejnus    0

Jak zabawka tzn? I jakie bajki opowiadają sprzedawcy? Idzie załatwić valtre na testy? Jeśli tak to dają najlepszą wersje czy uboższą? Czyli versus jest najlepsza tak? Ale też najbardziej niepewna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

Dla zdecydowanego klienta zawsze można testy zorganizować :)

Znam gospodarstwo które opiera się na Valtrach i te starsze modele wytrzymują do 30tys mtg, są też 2 Valtry T [T140HiTech+TUR- ok. 8,5tys mtg oraz T171 Advance [ok 4-5tys mtg] i ta z TURem miała wymienianą pompę hydrauliki i nic więcej, serie T idą jak żylety ;)

Ale co do nowych to trudno powiedzieć bo słyszy się o chorobach wieku dziecięcego, ale jak minie ten trudny okres to sprawują się bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bajki jak u każdego innego dealera, że ich ciągniki się nie psują, że mało palą itd. Na kilkudniowe testy to raczej nie, ale na upartego pokaz zrobią, wtedy dają taką z placu. 133konna z serii T jest dostępna w wersji Versu/Direct?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel_11_95
      Witam
      Jestem posiadaczem Valmeta/Valtry 6300 rok 1996. Mam problem z Wom-em,podnośnikami tylnymi i biegami. Wom i Tuz tylny w ogóle nie działają, biegi nie mogę wrzucić 1 i 2 jest możliwość jazdy tylko na 3 i 4. Z elektryką jest wszystko ok. Ciągnik odpala jeździ, hydraulika działa.  Gdzie mogę szukać rozwiązania problemu? Czy może ktoś polecić mechanika w mazowieckim?
    • Przez Manieks
      Witam Państwa. 
      Poszukuję instrukcji obsługi oraz katalogu części do ciągnika Valtra 8350. Na chwilę obecną zależy mi na opisie przycisków sterujących w kabinie, który od czego jest. U mnie niestety wszystkie mają starte ikony. Najlepiej jakby ktoś miał taki plik w PDF. 
    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


    • Przez Rolnik117
      Witam mam problem z valtra t133 ponieważ gdy długi czas pracuje np. W orce czy w agregacie scierniskowym zaczyna wchodzić duża temperatura (pod czerwone), gdy dojadę do brzeg i zanim obruce temperatura momentalnie spada na środek czyli dobrze. Co może być przyczyną 
    • Przez edzio
      Niech piszą ci którym cokolwiek gdziekolwiek się popsuło, Uwagi w tym temacie będą przestrogą dla wszystkich bądź odwrotnie.piszcie i nie ściemniajcie że się nie psują bo nawet JD nie jest święty.w końcu to tylko MACHINES!!! .pozdro
×