Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie nic mi się nie popsuło bo go nie posiadam tylko chciałem się coś o nim dowiedzieć bo zamieżam go sobie kupić, aha i jeszcze jedno na co zwracać najbardziej uwage przy kupnie takiego ciągnika

Opublikowano

aha. najbardziej trzeba zwracać uwage na stan techniczny a w szczególności na skrzynię biegów. jak będziesz kupował to sprawdż czy wszystkie przełożenia działają i czy ehr i reszta elektroniki działa bo są dość kosztowne w naprawie.

Opublikowano
Katator. A tobie jak sie sprawuje ten MF

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=24856

Poczytaj komentarze ;)

 

jak będziesz kupował to sprawdż czy wszystkie przełożenia działają i czy ehr i reszta elektroniki działa bo są dość kosztowne w naprawie

I to jest podstawa, wiem to na przykładzie znajomego który ma 3060, kupił go dość zniszczonego z uszkodzoną skrzynią po taniości, za chyba 4000 zrobił skrzynie ale dalej boryka sie z elektroniką EHR, choć jak mówił TUZ mu niepotrzebny w tym ciągniku więc nie naprawia tego EHR. Kolega ze studiów kupił niedawno 3080 i jest bardzo zadowolony bo ciągnik jest w dobrym stanie, wszystko działa. Dlatego uważam że lepiej dać więcej, bo oszczędność przy kupnie odbije sie przy późniejszym doprowadzaniu ciągnika do stanu używalności.

Opublikowano

Teraz co powiem może być wogóle nieprawdą ale o ile sie orientuje masseye od modelu 3085 mają już skrzynie od większych modeli i sie nie psują sam mam takiego i po zrobieniu 9000mth ciągnik bardzo dobrze się sprawuje jedynie do czego bym sie doczepił to do tej elektroniki.

Opublikowano

witam mam mf 3090 i powiem tylko tyle naprawa skrzyni(wymiana lożysk na wzmacniaczu momentu łozysko w skrzyni gluwnej 2 synchronizatory tarcza sprzegla i kolo zamachowe)koszt ok 13 tyś dalej usuniecie skopanej elektroniki sterujacej biegami iinnymi gajgami i zastapienie jej przełacznikami 1500 zł a na wiosnę czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej mam go 2 lata zaorał gdzieś 40 ha po remoncie .teraz hodzi jak pszczółka silnik zloto ale ta nieszczesna pompa jeszcze.tak to jest z tymi gajgami.jak sie rozpadaja to na całość czekac kiedy silnik odmowi posluszenstwa.ale z drugiej strony mam pewność co mam w ciągniku.tzn w skrzyni jak zapewnił mechanik juz wiecej nic nie powinno nawalic B)

Opublikowano

No nie wiem czy tak naciągnoł bo jest dużo nowych części a kupójąc używaną skrzynę jest ryzyko że po kilku mtg będzie wyglądała ja ta i wtedy trzeba do tych 13 dołożyć kolejne 13 na remąt nowej skrzyni

Opublikowano

Ja posiadam taki ciągnik i narazie nie moge o nim nic powiedzieć do tej pory zasiałem tylko 15 ha agregatem i jestem zadowolony Jak kupiłem ciągnik to o dziwo wszystko w nim chodziło skrzynia w porządku i EHR równierz ale po 2 ha sianie zaczeły się problemy z WOMem kontrolka mi mruga i wom nie działa ale po wyłączeniu silnika i załączeniu znowu działa ale podejżewam że to ma związek z ciśnieniem oleju bo wom działa dobrze tylko zaczyna szwankować jak podnosze agregat

ogulnie ciągnik igła nawet dymku nie puście silnik perkins z tego co wiem to bardzo doby ciągnik jedyną jego wadą jest to że jak się zapowietrzy to ciężko go uruchomić troszke to trwa na szkrzynię nie narzekam po za wom jak ktoś wie co może być przyczyną usterki womu że kontrolka mruga niech napisze będe bardzo wdzięczny :P) :):)

Opublikowano

Dokładnie Perkinsa najtrudniej odpowietrzyć miałem problem w tym sezonie okazało się że siatka przy pompce zasilającej była zasyfiona,posiadam już go drugi rok i jestem zadowolony,kupując taki ciągnik trzeba go dobrze obejrzeć po pierwsze sprawdzić stan oleju a głownie jego wygląd bo jak jest stary i brudny to raczej bym już takiego nie kupował jak się dba to się ma :P.

Opublikowano

MF 3095 jaki pług ciągniecie ?? ja ciągnę rabe 4 skibowy i ciągnik choć jest w stanie Idealnym dymku nie puści to ma spory kłopot z tym pługiem pług bierze równo z kołami ciągnika, jaki macie zabiór ?? no i na jakim biegu jeździcie ?? coś mi się zdaje że będe musiał wymienić MF na coś mocniejszego

Opublikowano

Jaką masz skrzynię Dynashift czy może 32/32 ale z zakresem A i B oraz power shiftem? Przy jakiej prędkości jedziesz i jakim biegiem? Jeślim myślisz że jest slaby to proponuje wyczyścić układ paliwowy. Najpierw sprawdź czy na końcu rurki (tej która pobiera paliwo z baku) nie ma sitka, jęli jest to musisz je przeczyścić. Następnie w pompce zasilającej jest siteczka tam też na pewno jest dużo brudu. Odkręć dekielek z góry i będziesz dalej wiedział o co chodzi. Przedmuchaj także powietrzem rurkę od baku do tej pompki. Odkręć filtry paliwa i je wymień. Następnie przedmuchaj rurkę która idzie od pompki zasilającej do filtrów. Potem wykręć rurkę która prowadzi paliwo bezpośrednio na pompę i także ją przedmuchaj. Następnie tam gdzie była wkręcona ta rurka w pompę paliwową jest tam wkręcona redukcją na klucz 22 mm a gdy ją wykręcisz jest tam takie sitko pod nią. Tylko uważaj jak je wyjmujesz bo tam jest taka sprężyna i rurka, zapamiętaj jaka jest kolejność by dobrze to złożyć. Oczywiście wyczyść to sitko. Myślę że poprawa będzie i to spora. Jeśli to nie pomoże to trzeba pompę i wtryski zregenerować.

Opublikowano

Ja mam skrzynie 32/32 oram na zakresie A 1 bieg na żółwiu bo na zającu nie da rady torche lepiej idzie na 2 BIEGU NA ZÓŁWIU ale i tak stęka no chyba coś w końcu jest z tym układem paliwowym :D ale mam jeszcze pytanko czy zapchany układ paliwowy może mieć wpływ na to że jak ciągnik jest zagrzany np. w orce to jeżeli wyłączę silnik to dopiero mogę go uruchomić jak ostygnie inaczej nie da rady

Opublikowano

Nie wiem jaką masz szerokość roboczą pługu, ale jeśli robisz na 1 zakresie A na żółwiu to masz prędkość około 2 km/h coś rzeczywiście jest nie tak z twoim ciągnikiem. On powinien jechać z prędkością około 7 km/h na 1 zającu i to na zakresie B i to bez najmniejszych problemów, gdyby miał ciężko to powinien się co najmniej kopać na biegu 1 zakres A bez przyśpieszacza na zającu. Coś mi się wydaje że ten ciągnik ledwie ma siłę sam jechać. Układ paliwowy chyba nic nie ma wspólnego z tym że nie możesz go na rozgrzanym silniku odpalić. Zrób te czynności co napisałem wcześniej, a potem daj znać czy coś to dało. Jaką masz temperaturę w czasie orki na rozgrzanym silniku, na które pole Ci wchodzi wskaźnik? Może silnik jest przegrzany?

Opublikowano

wg mnie jesli masz takie objawy to mozesz miec coś nie tak z zapłonem. miałem tak ale w innm traktorze, zmieniłem zapłon i odrazu było widac efekt wiekszej mocy, tak nie dymil itp, i lepiej palił

Opublikowano

To jest nagrzewnica powietrza. W niej znajduje się płyn chłodniczy który jest ciepły z racji tego że przepływa przez blok silnika. Gdy ciepły płyn przelatuje przez nagrzewnicę to ona staje się ciepła, a przelatujące powietrze z wentylatora ogrzewa się w ten sposób.

Opublikowano

Ostatnio poszukując "nowego" ciągnika do swojego gospodarstwa oglądałem mi. 3080,3630 itp.Zainteresowany jestem kupnem takiego ciągnika.Chciałbym dowiedzieć się od urzytkowników tych ciągników jak się one sprwują podczas eksplatacji,jak z awaryjnością,dostępem do części zamienych,ceną tych części i co się najbardziej psuje.Jaki komfort pracy..??.Jak kabina...??Widziałem,że jest tam sporo elektroniki.Jak się sprwóją te bajery i co one tam "robią"...??

Z góry Dziękuje!!!!

Opublikowano

Ja mam skrzynie 32/32 oram na zakresie A 1 bieg na żółwiu bo na zającu nie da rady torche lepiej idzie na 2 BIEGU NA ZÓŁWIU ale i tak stęka no chyba coś w końcu jest z tym układem paliwowym biggrin.gif ale mam jeszcze pytanko czy zapchany układ paliwowy może mieć wpływ na to że jak ciągnik jest zagrzany np. w orce to jeżeli wyłączę silnik to dopiero mogę go uruchomić jak ostygnie inaczej nie da rady

 

Ja w swoim mam skrzynie 32/32 Power Shift o mocy prawie 120km (podkrecony) i ciągam nim pługi 5x40 i bez problemu idzie mi na A1 na zającu jeszcze sobie pół bieg załączam i dobrze idzie :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v