Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam! Mam do was kolejną prośbę otóż mam straszny problem ponieważ nie mam pojęcia jak mają się pokrywać znaki na zębatce pompy z zębatką środkową która potem łączy się z tą od wałka rozrządu. Na jakim znaku powinny si pokrywać dodam, że na trybie od pompyprzy samej krawdzi jest "0" a na tej środkowej "S1" o ile dobrze odczytałem czy one mają sie pokrywać czy jaki inny znac ma się schodzić z którymś z podanych.

 

Z góry dzięki za pomoc!!!

Opublikowano (edytowane)

Witam jak w temacie jakie są różnice pomiędzy wałkami?

Bo mam rozebranego ciapka i kupiłem tulejki wałka i są za małe o prawie milimetr.

 

 

 

 

Halo nikt nie wie?

Edytowane przez KRUS
Opublikowano

Witam. Bo najpierw musisz je wcisnąć w blok a następnie rozwiercić lub roztoczyć do wymiaru wałka. Bynajmniej ja tak robiłem w swoim. I tu pojawia się problem bo samemu to będzie trudno zrobić.

Opublikowano

Wiem że samemu tego nie zrobię ale chcąc rozwiercić je do wymiaru wałka to z tulejek nic nie zostanie.

Ale czy są jakieś różnice pomiędzy wałkiem z 328 a 330 ?

Bo tego ciapka co ja posiadam to całkowita hybryda tłoki z c 330 głowica z 330M skrzynia biegów też 330M.

Gość marekfarmer
Opublikowano

spytaj jakiegoś mechanika albo w sklepie czy maja oddzielne tulejki do c 330 i 28

Opublikowano

W sklepie nie ma innych jedynie w katalogu pisze że była jakaś zmiana.

Jak będę w sklepie sprawdzę wałek i tulejki.

 

A jeśli chodzi o głowice t mogę zmienić głowice z c 330M na orginalną głowice c 330?

Opublikowano
Dnia 6.08.2011 o 19:25, Dodek napisał:

panowie mam pyt czy chcac wymienić wałek musowo musze odkrecic miske olejową ????

da rade jakoś podeprzed popychacze żeby nie wpadły - macie jakies sposoby , robił ktoś tak ?

jc pisac

Zakładasz na te szklanki inacxej popychacze oringi i one ci podtrzymaja

Opublikowano

Wracam do tematu po 9 latach ost mój post to 2011r- korzystając z urlopu rozkreciłem trzydzieche, bo mnie denerowała nierówna praca i mała moc. wyszło kilka kwesti na które kiedyś nie zwróciłem uwagi; Ogólnie ciagnik przepracował może z 600-700mtg

Minusy:

 - 2 z 7 szpilek trzymajacych głowicę są w bloku roztoczone i prze-gwintowane pod m18 , zaś reszta jest m16 (oryginał)  , na szczescie te 2 kombinowane sa skrajnie przy kanałach olejowych - wiec powinno to nie wpływać mocno na doleganie UPG.

- Układ chłodzenia dostawał ciśnienia - na jednej tulei widać ślady sączenia sie płynu - ukł jest zalany G12 wiec nie ma rdzy i wżerów - niewiem czy to pęknieta głowica czy krzywy blok.  Objaw jakby UPG ale nie do konca - bo płyn nie mieszał sie z olejem.

- w ksiazce napraw piszę ze tuleje powinny wystawać ponad blok o 0,01-0.16mm - u mnie są na minusie - tak jakby opadły - nie jest to duzo może 0.1mm - blok tak czy tak bedzie szlifowany/

- były lekkie luzy na konikach klawiatury tj. na boki - a generalnie nie powinno ich byc - efekt - czasami nie szło dobrze wyregulować luzu zaworów - raz było ok raz nie.

- mam duży problem z ośką koła pośredniego  - tą co powinna być nieruchomo w bloku - u mnie sie to kreci , nie ma luzu ale sie kreci, chyba winna jest wyrobiona obudowa rozrządu która powinna dociskać oś  ???

-  luzy na kołach rozrządu głównie przez luźne pośrednie - to robiło największe dziadostwo i luzy (rozrząd mógł sie przestawiac jak i kąt wtrysku)

 

Plusy:

- Ciśnienie oleju jest bdb - na zimnym 5 atm , na rozgrzanym oleju  3.5 - 4 atm (jałowe obroty) - mysle ze ukł korbowy i panewki jest super bo pompa oleju była załozona nowa w 11r. pilnowałem wymian i jakości oleju - ogólnie silnik od wew wyglada bardzo ok - jest czysty, zero nagaru.

- tuleje i tłoki są ok- widac jeszcze choinkę , silnik nie pobiera wcale oleju (tuleje i tłoki są MAHLE)

- kupiona nowa głowica, + prawie nowa klawiatura (wiekszośc czesci) + nowe szpilki

-nowe koła rozrządu , nowy czop koła pośredniego,

-nowy wałek rozrządu tyczyn, + popychacze + laski popychaczy 

- regulacja wtrysków - delikatna + pompa wtryskowa poleciała na diagnozę do serwisu i pewnie wymianę  sekcji ew regulatora - podejrzewam ze pompa tu robi krecią robotę.(objaw to nierówna praca na wolnych obr i brak mocy) samo odpalanie ok - nawet w zimie.  

Mam nadzieje ze uda się to wszytko, 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem nowy kpl remont silnika  bo wywalało UPG non stop. Przy okazji dodam że tłoki mahle były kiepskiej jakości - zatarły sie a cylinder wygladał jak mikropekniecia. Wpadły tuleje THM - bdb jakości - tłoki tak jak oryginał - jedno podciecie mniejsze pod zaworach - nikt tego nie ma z zamienników. Wpadło szlif bloku wstawienie nowych tuleji w POM Tyczyn oraz naprawili mi 3 gwinty w bloku pod szpilki głowicy i 1 gwint pod panewkę główną wału z UPG wreszcie spokój.

 

Panowie mam dalej  problem z głośną pracą - stuka niesamowicie z okolic rozrządu - nie mogę dojść gdzie stuka. wpadły nowe kpl kół zebatych skropol i ośka koła pośredniego i dalej stuka - niemam pojecia gdzie szukać.... Pomoże ktoś

Wygląda jakby koła zebate szły krzywo - ale to chyba niemożliwe........  ciagnik mam złożony a dalej stuka.  Tu znalazłem film pokazujący ten problem u kogoś innego- ale u mnie jest dokładnie to samo- niewiem gdzie szukać przyczyny.  -  

Proszę o wielką pomoc

 

 

UP>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Problem rozwiązany

 - znalałem przyczyne - wymieniłem małe kolo zebate - to co wchodzi na wał oraz jajowate było koło Posrednie (oba koła krzywe były ze Skropolu - przepracowane na tym było 20mth - kupiłem je w 2020r.) Po wymienie (koła posredniego i małego koła rozrządu) na te z firmy Waryński jest cisza - a co najśmieszniejsze dowiedziałem sie że dla Warynskiego te same tryby robi Skropol - ale w lepszej kontroli jakości - i tak jest - Warynski są lepsze - równe i ciche. Ps zjadłem na tym masę nerwów ale teraz silnik chodzi jak pszczółka - zero stuków.

Edytowane przez Dodek
usuniecie awarii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v