Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Tuleja ustalająca WOM- 532 968 M91

2. Pierścień uszczelniający- 834 216 M1

3. Osłonka pierścienia uszczelniającego- 533 183 M1

4. Pierścień uszczelniający okrągły- 1004 633 M1

10. i 11. Wałek odbioru mocy- 1160 288 M91- skan jest od 4512 gdzie są mogą być 2 różne wałki, ale do 3512/MF 255 jest tylko jeden i podaje jego numer z katalogu MF 255

12. Pierścień ustalający WOM- 1662 726 M1 [4512] lub 377 602 X1 [MF 255]- w obydwóch ciągnikach [4512/14 i MF255/3512 te elementy są takie same, ale posiadają różne numery :rolleyes: ]

 

Wszystkie numery katalogowe podałem z katalogu MF 255.

Opublikowano

Witam, spotkalem sie dzis z takim przypadkiem, otoz w MF 255 z 1990r nie ma włączania WOM`u zaleznego od predkosci jazdy. Tak podobno jest we wszystkich ursusach 3512, a naped walka zalezny od predkosci jazdy jest opcją. Wczesniej mialem do czynienia z mf 255 z 1986r ktory mial 3 polozenia włączania WOM`u: zalezne-luz-niezalezne. Jak z tym jest tak naprawde?

Opublikowano

Ja mam MF 255 z 86 roku i mam dwie prędkości wałka, wajcha w dól obroty zależne od prędkości jazdy, wajcha w górę, zależne od obrotów silnika.

Tylko u mnie jest jeden defekt, bo między luzem a obrotami zależnymi od prędkości jazdy mam jeszcze jedno położenie na którym słychac tylko lekkie chrobotanie trybów. Po prostu jak jadę po dołach lub ciągnę coś na dolnym zaczepie (bo zależy to od drgań) to wajcha co jakiś czas opada w to położenie i słychac to chrobotanie, jeżdzę już tak kilka ładnych lat ale czasem to jest wkurzające.

Opublikowano

Dokladnie tak jest w roczniku 86. W tym z 90`ego - wajcha w dół-obroty zalezne od obrotow silnika, wajcha w górę- WOM wyłączony... i tylko te dwa polozenia posiada. Chyba ze cos bylo grzebane i dlatego nie wchodzi w poloznie obrotów zaleznych. Prosze o wypowiedz posiadaczy roznych rocznikow MF255/Ursus 3512. Pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam ursusa 3512 z 96r jest tylko WOM zależny od obrotów silnika

Opublikowano

Ale o jakie konkrety ci chodzi??

 

W MF255/URSUSIE 3512 był montowany napęd WOM tzw. zależny i niezależny (oczywiście opcja). Zależny wiadomo od obrotów silnika, standardowo 540obr/min osiągane przy 1893 obr/min na silniku, załączany wajcha w dół. Niezależny - "napędzany" prędkością jazdy ciągnika - załączany wajcha w górę (przydatna opcja, np. w uprawach warzyw).

Opublikowano (edytowane)

@Wsk

WOM przy 17XX niecałe 1800 ;)

 

Mój 255 88 rocznik, ma wałek zależny i niezależny. Wajcha w dół od prędkości jazdy, po środku luz, w górę od obrotów silnika :)

Edytowane przez samczyk1991
Opublikowano (edytowane)

ja mam mf 255 89rok mam zależny i niezależny wom i 3512 jest tylko niezależny i są na odwrót włączane ;)

Edytowane przez Dylek
Opublikowano

Kolega, który stwierdził że suwakiem po prawej zmienia przełożenie 540/1000obr zapomniał dodać że bezstopniowo :lol:  ludzie to mają fantazje. To jest szybkość opadania podnośnika !!! 

 

Jeśli chce się mieć zależny wom trzeba odjechać mostem od skrzyni i  dołożyć tryb na wałek ataku. Dla niedoświadczonych nakrętka ataku jest zabezpieczona kołkiem, który znajduje się między nakrętką a gwintem wałka. Chyba nawet 3 kołkami nie pamiętam dokładnie robiłem to z 5 lat temu.

 

Piotr szarpnij za wałek musi wyjść. Zabezpieczeniem całości przed wysunięciem jest blacha którą odkręciłeś nakładana na te 4 szpilki.

Opublikowano

Ta wajcha żółw-zając jest od szybkości reakcji podnośnika ( dźwiganie ) a nie opadanie, opada samoczynnie. Raz przypadkiem w orce chyba jak używałem blokady to ją musiałem przesunąć na żółwia i podnośnik tak wolno podnosił że szok. Myślałem że się podnośnik popsuł ale po pewnym czasie zauważyłem to i przełożyłem na zająca i z powrotem śmigał jak zawsze. 

Opublikowano

Witam

Mam taki problem w Ursusie 3512, nagle podczas wywożenia gnojówki przestał działać WOM i podnośnik/hydraulika. Czy padło sprzęgło 2 stopień czy coś innego czy trzeba rozpóławiać  żeby zrobić te sprzęgło ?

Opublikowano

bez rozpoławiania się nie obędzie jak by 2 stopień padł to by pompa chodziła od podnośnika tylko by wałek trzeszczał bo by nie wysprzęglało chyba że gdzieś frezy na wałku ścieło bo wom bodajże z górnego wałka jest napedzany a pompa z dolnego ale dokładnie nie wiem dopytaj kogoś  jeszcze

Opublikowano

Każda maszyna ma fabrycznie przewidziane obroty i nie wolno wedle własnego widzi mi się zwiększać jej obrotów, jaką maszynę chcesz napędzać większymi obrotami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez _Marcin_
      Witajcie,
      Poszukuję oryginalnej, tylnej półosi długiej do URSUSA 2812. Numery katalogowe to 897 038 M91. Lewa i prawa strona są takie same.
      Może ktoś przerabiał na sadowniczy i mu została taka półoś?
      Pozdrawiam
    • Przez Pająk3050
      Witam poszukuje tylnego korpusu mostu (obudowy) do ursus 3512/5314 może ma ktoś na zbyciu lub posiada kontakt na taki temat ? Najlepiej na terenie województwa Małopolskiego 
    • Przez kris14
      Zauważyłem, że w moim 4514 z wałka WOM'u zaczął wydostawać się olej z tylniego mostu.
      Co może być tego przyczyną, czy wystarczy że założę nowe uszczelniacze?
    • Przez warlok20
      Witam!
      Poruszam temat cieknącego oleju z WOM. Dziś zacząłem rozbierać wszystkie osłony i mocowania wieszaków etc. Problem napotkałem już na starcie kiedy to nie mogłem wybić wałka[1]. Chciałem to obejść i zdjąć jedną ze stron mocowania górnego zaczepu ale jedna ze śrub jest w takim miejscu że musiałbym najpierw odczepić mocowanie dolnego zaczepu... Dopiero przy rozkręcaniu mocowania łańcuchów wieszaków[2] zauważyłem, że śruby[3] mają dwustronny gwint i wykręcałem je całe aby uchylić całe mocowanie. Problem w tym, że jedna ze śrub[3.1] nie chciała się wykręcić z bloku mostu. Teraz pytanie czy ona może jest tam na stałe czy po prostu zapiekła się i trzeba użyć większej siły i pójdzie?

      Druga sprawa to zauważyłem, że za tym mocowaniem jest kwadratowa podkładka, a za nią wałek wom z dwoma ścięciami po bokach na klucz? Żeby dostać się do uszczelniacza mam wykręcić tą "śrubę ze ścięciami"?


       


       
       
       


       
       
       


       
      Znalezione w internecie przykładowe zdjęcie tych "ścięć".




    • Przez Bonex157
      Poszukuję obudowy pochwy lewa albo prawa, ta ktora jest z blokada
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v