Skocz do zawartości
pawel6n

Hamulec skrzyni biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawel6n    0

witam wszystkich jestem tu nowy

 

mam taki problem posiadam 1634 wywaliłem wzmacniacz bo jak kupiłem to był zaspawany i teraz chce założyć hamulec skrzyni rzecz w tym ze w skrzyni już mam wszystko zrobione ty tylko gdzie go podłączyć przy sprzęgle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pamięc nie myli to w 1634 nie ma hamulca skrzyni bo biegi są synchronizowane więc po co hamulec?


sprzedam

 opony 420/70r24    www.olx.pl/oferta/opony-420-70r24-zam-14-9-r24-480-65r24-CID757-IDtMf7z.html

Opryskiwacz Pilmet 2000 

www.olx.pl/oferta/pilmet-2018-2000l-opryskiwacz-nie-hardi-ray-berthoud-krukowiak-CID757-IDuVhk9.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6n    0

w mojej wersji nie ma synchronizatora jest to wersja z 89 czyli pierwsza na silniku ma 002 kabina 003 czyli pierwsze wersje może jeszcze nie montowano synchronizatora a jest możliwość podłączenia tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jeśli nie masz synchronizatorów to powinienes mieć hamulec skrzyni. To takie zamienniki chyba że albo hamulec albo synchronizacja skrzyni (1634 i 1934).


sprzedam

 opony 420/70r24    www.olx.pl/oferta/opony-420-70r24-zam-14-9-r24-480-65r24-CID757-IDtMf7z.html

Opryskiwacz Pilmet 2000 

www.olx.pl/oferta/pilmet-2018-2000l-opryskiwacz-nie-hardi-ray-berthoud-krukowiak-CID757-IDuVhk9.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

czemu wzmacniacza nie zrobiłeś? u mnie hamulec części obrotowych był zamontowany na jednym wałku razem z pedałem sprzęgła, ale w 1634 może być inaczej choć niekoniecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6n    0

dobra koledzy jeszcze mogę to zrobić na wzmacniacz ale z kim nie rozmawiam to wszyscy mówią że to badziewie i lepiej wywalić i założyć wałki a koledzy naprawdę nie ma synchronizatora ani hamulca czemu nie wiem jest to 3 skrzynia może dlatego

 

to powiedzcie jaką to ma awaryjność najlepiej ci ci mają wzmacniacze w 1634 u używają i działają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja pilnujesz stanu oleju, nie używasz za długo i nie latasz poniżej 1200 obr/ min na zółwiu to nie powinno się psuć. Aha i trzeba mieć dobrze wyregulowana taśma wzmacniacza to powino cykać.

3 biegową skrzynię masz? Nie będzie Ci brakowało biegów. W koncu będzie tylko 6 biegów do przodu.


sprzedam

 opony 420/70r24    www.olx.pl/oferta/opony-420-70r24-zam-14-9-r24-480-65r24-CID757-IDtMf7z.html

Opryskiwacz Pilmet 2000 

www.olx.pl/oferta/pilmet-2018-2000l-opryskiwacz-nie-hardi-ray-berthoud-krukowiak-CID757-IDuVhk9.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

paktofonikas1987@ A ty masz w swoim wzmacniacz?? słyszałem ze potrafią się co jakiś czas popsuć... (ja u siebie nie mam, mam na sztywno-wstawiony wałek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam. Mam skrzynie 3 i wzmacniacz bardzo mi się przydaje. 6 biegów na taka moc to jest mało i ciężko ja wykorzystać.


sprzedam

 opony 420/70r24    www.olx.pl/oferta/opony-420-70r24-zam-14-9-r24-480-65r24-CID757-IDtMf7z.html

Opryskiwacz Pilmet 2000 

www.olx.pl/oferta/pilmet-2018-2000l-opryskiwacz-nie-hardi-ray-berthoud-krukowiak-CID757-IDuVhk9.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3 rok. Jeśli chodzi o wzmacniacz to żadnych awarii. Tak ogólnie to urwało mi się mocowanie dolnego ramienia TUZ.


sprzedam

 opony 420/70r24    www.olx.pl/oferta/opony-420-70r24-zam-14-9-r24-480-65r24-CID757-IDtMf7z.html

Opryskiwacz Pilmet 2000 

www.olx.pl/oferta/pilmet-2018-2000l-opryskiwacz-nie-hardi-ray-berthoud-krukowiak-CID757-IDuVhk9.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    119

co do wmacniacza - smiga już 3 czy 4 rok u nas a wcześniej u gościa tez smigał.

Bzruda ze to się psuje bez powodu. Tylko trzeba trzymac 1200 na zającu aby były obroty pompy do utrzymania wysokiego/odpowiedniego cisnienia.

Stryjek ma U902 z 82 roku i do dziś ten zółw/zając smiga. Ale jak kto dba o sprzęt tak ma.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Liloboot    0

u mnie też działała bez zarzutu mimo że skrzynia bez remontu oryginalna ma 9000 godzin i mimo że ciągnik śmiga na madach wiec za**biście ciężko i wzmacniacz prawie co chwile bo górki są tyle że na wysokich obrotach i może dla tego, w ogóle dziwny ten mój 1012 bo jeszcze wszystkie pompy olejowe oryginały a zasuwa z trójką obrotową

zgadzam się jak dbasz tak masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. W moim ursusie 912 bardzo ostro zgrzytaja biegi pytałemn sie kupmla i pokazał mi na swojej 912 że przy pedale sprzęgła jest taka śruba chyba na klucz 17 i to ona ma wyhamowac skrzynie w trakice wciśnięcia sprzęgła tak więc chciałem to zrobic i wyregulowac u mnie ale gdy zajżałem u mnie to nic takiego nie ma żadnej śruby czy coś wogóle inaczej niz u niego . Poniżej wrzucam foto jak to wygląda. Panowie pomóżcie bo tak sie jeżdzić nie da możliwe ze brzez brak tego hamulca te biegi tak zgrzytają.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7092cb002812a194.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Naucz się podwójnego wysprzęglania i dopasowywania obrotów silnika do prędkości to ci przestaną zgrzytać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego próbwałem już z tym sprzęgłem ze 100 razy i nic daje jak zgrzytały tak zgrzytaja a u kolegi taki sam model nawet rok ten sam i biegi elegancko wchodzcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam to jest chyba od sprzęgła a u kolegi to była taka śruba wkręcona w ten pierwszy patrząc na zdjęcie wałek chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

na forum jest opisana cała ta operacja wyregulowania, poszukaj, bo nie jest to takie proste, że tylko podciągniesz i ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
(edytowany)

Powinna być wkręcona śruba M10 z drugiej strony kontra, Wkręcasz tak ażeby było wyczuć lekki opór na pedale sprzęgła 2,5 cm przed całkowitym wciśnięciem sprzęgła.Ale na Twoim miejscu za bardzo bym się nie łudził że biegi przestaną całkiem zgrzytać :lol: ten typ tak już ma,tak jak koledzy pisali- trzeba go wyczuć

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Murphys    4

tak raczej to jest śruba od sprzęgła wkreć ją za 3-4 obroty i jak sprzęgło twardsze sie zrobi to może się poprawi. U mnie tak samo jest jak wkrece chwile nawet dobrze wchodzą ale potem znów to samo. Tylko nie zapomnij jej zakontrować :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
(edytowany)

Tam to jest chyba od sprzęgła a u kolegi to była taka śruba wkręcona w ten pierwszy patrząc na zdjęcie wałek chyba

 

Przede wszystkim u Ciebie tej śruby od regulacji hamulca w ogóle nie ma.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie ma. Wczoraj wkręciłem ją tam ale to nic nie daje bo to coś co wkręca sie to śrube chodzi niezależnie od lewej do prawej bez oporu tak więc ta śruba nic nie daje chyba cos jest gorzej rozwalone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawi    0

ta śróba opiera na taki pierdzielnik i obraca wałek,na wałku jest wpust(klin)i na klin ten jest nabity ten pierdzielnik,lub możesz mieć zużyty ten hamulec w skrzyni,ale wtedy musisz rozpołowić na skrzyni pośredniej i kupić ten hamulec nowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeski    4

witam mam pytanko

czy tarcza hamulca skrzyni biegow musi byc taka luzna? strasznie lata mi na boki nawet jak trzymam ten walek co jest osadzony na niej hamulec?

moze przez to mi tak cieko w polu biegi wchodza. na szosie jak sie jedzie biegi wchodza bez problemu. a w polu gdy ciagnik sie zatrzyma strasznie ciezko chodza nawet reduktor a o biegach to juz nie wspomne. tak jak by sie blokowaly. chodzi mi o te tarcze co znajduje sie przed wzmacniaczem momentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez patrykmmt
      Witam.Posiadam  ursusa 904 ,od jakiegoś czasu gdy ciagnik już trochę pochodzi i  chce ruszyć słychać dziwny dzwięk ,tak jakby wycie z okolic skrzyni biegów.Dodam ,że ciagnik wtedy ma problem z ruszeniem tak jakby coś go trzymało ,najgorzej jest na 1 i 2.Na zimnym tego problemu nie ma ,słyszałem że może to być wina mikropompki ale chce się  upewnić ,może ktoś miał podobny problem .Pozdrawiam .
    • Przez frytass
      Cześć! Kilka tygodni temu kupiliśmy Ursusa 914 z 1989 i teraz poprawiamy go trochę wizualnie i przy okazji wymieniamy to co zepsute do około. Do rzeczy... chcemy wymienić koło pasowe na wale z przodu silnika. Niestety po zapięciu biegu silnik dalej się obraca tak jakby sprzęgło nie trzymało w ogóle i nie mogę odkręcić śruby która trzyma koło. Przed rozkręceniem przodu ciągnik normalnie jeździł i nie wykazywał zużycia sprzęgła. Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z taką maszyną i nie mam pojęcia czy tak ma być czy sprzęgło jest do wymiany czy co? 
    • Przez DawidPatek
      Witam,
      Od 1984 w gospodarstwie posiadam ciągnik ursus 1212. Niestety w czasie ostatniego sezonu czterokrotnie urwaniu uległy widełki wyciskowe łożyska oporowego. Traktor jest z turem ale od jakichś 10 lat więc myślę, że to nie ma wpływu, bo nic takiego wcześniej się nie działo. Ciężko znaleźć mi przyczynę takiego stanu rzeczy. Nie było takiej awarii przez ponad 30 lat, a teraz taka czarna seria. Mechanik rozkłada ręce. Dodam jeszcze, że oczywiscie łożysko działa bez zarzutu.
      Liczę na Waszą pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Folenka
      Mam pytanie - jak powinna być prawidłowo założona tarcza sprzęgłowa dłuższą stroną piastki do silnika czy do skrzyni biegów?
      Dodam, że to Ursus 912.
      Dzięki za odpowiedźi.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.