Skocz do zawartości
pawel6n

Hamulec skrzyni biegów

Polecane posty

pawel6n    0

witam wszystkich jestem tu nowy

 

mam taki problem posiadam 1634 wywaliłem wzmacniacz bo jak kupiłem to był zaspawany i teraz chce założyć hamulec skrzyni rzecz w tym ze w skrzyni już mam wszystko zrobione ty tylko gdzie go podłączyć przy sprzęgle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6n    0

w mojej wersji nie ma synchronizatora jest to wersja z 89 czyli pierwsza na silniku ma 002 kabina 003 czyli pierwsze wersje może jeszcze nie montowano synchronizatora a jest możliwość podłączenia tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jeśli nie masz synchronizatorów to powinienes mieć hamulec skrzyni. To takie zamienniki chyba że albo hamulec albo synchronizacja skrzyni (1634 i 1934).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

czemu wzmacniacza nie zrobiłeś? u mnie hamulec części obrotowych był zamontowany na jednym wałku razem z pedałem sprzęgła, ale w 1634 może być inaczej choć niekoniecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6n    0

dobra koledzy jeszcze mogę to zrobić na wzmacniacz ale z kim nie rozmawiam to wszyscy mówią że to badziewie i lepiej wywalić i założyć wałki a koledzy naprawdę nie ma synchronizatora ani hamulca czemu nie wiem jest to 3 skrzynia może dlatego

 

to powiedzcie jaką to ma awaryjność najlepiej ci ci mają wzmacniacze w 1634 u używają i działają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja pilnujesz stanu oleju, nie używasz za długo i nie latasz poniżej 1200 obr/ min na zółwiu to nie powinno się psuć. Aha i trzeba mieć dobrze wyregulowana taśma wzmacniacza to powino cykać.

3 biegową skrzynię masz? Nie będzie Ci brakowało biegów. W koncu będzie tylko 6 biegów do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

paktofonikas1987@ A ty masz w swoim wzmacniacz?? słyszałem ze potrafią się co jakiś czas popsuć... (ja u siebie nie mam, mam na sztywno-wstawiony wałek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

co do wmacniacza - smiga już 3 czy 4 rok u nas a wcześniej u gościa tez smigał.

Bzruda ze to się psuje bez powodu. Tylko trzeba trzymac 1200 na zającu aby były obroty pompy do utrzymania wysokiego/odpowiedniego cisnienia.

Stryjek ma U902 z 82 roku i do dziś ten zółw/zając smiga. Ale jak kto dba o sprzęt tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Liloboot    0

u mnie też działała bez zarzutu mimo że skrzynia bez remontu oryginalna ma 9000 godzin i mimo że ciągnik śmiga na madach wiec za**biście ciężko i wzmacniacz prawie co chwile bo górki są tyle że na wysokich obrotach i może dla tego, w ogóle dziwny ten mój 1012 bo jeszcze wszystkie pompy olejowe oryginały a zasuwa z trójką obrotową

zgadzam się jak dbasz tak masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. W moim ursusie 912 bardzo ostro zgrzytaja biegi pytałemn sie kupmla i pokazał mi na swojej 912 że przy pedale sprzęgła jest taka śruba chyba na klucz 17 i to ona ma wyhamowac skrzynie w trakice wciśnięcia sprzęgła tak więc chciałem to zrobic i wyregulowac u mnie ale gdy zajżałem u mnie to nic takiego nie ma żadnej śruby czy coś wogóle inaczej niz u niego . Poniżej wrzucam foto jak to wygląda. Panowie pomóżcie bo tak sie jeżdzić nie da możliwe ze brzez brak tego hamulca te biegi tak zgrzytają.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7092cb002812a194.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Naucz się podwójnego wysprzęglania i dopasowywania obrotów silnika do prędkości to ci przestaną zgrzytać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego próbwałem już z tym sprzęgłem ze 100 razy i nic daje jak zgrzytały tak zgrzytaja a u kolegi taki sam model nawet rok ten sam i biegi elegancko wchodzcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

na forum jest opisana cała ta operacja wyregulowania, poszukaj, bo nie jest to takie proste, że tylko podciągniesz i ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Powinna być wkręcona śruba M10 z drugiej strony kontra, Wkręcasz tak ażeby było wyczuć lekki opór na pedale sprzęgła 2,5 cm przed całkowitym wciśnięciem sprzęgła.Ale na Twoim miejscu za bardzo bym się nie łudził że biegi przestaną całkiem zgrzytać :lol: ten typ tak już ma,tak jak koledzy pisali- trzeba go wyczuć

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Murphys    4

tak raczej to jest śruba od sprzęgła wkreć ją za 3-4 obroty i jak sprzęgło twardsze sie zrobi to może się poprawi. U mnie tak samo jest jak wkrece chwile nawet dobrze wchodzą ale potem znów to samo. Tylko nie zapomnij jej zakontrować :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam to jest chyba od sprzęgła a u kolegi to była taka śruba wkręcona w ten pierwszy patrząc na zdjęcie wałek chyba

 

Przede wszystkim u Ciebie tej śruby od regulacji hamulca w ogóle nie ma.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie ma. Wczoraj wkręciłem ją tam ale to nic nie daje bo to coś co wkręca sie to śrube chodzi niezależnie od lewej do prawej bez oporu tak więc ta śruba nic nie daje chyba cos jest gorzej rozwalone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawi    0

ta śróba opiera na taki pierdzielnik i obraca wałek,na wałku jest wpust(klin)i na klin ten jest nabity ten pierdzielnik,lub możesz mieć zużyty ten hamulec w skrzyni,ale wtedy musisz rozpołowić na skrzyni pośredniej i kupić ten hamulec nowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeski    4

witam mam pytanko

czy tarcza hamulca skrzyni biegow musi byc taka luzna? strasznie lata mi na boki nawet jak trzymam ten walek co jest osadzony na niej hamulec?

moze przez to mi tak cieko w polu biegi wchodza. na szosie jak sie jedzie biegi wchodza bez problemu. a w polu gdy ciagnik sie zatrzyma strasznie ciezko chodza nawet reduktor a o biegach to juz nie wspomne. tak jak by sie blokowaly. chodzi mi o te tarcze co znajduje sie przed wzmacniaczem momentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
    • Przez Rafal99
      Witam, przy moim ursusie nie dawno zaczeło szwankować sprzeglo, otóż problem polega na tym, ze kiedy wrzuce 1 bieg i zaczynam po woli puszczac sprzeglo ursus nie startuje normalnie tylko zaczyna szarpac. Prosze o pomoc, moze jest jakaś regulacja czy cos?
    • Przez Szmyksu1014
      Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo
    • Przez tata1
      Witam
       
      Robiłem ciągnik tamtego roku - wymieniałem pompę hydrauliczną, ą wewnątrz skrzyni. Wzmacniacza nie ruszałem bo było wszystko OK. Teraz się wzmacniacz odezwał. Tarczki ciągną - idzie jak automat, czym ma ciężej tym wolniej idzie (to nie sprzęgło bo robiłem). Teraz żałuje jak ...........że od razu tam nie zajrzałem.
      Wiem że części do półbiegów wychodzą dużo, a czy ktoś zamiast kosza półbiegów zakładał wałek zastępczy, są takie w sprzedaży. Na kanał olejowy zakłada sie zaślepkę. Całość wychodzi 450zł i znikają problemy razem ze wzmacniaczem. Można by zaspawać kosz, ale dalej będzie strata ciśnienia oleju. A tak bym wzmacniacz wrzucił na półkę, a zastąpił go rozwiązaniem zastępczym - czy to się sprawdza - robił to ktoś?
×