damiandcba

Malowanie i remont Zetora

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
damiandcba    0

Zakładam ten temat z powodu remontu zetora 7211. W przyszłym tygodniu planuję zabrać się do pracy. Z tego powodu mam kilka pytań.

Czy przy rozbieraniu ciągnika mogę zdjąć błotniki?? Wiadomo że da radę ale nie było to ruszane od nowości tzn. 22 lata więc gdy po tylu latach ruszy się to to po złożeniu uszczelki się nie przypasują i będzie lipa. Więc jak myślicie zdejmować błotniki, dużo jest z jnimi roboty no i czy po ponownym złożeniu wszystko będzie pasować?? Chcę go rozebrać ale nie na pierwsze części tyzn. bez wyjmowania szyb ponieważ stwarza do dużo problemów i jest problem z ponownym złożeniem.

Drugie pytanie to czy tapicerkę z dachu można wyjąć upraći ponownie przyczepićtą samą??

Po trzecie chciałbym zamontować dwa halogeny na tył i tu powstaje problem gdzie chciałem je zamontować na słupkach kabiny ponad szybą ale z opini na forum podobno gdy szyba jest zakurzona nic nie widać prawda to ?? Wieć gdzie poże na słuypkach ale poniżej szyby myślę że byłby dobry obraz z nich jak myślicie??

Następne pytanie stwarza problem wycieraczki tylniej mam całą obudowę ten mechanizm lecz brak w środku silniczka wycieraczek. Gdy zobaczyłem cenę całego mechanizmu 350 zł to mnie zamurował czy można kupić sam siulnik bez tej obudowy jak nie to można by było przypasować od innego samochodu?? Wycieraczki nie mam teraz ponieważ tata x lat temu wyjął ją teraz jednak chciałbym ją zamontować oraz zamontować spryskiwacz tylniej szyby bo moim zdaniem w takich warunkach kurz, piach sama wycieraczka to jakaś pomyłka ze spryskiwaczempowinna zawsze fajnie umyć szybę. Chciałbym aby była tak czysta aby pracowanie z zamkniętą szybą nie było żadnym problemem.

Następne pytanie to zamontowanie radia jak myślicie to dobry pomysł?? Gdy zamontuję radio głośniki koguta ostrzegawczego i dwa halogeny robocze to alternator nadrobi?? Moc alternatora to 55A.

 

 

 

Ps. Jest to pierwszy tak duży remont zetora od jego nowości. Chciałbym go przywrócić do stanu z fabryki to znaczy aby wszystko było sprawne. Bo teraz są sprawne tylko najważniejsze rzeczy typu światła a różne spryskiwacze wycieraczki, dmuchawa jest albo wyjęta albo niesprawna z powodu taty zaniedbania. Piszcie jakie problemy mogę napotkać w drodze rozbierania ciągnika i ponownym jego składaniu. Np. że jakieś rzeczy okażeą się nie pasujące jakieś uszczelki?? Na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu aby czegoś nie zepsuć?? Rok temu robiłem gruntowne malowanie ursusowi c-360 ale wiadnomo 60-siątka a zetor to pikuś. Lecz myślę że czuję się już na siłach aby zrobić remont bo jak na niego patrze to wole jechać 60-siątką:(

Ten temat został także założony aby inni robiący w przyszłości remont mieli jakieś oparcie i możliwość zadania pytania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

po 1 to bez płynu WD się do tego nie zabieraj, zapsiukaj nim wszystkie śruby które będziesz odkręcaj i zrób to parę dni wcześniej. co do radia to chyba muszą być dobre głośniki bo trochę jest głośno w środku. i mam dla ciebie radę błotniki jak odnowisz to potem zabitexsuj środek nazywa się bitexgum

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    466

W zetorze głośno >? :lol: W zetorze jest jak w samochodzie cichutko ;) Heh mnie też czeka remont zetorka bo na razie jest w stanie agonalnym :( Powodzenia :D




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damia102    0

kolega też remontował zetora ale 16245 i miał go rozebrane na czynniki pierwsze i malował wszystko i teraz to wygląda lepiej jak z fabryki. ale tak jak przedmówca bez WD się do tego nie bierz. kup jeszcze trochę nowych śrub bo stare mogą nie dać się złożyć a nowe lepiej wyglądają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Na WD i nowe śruby to ja jestem w pełni przygotowany. sklep z takimi częściami leroy merlin mam 2 km od domu to w trakcie skręcania w samochód w w ciągu 10 minut jestem już w domu. Bardzieju chodzi mi o takie porady praktyczne tych co rozbierali tą serię dokładnie.:) Bo są niektóre rzeczy które jak się rozłoży to już się nie złoży. Np przy rozkręcaniu silnika nie można dać tej samej uszcvzelki bo się nie przypasuje i będzie ciekło wiec o takie porady mi chodzi właśnie z tymi błotnikami czy jest dużo problemu z ich odkręceniem i z ponownym przykręceniem. :)

 

 

PS. To jak ma ktoś jakieś sugestie ws. moich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AREK5211    0

Do odkręcenia błotników musisz zdjąć koła - śruby od błotników prawie wszystkie się poukręcają czeka Cię rozwiercanie i gwintowanie trzeba też rozciąć kanał od wiązki przewodów na tylne lampy , bo nie da się wyjąć.Potem to już tylko czyszczenie gruntowanie i lakierowanie , tapicerka ładnie podejdzie na swoje miejsce.Efekt końcowy- wrażenie bezcenne. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem tak jak chcesz odkręcić śruby to zaopatrz się albo środek na bazie kwasu fosforowego lub też dobry fosfol do tego jeszcze dobry sprej zamrażający, kurczy śrubę łatwiej można odkręcić, co do odkręcenia `błotnika i jego montażu to są nowe uszczelki do kupienia ewentualnie silikon czyni cuda, nie polecam odpinać tapicerki jest przyklejona na kleju, ciężko go dorwać proponuje wyczyścić ją preparatem typu prestone taki spray ze szczotką, super efekt, dobre farby troche roboty i można śmigać u nas gość do 7211 założył maske plastikową od 5340 taką okrągłą dorobił nakleiki i nawet fajnie wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Naprawdę sądzicie że śruby od błotników się poukręcają?? A on jest przymocowany tylko na te śruby na półkolu i jeszcze śruby które mocują go do kabiny i o nie bardziej się boję. Wiec mówicie aby odkręcać błotniki. W końcu taki remont nie robi się na rok tylko na conajmniej 5 lat.

 

 

Ps macie jeszcze jakieś sugestie ws. elektryki jaką planuję i tylniej wycieracznki. A Przecież ta wiązka od elektryki powinna wyjść po odpięciu z lampy tak jak dzieje się to w c-360. Tak mi się zdaje.

Edytowano przez damiandcba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego copamietam tam wiązka leci z kabiny w ramie do wycieraczki dopiero na światła a co do silniczka sprawdź czy nie podejdzie od cinquecento od tylnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Bardziej myślałem o dużym fiacie lub maluchu ponieważ tam dużo rzeczy jest podobnych. no nic trzeba będzie pojeździć po skklepach i poszukać. A co myślicie o tym spryskiwaczu tylnij\ej szyby?? JAk by tak dać dwie dysze i dobrą wycieraczkę to chyba powinno ładnie umyć?? Jeszcze jest problem jak puścić rurkę z wodą ponieważ pompkę chciałbym dać pod deską rozdzielczą. A i jeszcze pytanie macie jakieś pomysły aby te spryskiwacze dać na jednej pompce czy to nie realne?? A orientuje się ktoś czy w środku ta osłona czerwona zdejmuje się??( nie chodzi mi o tą z tymi przekręcanymi bolcami tylko o tą większą) Bo niby są tam śruby ale nie ona dobija do przodu w uszczelkach. Rozbierał to ktoś?? jest tam dużo miejsca żeby wwalić pompki spryskiwacza, przekaźniki włączniki i tak dalej??

 

 

PS. Jak to wszystko zrobię to podzielę się wiedzą:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od fiata nie będzie bo ona się kręci non stop w jedna strone musi być od auta z tylnej klapy, prędzej poldas, co do spryskiwacza proponuje ci zbiornik z pompką załóż sobie koło siedzenia z tyłu kabiny, wygospodaruj troche miejsca i będzie git, u mnie jest tak zrobione i jest ok, będziesz mieć osobny przodek i tył a jak chcesz pod jedna to trzeba się nakombinować, zetor sprzedaje takie zbiorniki jak w proximie nie wiem ile to kosztuje ale mieści 2 litry płynu, a i proponuje spryskiwacze VW robią trzy strumienie i fajnie natryskują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Zbiornik raczej dam tam gdzie jest orginalnie tylko musiałbym założyć trójnik no i dwie pompki spryskiwacza. Mam ochotę je wcicnąś tam pod deskę rozdzielczą patrzyłem dziś to wydaję się sporo miejsca. Mam jeszcze pytanie jak przeciągnąć kable z deski rozdzielczej na górę do dmuchawy a potem do tyłu do halogenów. Jak myślicie pod uszczelką byłoby dobrze?? No i jeszcze kwestia przeciągnięcia rurki do spryskiwacza do tyłu.:( Sporo robotki będzie.

 

 

Ps. A co myślicie aby dać silniczek i kompetną wycieraczkę od ursusa c-360??. Może takie rozwiązanie byłoby lepsze?? Tylko obawiam sięże problem może być z otwieraniem szyby. Jak to było rozwiązane w orginale.

Edytowano przez damiandcba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

proponuje ci przeciągnąć w słupku kabiny troche będzie roboty ale efekt fajny, i weź sobie znajdź wycieraczke ze spryskiwaczem są takie od któregoś samochodu bodaj focus, będziesz mieć problem z głowy z montażem spryskiwacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Nie raczej nie będę tego puszczał w kabinę tylko puszczę to w uszczelkę:) A co myślicie o wysieraczce od c-360 jak to bvędzie gdy szyba będzie się otwierała?? Ta wycieraczka przypasuje. Bo mam silniczek od c-360 i myślę aby kupić za 20zł wycieraczkę do c-360 tylko jak to się zgra z otwieraną szybą.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Jaka dziura w szybie. Przecież w zetorze wycieraczka jest ponad szybą mi chodzi o to gdy się otworzy to czy wycieraczce nic nie b ędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    157

tak jak w oryginale po prostu przy samej śrubie (od napędu wycieraczki) ramię ma łamanie/zawias i jest sprężyna spójrz z przodu ;)

 

Co do spryskiwacza zastanów się dobrze czy go będziesz używać :o może ktoś z af się wypowie bo przy robocie w kurzu to lepiej szmatką przetrzeć szybę niż ją zmoczyć i zaraz będzie cała zalepiona ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    23

Szybkie pytanie do was - czym najlepiej przykleić tapicerkę do niedawno lakierowanych blotnikow? Butapren raczej nie, jest jeszcze tapicer ale jeszcze go nie stosowalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek21    16

A jak wogule zdjąć  starą tapicerkę??

Ma ktoś jakieś relacje z remontu  zerówka

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezar0808    0
Napisano (edytowany)

Witam, chciałbym odtworzyć oryginalne uchwyty maski w zetorze 7211 bo maska dzwoni że aż strach jeździć. Czy mógłby ktoś wstawić foty jak to wygląda bo nie mam pojęcia, wiem tylko że były tam jakieś sworznie, odbojniki itp :)

 

Edytowano przez cezar0808

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    263

wiesz ile czasu zajmuje znalezienie w internecie wszystkich czesci,zdjec, sklepow w ktorych mozna je kupic- mnie niz napisanie tego posta,chyba ze ktos jest absolwentem gimnazjum...........................

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezar0808    0

Jak nie potrafisz pomóc to się nie odzywaj...
mam kupione wszystkie części, chciałem tylko foty żeby zobaczyć jak to powinno być złożone ale widzę że ty nawet podstawówki nie skończyłeś skoro nie umiesz czytać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    263

ja nawet gimnazjum nie skonczylem a co dopiero jakas podstawowka😛,

moze to i dobrze bo bym myslal ze wyrazenie" wiem tylko ze byly tam jakies sworznie, odbojniki itp"- znaczy bylem w sklepie i kupilem odpowiednie czesci. a "wiem tylko"- zjadlem wszystkie rozumy wlacznie z wlasnym i nie potrafie isc do jakiegos sasiada czy znajomego , dokladnie obejrzec i zmierzyc jak to ma byc zrobione.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez mateusz7340T
      Witam, w zetorze 7340 mam założone nowe radio i to radio pali własny bezpiecznik 10A, za dojście prądu do radia jest również odpowiedzialny bezpiecznik 10A. Bezpiecznik pali się w momencie kiedy zostaje odcięty prąd bez względu na to czy zgasimy zapłon czy tylko odłączymy prąd idący do radia poprzez przełącznik, pali się nawet gdy zgaszę radio jego własnym wyłącznikiem. Gdy jest raz włączanie to nie ma różnicy ile czasu działa, bezpiecznik wtedy się nie pali. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe że to wina instalacji czy to coś jest nie tak z samym radiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam 
    • Przez Pawel0418
      Witam,od kilku dni jestem posiadaczem zetorka 7745 i mam pytanie do was ile i gdzie trzeba wlać oleju oraz gdzie znajdują się filtry i jaki olej lać najlepiej
       
       
       
       
       
    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

    • Przez Mares
      Szukam katalogu części i schematu instalacji elektrycznej do zetora 7341, najlepiej w formie pdf. Może ktoś ma ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.