Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
damiandcba

Malowanie i remont Zetora

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
damiandcba    0

Zakładam ten temat z powodu remontu zetora 7211. W przyszłym tygodniu planuję zabrać się do pracy. Z tego powodu mam kilka pytań.

Czy przy rozbieraniu ciągnika mogę zdjąć błotniki?? Wiadomo że da radę ale nie było to ruszane od nowości tzn. 22 lata więc gdy po tylu latach ruszy się to to po złożeniu uszczelki się nie przypasują i będzie lipa. Więc jak myślicie zdejmować błotniki, dużo jest z jnimi roboty no i czy po ponownym złożeniu wszystko będzie pasować?? Chcę go rozebrać ale nie na pierwsze części tyzn. bez wyjmowania szyb ponieważ stwarza do dużo problemów i jest problem z ponownym złożeniem.

Drugie pytanie to czy tapicerkę z dachu można wyjąć upraći ponownie przyczepićtą samą??

Po trzecie chciałbym zamontować dwa halogeny na tył i tu powstaje problem gdzie chciałem je zamontować na słupkach kabiny ponad szybą ale z opini na forum podobno gdy szyba jest zakurzona nic nie widać prawda to ?? Wieć gdzie poże na słuypkach ale poniżej szyby myślę że byłby dobry obraz z nich jak myślicie??

Następne pytanie stwarza problem wycieraczki tylniej mam całą obudowę ten mechanizm lecz brak w środku silniczka wycieraczek. Gdy zobaczyłem cenę całego mechanizmu 350 zł to mnie zamurował czy można kupić sam siulnik bez tej obudowy jak nie to można by było przypasować od innego samochodu?? Wycieraczki nie mam teraz ponieważ tata x lat temu wyjął ją teraz jednak chciałbym ją zamontować oraz zamontować spryskiwacz tylniej szyby bo moim zdaniem w takich warunkach kurz, piach sama wycieraczka to jakaś pomyłka ze spryskiwaczempowinna zawsze fajnie umyć szybę. Chciałbym aby była tak czysta aby pracowanie z zamkniętą szybą nie było żadnym problemem.

Następne pytanie to zamontowanie radia jak myślicie to dobry pomysł?? Gdy zamontuję radio głośniki koguta ostrzegawczego i dwa halogeny robocze to alternator nadrobi?? Moc alternatora to 55A.

 

 

 

Ps. Jest to pierwszy tak duży remont zetora od jego nowości. Chciałbym go przywrócić do stanu z fabryki to znaczy aby wszystko było sprawne. Bo teraz są sprawne tylko najważniejsze rzeczy typu światła a różne spryskiwacze wycieraczki, dmuchawa jest albo wyjęta albo niesprawna z powodu taty zaniedbania. Piszcie jakie problemy mogę napotkać w drodze rozbierania ciągnika i ponownym jego składaniu. Np. że jakieś rzeczy okażeą się nie pasujące jakieś uszczelki?? Na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu aby czegoś nie zepsuć?? Rok temu robiłem gruntowne malowanie ursusowi c-360 ale wiadnomo 60-siątka a zetor to pikuś. Lecz myślę że czuję się już na siłach aby zrobić remont bo jak na niego patrze to wole jechać 60-siątką:(

Ten temat został także założony aby inni robiący w przyszłości remont mieli jakieś oparcie i możliwość zadania pytania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

po 1 to bez płynu WD się do tego nie zabieraj, zapsiukaj nim wszystkie śruby które będziesz odkręcaj i zrób to parę dni wcześniej. co do radia to chyba muszą być dobre głośniki bo trochę jest głośno w środku. i mam dla ciebie radę błotniki jak odnowisz to potem zabitexsuj środek nazywa się bitexgum

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    376

W zetorze głośno >? :lol: W zetorze jest jak w samochodzie cichutko ;) Heh mnie też czeka remont zetorka bo na razie jest w stanie agonalnym :( Powodzenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damia102    0

kolega też remontował zetora ale 16245 i miał go rozebrane na czynniki pierwsze i malował wszystko i teraz to wygląda lepiej jak z fabryki. ale tak jak przedmówca bez WD się do tego nie bierz. kup jeszcze trochę nowych śrub bo stare mogą nie dać się złożyć a nowe lepiej wyglądają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Na WD i nowe śruby to ja jestem w pełni przygotowany. sklep z takimi częściami leroy merlin mam 2 km od domu to w trakcie skręcania w samochód w w ciągu 10 minut jestem już w domu. Bardzieju chodzi mi o takie porady praktyczne tych co rozbierali tą serię dokładnie.:) Bo są niektóre rzeczy które jak się rozłoży to już się nie złoży. Np przy rozkręcaniu silnika nie można dać tej samej uszcvzelki bo się nie przypasuje i będzie ciekło wiec o takie porady mi chodzi właśnie z tymi błotnikami czy jest dużo problemu z ich odkręceniem i z ponownym przykręceniem. :)

 

 

PS. To jak ma ktoś jakieś sugestie ws. moich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AREK5211    0

Do odkręcenia błotników musisz zdjąć koła - śruby od błotników prawie wszystkie się poukręcają czeka Cię rozwiercanie i gwintowanie trzeba też rozciąć kanał od wiązki przewodów na tylne lampy , bo nie da się wyjąć.Potem to już tylko czyszczenie gruntowanie i lakierowanie , tapicerka ładnie podejdzie na swoje miejsce.Efekt końcowy- wrażenie bezcenne. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem tak jak chcesz odkręcić śruby to zaopatrz się albo środek na bazie kwasu fosforowego lub też dobry fosfol do tego jeszcze dobry sprej zamrażający, kurczy śrubę łatwiej można odkręcić, co do odkręcenia `błotnika i jego montażu to są nowe uszczelki do kupienia ewentualnie silikon czyni cuda, nie polecam odpinać tapicerki jest przyklejona na kleju, ciężko go dorwać proponuje wyczyścić ją preparatem typu prestone taki spray ze szczotką, super efekt, dobre farby troche roboty i można śmigać u nas gość do 7211 założył maske plastikową od 5340 taką okrągłą dorobił nakleiki i nawet fajnie wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Naprawdę sądzicie że śruby od błotników się poukręcają?? A on jest przymocowany tylko na te śruby na półkolu i jeszcze śruby które mocują go do kabiny i o nie bardziej się boję. Wiec mówicie aby odkręcać błotniki. W końcu taki remont nie robi się na rok tylko na conajmniej 5 lat.

 

 

Ps macie jeszcze jakieś sugestie ws. elektryki jaką planuję i tylniej wycieracznki. A Przecież ta wiązka od elektryki powinna wyjść po odpięciu z lampy tak jak dzieje się to w c-360. Tak mi się zdaje.

Edytowano przez damiandcba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego copamietam tam wiązka leci z kabiny w ramie do wycieraczki dopiero na światła a co do silniczka sprawdź czy nie podejdzie od cinquecento od tylnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Bardziej myślałem o dużym fiacie lub maluchu ponieważ tam dużo rzeczy jest podobnych. no nic trzeba będzie pojeździć po skklepach i poszukać. A co myślicie o tym spryskiwaczu tylnij\ej szyby?? JAk by tak dać dwie dysze i dobrą wycieraczkę to chyba powinno ładnie umyć?? Jeszcze jest problem jak puścić rurkę z wodą ponieważ pompkę chciałbym dać pod deską rozdzielczą. A i jeszcze pytanie macie jakieś pomysły aby te spryskiwacze dać na jednej pompce czy to nie realne?? A orientuje się ktoś czy w środku ta osłona czerwona zdejmuje się??( nie chodzi mi o tą z tymi przekręcanymi bolcami tylko o tą większą) Bo niby są tam śruby ale nie ona dobija do przodu w uszczelkach. Rozbierał to ktoś?? jest tam dużo miejsca żeby wwalić pompki spryskiwacza, przekaźniki włączniki i tak dalej??

 

 

PS. Jak to wszystko zrobię to podzielę się wiedzą:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od fiata nie będzie bo ona się kręci non stop w jedna strone musi być od auta z tylnej klapy, prędzej poldas, co do spryskiwacza proponuje ci zbiornik z pompką załóż sobie koło siedzenia z tyłu kabiny, wygospodaruj troche miejsca i będzie git, u mnie jest tak zrobione i jest ok, będziesz mieć osobny przodek i tył a jak chcesz pod jedna to trzeba się nakombinować, zetor sprzedaje takie zbiorniki jak w proximie nie wiem ile to kosztuje ale mieści 2 litry płynu, a i proponuje spryskiwacze VW robią trzy strumienie i fajnie natryskują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Zbiornik raczej dam tam gdzie jest orginalnie tylko musiałbym założyć trójnik no i dwie pompki spryskiwacza. Mam ochotę je wcicnąś tam pod deskę rozdzielczą patrzyłem dziś to wydaję się sporo miejsca. Mam jeszcze pytanie jak przeciągnąć kable z deski rozdzielczej na górę do dmuchawy a potem do tyłu do halogenów. Jak myślicie pod uszczelką byłoby dobrze?? No i jeszcze kwestia przeciągnięcia rurki do spryskiwacza do tyłu.:( Sporo robotki będzie.

 

 

Ps. A co myślicie aby dać silniczek i kompetną wycieraczkę od ursusa c-360??. Może takie rozwiązanie byłoby lepsze?? Tylko obawiam sięże problem może być z otwieraniem szyby. Jak to było rozwiązane w orginale.

Edytowano przez damiandcba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

proponuje ci przeciągnąć w słupku kabiny troche będzie roboty ale efekt fajny, i weź sobie znajdź wycieraczke ze spryskiwaczem są takie od któregoś samochodu bodaj focus, będziesz mieć problem z głowy z montażem spryskiwacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Nie raczej nie będę tego puszczał w kabinę tylko puszczę to w uszczelkę:) A co myślicie o wysieraczce od c-360 jak to bvędzie gdy szyba będzie się otwierała?? Ta wycieraczka przypasuje. Bo mam silniczek od c-360 i myślę aby kupić za 20zł wycieraczkę do c-360 tylko jak to się zgra z otwieraną szybą.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Jaka dziura w szybie. Przecież w zetorze wycieraczka jest ponad szybą mi chodzi o to gdy się otworzy to czy wycieraczce nic nie b ędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

tak jak w oryginale po prostu przy samej śrubie (od napędu wycieraczki) ramię ma łamanie/zawias i jest sprężyna spójrz z przodu ;)

 

Co do spryskiwacza zastanów się dobrze czy go będziesz używać :o może ktoś z af się wypowie bo przy robocie w kurzu to lepiej szmatką przetrzeć szybę niż ją zmoczyć i zaraz będzie cała zalepiona ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×