Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

witam mam zetora 16245 i zastanwiam sie czy turbina dobrze działą... w ogóle jej nie słychac tak jak to np jest w ursusach 1634 1014 nie ma tego słynnego gwizdu...;p czy to normalne i moze ktoś doradzi jak fachowo sprawdzić prawidłowa prace turbiny:)

Edytowane przez michael01989
Opublikowano

Jak jest Turbina w 100% sprawna i kierowniczki są niezapieczone to turbina musi gwizdać , zwłaszcza przy dodaniu gazu i w ciężkiej pracy.Jeśli nie gwizda to trzeba ja rozebrać i fachowo wyczyścić.

Opublikowano

kierowniczki???? czyli rozumię że wymontować i do wykwalifikowanego warsztatu dać?

 

dodam że wymontowałem wąż zasilajacy turbine w powietrze i po dodaniu gazu słychać szum ale to gwizdu jaki kiedys miałem w 1014 to duzo brakuje

Opublikowano

Zonk za taką porade to dożywocie powinieneś dostać,turbinę rozbiera się tylko celem naprawy lub regeneracji, ciekawe jak po tym twoim czyszczeniu byś wyważył wirnik a łapie on niekiedy do 300tys obr/min, albo co byś zrobił z uszczelnieniami i ułożyskowaniem turbosprężarki,prawidłowo pracująca turbosprężarka nie daje osiąść na swych łopatkach syfom , chyba że kierujecie jak emeryci, a gwizd jest ubocznym skutkiem pracy sprężarki w turbosprężarce, gwizd jest zarówno w nowych jak i rozwalonych turbinach, a czasami go w nowych nie ma a w sprężarce z pokrzywionymi łopatkami jest. Jedynym sposobem sprawdzenia turbiny jest zamontowanie manometru do kolektora ssacego, najlepiej go umieścić w kabinie, nadciśnienie raczej nie będzie większe niż 0.23-0.25MPa ,jeżeli mniej niż ok 0.08MPa to do regeneracji(nie znam dokładnych ciśnień dla tego silnika)Turbina ma nie gwizdać, może pobierać troszke oleju, powodować przedmuchy w skrzyni korbowej, ale to nie ważne, MA POMPOWAĆ POWIETRZE, JAK POMPUJE TO JEST OK!!!!

Opublikowano

Zdjąć gumę między filtrem a turbiną i sprawdzić luzy. Jak duże to regeneracja jak nie ma luzu lub wręcz nie wyczuwalny to śmiało jeździć i gwizdać sobie samemu w kabinie podczas pracy ;) pozdr

Opublikowano

U mnie w zetorze 16245 też turbina gwizdała jak go kupiliśmy, co się okazało turbo miało taki luz że łopatki się szlifowały na obudowie. Kupiliśmy nową i tego gwizdu prawie nie słychać a różnicy w mocy jako tako nie dostrzegliśmy.

Opublikowano (edytowane)

no ma luz taki gura dół troche i przód tył da sie go wyczuć a sklepie powiedzieli ze póki nie ma oleju to jezdzić.... kolego DAWIDO a może ty wiesz co może byc powodem tego ze ten zetor kopci mi na czarno i jest jak by to okreslić mółowaty

Edytowane przez michael01989
Opublikowano

U nas powodem dymienia były kącówki wtrysków, ojciec kupił już najdroższe jakie były ponoć to miały być oryginały a po ok 20 mth zaczął lekko dymić, moc trochę spadła i nieco więcej spalał, wyciągnęliśmy jeden wtryskiwacz a tam nie dość ze ciekło z niego to był popękany, z reszta było tak samo. Teraz są jakieś tańsze i jest spokój. W ursusie było tak samo tylko ze tam podkładki pod wtryskiwaczami wymieniliśmy i nie dymił. Może tez być że ktoś wcześniej się bawił w rozrządzie i coś przestawił. Sprawdź pierwsze wtryski czy nie leją.

Opublikowano

no ma luz taki gura dół troche i przód tył da sie go wyczuć a sklepie powiedzieli ze póki nie ma oleju to jezdzić.... kolego DAWIDO a może ty wiesz co może byc powodem tego ze ten zetor kopci mi na czarno i jest jak by to okreslić mółowaty

Wtryskiwacze do kontroli i filtr powietrza. Mały luz na turbinie może być(gdy jest bez oleju na łożyskach), po uruchomieniu powinien zniknąć.

Opublikowano

Jak jest Turbina w 100% sprawna i kierowniczki są niezapieczone to turbina musi gwizdać , zwłaszcza przy dodaniu gazu i w ciężkiej pracy.Jeśli nie gwizda to trzeba ja rozebrać i fachowo wyczyścić.

 

No szlag mnie trafia za takie odpowiedzi. I wyobraźmy sobie, że jakiś biedak może zacząć szukać tych kierowniczek i co gorsze wypytywać mechaników od tych silników o coś co w nich nie istnieje. Chciałem bardziej się wyżyć ale po kiego...

 

 

Jak kolega ma podejrzenia co do turbiny to tylko sprawdzenie ciśnienia doładowania da pewną odpowiedź. Świst nie jest wyznacznikiem poprawności działania silnika doładowanego, chociaż w tych silnikach Zetor/Ursus istotnie wyją one jak diabli ale jest to związane z konstrukcją układu wydechowego i ogólnego marnego wyciszenia silnika (kolektor/tłumik)

Opublikowano

Zonk za taką porade to dożywocie powinieneś dostać,turbinę rozbiera się tylko celem naprawy lub regeneracji, ciekawe jak po tym twoim czyszczeniu byś wyważył wirnik a łapie on niekiedy do 300tys obr/min, albo co byś zrobił z uszczelnieniami i ułożyskowaniem turbosprężarki,prawidłowo pracująca turbosprężarka nie daje osiąść na swych łopatkach syfom , chyba że kierujecie jak emeryci, a gwizd jest ubocznym skutkiem pracy sprężarki w turbosprężarce, gwizd jest zarówno w nowych jak i rozwalonych turbinach, a czasami go w nowych nie ma a w sprężarce z pokrzywionymi łopatkami jest. Jedynym sposobem sprawdzenia turbiny jest zamontowanie manometru do kolektora ssacego, najlepiej go umieścić w kabinie, nadciśnienie raczej nie będzie większe niż 0.23-0.25MPa ,jeżeli mniej niż ok 0.08MPa to do regeneracji(nie znam dokładnych ciśnień dla tego silnika)Turbina ma nie gwizdać, może pobierać troszke oleju, powodować przedmuchy w skrzyni korbowej, ale to nie ważne, MA POMPOWAĆ POWIETRZE, JAK POMPUJE TO JEST OK!!!!

mało takich mądrych na tym forum że piszą własnie to co ja chce pisać;P pozdrawiam kolegę

Opublikowano

to, że nie słychać Tubiny może być też spowodowane dobrym tłumieniem tłumika..

Opublikowano

a co do tego, że się "muli" to zajrzyj do tłoków bo być może na którymś są zapieczone pierścienie lub ich brak..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v