Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
michael01989

Dzwiek turbiny zetor 16245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

witam mam zetora 16245 i zastanwiam sie czy turbina dobrze działą... w ogóle jej nie słychac tak jak to np jest w ursusach 1634 1014 nie ma tego słynnego gwizdu...;p czy to normalne i moze ktoś doradzi jak fachowo sprawdzić prawidłowa prace turbiny:)

Edytowano przez michael01989

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Jak mój 1014 był nowy to turbo gwizdało dopiero jak się olej rozgrzał i to przy cięższej robocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A u mnie wcale go nie słychać i mam wrażenie że ciagnik nie ma takiej mocy jak powinien mieć

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zonk28    0

Jak jest Turbina w 100% sprawna i kierowniczki są niezapieczone to turbina musi gwizdać , zwłaszcza przy dodaniu gazu i w ciężkiej pracy.Jeśli nie gwizda to trzeba ja rozebrać i fachowo wyczyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kierowniczki???? czyli rozumię że wymontować i do wykwalifikowanego warsztatu dać?

 

dodam że wymontowałem wąż zasilajacy turbine w powietrze i po dodaniu gazu słychać szum ale to gwizdu jaki kiedys miałem w 1014 to duzo brakuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Zonk za taką porade to dożywocie powinieneś dostać,turbinę rozbiera się tylko celem naprawy lub regeneracji, ciekawe jak po tym twoim czyszczeniu byś wyważył wirnik a łapie on niekiedy do 300tys obr/min, albo co byś zrobił z uszczelnieniami i ułożyskowaniem turbosprężarki,prawidłowo pracująca turbosprężarka nie daje osiąść na swych łopatkach syfom , chyba że kierujecie jak emeryci, a gwizd jest ubocznym skutkiem pracy sprężarki w turbosprężarce, gwizd jest zarówno w nowych jak i rozwalonych turbinach, a czasami go w nowych nie ma a w sprężarce z pokrzywionymi łopatkami jest. Jedynym sposobem sprawdzenia turbiny jest zamontowanie manometru do kolektora ssacego, najlepiej go umieścić w kabinie, nadciśnienie raczej nie będzie większe niż 0.23-0.25MPa ,jeżeli mniej niż ok 0.08MPa to do regeneracji(nie znam dokładnych ciśnień dla tego silnika)Turbina ma nie gwizdać, może pobierać troszke oleju, powodować przedmuchy w skrzyni korbowej, ale to nie ważne, MA POMPOWAĆ POWIETRZE, JAK POMPUJE TO JEST OK!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    97

Zdjąć gumę między filtrem a turbiną i sprawdzić luzy. Jak duże to regeneracja jak nie ma luzu lub wręcz nie wyczuwalny to śmiało jeździć i gwizdać sobie samemu w kabinie podczas pracy ;) pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

U mnie w zetorze 16245 też turbina gwizdała jak go kupiliśmy, co się okazało turbo miało taki luz że łopatki się szlifowały na obudowie. Kupiliśmy nową i tego gwizdu prawie nie słychać a różnicy w mocy jako tako nie dostrzegliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ma luz taki gura dół troche i przód tył da sie go wyczuć a sklepie powiedzieli ze póki nie ma oleju to jezdzić.... kolego DAWIDO a może ty wiesz co może byc powodem tego ze ten zetor kopci mi na czarno i jest jak by to okreslić mółowaty

Edytowano przez michael01989

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

U nas powodem dymienia były kącówki wtrysków, ojciec kupił już najdroższe jakie były ponoć to miały być oryginały a po ok 20 mth zaczął lekko dymić, moc trochę spadła i nieco więcej spalał, wyciągnęliśmy jeden wtryskiwacz a tam nie dość ze ciekło z niego to był popękany, z reszta było tak samo. Teraz są jakieś tańsze i jest spokój. W ursusie było tak samo tylko ze tam podkładki pod wtryskiwaczami wymieniliśmy i nie dymił. Może tez być że ktoś wcześniej się bawił w rozrządzie i coś przestawił. Sprawdź pierwsze wtryski czy nie leją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

no ma luz taki gura dół troche i przód tył da sie go wyczuć a sklepie powiedzieli ze póki nie ma oleju to jezdzić.... kolego DAWIDO a może ty wiesz co może byc powodem tego ze ten zetor kopci mi na czarno i jest jak by to okreslić mółowaty

Wtryskiwacze do kontroli i filtr powietrza. Mały luz na turbinie może być(gdy jest bez oleju na łożyskach), po uruchomieniu powinien zniknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucuti81    0

Jak jest Turbina w 100% sprawna i kierowniczki są niezapieczone to turbina musi gwizdać , zwłaszcza przy dodaniu gazu i w ciężkiej pracy.Jeśli nie gwizda to trzeba ja rozebrać i fachowo wyczyścić.

 

No szlag mnie trafia za takie odpowiedzi. I wyobraźmy sobie, że jakiś biedak może zacząć szukać tych kierowniczek i co gorsze wypytywać mechaników od tych silników o coś co w nich nie istnieje. Chciałem bardziej się wyżyć ale po kiego...

 

 

Jak kolega ma podejrzenia co do turbiny to tylko sprawdzenie ciśnienia doładowania da pewną odpowiedź. Świst nie jest wyznacznikiem poprawności działania silnika doładowanego, chociaż w tych silnikach Zetor/Ursus istotnie wyją one jak diabli ale jest to związane z konstrukcją układu wydechowego i ogólnego marnego wyciszenia silnika (kolektor/tłumik)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopol92    0

Zonk za taką porade to dożywocie powinieneś dostać,turbinę rozbiera się tylko celem naprawy lub regeneracji, ciekawe jak po tym twoim czyszczeniu byś wyważył wirnik a łapie on niekiedy do 300tys obr/min, albo co byś zrobił z uszczelnieniami i ułożyskowaniem turbosprężarki,prawidłowo pracująca turbosprężarka nie daje osiąść na swych łopatkach syfom , chyba że kierujecie jak emeryci, a gwizd jest ubocznym skutkiem pracy sprężarki w turbosprężarce, gwizd jest zarówno w nowych jak i rozwalonych turbinach, a czasami go w nowych nie ma a w sprężarce z pokrzywionymi łopatkami jest. Jedynym sposobem sprawdzenia turbiny jest zamontowanie manometru do kolektora ssacego, najlepiej go umieścić w kabinie, nadciśnienie raczej nie będzie większe niż 0.23-0.25MPa ,jeżeli mniej niż ok 0.08MPa to do regeneracji(nie znam dokładnych ciśnień dla tego silnika)Turbina ma nie gwizdać, może pobierać troszke oleju, powodować przedmuchy w skrzyni korbowej, ale to nie ważne, MA POMPOWAĆ POWIETRZE, JAK POMPUJE TO JEST OK!!!!

mało takich mądrych na tym forum że piszą własnie to co ja chce pisać;P pozdrawiam kolegę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiak1177    5

Dokładnie, Ja W swojej 1614 zmieniałem tłumiki to na jednym lepiej gwizdał na drugim gorzej...

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

a co do tego, że się "muli" to zajrzyj do tłoków bo być może na którymś są zapieczone pierścienie lub ich brak..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×