Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wczoraj zauwazyłem że mam luz w tylnym kole złapiąc za koło i szarpiąc czuć odchył o około 0.5cm cm w kazdą strone. Czego to jest przyczyna łożysko czy coś jeszcze innego ??? Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Opublikowano
...Czego to jest przyczyna łożysko czy coś jeszcze innego ??? ...

Twojej nieuwagi. Wystarczy raz na 2-3 lata zajrzeć do łożysk, sprawdzić smar, dociągnąć śrubę i wieki będzie chodzić. Niestety zaniedbane jak złapie luz to łożysko rozwali do uszkodzenia czopu i wyrobienia piasty włącznie (a widziałem coś takiego).

Opublikowano

właśnie tam sa łożyska stożkowe w których luz kasuje się dokręceniem nakrętki tylko nie za mocno by koło swobodnie się poruszało/kręciło bez najmniejszego zacięcia

 

Taka budowa występuje w prawie wszystkich kołach nienapędowych (ciagniki z przodu też )

Opublikowano

Niby tak, ale przy takim luzie to wątpię żeby coś z łożyska zostało (chodzi mi o to, że łożysko na pewno dostało po d*pie, i raczej już nie będzie się nadawało)

Opublikowano

Witam, mam problem z d-47. Z pustą trzydziestka ma co robić, w tamtym roku mi uszczelkę wywaliło pod głowicą jak próbowałem ją ciągnąć po ścierni ze zbożem. Myślałem, że łożyska do wymiany ale to nie one są problemem tylko szczęki, które trą o bębny albo bębny o szczęki. Tylko, że te szczęki jakby to powiedzieć są zamknięte czyli nie powinny trzeć. Co z tym fantem zrobić czy można zdjąć i wywalić całkiem te bębny bo i tak inst. pneumatyczna zepsuta...

Opublikowano

normalnie - zdejmij koło z bębnem (zawleczkę wyjąć, odkręcić śrubę i zdjąć na piaście), rozepnij szczęki ze sprężyny, odkręć je z drugiej strony i wybij sworznie na których się trzymają, otwory po sworzniach zaklej np pianką aby syf nie pchał się do środka, załóż koło wraz z bębnem. Możesz też odchudzić oś pozbywając się bębnów, drążków rozpieraczy wraz z cylindrem pneumatycznym ;)

Opublikowano

bębny nie tak prędko wywalić najszybciej to szczęki a znasz dokładną przyczynę może po prostu rozpieracze zardzewiały i jest lekko zahamowane bo nie odbija (rozpieracze działają w dwie strony :blink: ) Tylko niewiem po co taka inwazja w rozrzutniku też mi koło raz zblokowało a tam tylko okładzina odpadła i hamowała :lol: ;[

Opublikowano

Przecież żeby bęben zdjąć wystarczy zdjąć koło, odkręcić dwie śrubki i już bęben schodzi. Nic nie hamuje bo sprawdzałem. Ale jeszcze się przyjże dokładnie bo zdejmowałem tylko jedno koło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v