Filipkowski15

Luz w tylnym kole w d 47

Polecane posty

Witam. Wczoraj zauwazyłem że mam luz w tylnym kole złapiąc za koło i szarpiąc czuć odchył o około 0.5cm cm w kazdą strone. Czego to jest przyczyna łożysko czy coś jeszcze innego ??? Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    146
...Czego to jest przyczyna łożysko czy coś jeszcze innego ??? ...

Twojej nieuwagi. Wystarczy raz na 2-3 lata zajrzeć do łożysk, sprawdzić smar, dociągnąć śrubę i wieki będzie chodzić. Niestety zaniedbane jak złapie luz to łożysko rozwali do uszkodzenia czopu i wyrobienia piasty włącznie (a widziałem coś takiego).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    112

właśnie tam sa łożyska stożkowe w których luz kasuje się dokręceniem nakrętki tylko nie za mocno by koło swobodnie się poruszało/kręciło bez najmniejszego zacięcia

 

Taka budowa występuje w prawie wszystkich kołach nienapędowych (ciagniki z przodu też )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    44

Niby tak, ale przy takim luzie to wątpię żeby coś z łożyska zostało (chodzi mi o to, że łożysko na pewno dostało po d*pie, i raczej już nie będzie się nadawało)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    112

nie koniecznie 5 mm to nie dużo jeśli mierzone przy oponie bo gorzej jak przy piaście ale tragedii też nie bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Witam, mam problem z d-47. Z pustą trzydziestka ma co robić, w tamtym roku mi uszczelkę wywaliło pod głowicą jak próbowałem ją ciągnąć po ścierni ze zbożem. Myślałem, że łożyska do wymiany ale to nie one są problemem tylko szczęki, które trą o bębny albo bębny o szczęki. Tylko, że te szczęki jakby to powiedzieć są zamknięte czyli nie powinny trzeć. Co z tym fantem zrobić czy można zdjąć i wywalić całkiem te bębny bo i tak inst. pneumatyczna zepsuta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    652

jak juz to wyrzuc szczeki, ew. drazek z tym klockiem rozporowym

bebny mozna przetoczyc i nie bedzie tarlo


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Nie ma takiej potrzeby bo tak jak mówię hamulce nie są mi potrzebne. Powiedz mi w takim razie jak te szczęki zdjąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    146

normalnie - zdejmij koło z bębnem (zawleczkę wyjąć, odkręcić śrubę i zdjąć na piaście), rozepnij szczęki ze sprężyny, odkręć je z drugiej strony i wybij sworznie na których się trzymają, otwory po sworzniach zaklej np pianką aby syf nie pchał się do środka, załóż koło wraz z bębnem. Możesz też odchudzić oś pozbywając się bębnów, drążków rozpieraczy wraz z cylindrem pneumatycznym ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Wielkie dzięki najszybciej będzie jak bębny pościągam. Od razu się łożyska wyczyści i przesmaruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    112

bębny nie tak prędko wywalić najszybciej to szczęki a znasz dokładną przyczynę może po prostu rozpieracze zardzewiały i jest lekko zahamowane bo nie odbija (rozpieracze działają w dwie strony :blink: ) Tylko niewiem po co taka inwazja w rozrzutniku też mi koło raz zblokowało a tam tylko okładzina odpadła i hamowała :lol: ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Przecież żeby bęben zdjąć wystarczy zdjąć koło, odkręcić dwie śrubki i już bęben schodzi. Nic nie hamuje bo sprawdzałem. Ale jeszcze się przyjże dokładnie bo zdejmowałem tylko jedno koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    652

gwintu wystarczy bo felga opiera sie na piascie a nie na bebnie

moze wystarczy obczyscic bebny bo pewnie rdza zaszly


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez kaczmi
      Witam, Piszę nowy temat bo tamtego nikt już nie otwiera a sprawa robi się pilna czasu coraz mniej a mianowicie zostały dwie przyczepy do wyboru... Metaltech DHB 14 czy Pronar T680H posiada ktoś takie przyczepy, jakieś opinię? Bardzo interesuje mnie jak się te burty hydrauliczne sprawują?
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez skok
      Witam
      Jak odhamować przyczepę hl6011 jak mam przy zaworze ten regulator trzy zakresowy bez funkcji odhamowania
      Można to jakoś przerobić ???
    • Przez Radek000111
      mam zwykłą, starą przyczepe 3 tonową, ile atmosfer powinna miec kołach żeby nie siadły opony pod ciężarem?????
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.