Skocz do zawartości
Filipkowski15

Luz w tylnym kole w d 47

Polecane posty

Witam. Wczoraj zauwazyłem że mam luz w tylnym kole złapiąc za koło i szarpiąc czuć odchył o około 0.5cm cm w kazdą strone. Czego to jest przyczyna łożysko czy coś jeszcze innego ??? Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    101
...Czego to jest przyczyna łożysko czy coś jeszcze innego ??? ...

Twojej nieuwagi. Wystarczy raz na 2-3 lata zajrzeć do łożysk, sprawdzić smar, dociągnąć śrubę i wieki będzie chodzić. Niestety zaniedbane jak złapie luz to łożysko rozwali do uszkodzenia czopu i wyrobienia piasty włącznie (a widziałem coś takiego).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

właśnie tam sa łożyska stożkowe w których luz kasuje się dokręceniem nakrętki tylko nie za mocno by koło swobodnie się poruszało/kręciło bez najmniejszego zacięcia

 

Taka budowa występuje w prawie wszystkich kołach nienapędowych (ciagniki z przodu też )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    44

Niby tak, ale przy takim luzie to wątpię żeby coś z łożyska zostało (chodzi mi o to, że łożysko na pewno dostało po d*pie, i raczej już nie będzie się nadawało)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

nie koniecznie 5 mm to nie dużo jeśli mierzone przy oponie bo gorzej jak przy piaście ale tragedii też nie bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Witam, mam problem z d-47. Z pustą trzydziestka ma co robić, w tamtym roku mi uszczelkę wywaliło pod głowicą jak próbowałem ją ciągnąć po ścierni ze zbożem. Myślałem, że łożyska do wymiany ale to nie one są problemem tylko szczęki, które trą o bębny albo bębny o szczęki. Tylko, że te szczęki jakby to powiedzieć są zamknięte czyli nie powinny trzeć. Co z tym fantem zrobić czy można zdjąć i wywalić całkiem te bębny bo i tak inst. pneumatyczna zepsuta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    509

jak juz to wyrzuc szczeki, ew. drazek z tym klockiem rozporowym

bebny mozna przetoczyc i nie bedzie tarlo


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Nie ma takiej potrzeby bo tak jak mówię hamulce nie są mi potrzebne. Powiedz mi w takim razie jak te szczęki zdjąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

normalnie - zdejmij koło z bębnem (zawleczkę wyjąć, odkręcić śrubę i zdjąć na piaście), rozepnij szczęki ze sprężyny, odkręć je z drugiej strony i wybij sworznie na których się trzymają, otwory po sworzniach zaklej np pianką aby syf nie pchał się do środka, załóż koło wraz z bębnem. Możesz też odchudzić oś pozbywając się bębnów, drążków rozpieraczy wraz z cylindrem pneumatycznym ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Wielkie dzięki najszybciej będzie jak bębny pościągam. Od razu się łożyska wyczyści i przesmaruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

bębny nie tak prędko wywalić najszybciej to szczęki a znasz dokładną przyczynę może po prostu rozpieracze zardzewiały i jest lekko zahamowane bo nie odbija (rozpieracze działają w dwie strony :blink: ) Tylko niewiem po co taka inwazja w rozrzutniku też mi koło raz zblokowało a tam tylko okładzina odpadła i hamowała :lol: ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Przecież żeby bęben zdjąć wystarczy zdjąć koło, odkręcić dwie śrubki i już bęben schodzi. Nic nie hamuje bo sprawdzałem. Ale jeszcze się przyjże dokładnie bo zdejmowałem tylko jedno koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    509

gwintu wystarczy bo felga opiera sie na piascie a nie na bebnie

moze wystarczy obczyscic bebny bo pewnie rdza zaszly


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Radek000111
      mam zwykłą, starą przyczepe 3 tonową, ile atmosfer powinna miec kołach żeby nie siadły opony pod ciężarem?????
    • Przez Jackassiu
      Witam
      Mam zamiar kupić przyczepę z SANOKA D 45( najprawdopodobniej) wywrot na 2 str, ładowność 3,5t. Po prawej stronie nad tylnym kołem znajduje sie tabliczka znamionowa a z lewej str tej tabliczki jest jeszcze jakiś "aluminiowy pasek" (obydwie te tabliczki są nie czytelne-jakiś nalot+farba). Moje pytanie jest następujące: gdzie szukać nr nadwozia-ramy?
      Odnowienie tych numerów kosztuje "TYLKO" ok 310 zł
    • Przez pio46
      Witam .Jaką nową  przyczepę polecacie  około 12 ton z skrzynia pow 5 metrów i ich ceny?
    • Przez zetor7745
      Co sadzicie o przyczepach Pronar. Interesuje mnie kupno 2 sztuk 10t i wybor padl na pronar dobra cena co wy na to?
    • Przez Tomsky
      Witam,
      zastanawiam się nad zakupem używanej przyczepy skorupowej SODIMAC , tandem resorowany. Jeśli na forum są użytkownicy takiej maszyny proszę o info na co zwrócić uwagę przy  zakupie , ewentualnie słabe strony czy problemy .
      Pozdrawiam
×