Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie generalnie ciążko jest określić spalanie ponieważ każdy pracuje na innych ziemiach i każdy ma inna nogę do gazu. i każdy z nas może tylko na swoim przykładnie określić. A najgorsze jest to ze ktoś sie wypowiada a nawet nie siedział w Proximie.

 

 

Pozdrawiam Balzak

Jesli to do mnie to słowo honoru że siedziałem :)

Opublikowano

Ferdek07 to akurat nie było do ciebie. tylko pisze ogólnie. Bo zdarza sie w wielu tematach że ktoś sie wymądrza a maszyny nawet nie widział nie mowa o tym ze pracował!!!

 

 

Pozdrawiam Balzak

Opublikowano (edytowane)

Zbiornik mam jak w kazdej proximie 120l a pracuje przy koszarce dyskowej ladowacz czolowy zgrabiarka. Szczególnie zbiór bel lub zaladunek piasku (mam mokry teren wiec co raz trzeba podsypać)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Balzak
Ortografia!!
Opublikowano
Zbiornik mam jak w kazdej proximie 120l a pracuje przy koszarce dyskowej ladowacz czolowy zgrabiarka. Szczegulnie zbior bel lub zaladunek piasku (mam mokry teren wiec co raz trzeba podsypac)

 

Pozdrawiam

No to wychodzi na to że ta proxima 60km pali około 3 - 3,5 l na godz w lekkich pracach, to w takiej robocie mój mf 255 pali niecły litr mniej ( ja licze na godz zegarową - ale to mogą być różne wyniki) ja musze troche obrotów mieć, ale w polu z pługiem czy agregatem to musisz chyba troche obrotów zwiększyć! :D:P ile pali w orce agregacie itp?

 

 

moj sasiad posiada ZETORA PROXIME 8441 i w tuze pali okolo 6 litrow na godzine a jak zapial ja do brony to mowil ze doslownie wskazowka od paliwa spadala w oczach mnial wtedy okolo 50 mtg brony byly zwykle 5 polowe ale jak mowil od tamtego czasu spalanie troszke sie uspokoilo ma teraz okolo 120 mtg ale jak sam mowi zadnej rewelacji nie ma spalanie jest na poziomie lambo r4 110 km

 

Timasz, ale w tym lambo są przecież półbiegi szybka skrzynia itd i nie musi tak deptać w gaz jak w zetorze, no i lambo ma nowocześniejszy silnik, czy masz jakieś przyjkłady spalania tego lambo i proximy z tymi samymi maszynami?

Opublikowano

Timasz, ale w tym lambo są przecież półbiegi szybka skrzynia itd i nie musi tak deptać w gaz jak w zetorze, no i lambo ma nowocześniejszy silnik, czy masz jakieś przyjkłady spalania tego lambo i proximy z tymi samymi maszynami?

wiesz w tym lambo nie ma zadnych polbiegow ( powershift ) bo jest to podstawowa wersja zero elektroniki jak pisalem zetor pracuje glownie z turem ale ostatnio widzialem ze probowal go w 3 m agregatem uprawowym jak bede mnial okazje to sie go dopytam ile w tej robocie mu spalil

Opublikowano
Timasz, ale w tym lambo są przecież półbiegi szybka skrzynia itd i nie musi tak deptać w gaz jak w zetorze, no i lambo ma nowocześniejszy silnik, czy masz jakieś przyjkłady spalania tego lambo i proximy z tymi samymi maszynami?

 

wiesz w tym lambo nie ma zadnych polbiegow ( powershift ) bo jest to podstawowa wersja zero elektroniki jak pisalem zetor pracuje glownie z turem ale ostatnio widzialem ze probowal go w 3 m agregatem uprawowym jak bede mnial okazje to sie go dopytam ile w tej robocie mu spalil

Te lambo to 4ka turbo? Kumpel jak brał lambo premium chyba 1050 (czy jakoś tak) wiem że 4T 115km też ściemniali że będzie palił tak jak jego 7211 a w niektórych pracach nawet mniej :P , w sumie to na spalanie lambo nie narzeka i mówi że bardzo mało pali ale w żaden sposób nie ma co porównywać do zetora :D , i w zgrabiarce zetor pali pół tego, a podobno 8441 pali mniej od 7211 to już nie wiem

Opublikowano
Te lambo to 4ka turbo? Kumpel jak brał lambo premium chyba 1050 (czy jakoś tak) wiem że 4T 115km też ściemniali że będzie palił tak jak jego 7211 a w niektórych pracach nawet mniej :P , w sumie to na spalanie lambo nie narzeka i mówi że bardzo mało pali ale w żaden sposób nie ma co porównywać do zetora :D , i w zgrabiarce zetor pali pół tego, a podobno 8441 pali mniej od 7211 to już nie wiem

tak lambo sasiada to 4 z turbo

Opublikowano
tak lambo sasiada to 4 z turbo

No a kwestia czy to liczy sąsiad na mtg czy godz zegarową, bo podobno mtg w proximie to 45 min tak przeciętnie, więc te wszystkie zachwyty jak oszczędna jest proxima to tylko złudzenie bo ona nie chla w turze 6 tylko 8 l na godz zegarową :P , a w pługu pewnie około 11 wychodzi.

Pronary mają licznik mtg równy 1 godz i palą mniej od proxim :D

Opublikowano

pronar z seri p5 moze i bedzie dobry ale te stare pronary to takie eksperymenty a zetor to firma z duuza historią i wyrobiona opinią i pronar jak narazie od zetora moze sie tylko uczyc.

Opublikowano (edytowane)

Prosze nie przyrownywac Pronra do zetora bo to jest smieszne.Pronar lapie sie wszystkiego aby mu jakos wyszlo a zetor nic prawie sam wszystko robi Oprócz przodku cararo i podnośnika boscha i to tylo w tych większych. A co do pronara zal na to patrzec wolalbym belarusa wiadomo ze to mtz i pieniadze o wiele mniejsze

Edytowane przez Balzak
Ortografia
Opublikowano

no to teraz coś specjalnie dla ferdka i silvera. wczoraj postanowiłem sprawdzić wasze rewelacyjne dane o długości motogodziny w proximie 8441. wziąłem stoper i podczas wożenia bel . długośc odcinka drogi 2,5km w obie strony , zwirówką prawie na pelnym gazie. pomiar co do sekundy . w ciągu godziny zegarowej wybiło dokładnie 0,68mtg. więc z pelnym obciążeniem nie wydaje mi się zeby mtg trwała 45 minut

Opublikowano
Ciekawe jak szybko wybiłoby np.przy 1200 obr/min ?

Pewnie tak jak w c360 u kumpla mierzył przy zworzeniu bel i wyszło 6l/mtg, ale jak zmierzył na godz zegarowe to na wolnych obr mtg buje co 1 godz i 20 - 25 min, a z tymi mtg w proximie to ja już nic nie wiem i nei chce chyba wiedzieć, bo przez forum przewija się w tematach że są bardzo krótkie ale to w 7340 itp, a w proximach może inaczej wystopniowane?> :rolleyes: :(

 

Macie problem z określeniem spalania długość mtg itd, czy nikt nie robi tak jak ja, tzn cignik stoi zatankowany pod korek, odpalam spoglądam na zegarek jak wracam z pola patrze ile czasu pracowałem i mierze ile pod korek weszło znowu paliwa :rolleyes:

Opublikowano

Jeśli wychodzi tak jak liczył Wojtas, to ta mth wcale nie wychodzi jakieś 45 minut jak tu twierdzą co niektórzy..... Silver ( Tomaszu niewierny :rolleyes: ) co ty na to?????????

Opublikowano
no to teraz coś specjalnie dla ferdka i silvera. wczoraj postanowiłem sprawdzić wasze rewelacyjne dane o długości motogodziny w proximie 8441. wziąłem stoper i podczas wożenia bel . długośc odcinka drogi 2,5km w obie strony , zwirówką prawie na pelnym gazie. pomiar co do sekundy . w ciągu godziny zegarowej wybiło dokładnie 0,68mtg. więc z pelnym obciążeniem nie wydaje mi się zeby mtg trwała 45 minut

No co do tej długości mtg w proximie też nie wierzyłem, bo ja z doświadczenia wiem, że 7711 ma dłuższą mtg od 3p. Mój znajomy ma 8441 i również twierdził, że nic takiego nie ma miejsca, jakoby mtg trwała 45 min. Takie coś to musiałoby się zdarzyć chyba w maxymalnie ciężkiej pracy.

Brawo dla ciebie za poświęcenie i walkę o dobre imię zetora :rolleyes: , bo strasznie mnie wpienia gadanie, że zetor to smok itp, ludzi którzy nigdy nim jeździli, a usłyszeli tylko od kogoś tam i to najczęściej osoby co np. robiła zetorem 7211 agregatem 2,1 m na 2 biegu(to tak dla przykładu weżcie mf 255 i orzcie na jedną skibę-to jest dokładnie to samo) W lżejszych pracah zetor spali więcej np. od ursusa tej mocy ale to jest granica litra max 1,5.

Opublikowano

W sumie to zetor podaje moc w oecd r24 czyli odpowiednik starego din, jak by to przyrównać do iso z zachodnich marek to wyjdzie że 8441 ma blisko 90km.

 

Dzięki Wojtas za obliczenia, 0,68mtg w ciągu godziny, to cała mtg trwała by 88min, czyli prawie 1,5 godz, a więc jeśli, tak jak pali 8441 wujasa 6l/mtg to wychodziło by 4 l/godz zegarową, no to bardzo przyzwoicie, ale żeby na pełnym gazie 1,5mtg?? :rolleyes: , gdybyście tak kiedyś ktoś zmierzyli na godzine zegarową z turem, lub siewnikiem zbożowym i by tak wyszło to bym się na proximie nawrócił!!!

Opublikowano
Motogodzina nie zależy od obciążenia tylko od obrotów :rolleyes:

No wiem, że od obrotów ale jak ciężka praca to obroty muszą być wysokie :rolleyes: . To był taki skrót myślowy :(

Opublikowano

Moim zdaniem to najlepiej byłoby podać ile paliwa spali na ha orki przy średnich obrotach typu 1400-1700 bo ja więcej nie daję bo tyle w zupełności wystarcza bo im wyższe obr tym więcej spali i szybciej mtg minie.Tak więc ja uzytkuje narazie 360 i na hektar orki z uwrociami itp na obrotach 1400-1700 wychodzi pomiędzy 9 a 12 litrami natomiast na jedna mtg w takich obrotach wychodzi ok 4-4,5l. I to jest sprawdzone bo gdy wybiła jedna mtg zgasiłem traktor i spusciłem rope i porownałem do tego co wcześniej wlałem

Opublikowano

sztywny widzę że twoja 360 ma takie samo spalanie w orce (tak na 20cm) jak mój zetor 3320, tylko mi to wychodzi tak na około1800-2000tyś obrotów bo ja jednak lubię jak kucyki ostrzej kłusuja ( no ale ja mam tylko 3 gary :angry: ) A co spalania na Mtg to tylko zacznie się robota i mierze.

Opublikowano
sztywny widzę że twoja 360 ma takie samo spalanie w orce jak mój zetor 3320, tylko mi to wychodzi tak około1800-2000tyś obrotów bo ja jednak lubię jak kucyki ostrzej jadą ( no ale ja mam tylko 3 gary :angry: ) A co spalania na Mtg to tylko zacznie się robota i mierze.

Troche nie w temacie chłopaki :rolleyes: .

 

Co do proximy to pali ile pali ale tylko jedno chce wiedzieć czy to prawda co mówił mi diler że jak proxima to tylko 8441 bo mniejsze proximy będa miały spalanie na mtg właściwie to samo a zrobią mniej i najlepiej 8441 bo różnica w cenie niewielka (no jak dla kogo niewielka ponad 15 tyś) itd itd bo do 8441 to i większe graty trzeba będzie dokupić i w inetersie dielera jest to że poleca 8441 czy to dieler jednak tak z życzliwości radzi? :rolleyes: :( Wie ktoś coś na ten temat z autopsji?

Opublikowano

jeszcze chciałem dodać że pomiar na "prawie pełnym gazie " dotyczył tylko jazdy po drodze bo wiadomo że wstawianie bel do obory jak i pobieranie z miejsca postoju nie odbywało sie na dużych obrotach tylko raczej na jałowych. tak że gdyby to wszystko odbywało się na jednakowo wysokich obrotach napewno wybiło by troche więcej lecz napewno nie mtg w 45 minut

Opublikowano

Jeśli szybkość nabijania mth wzrasta proporcjonalnie do obrotów to trzeba zmierzyć czas pracy przy stałych obrotach i porównać z tym co pokazał ilcznik mth. Otrzyma sie wtedy "przełożenie" licznika i można będzie to odnieść do dowolnych obrotów :rolleyes:

 

@wojtas

Nawet jeśli przy Twoich pomiarach czas pracy na pełnym bucie i na jałowych wynosił 50:50 to przy takim wyniku raczej nie da sie wykręcić pełnej mth poniżej godziny zegarowej.

Opublikowano
jeszcze chciałem dodać że pomiar na "prawie pełnym gazie " dotyczył tylko jazdy po drodze bo wiadomo że wstawianie bel do obory jak i pobieranie z miejsca postoju nie odbywało sie na dużych obrotach tylko raczej na jałowych. tak że gdyby to wszystko odbywało się na jednakowo wysokich obrotach napewno wybiło by troche więcej lecz napewno nie mtg w 45 minut

Dobra 45 min to nie ale jak popytałem ludzi to w kosiarce rotacyjnej bije co 55min, no ale tam muszą być obroty, ale Wojtas mierzyłeś po drodze, jak pojechałeś sobie po te belki 2km założysz belki i tak właśnie poszwędasz się z turem, ciągnik ma lekko to w 3 godziny wybije 2 mtg tak, czyli 4 l/godz zegarową no to zwracam honor i publicznie przyznaje że proxima nie jest paliwożerna, tylko skąd wzieła się opinia że proximy palą więcej od serii klasik o tych mocach, czyżby w 7340 byłu krótsze motogodziny? :rolleyes: Z tym 45 min to zarwałem właśnie z 7340

Opublikowano

nie wiem jak w zetorze ale w 360 jest to bodajże tak: godz zegarowa pracy silnika na obr 1860=1mtg analogicznie godz zegarowa pracy silnika przy 930obr = 0.5 mtg czyli potrzeba 2godz aby wybiło 1 mtg.Może ktos zna dla jakich obr jest to w zetorze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v