Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

U nas (Ojca) jest smarowanie centralne w kilku maszynach między innymi w prasie

Z jednej strony układ godny polecenia, jeden zbiornik na smar i większość punktów które muszą być smarowane mamy z głowy pozostaje jedynie kontrolowanie stanu ilości smarowidła, z drugiej jednak strony jest to układ złożony i jakby nie patrzeć im coś bardziej skomplikowane tym bardziej awaryjne ( no chyba że to robot udojowy Lely bo ich handlowcy zapierają się jak mogą że roboty się nie psują tylko do tej pory nie wiem dlaczego tak zachwalają że mają najlepszy serwis do robotów :blink: ) dobra wracając do tematu.

Jeśli prasa ma być nowa to nie ma problemu bo postępowanie zgodnie z instrukcją i układ posłuży nam długie lata, co innego z używanym sprzętem (wiem z doświadczenia) mogą dziać się cuda, nieszczelności w takim układzie to śmierć dla maszyny bo nie wystarczy sprawdzić czy smar ubywa z pojemnika w sposób należyty ale prześledzić należy całą drogę jego aplikacji czy dochodzi do miejsca gdzie ma smarować.

Daj znać jako to prasa u nas jest Vicon po pierwszym sezonie naklepał ponad 9 tyś kostek B)

Opublikowano (edytowane)

Jak nie trzeba? :blink: Ja co dwa dni sprawdzałem wszystkie złącza czy nie ma jakiś wycieków a to w sumie trochę denerwuje, wiem wiem po co w nowej prasie coś takiego sprawdzać? odpowiedź jest prosta jak stoi w sezonie bo ma awarię to nie zarabia na siebie jak nie zarabia to generuje straty.

Dowiedz się czy Warframa ma własny system smarowania czy go kupuje i od kogo, bo bez urazy ale jakoś nie mam przekonania do sprzętu z Polski po tym jakie atrakcje z Sipmami były :(

XXX

Edit: tu nie chodzi o analfabetyzm, jak widzę błąd to zwracam uwagę aby został poprawiony, jak Ja zrobię błąd i da mi ktoś znać to poprawiam

Edytowane przez Lukasz1987
Opublikowano

Czytam i normalnie dziwie się trochę waszym wypowiedzią. Awarie centralnego systemu smarowania? Ja mam claasa rollanta 66, i nigdy ale to przenigdy nie było żadnej awarii, przewody są przeprowadzone metalowymi rurkami i w dzisiejszych czasach to wszystkie pieniadze bym oddał za takie coś, nie wyobrazam sobie smarować codziennie wszystkiego, tak to pozostaja mi tylko dwie kalamitki.

Opublikowano

Kilka tysięcy bel ma zrobione, 120*150. Łączone są normalnie tylko takimi metalowymi trójnikami. Układ co ile? układ nigdy nie był czyszczony, gdyż jego system wyklucza zanieczyszczenie. Śruby na rurkach nigdy nie były odkręcane, co świadczy ze układ nigdy nie był czyszczony. To może Ty mało widziałeś.

Opublikowano

Chodziło Mi co ile bel prasa czyszczona. widocznie nie widziałeś nowych układów smarowania ;) bo coraz częściej rurki metalowe zastępują węże między innymi w Claasie (Jaguar, Quadrant, nie wiem jak Variat i Roland ale pewnie też) Vicon/Kverneland czyli także DF, Gallani czyli całe AGCO.

Ja wolę sprawdzić bo nie stać Mnie na przestój a 5 min na obejrzenie nikogo nie zbawiło :)

Opublikowano

Wiadomo, stare to zawsze stare, i nowe teraz jak robią to już zawsze gorzej, bo idą byle zaoszczędzić. Wiadomo, gdybym miał jakieś wężyki to też bym sprawdzał, a tak to po prostu nie mam po co, bo tam naprawdę wątpliwe żeby wystąpiła awaria;) Ale moim zdaniem tak czy tak centralne smarowanie jest warte każdych pieniędzy, weź lataj codziennie ze smarownicą i wszystko smaruj.

Opublikowano

Jednak szczerze mówiąc bardzo mnie to zaskoczyło, że kiedyś potrafili zbudować system który nie zawodził przez lata, o który nie było się trzeba martwić i przeglądać czy nie cieknie, a teraz robia taką lipę, rozumiałbym jakby to np jakaś sipma czy cos takiego, ale nie spodziewałem sie tego po tak renomowanych markach;)

Opublikowano (edytowane)

możemy mówić , że coś jest lipne bo tak nam się wydaje, a to jest winne temu wszystkiemu ISO ochrona środowiska, może taniej wyprodukować "wężyk" i łatwiej go zutylizować niż rurkę, może łatwiej wymienić wężyk bo da się łatwo wyginać a rurka na wymiar, o to trzeba by zapytać inż. produkcji. a rurki też mogą przerdzewieć wiec lepiej sprawdzić bo czasami smaruję się obudowę od łożyska a nie łożysko.

Edytowane przez Szuma
Opublikowano

Od trzech lat mam prase Claas Rollant 62, ktora ma centralne smarowanie. Od tej pory skonczyly sie problemy z codziennym smarowaniem i zaczely sie same przyjemnosci jesli chodzi o prace z ta zwijarka. Wczesniej mialem Z-230 to niech ja drzwi scisna codziennie trzeba bylo smarowac i nie bylo dnie zeby ktoras kalamitka nie byla zatkana. Według mnie jest bo bardzo dobrze zrobiony uklad rurki sa metalowe i nawet w najwiekszym kurzu nigdy sie nie zatkaly. Tej zwijarki nie zaminilbym na zadna inna. No chyba ze nowa i kostkujaca :P

Opublikowano

nikt z was przed rozpoczęciem pracy nie ogląda sprzętu? czy w ciągnik łeb zadarty i ogień do przodu :blink:

80 % rolników ogląda sprzęt na 5 min przed wyjazdem w pole, albo po jakiejś awarii. Centralne smarowanie w Warfamie jest bardzo proste i nie jest szczególnie awaryjne. Nie obejmuje wszystkich punktów smarowania. Kosztuje ok 1100 zł netto. Obsługa prosta dolewać oleju i sprawdzać drożność przewodów.

Opublikowano

Ja myśl myślę ze centralne smarowanie to super sprawa kosztuje niewiele i bardzo ułatwia pracę ja mam w MF centralne smarowanie i bardzo mi pomaga gdyż nie trzeba latać z butelka przed robota i łańcuchy polewać dolejesz oleju i jedziesz dalej a łańcuchy masz masz cały czas mokre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez solo65
      Witam. Tak jak w temacie, szukam prasy rolującej do 75 km. Prasa głównie będzie prasowała siano i słomę. Budżet ok 15tys zł.
      Pasówka czy łańcuchowa? Polska czy zagraniczna? 
    • Przez mateo30
      Cześć w prasie Krone KR 160 mini stop można jakoś ustawić żeby bele były bardziej zbite ? 
      W sianie bele są jak skała a w słomie trochę luźne są. 
      Czy jest jakaś możliwość bardziej zbitych ? 
      Wolniej jeździć ? 
    • Przez Tom93
      witam wszystkich posiadam prasę unie famarol walcowo łańcuchowa, mam problem tego typu iż gdy włącze wałek wom prasa dziwnie podskakuje na kołach jak chodzi na pusto , dodam że gdy robie siano czy słome i zapełni się komora prasa jeszcze bardziej podskakuje tak że odczówalne jest to w ciągniku. proszę o jakieś porady sugestie
    • Przez Tom93
      Witam mam problem z prasa rolujaca unia famarol walcowo łańcuchowa po załączeniu walka wom prasa dziwnie podskakuje. Widać na kołach w prasie, a przy robieniu beli jak już jest pełna komora to jeszcze bardziej nia telepie, w ciągniku to nawęd jest odczuwalne, czy ktoś może wiedzieć gdzie szukać przyczyny dodam że łożyska na kołach zebatych w klapie są w porządku,lancuch w klapie też sprawdzony nie jest zapieczony na ogniwkach. Gdzie szukać? 
    • Przez Propek
      Witam, posiadam prasę Rivierre RV156L i nie wiem jak w niej poluzować pasy z tyłu by móc je wymienić. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v