Skocz do zawartości

Problem z obrotomierzem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.wszystko zaczęło się od momentu gdy 2 dni temu przy pracy zapaliła się kontrolka od ładownia jak się później okazało powodem był kabel(niebiesko-czerwony) który przetarł się o obudowę alternatora po naprawieniu tej usterki wszystko działało ok jednak później obrotomierz przestał działać porostu zaczyna skakać ale tylko przy wyższych obrotach motogodziny bije tylko ze wolno wszystkie pozostałe wskaźniki działają prawidłowo światła tez ok wszystko sprawdziłem nie wiem co mam robić bardzo proszę o wyrażenie swoich opinii i pomoc w tej sprawie. dodam ze ciągnik pronar 82 a 2004 rok

Edytowane przez paradoks
Opublikowano

w pronarach dane o predkosci obrotowej silnika bierze jakis czujnik ktory jest w alternatorze dane te pobiera z diody jak ci obrotomierz skacze to mozliwe ze ta dioda sie przepalila albo nadpalila na skutek zwarcia z masa albo poszedl jakis przekaznik ktory znajduje sie nad bezpiecznikami

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolego, za takie posty od razu powinieneś bana dostać. To samo tyczy się postu użytkownika @Paatrykk5. Czujnikiem obrotów w tym ciągniku jest alternator. Nie ma tam żadnego dodatkowego układu. Sygnał nie jest pobierany z diody tylko z uzwojenia stojana przed mostkiem prostowniczym. Poza tym, dioda nie może się "nadpalić". Może mieć przerwę lub zwarcie (w zależności co spowodowało uszkodzenie). Najpierw należy doprowadzić do porządku ładownie. Naprawdopodobniej ślizga się pas, stąd wskazówka "skacze". Jeżeli napięcie ładowania jest w normie i cały układ sprawny, to przyczyny należy szukać w samym obrotomierzu.

Opublikowano (edytowane)

czujnik od obrotomierza?? pierwsze słyszę jak on wygląda gdzie się znajduje a przede wszystkim jak go sprawdzic bardziej podejrzewam ze to alternator daje za słaby impuls elektryczny

Edytowane przez paradoks
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Alternator nie daje żadnego impulsu. Po prostu mierzona jest częstotliwość napięcia przemiennego generowanego przez alternator. Na wyjściu alternatora, do którego podłączony jest obrotomierz powinno występować napięcie przemienne około 8V. Oznacza to, że alternator jest sprawny i przyczyny należy szukać dalej.

Opublikowano

po przekręceniu kluczyka wskazówka letko się podnosi po odpaleniu nić nie reaguje a po naciskając gazu do oporu zaczyna skakać ale ale tylko do 1500 obrotów i pomyśleć ze od głupiego kabelka wszytko się popierdzieliło:( obrotomierz nie jest wymienialny<mogę się mylić> ja już coś to cała deska a to nie są tanie rzeczy

Opublikowano (edytowane)

kolego elektrotechnik ja za bardzo sie na elektryce nie znam i co dokladnie moze stac sie z dioda to nie wiem ale dzieki ze mnie poprawiles ale jednak tam obroty bierze z alternatora nie z kola zamachowego a moze jeszcze mi ktos powie czemu obrotomierz skacze jak sie wszystkie swiatla zapali spadekj napiecia czy cos innego ??

Edytowane przez Uziu92
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to sobie przeczytaj moją sygnaturę, szczególnie punkt pierwszy. Co do "skakania" wskazówki, to poślizg pasa wywołuje takie objawy. Napisałem to w pierwszym moim poście, a Wam nawet nie chce się przeczytać tego tematu od początku.

Opublikowano

też mam problem z ta instalacją.

zaczynając tak od początku:

-po przekręceniu kluczyka w położenie pierwsze wszystko wygląda poprawnie (wszystkie wskaźniki działają poprawnie, świeci się kontrolka ładowania, ciśnienia oleju, ciśnienia w układzie kierowniczym, obrotomierz lekko podnosi się w górę do wartości 0)

-po uruchomieniu silnika ładowanie dalej się pali, obrotomierz wariuje (przeważnie jednak skacze tak między 0-800 obr).

Problem przestaje być zauważalny po przekroczeniu 1000-1100 obr, tzn kontrolka ładowania gaśnie i obrotomierz działa poprawnie. Lecz gdy ponownie zmniejszę obroty silnika poniżej 1000obr , znowu zapala się kontrolka ładowania i obrotomierz znów szaleje.

-Druga sprawa to to że nawet przy gdy pracuje przy dużych obrotach silnika (najczęściej 1600-2000) po zapaleniu świateł (w masce i roboczych z tyłu ciągnika) obrotomierz ląduje na 0 lecz kontrolka ładowania się nie zapala. Niekiedy zauważalne jest taż przygasanie świateł.

Napięcie paska klinowego jak i jego stan jest w b.dobrym stanie.

 

@Elektrotechnik możesz powiedzieć czy mam szukać przyczyny problemu w alternatorze (alternator ma 1000w) i czy da się z tym uporać w domu czy jest konieczne oddanie go do elektryka.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najprawdopodobniej przyczyna leży w alternatorze, chociaż nie można wykluczyć samej instalacji. Należy posprawdzać wszystkie połączenia, oraz sam alternator zaczynając od pomiarów napięcia ładowania.

Opublikowano

Podepne się pod temat.

Case cs

Musiałem po odpaleniu przegazować na ok 1400 do 1600 obr/min by kontrolka zgasła.

Na złomie kupiłem z audi disla alternator 120 Ah.

Teraz muszę przegazować do 900 1000 obr/ min ok. kontrolka gaśnie ( znaczna poprawa )pojawił się nowy problem skazówka skacze i niewychodzi poza 1500 obr/

min.

Opublikowano (edytowane)

U mnie niestety ale również pojawił się problem z elektryką w pronar 82a. Gdy ciągnik jest na wysokich obrotach wszystko działa ok, natomiast gdy gwałtownie zdejmę nogę z gazu obrotościomierz idzie na 0, gasną światła, kontrolki na desce rozdzielczej. Odczepiłem kabelek od alternatora[idący pod obrotościomierz] i mimo tego gdy dodam gazu wskazówka obrotościomierza rusza się. Czyli zakładam że mam tu jakieś zwarcie. Bezpieczniki są ok, instalacja sprawdzona pobieżnie tez wygląda ok. Jutro za dnia będę wszystko po kolei rozbierał. Czy są jakieś szczególne miejsca, które mam sprawdzić dokładniej? Według schematu pierwszym podejrzanym pkt jest układ xmta15. Ale co i jak bedę zapewne wiedział jak wszystko rozbiorę. Jakby ktoś miał jakieś wskazówki będę wdzięczny.

Edytowane przez boo45

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v