Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tu nie może być luzu bo niby jak . Przy pierwszej regulacji po wymianie tarczy ustawia się odległość pomiędzy powierzchnią cierną łapki a podtoczeniem w docisku - nie pamiętam dokładnych wartosci ale są podane w instrukcji.

Opublikowano

ja też mam problem ze sprzęgłem w zetorze 7745

u mnie wciskam sprzęgło próbuje wrzucić bieg a tam zgrzyt. dodam że wymieniłem już tą pompkę przy dzwigniach i odpowietrzyłem wszystko. pytanko co dalej robić proszę o pomoc.

Opublikowano

A jakim sposobem kolega zapowietrzył to sprzęgło? Czy tarcza wysiadła i rozpoławiałeś?

 

Ja mam zetora 5211 6 rok i ze sprzęgłem jeszcze nie miałem doczynienia.

Opublikowano

Sprawdź grzybki to znaczy odkręć skrzynkę akumulatora i dostaniesz się do pokrywki sprzęgła. Odkręć ją i przy łapach powinieneś mieć te grzybki. Moim zdaniem na to przez nie zgrzyta ci skrzynia.

Opublikowano

Tak ,te grzybki lubią się psuć.W naszym zetorku to było dwa razy wymieniane .Odłamują się ranty i dzwigienki się opuszczają i jest zgrzyt.Udało się je wymienić przez te okienko bez rozpoławiania tylko trzeba uważać żeby nic nie wpadło do środka.

Opublikowano (edytowane)

Witam mam nastepujacy problem: Podczas ruszania mam problemy z wrzuceniem biegu (tzn trzeszczenie skrzyni) pompka i silownik sprzegła sa wymienione obie tarcze sprzegłowe i łozyska równiez tak jak mowie dzieje sie to tylko podczas wrzucenia 1 biegu (zazwyczaj ruszam z 3) podczas obracania i jazdy redukujac na wyzszy bieg wszystko gra za to redukujac na nizszy bieg znow trzask

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano (edytowane)

A sprzęgło masz dobrze wyregulowane. Tam te tarcze muszą być oby dwie równo według siebie . Daj więcej informacji . :)

Edytowane przez Dinek94
Opublikowano (edytowane)

Dinek94 jakich informacji potrzebujesz?

 

Brat mi wspominał o podregulowaniu sprzegła na łopatkach dało by coś?

Edytowane przez karol1990
Opublikowano

na łopatkach to raczej się nie rusza ;) reguluje się jeszcze hamulec skrzyni taki pręt jest na kołysce trzymającej siłownik ;) (mam w instrukcji opis)

No i przede wszystkim musi byc odpowietrzony dobrze :D

Opublikowano

ten typ tak ma i nic na to nie poradzisz,a jak zaczniesz wymieniac bez potrzeby oryginalne czesci [pewnie jeszcze takie siedza]to narobisz sobie niepotrzebnej roboty i to czesto B)

Opublikowano (edytowane)

witam mam problem ze sprzeglem w zetorze 6340 problem polega na tym że sprzegło nie trzyma wystarczająco mocno i omyka. Da sie jakoś podciagnac te sprzegło widziałem jakas klapke do sprzegła. A i mam pytanie czy te śruby od sprzegła to żeby je naciągnąc to trzeba wkręcac czy wykręcac.

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Nie do końca jestem pewien o co chodzi z tym sprzęgłem ale domyślam się że gdy trzymasz wciśnięte sprzegło ono samo zaczyna łapać i ciągnik jechać.

Więc jeśli tak to nic nie regulujesz tylko musisz zająć się układem hydraulicznym sprzęgła. Czyli pompką sprzęgła i wyprzęgnikiem. Gdzieś masz nieszczelne uszczelki i płyn ci ucieka, sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, może samo odpowietrzenie pomoże ale raczej masz do wymiany uszczelki jeśli nie ma uszkodzeń (rys) w tych elementach.

Opublikowano

Ja miałem taki sam problem i musiałem wymienić pompkę hydrauliczną. Zeszłym roku wymieniłem uszczelki, a w tym roku znowu poszło. Się nie opłaca całe nowa pompka kosztuje 60 zł.

Opublikowano (edytowane)

panowei wiem co sie dzieje jak pompka padnie i jestem pewny że to cos ze sprzegłem bo jak miałem za duzo podciagniete te sprzegło od WOMu to mi łapało ten drugi stopień i ciągnik wtedy nie miał mocy w kołach nie dąło sie prawei jeździć i teraz tak samo jest

 

 

 

No i wszystko wiadome urwała sie jedna z trzech łapek na sprzęgle. Skręciłem dwie mocniej i jezdzi narazie jak bd czas to wymienie ją tylko mam pytanie czy da sie ją wymienic przez tą dziurkę od zaglądania do sprzegła.

Edytowane przez zetor1111
Opublikowano

raz tu czytalem ze mozna to zrobic-ale wydaje mi sie to bardzo trudne.

 

mi akurat pompka padla-nagle"zniklo" sprzeglo,pedal miekki trzeba pare razy nacisnac zeby zmienic bieg,znowu robota...

Opublikowano (edytowane)

ostatnio jechałem orac zetorem lecz po wciśnięciu pedała śprzęgła nie działało po wyjściu z ciągnika zobaczyłem że z wysprzęglika wyleciał tłoczek i cały plyn chamulcowy wylał sie . wysprzęglik był wymieniany 2 lata temu więc mnie troche zdziwiło . wójek mówł że to większośc wyżuca wysprzęgliki i zaklada linki . nie wiem czy te wysprzęgliki to taka tandeta że nie opłaca sie wymieniac?? prosze o komentarz w tym temacie

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Zakładaj wysprzęglik. Na kilka lat będzie spokój. Kilka dych to kosztuje, przy tej awarii zmienisz płyn, bo pewnie nikt go nie zmieniał(a powinno). Zastanawia mnie jakim cudem wyleciał ten tłoczek.Może pierścień zabezpieczający puścił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v