Skocz do zawartości

Co lepsze pompowtryski czy common rail?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałbym się dowiedzieć które układy wtrysków były lepsze w fendtdzie według was?

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi :).

Według mnie lepsze były pompowtryski mniej awaryjne mniej wrażliwe na zanieczyszczenia tańsze wrazie awarii, taka jest moja opinia ;).

 

Piszcie chcę wysłuchać waszych opinii.

Opublikowano

Zdecydowanie CR jest lepsze. Osiągi, spalanie, praca silnika itp.

Gdyby CR było gorsze to nie wyparło by pompowtrysków z rynku. Nawet w VW jest już CR.

Opublikowano

@andrzej czy skoro fiat jest tanszy od vw to znaczy, ze jest mniej awaryjny?

czy przez pryzmat 1 egzemplarza masz zamiar budowac opinie o rodzaju systemu zasilania?

 

jesli tak to naprawde gratuluje.

 

w pompowtryskach czesto bylo wieksze cisnienie wtrysku niz w CR 3 generacji, co moim zdaniem ma bardziej realny wplyw na jakosc paliwa, niejedyny oczywiscie.

 

@MF2007 pompowtryski nie spelniaja norm spalin, dlatego nie beda juz stosowane, ale nie ma to nic wsplonego z lepszoscia CR.

dzieje sie tak poniewaz wykorzystuja mechanike do sterowania, a zastosowanie plytek piezoelektrycznych we wtryskach CR daje sterowanie tylko przez prad i mozna zaprojektowac tak wtrysk paliwa, ze radzi sobie z wysrubowanymi normami.

Opublikowano

brzozak2

CR jest lepsze w praktycznie każdym aspekcie odnośni pracy silnika.

Niższe spalanie, lepsze osiągi, bardziej równomierna praca.

CR daje dużo większe możliwości odnośnie regulacji wtrysku. Podczas jednego cyklu wtrysku może podać paliwo nawet 5 razy w różnych momentach(teraz może nawet więcej bo nie jestem na bieżąco).

Opublikowano

CR powstalo glownie z koniecznosci, aby spelniac warunki normy EURO 4 a dalej EURO 5 i nie jest napewno tak perfekcyjne jak pisze "MF2007", bardziej zgadzam sie z opinia "brzozak2".

Opublikowano

Ale CR jest droższy w razie awarii podobno około 20000pln tak słyszałem. Fendty 400 vario wcześniejszej produkcji miały więcej mocy w porównaniu odpowiednikem fendta 412 vario kiedyś jest fendt 413 vario.

Opublikowano

moim zdaniem najlepsze są zwykle wtryski paliwa a to dlatego że są najtańsze w razie awarii najmniej wrażliwe na jakość paliwa a pompowtryski i C.R. wrażliwe na paliwo a u nas to różnie z paliwem jest

poza tym nie widzę aby ciągnik z C.R. palił mniej niż na zwykłych wtryskiwaczach .A co do norm czystości spalin to im wyższą normę spełnia ciągnik spełnia tym więcej pali fendt z lat 80 czy 90 spali mniej niż nowe z tą człą elektroniką no i jeszcze jedna największa wada C.R. to wszech obecna elektronika

Opublikowano

nie unikniesz postepu. gdyby nie normy to nowoczesne silniki nie dosc ze mialyby wiecej KM, duzo duzo mniej palily i wytrzymalyby wiecej niz ich dziadkowie.

takze nastepnym razem radze przyjac szersze spojrzenie na dane zagadnienie.

Opublikowano

@MF2007 pompowtryski nie spelniaja norm spalin, dlatego nie beda juz stosowane, ale nie ma to nic wsplonego z lepszoscia CR.

dzieje sie tak poniewaz wykorzystuja mechanike do sterowania, a zastosowanie plytek piezoelektrycznych we wtryskach CR daje sterowanie tylko przez prad i mozna zaprojektowac tak wtrysk paliwa, ze radzi sobie z wysrubowanymi normami. Pompowtryski jak najbardziej spełniaja emisje spalin tylko dlatego niektore firmy zrezygnowały z nich bo sa wyzsze koszty produkcjii pompowtryskow a dzisiejszy CR dorownał im pod wzgledem cisnienia (nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)a jezeli piszesz o piezoelektrycznym sterowaniu to sobie zobacz jakie pompowtryski były stosowane np. w VW i audi 2.0 170 km tam własnie sa pompki sterowane piezoelektrycznie.

Opublikowano

Nikt nie wspomina, ze CR daje możliwosć łatwego zmapowania komputera sterujacego.

Przy takim JD 5080R bez specjalnych kombinacji mamy JD5090R ;)

 

Niech ktos nie pisze ze to tunig i te 10km rozwali silnik.

 

Zajrzyjcie w dokłądne dane techniczne czym różni się 5080r od 5090r- tylko i wyłącznie programem sterujacym ECU.

Z resztą- zapytajcie mechanika JD ;)

Opublikowano

Pompowtryski jak najbardziej spełniaja emisje spalin tylko dlatego niektore firmy zrezygnowały z nich bo sa wyzsze koszty produkcjii pompowtryskow a dzisiejszy CR dorownał im pod wzgledem cisnienia (nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)a jezeli piszesz o piezoelektrycznym sterowaniu to sobie zobacz jakie pompowtryski były stosowane np. w VW i audi 2.0 170 km tam własnie sa pompki sterowane piezoelektrycznie.

yyy no chyba nie bardzo, bo PD mialy juz bardzo powazne problemy ze spelnieniem normy euro IV, a o euro V nie ma co marzyc.

 

byc moze koszty produkcji sa wyzsze, tego nie wiem, bo ich nie produkuje.

 

jestes pewno co do zastosowanie silownika piezoelektrycznego w pompowtrysku najnowsze generacji?? prawde mowiac nie slyszalem nigdy o tym, ale sie zapytam tych co ogarniaja ;) .

(nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)

tobie sie nie chce szukac, a ja jakos tak mam, ze pamietam takie wartosci jak cisnienie wtrysku kazdej generacji :lol: :lol: i pisalem o tym juz wczesniej, tylko trzeba czytac ze zrozumieniem

w pompowtryskach czesto bylo wieksze cisnienie wtrysku niz w CR 3 generacji

co jest chyba oczywiste, ze w 1 i 2 generacji CR bylo nizsze, co nie?

Opublikowano (edytowane)

karolek12

Samo nie spełnianie normy spalin też świadczy przecież o niższości PW.

Ciśnienie wtrysku to sprawa drugorzędna, ważne są osiągi silnika.

Jeśli w PW masz piezoelektryczne stowanie to tracisz argument o taniości i odpornści na brudne paliwo czyli największe zalety PW, a efekty itak były gorsze niż porównywalne CR.

 

Ja uważam, że trzeba iść z duchem czasu, a takie robienie w gacie przed elektroniką w dzisiejszych czasach nikomu na dobre nie wyjdzie.

Wkońcu to elektronika (przynajmiej) w teori jest wieczna, a mechanika wczeniej lub późnej musi sie "wyrobić" i zepsuć.

Edytowane przez MF2007
Opublikowano

@MF co ty opowiadasz za niestworzone rzeczy, cisnienie wtrysku sprawa drugorzedna??????

a slyszales kiedys o sprawnosci, rozpyleniu paliwa, przebiegu spalania??

 

pompowtryski dawaly wieksze przyrosty mniejszym kosztem, byly zdecydowanie lepsze, tylko nie spelniaja wyssanych z palca wymagan ekoidiotow.

Opublikowano

Słuchajcie drodzy koledzy nie bede sie teraz spierał bo mi sie po prostu nie chce podam tylko ze najwyzsze cisnienie na jakich były PW to 2200 bar a CR chodzi obecnie jak sie nie myle 1850-2000bar to tez o czyms mowi po 2 w PW nie miały efektu fali w przewodach wysokiego cisnienia po 3 nie trzeba sie znać na kosztach zeby ocenić z ilu sie składa elementow PW a z ilu CR co do emisjii spalin to i tak dzis leje sie adblue, ale i CR tez ma swoje zalety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
    • Przez Sebastian32
      Witam. Problem polega na mocnym hałasie dobiegającym z silnika jakby zasysał powietrze. Gdzie szukać usterki? Nigdzie z ,, góry,, nie widać uszkodzeń. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v