Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
andrzej2257

Co lepsze pompowtryski czy common rail?

Polecane posty

andrzej2257    109

Witam. Chciałbym się dowiedzieć które układy wtrysków były lepsze w fendtdzie według was?

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi :).

Według mnie lepsze były pompowtryski mniej awaryjne mniej wrażliwe na zanieczyszczenia tańsze wrazie awarii, taka jest moja opinia ;).

 

Piszcie chcę wysłuchać waszych opinii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    109

Pompowtryski są tańsze od common raila,i mniej awaryjne u kolegi serwis 2 razy przyjeżdżał do common a jaka jest twoja opinia :mellow:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MF2007    1

Zdecydowanie CR jest lepsze. Osiągi, spalanie, praca silnika itp.

Gdyby CR było gorsze to nie wyparło by pompowtrysków z rynku. Nawet w VW jest już CR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

@andrzej czy skoro fiat jest tanszy od vw to znaczy, ze jest mniej awaryjny?

czy przez pryzmat 1 egzemplarza masz zamiar budowac opinie o rodzaju systemu zasilania?

 

jesli tak to naprawde gratuluje.

 

w pompowtryskach czesto bylo wieksze cisnienie wtrysku niz w CR 3 generacji, co moim zdaniem ma bardziej realny wplyw na jakosc paliwa, niejedyny oczywiscie.

 

@MF2007 pompowtryski nie spelniaja norm spalin, dlatego nie beda juz stosowane, ale nie ma to nic wsplonego z lepszoscia CR.

dzieje sie tak poniewaz wykorzystuja mechanike do sterowania, a zastosowanie plytek piezoelektrycznych we wtryskach CR daje sterowanie tylko przez prad i mozna zaprojektowac tak wtrysk paliwa, ze radzi sobie z wysrubowanymi normami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

brzozak2

CR jest lepsze w praktycznie każdym aspekcie odnośni pracy silnika.

Niższe spalanie, lepsze osiągi, bardziej równomierna praca.

CR daje dużo większe możliwości odnośnie regulacji wtrysku. Podczas jednego cyklu wtrysku może podać paliwo nawet 5 razy w różnych momentach(teraz może nawet więcej bo nie jestem na bieżąco).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

no nawet do 7.

 

CR blisko przez 10 lat nie mogl dorownac pod wzgledem osiagow i zuzycia paliwa pompowtryskom, gdyby rozwijac dalej pompki to CR slabiutko by wygladal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

CR powstalo glownie z koniecznosci, aby spelniac warunki normy EURO 4 a dalej EURO 5 i nie jest napewno tak perfekcyjne jak pisze "MF2007", bardziej zgadzam sie z opinia "brzozak2".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    109

Ale CR jest droższy w razie awarii podobno około 20000pln tak słyszałem. Fendty 400 vario wcześniejszej produkcji miały więcej mocy w porównaniu odpowiednikem fendta 412 vario kiedyś jest fendt 413 vario.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

uzyskiwana moc w tym przypadku to tylko kwestia "widzimisię " producenta :) zmiana PW na CR nie wpłynęła w tym przypadku na wielkość uzyskiwanej mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

A co do oszczędności w cr i pw to według mnie jest podobna.

to dalej bede drazyl. po czym wnosisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozekkkk    0

moim zdaniem najlepsze są zwykle wtryski paliwa a to dlatego że są najtańsze w razie awarii najmniej wrażliwe na jakość paliwa a pompowtryski i C.R. wrażliwe na paliwo a u nas to różnie z paliwem jest

poza tym nie widzę aby ciągnik z C.R. palił mniej niż na zwykłych wtryskiwaczach .A co do norm czystości spalin to im wyższą normę spełnia ciągnik spełnia tym więcej pali fendt z lat 80 czy 90 spali mniej niż nowe z tą człą elektroniką no i jeszcze jedna największa wada C.R. to wszech obecna elektronika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

nie unikniesz postepu. gdyby nie normy to nowoczesne silniki nie dosc ze mialyby wiecej KM, duzo duzo mniej palily i wytrzymalyby wiecej niz ich dziadkowie.

takze nastepnym razem radze przyjac szersze spojrzenie na dane zagadnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    7

@MF2007 pompowtryski nie spelniaja norm spalin, dlatego nie beda juz stosowane, ale nie ma to nic wsplonego z lepszoscia CR.

dzieje sie tak poniewaz wykorzystuja mechanike do sterowania, a zastosowanie plytek piezoelektrycznych we wtryskach CR daje sterowanie tylko przez prad i mozna zaprojektowac tak wtrysk paliwa, ze radzi sobie z wysrubowanymi normami. Pompowtryski jak najbardziej spełniaja emisje spalin tylko dlatego niektore firmy zrezygnowały z nich bo sa wyzsze koszty produkcjii pompowtryskow a dzisiejszy CR dorownał im pod wzgledem cisnienia (nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)a jezeli piszesz o piezoelektrycznym sterowaniu to sobie zobacz jakie pompowtryski były stosowane np. w VW i audi 2.0 170 km tam własnie sa pompki sterowane piezoelektrycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzikus    0

Nikt nie wspomina, ze CR daje możliwosć łatwego zmapowania komputera sterujacego.

Przy takim JD 5080R bez specjalnych kombinacji mamy JD5090R ;)

 

Niech ktos nie pisze ze to tunig i te 10km rozwali silnik.

 

Zajrzyjcie w dokłądne dane techniczne czym różni się 5080r od 5090r- tylko i wyłącznie programem sterujacym ECU.

Z resztą- zapytajcie mechanika JD ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

Pompowtryski jak najbardziej spełniaja emisje spalin tylko dlatego niektore firmy zrezygnowały z nich bo sa wyzsze koszty produkcjii pompowtryskow a dzisiejszy CR dorownał im pod wzgledem cisnienia (nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)a jezeli piszesz o piezoelektrycznym sterowaniu to sobie zobacz jakie pompowtryski były stosowane np. w VW i audi 2.0 170 km tam własnie sa pompki sterowane piezoelektrycznie.

yyy no chyba nie bardzo, bo PD mialy juz bardzo powazne problemy ze spelnieniem normy euro IV, a o euro V nie ma co marzyc.

 

byc moze koszty produkcji sa wyzsze, tego nie wiem, bo ich nie produkuje.

 

jestes pewno co do zastosowanie silownika piezoelektrycznego w pompowtrysku najnowsze generacji?? prawde mowiac nie slyszalem nigdy o tym, ale sie zapytam tych co ogarniaja ;) .

(nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)

tobie sie nie chce szukac, a ja jakos tak mam, ze pamietam takie wartosci jak cisnienie wtrysku kazdej generacji :lol: :lol: i pisalem o tym juz wczesniej, tylko trzeba czytac ze zrozumieniem

w pompowtryskach czesto bylo wieksze cisnienie wtrysku niz w CR 3 generacji

co jest chyba oczywiste, ze w 1 i 2 generacji CR bylo nizsze, co nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

karolek12

Samo nie spełnianie normy spalin też świadczy przecież o niższości PW.

Ciśnienie wtrysku to sprawa drugorzędna, ważne są osiągi silnika.

Jeśli w PW masz piezoelektryczne stowanie to tracisz argument o taniości i odpornści na brudne paliwo czyli największe zalety PW, a efekty itak były gorsze niż porównywalne CR.

 

Ja uważam, że trzeba iść z duchem czasu, a takie robienie w gacie przed elektroniką w dzisiejszych czasach nikomu na dobre nie wyjdzie.

Wkońcu to elektronika (przynajmiej) w teori jest wieczna, a mechanika wczeniej lub późnej musi sie "wyrobić" i zepsuć.

Edytowano przez MF2007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

@MF co ty opowiadasz za niestworzone rzeczy, cisnienie wtrysku sprawa drugorzedna??????

a slyszales kiedys o sprawnosci, rozpyleniu paliwa, przebiegu spalania??

 

pompowtryski dawaly wieksze przyrosty mniejszym kosztem, byly zdecydowanie lepsze, tylko nie spelniaja wyssanych z palca wymagan ekoidiotow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

W jakich Fendt'ach stosowano pompowtryski, bo ja nie znam żadnego... :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    7

Słuchajcie drodzy koledzy nie bede sie teraz spierał bo mi sie po prostu nie chce podam tylko ze najwyzsze cisnienie na jakich były PW to 2200 bar a CR chodzi obecnie jak sie nie myle 1850-2000bar to tez o czyms mowi po 2 w PW nie miały efektu fali w przewodach wysokiego cisnienia po 3 nie trzeba sie znać na kosztach zeby ocenić z ilu sie składa elementow PW a z ilu CR co do emisjii spalin to i tak dzis leje sie adblue, ale i CR tez ma swoje zalety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Verdi10
      Witam, poszukuję instrukcji napraw do Fendt 611 LSA z roku 89, mogę się wymienić za instrukcję napraw do Fendta 310 i 311 LSA w języku Niemieckim i Angielskim, posiadam również instrukcję obsługi do Fendt 611-615 LSA i 310-311 LSA w języku szwedzkim, jeśli by ktoś chciał to chętnie się wymienię za instrukcję napraw do 611.
       
       
    • Przez komichal
      Dzień dobry zastanawiam się nad zakupem fenda 309/308 lsa prosze o opinie na jego temat ile pali czy sie psuje dostępność części i jaki ma sprzęgło
       

      Prosze o pomoc
    • Przez kosti68
      Posiadam profesjonalne , warsztatowe materialy napraw do ciagnikow firmy Fendt....moge powiedziec z praktyki a siedze w tych ciagnikach juz 13 lat ze bez tych materialow porzadna naprawa jest praktycznie niemozliwa. Posiadam rowniez instrukcje w jezyku polskim ( Fendt 700, 800, 900.....nawet do najnowszego Fendt 936) . W razie zainteresowania prosze o kontakt.
    • Przez mav
      Chciałbym żeby te wszystkie osoby które uważają że: "Fendt to najlepszy ciągnik pod każdym względem" podały logiczne i poparte czymś argumenty tego stwierdzenia :rolleyes:
       
      Może w końcu sie wypowiedzą ci co piszą tekst w stylu: Fendt bo Fendt lub podobnych obszernościach wypowiedzi hehe
       
      Jest tu sporo miejsca na dokładne zgłębienie tematu
    • Przez Fendt309lssa
      Witam. Wie ktoś jak ustawić wieksza dawkę pali w pon pie wtryskowej bosch w fendt 309 lsą 1986r.?
×