Skocz do zawartości
News
andrzej2257

Co lepsze pompowtryski czy common rail?

Polecane posty

andrzej2257    109

Witam. Chciałbym się dowiedzieć które układy wtrysków były lepsze w fendtdzie według was?

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi :).

Według mnie lepsze były pompowtryski mniej awaryjne mniej wrażliwe na zanieczyszczenia tańsze wrazie awarii, taka jest moja opinia ;).

 

Piszcie chcę wysłuchać waszych opinii.


JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

po czym wnosisz swoja opinie?


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    109

Pompowtryski są tańsze od common raila,i mniej awaryjne u kolegi serwis 2 razy przyjeżdżał do common a jaka jest twoja opinia :mellow:.


JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MF2007    1

Zdecydowanie CR jest lepsze. Osiągi, spalanie, praca silnika itp.

Gdyby CR było gorsze to nie wyparło by pompowtrysków z rynku. Nawet w VW jest już CR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

@andrzej czy skoro fiat jest tanszy od vw to znaczy, ze jest mniej awaryjny?

czy przez pryzmat 1 egzemplarza masz zamiar budowac opinie o rodzaju systemu zasilania?

 

jesli tak to naprawde gratuluje.

 

w pompowtryskach czesto bylo wieksze cisnienie wtrysku niz w CR 3 generacji, co moim zdaniem ma bardziej realny wplyw na jakosc paliwa, niejedyny oczywiscie.

 

@MF2007 pompowtryski nie spelniaja norm spalin, dlatego nie beda juz stosowane, ale nie ma to nic wsplonego z lepszoscia CR.

dzieje sie tak poniewaz wykorzystuja mechanike do sterowania, a zastosowanie plytek piezoelektrycznych we wtryskach CR daje sterowanie tylko przez prad i mozna zaprojektowac tak wtrysk paliwa, ze radzi sobie z wysrubowanymi normami.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

brzozak2

CR jest lepsze w praktycznie każdym aspekcie odnośni pracy silnika.

Niższe spalanie, lepsze osiągi, bardziej równomierna praca.

CR daje dużo większe możliwości odnośnie regulacji wtrysku. Podczas jednego cyklu wtrysku może podać paliwo nawet 5 razy w różnych momentach(teraz może nawet więcej bo nie jestem na bieżąco).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

no nawet do 7.

 

CR blisko przez 10 lat nie mogl dorownac pod wzgledem osiagow i zuzycia paliwa pompowtryskom, gdyby rozwijac dalej pompki to CR slabiutko by wygladal.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

CR powstalo glownie z koniecznosci, aby spelniac warunki normy EURO 4 a dalej EURO 5 i nie jest napewno tak perfekcyjne jak pisze "MF2007", bardziej zgadzam sie z opinia "brzozak2".


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    109

Ale CR jest droższy w razie awarii podobno około 20000pln tak słyszałem. Fendty 400 vario wcześniejszej produkcji miały więcej mocy w porównaniu odpowiednikem fendta 412 vario kiedyś jest fendt 413 vario.


JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

uzyskiwana moc w tym przypadku to tylko kwestia "widzimisię " producenta :) zmiana PW na CR nie wpłynęła w tym przypadku na wielkość uzyskiwanej mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    109

A co do oszczędności w cr i pw to według mnie jest podobna.


JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

A co do oszczędności w cr i pw to według mnie jest podobna.

to dalej bede drazyl. po czym wnosisz?


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

no to podziel sie nia, bo inaczej bede musial uznac to za post bez uzasadnienia.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozekkkk    0

moim zdaniem najlepsze są zwykle wtryski paliwa a to dlatego że są najtańsze w razie awarii najmniej wrażliwe na jakość paliwa a pompowtryski i C.R. wrażliwe na paliwo a u nas to różnie z paliwem jest

poza tym nie widzę aby ciągnik z C.R. palił mniej niż na zwykłych wtryskiwaczach .A co do norm czystości spalin to im wyższą normę spełnia ciągnik spełnia tym więcej pali fendt z lat 80 czy 90 spali mniej niż nowe z tą człą elektroniką no i jeszcze jedna największa wada C.R. to wszech obecna elektronika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

nie unikniesz postepu. gdyby nie normy to nowoczesne silniki nie dosc ze mialyby wiecej KM, duzo duzo mniej palily i wytrzymalyby wiecej niz ich dziadkowie.

takze nastepnym razem radze przyjac szersze spojrzenie na dane zagadnienie.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    7

@MF2007 pompowtryski nie spelniaja norm spalin, dlatego nie beda juz stosowane, ale nie ma to nic wsplonego z lepszoscia CR.

dzieje sie tak poniewaz wykorzystuja mechanike do sterowania, a zastosowanie plytek piezoelektrycznych we wtryskach CR daje sterowanie tylko przez prad i mozna zaprojektowac tak wtrysk paliwa, ze radzi sobie z wysrubowanymi normami. Pompowtryski jak najbardziej spełniaja emisje spalin tylko dlatego niektore firmy zrezygnowały z nich bo sa wyzsze koszty produkcjii pompowtryskow a dzisiejszy CR dorownał im pod wzgledem cisnienia (nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)a jezeli piszesz o piezoelektrycznym sterowaniu to sobie zobacz jakie pompowtryski były stosowane np. w VW i audi 2.0 170 km tam własnie sa pompki sterowane piezoelektrycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzikus    0

Nikt nie wspomina, ze CR daje możliwosć łatwego zmapowania komputera sterujacego.

Przy takim JD 5080R bez specjalnych kombinacji mamy JD5090R ;)

 

Niech ktos nie pisze ze to tunig i te 10km rozwali silnik.

 

Zajrzyjcie w dokłądne dane techniczne czym różni się 5080r od 5090r- tylko i wyłącznie programem sterujacym ECU.

Z resztą- zapytajcie mechanika JD ;)


C-330,C-360 3P,JCB 530/70 Super Agri, DF Agrotron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

Pompowtryski jak najbardziej spełniaja emisje spalin tylko dlatego niektore firmy zrezygnowały z nich bo sa wyzsze koszty produkcjii pompowtryskow a dzisiejszy CR dorownał im pod wzgledem cisnienia (nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)a jezeli piszesz o piezoelektrycznym sterowaniu to sobie zobacz jakie pompowtryski były stosowane np. w VW i audi 2.0 170 km tam własnie sa pompki sterowane piezoelektrycznie.

yyy no chyba nie bardzo, bo PD mialy juz bardzo powazne problemy ze spelnieniem normy euro IV, a o euro V nie ma co marzyc.

 

byc moze koszty produkcji sa wyzsze, tego nie wiem, bo ich nie produkuje.

 

jestes pewno co do zastosowanie silownika piezoelektrycznego w pompowtrysku najnowsze generacji?? prawde mowiac nie slyszalem nigdy o tym, ale sie zapytam tych co ogarniaja ;) .

(nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)

tobie sie nie chce szukac, a ja jakos tak mam, ze pamietam takie wartosci jak cisnienie wtrysku kazdej generacji :lol: :lol: i pisalem o tym juz wczesniej, tylko trzeba czytac ze zrozumieniem

w pompowtryskach czesto bylo wieksze cisnienie wtrysku niz w CR 3 generacji

co jest chyba oczywiste, ze w 1 i 2 generacji CR bylo nizsze, co nie?


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

karolek12

Samo nie spełnianie normy spalin też świadczy przecież o niższości PW.

Ciśnienie wtrysku to sprawa drugorzędna, ważne są osiągi silnika.

Jeśli w PW masz piezoelektryczne stowanie to tracisz argument o taniości i odpornści na brudne paliwo czyli największe zalety PW, a efekty itak były gorsze niż porównywalne CR.

 

Ja uważam, że trzeba iść z duchem czasu, a takie robienie w gacie przed elektroniką w dzisiejszych czasach nikomu na dobre nie wyjdzie.

Wkońcu to elektronika (przynajmiej) w teori jest wieczna, a mechanika wczeniej lub późnej musi sie "wyrobić" i zepsuć.

Edytowano przez MF2007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

@MF co ty opowiadasz za niestworzone rzeczy, cisnienie wtrysku sprawa drugorzedna??????

a slyszales kiedys o sprawnosci, rozpyleniu paliwa, przebiegu spalania??

 

pompowtryski dawaly wieksze przyrosty mniejszym kosztem, byly zdecydowanie lepsze, tylko nie spelniaja wyssanych z palca wymagan ekoidiotow.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

W jakich Fendt'ach stosowano pompowtryski, bo ja nie znam żadnego... :blink:


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    7

Słuchajcie drodzy koledzy nie bede sie teraz spierał bo mi sie po prostu nie chce podam tylko ze najwyzsze cisnienie na jakich były PW to 2200 bar a CR chodzi obecnie jak sie nie myle 1850-2000bar to tez o czyms mowi po 2 w PW nie miały efektu fali w przewodach wysokiego cisnienia po 3 nie trzeba sie znać na kosztach zeby ocenić z ilu sie składa elementow PW a z ilu CR co do emisjii spalin to i tak dzis leje sie adblue, ale i CR tez ma swoje zalety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jan930
      witam czy ktoś orientuje się jakie oleje powinno się używać do ciągnika fendt chcę zrobić wymianę w 612ls rok 1980 ponieważ noedawno go zakupiłem jaki olej do hydrauliki i do silnika z góry dziękuję za podpowiedzi
    • Przez kosti68
      Posiadam profesjonalne , warsztatowe materialy napraw do ciagnikow firmy Fendt....moge powiedziec z praktyki a siedze w tych ciagnikach juz 13 lat ze bez tych materialow porzadna naprawa jest praktycznie niemozliwa. Posiadam rowniez instrukcje w jezyku polskim ( Fendt 700, 800, 900.....nawet do najnowszego Fendt 936) . W razie zainteresowania prosze o kontakt.
    • Przez Bronek2342
      Co oznacza kod 6.1.04 w Fendt 512C
    • Przez tomek121323
      Witam Panowie!
      Od kilku dni posiadam FENDTa 309 farmer na nowej kabinie (96rok). Sprawa jest następująca, nie wiem czy sprzedawca to krętacz albo może sam nie wiedział w co do konca nie wierze ale na panelu EHR pulsuje czerwona kontrolka diagnose. Wiem juz oczywiscie ze to kod błędu. W moim przypadku 32.
      w instrukcji od noweszego modelu (309CI) kod 32:Przyczyna: Zerwany przewód lub nie podlaczony czujnik. Zwarcie lub zwarcie z masą
      Następstwa: brak funkcji sworzni pomiaru sił Środki zaradcze:odciążyć sworznie pomiaru sił.
       
      Wiem ze zasady działania EHR a wiec i budowa sa takie same w wielu modelach dlatego potrzebuje rady jak sie zabrac do naprawy. gdzie znajdują sie sworznie pomiaru sił? W innym poście kiedyś czytałem cos o czujnikach pomiaru uciągu ramion czy cos takiego, być możę to cos podobnego. Ja wyobrażam sobie to tak ze od sterowania EHR odchodzą jakieś kable które dochodzą do ramion i tam cos jest nie tak? Bede wdzieczny za każdą rade. Możę ktoś ma też jakies zapytania wiec jesli bede w stanie cos pomoc, doradzić piszcie smiało!
    • Przez artur04c
      Witam ,w jaki sposób wymienia się tarczki wałka WOM w Fendt 610? bo mam przypalone chyba i pod obciążeniem wałek się nie kręci, ale pod opryskiwaczem jeszcze da radę. W jaki sposób się do tego zabrać? Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.