Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo pomysłowe kolego napęd to dobra i przydatna rzecz nie tylko w rolnictwie ;)

Opublikowano

A co do spraw technicznych, jako że napęd z wałka wom na wałek kardana do dyfra, jest napędzany poprzez łańcuch to zębatki są takie:

Górna przy wałku wom 14 zębów

Dolna przy wałku kardana 13 zębów za zębatkom jest wyłącznik napędu żeby można było używać 540 obrotów np. do zgrabiarki w tedy niestety nie ma przedniego napędu ale można to jakoś przeżyć.

Przy pierwszym race okazało się że obroty są na odwrót :D i trzeba było obrócić kosz w dyfrze po czym jest ok.

Koła to:

Z przodu 16

Z tyłu opony z c360

Napęd zgrywa się prawie idealnie

Niektórzy mówią że ursus c328 c330 są za słabe, to nie prawda bo ten przedni napęd przydaje się nawet bardzo np. w lesie (w górach oczywiści) gdzie wszędzie trzeba było wszędzie jeździć przodem, teraz można cofnąć do góry.

Koszt to około 1000 zł z wspomaganiem

Dyfer 500zł z uaza z automatyczną blokadą

Pompa oleju 150 zł z mercedesa w124

kolumna kierownicza 200zł z mercedesa w124

ta przedłużka wałka wom na której jest zębatka około 200zł

i tam jakieś pierdołki, w sumie wyszło coś trochę ponad 1000zł

Dużo rzeczy było też w domu. Nie wiem skąd się nazbierało 5000 zł gościowi z innego tematu o ursusie c330 4x4.

Opublikowano

Jak ulepiłeś gówno to się nie dziw , że ci wyszło 1000zł. Napęd na łańcuch, brak napędu gdy włączony jest wom- nawet nie będę komentował. Ja przynajmniej wstydzić się za swój napęd nie muszę. W życiu czegoś takiego nie zrobiłbym, a co dopiero myśleć o oferowaniu tego innym osobom.

Opublikowano

A czy ja to oferuje komuś ?? tylko podaj mi różnice między rozwiązaniem tamtego gościa, tamten gość miał wzięty napęd pewnie z trybu tego który jest do włączenia napędu na wałek wom zależnie z biegami, jak włączy 540 to też nie ma przedniego napędu, a ja mam o tyle gorzej że jak włączę 540 to muszę zejść z traktora i wyłączyć napęd, a napęd na łańcuch masz coś do tego ?? nie musieliśmy wyćinać dziur w skrzyni i uszczelniać.

Opublikowano

Pierdyknie Ci łańcuch na zjeździe z górki to zobaczysz jak szybko będziesz uciekał z ciągnika. Nie wiem czy chodzi Ci o mnie czy o kogoś innego, ale ja mam tak rozwiązany napęd, że działa mi i wom i napęd jednocześnie, nie muszę schodzić z ciągnika ani myśleć, czy przypadkiem łańcuch mi nie odmówi współpracy.. Więc nie muszę przeżywać tego, że z zgrabiarką nie cofnę. Dziurę się wycina w obudowie tylnego mostu. Taka uwaga byś nie szerzył złych informacji.

Opublikowano (edytowane)

Tyle się już najeździło bez przedniego napędu że jakoś beż tego przedniego by się zjechało, nie chodziło mi o cb tylko o innego gościa, traktor już jeździ 3 miesiące i łańcuch się nie urwał, a nam zasadniczo napęd najbardziej się przydaje w lesie gdzie rzadka się używa wałka wom. ale nie będę z tobą dyskutował bo ty masz wszystko za***iste a ja mam gówno niestety nie dorównam ci nigdy :(

 

PS. Aha już wiem jakiego ty masz tego ciapka, może masz to lepsze, ale ja też nie narzeka w lesie się bardzo przydaje nawet pomimo wad jest o nieba lepiej niż kiedyś.

Edytowane przez Marcin1324
Opublikowano

Zrobione po najmniejszej lini oporu całkiem prosto i pomysłowo gratulacje , ale jak do lasu to chyba zbyt mały przeswit pod przednim mostem i raczej trzeba uważać w koleinach

  • Like 1
Opublikowano

czy ja wiem czy tak prosto z tyłu może tak, ale przód cały most przykręcić wspomaganie i te wszystkie pierdołki to dużo czasu zajęło, a prześwit jak dyfrem nie założy to kardan też nie :D A gratulacje to do majego ojca bo to jego pomysł :D

Opublikowano

Pracy napewno sporo kosztowalo z powietrza nic się nie bierze, sporo sam w lesie 328 pracuję i wiem jak to wygląda bo mam wstawiony zaczep rolniczy i dwukólke na taki zaczep , prześwit podony a raczej taki sam , a zrobione mam tak dlatego że wyciagarka na tyle , jak juz bardzo bieda to wypinam dwukólke ciągnik do góry a dwukołówka z patoka na linie jedzie :D srednio 2,5 do 3 m drzewa na niej i powiem szczerze że sam mysle o przodku i otakim wzięciu napedu z womu , Napisz jakie masz średnice kół zębatych

Opublikowano

Też chcę zrobić w moim 328 przedni napęd do wisły mam blisko to może kiedyś się zgadamy i zobaczę ten napędzik ;) . Super Ci to wyszło :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam. W sprawie że to forum utknęło w miejscu, ma parę zdań na temat 330 4x4.

nie wiem czy napęd jest potrzebny ale trzeba go zrobić.

Zeby napęd był sprawny musi być włączany niezależnie od wom dlatego trzeba rozebrać tylny most i koło od zależnego

wom zrobic lużno na wałku wom. Trzeba zlikwidować wieloklin wkole i dorobić tulejke i zabezpieczenie segerem.

wtedy będzie można włączyć napęd przodu i napęd wom .Jest z tym trche zabiegów ale da się zrobić.

Napęd będzie włączany sprzęgłem w przystawce

Przystawka może być pod spodem lub zboku mostu,trzeba to obejrzeć i zdcydowc,ja wyciołem na dole.

Teraz sprawa mostu przekładni dyfra i opon,jest to potrzebne do obliczenia przełożenia przystawki.

przełożenie tylnego mostu dokoła zależnego wom to 8,44-1 iteraz trzeba doprowadzic przełożenie przodu dotego samego 8,44

to znaczy stosunek średnicy kół tylnych doprzednich to1,20:0,70=1,714

przełożenie mostu jeepa to 3,55 1,714x 3,55=6,08 i8,44: 6,08= 1,388

Przystawka musi redukować obroty o 1,388

O trybikach przystawce następnym razem

Opublikowano

Witam.Przeczytalem caly temat i tylko ostatni wpis cos wniosl wiecej na ten temat.Byly jakies zdjecia ale ich juz nie idzie otworzyc.Jak by ktos mial zdjecia przystawki jak i gdzie jest zamontowana,numery mostu tego landrowera itp.

A kwestia czy jest potrzebny czy nie??Moim zdaniem to przydaje sie przedni naped.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v