Skocz do zawartości
rzaremba

Przyczepa SAM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rzaremba    3

Witam, właśnie kończę budowę przyczepy jednoosiowej wymiary skrzyni ładunkowej to 280x200x90(nadstawki na co dzień nie będą używane wiec burta 50) na kołach balonowych "10" i mam dylemat jak zrobić zaczep do ciągnika - mianowicie górny czy dolny zaczep. Rama wychodzi w prost do napędu WOM w c-360. rama budowana jest na wzór przeczep Pronar. Będzie pracowała w ciągnikach: c330, c360 i 3512. Proszę o szybką i fachową odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

i w tym przypadku i w tym musisz zrobić skok(wysokości)to zrób na dolny zaczep(dolny ma zawsze dopuszczalne większe obciążenie pionowe),będziesz mieć podobne wysokości zaczepów w tych traktorach(w górnych są większe różnice wysokości w twoich traktorach),no i wygodniej można za pomocą zaczepu wejść na przyczepę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek6211    12

fachowcem nie jestem ale ja bym robił na górny zaczep lepsze obciążenie ciągnika a zaczep to morze naciąć w dyszlu z góry trójkąt dogiąć i zespawać taki jest mój pomysł.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akadaka    0

Tez taką buduję ale na kołach 11.5 i robie na górny zaczep, myśle że jest bardziej funkcjonalny, nic nie zawadza przy skrecie, bliżej do podpięcia kabli i weży i nie trzeba się schylać:D. Zresztą nie wszystkie ciągniki mają dolny zaczep jakbys chciał np. pożyczyć komuś. Przy dolnym na pewno lepiej się rozkłada nacisk ale jak się da odpowiednie wzmocnienia to i tak jest dobrze.

Edytowano przez akadaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    80

to idź dalej i zrób przykręcany na parę śrub aby był na dół i górę ;)

 

rzeczywiście dolne zaczepy mają większy nacisk ale przy 330 czy 360 haki tylko bo te normalne są za daleko wysunięte

a co do górnego im wyżej tym gorzej ze stabilnością jak chcesz powyżej 4 t a tak będzie :D więc na górnym zaczepie ciągnik będzie jak rumak pionował się jak tylko koło w przyczepie na coś natrafi np dołek albo przy dużej górze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    4

Dolny zaczep - zalety: 1.) może znosić większy nacisk, więc jeśli oś jest z tyłu w 1/3 lub jeszcze dalej, (na górnym łamanym w C 360 będzie nieciekawie)

2.) Łatwiej zrobić podporę bo jest krótsza i mniej podatna na uszkodzenia w przypadku pojechania z niezamkniętą stopą

- wady : 1.) trudniejsze i mniej skuteczne jest dociążanie ciągnika listwą podnośnika (ale różnica nie jest duża)

2.) wymienione przez Ciebie ciągniki mają dolne zaczepy na różnych wysokościach i pozbawione regulacji więc nie będzie to zaczep uniwersalny

3.) przejazd z przyczepą przez wał słomy lub siana powoduje zaczepianie jej sworzniem wystającym od dołu

4.) przejeżdżając przez wystającą miedzę można się zawiesić

Górny zaczep zrobiłbym jeśli oś jest bliżej środka paki (mniejszy nacisk), jest dużo górek i nierówności do pokonania (dociążanie), odbierasz zboże z kombajnu przez słomę

Jeśli rama trafia w wałek to i tak musisz zaczep załamać w górę lub w dół więc robota podobna. Najważniejsze żeby był mocny i od dołu gładki i równy, żeby można było podjechać listwą podnośnika i podnieść.

Powodzenia.


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Właśnie też kombinowałem z tym ale tylko żeby przekładac o ok 10 cm do róznych wysokosci górnego zaczepu. Mam t25 to jest wysoko dosyć.

Tak na marginesie jaki polecacie siłownik to wywrotu takiej przyczepki. Czy jeden od polskiej 4-ki tej na dwa tłoki da radę?

Edytowano przez akadaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

robi ją dla siebie,nie dla ludzi-bo z tym pożyczaniem to zawsze są złe doświadczenia.

na dolny czy na górny tak samo zawadza przy skręcie w koła.

sam musisz obmyślić gdzie ci wygodniej,jakie będziesz miał koło podporowe,jaki kształt zaczepu.

ja jedno-osiowe robiłem na górny zaczep-a dlatego że wysokość ramy tak wychodziła:na osi dawałem resor.a rama skrzyni częściowo wpuszczona na ramę przyczepy,i podłoga na wysokości 90cm.

ty masz ramę na wysokości wałka-to tobie tyle samo roboty jest przy zrobieniu na dolny i górny-dolny zaczep bardziej pewny,i we wszystkich ten sam rozmiar bolca(średnica).

a do wchodzenia wygodniej na dolny,a czy nie będziesz tam wchodził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzaremba    3

na razie nie mam zamiaru zmieniać ciągnika, os zamierzam zamontować na 3/4 długości, paki nie mam zamiaru nikomu pożyczać bo wiąże się to z wy kiprowaniem paki lub połamaniem ramy itp. poza tym u mnie w okolicy tylko takie ciągniki królują po polach. Wysokości dolnych i górnych zaczepów we wszystkich ciągnikach się różnią w tym tkwi problem. Wysokość do podłogi wynosić będzie 90cm.

 

P.S. Siłownik2-stopniowy to trochę mało - albo umieścisz go w tyle i będziesz krzywił pakę i kiprował na "całym gazie" ale dasz go w środku i skok będzie nie wielki

Edytowano przez rzaremba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

sam przerobiłem rozrzutnik na górny zaczep, po prosto wspawałem w ramę 2 ceowniki 12stki i zespawałem na końcu z uchem, wałek jest pod spodem, więc mam porównanie, więc górny z pełnym ładunkiem i w ogóle jakoś nic nie zrywa ciągnika a jest przecież oś w rozrzutniku bardzo do tyłu wysunięta, z porównania to mam teraz dużo lepszą zwrotność jakoś fajniej zestaw się składa , z cofaniem jest tako ani gożej ani lepiej tak samo chyba, ogólnie to jedna cholera, jak się gnój trzęsie, ale górny zaczep jest stabilniejszy sztywniejszy i mocniejszy chyba i wszystko jakoś fajniej się zgrywa nie buja nie dzwoni tak jak na dolnym

ps. uwaga z górnym żeby się nie złożyć z przyczepą widziałem takie akce z c 360 przy ruszaniu ze zrywame postawił się do świecy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzaremba    3

wolałbym nie ciąć ramy do zaczepu bo to osłabia materiał, mam rozrzutnik warfamy 3t i wydaje mi się ze dolny jest trochę stabilniejszy i w tedy jest dużo niżej środek ciężkości co ogranicza ryzyko dachowania

Edytowano przez rzaremba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

jeśli chodzi o tłoczysko to od 4 na dwa tłoki jest kiepskim wyborem-tylko dwa wysuwy i nośność skromna(na boki jeszcze jeszcze),lepszy by już był od HL-jest krótszy ale ma trzy wysuwy co daje nam więcej.

ja wstawiłem od pronarowskiej szóstki-na tył tłok postawi skrzynię do pionu(4 wysuwy,a skrzynia 3 metry)no i nośność przyzwoita.

na allegro takie też widziałem(nowe),tłoki są super,cena już mniej(ok.1500)ale warto jak dużo na tył się sypie,i ładunek czasami nie jest skory do spadania(mokra ziemia,gliniasta,coś w tym stylu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Tak właśnie myślałem, że będzie za słaby, ale nowy kosztuje 650zł jakieś, tzn ze 3 tony by pewnie wykiprował ale jak mówisz że ma za mały wysów to kicha będzie. Czyli raczej rozejrzeć się za większym? Ale w dobrej cenie to tylko używki a z używkami to różnie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

jak chcesz mieć wywrotkę z prawdziwego zdarzenia to zainwestuj w tłoczysko porządne-koszt jest,nie powiem(nowy ponad 1,5 tyś.),ale ja nie żałuję(taki właśnie wstawiłem)-bo w pionie nić nie zostaje,a wytrzymałość z zapasem,więc przez lata nic się z nim dziać nie będzie.

te tłoki na dwa wysuwy(właśnie od 4,na boki)to nie radzę dołem wypadają,rozrywa je na gwincie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Dzieki za poradę, pomyślimy ale i tak na razie mam mało czasu i troche innych robót, może wpadnie troche kasy to sie coś kupi, nie wiem czy ją skończe na żniwa :lol:. Narazie jest tylko podwozie i to niekompletne. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.