Skocz do zawartości
rzaremba

Przyczepa SAM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rzaremba    2

Witam, właśnie kończę budowę przyczepy jednoosiowej wymiary skrzyni ładunkowej to 280x200x90(nadstawki na co dzień nie będą używane wiec burta 50) na kołach balonowych "10" i mam dylemat jak zrobić zaczep do ciągnika - mianowicie górny czy dolny zaczep. Rama wychodzi w prost do napędu WOM w c-360. rama budowana jest na wzór przeczep Pronar. Będzie pracowała w ciągnikach: c330, c360 i 3512. Proszę o szybką i fachową odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

i w tym przypadku i w tym musisz zrobić skok(wysokości)to zrób na dolny zaczep(dolny ma zawsze dopuszczalne większe obciążenie pionowe),będziesz mieć podobne wysokości zaczepów w tych traktorach(w górnych są większe różnice wysokości w twoich traktorach),no i wygodniej można za pomocą zaczepu wejść na przyczepę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek6211    12

fachowcem nie jestem ale ja bym robił na górny zaczep lepsze obciążenie ciągnika a zaczep to morze naciąć w dyszlu z góry trójkąt dogiąć i zespawać taki jest mój pomysł.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akadaka    0

Tez taką buduję ale na kołach 11.5 i robie na górny zaczep, myśle że jest bardziej funkcjonalny, nic nie zawadza przy skrecie, bliżej do podpięcia kabli i weży i nie trzeba się schylać:D. Zresztą nie wszystkie ciągniki mają dolny zaczep jakbys chciał np. pożyczyć komuś. Przy dolnym na pewno lepiej się rozkłada nacisk ale jak się da odpowiednie wzmocnienia to i tak jest dobrze.

Edytowano przez akadaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

to idź dalej i zrób przykręcany na parę śrub aby był na dół i górę ;)

 

rzeczywiście dolne zaczepy mają większy nacisk ale przy 330 czy 360 haki tylko bo te normalne są za daleko wysunięte

a co do górnego im wyżej tym gorzej ze stabilnością jak chcesz powyżej 4 t a tak będzie :D więc na górnym zaczepie ciągnik będzie jak rumak pionował się jak tylko koło w przyczepie na coś natrafi np dołek albo przy dużej górze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    2

Dolny zaczep - zalety: 1.) może znosić większy nacisk, więc jeśli oś jest z tyłu w 1/3 lub jeszcze dalej, (na górnym łamanym w C 360 będzie nieciekawie)

2.) Łatwiej zrobić podporę bo jest krótsza i mniej podatna na uszkodzenia w przypadku pojechania z niezamkniętą stopą

- wady : 1.) trudniejsze i mniej skuteczne jest dociążanie ciągnika listwą podnośnika (ale różnica nie jest duża)

2.) wymienione przez Ciebie ciągniki mają dolne zaczepy na różnych wysokościach i pozbawione regulacji więc nie będzie to zaczep uniwersalny

3.) przejazd z przyczepą przez wał słomy lub siana powoduje zaczepianie jej sworzniem wystającym od dołu

4.) przejeżdżając przez wystającą miedzę można się zawiesić

Górny zaczep zrobiłbym jeśli oś jest bliżej środka paki (mniejszy nacisk), jest dużo górek i nierówności do pokonania (dociążanie), odbierasz zboże z kombajnu przez słomę

Jeśli rama trafia w wałek to i tak musisz zaczep załamać w górę lub w dół więc robota podobna. Najważniejsze żeby był mocny i od dołu gładki i równy, żeby można było podjechać listwą podnośnika i podnieść.

Powodzenia.


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Właśnie też kombinowałem z tym ale tylko żeby przekładac o ok 10 cm do róznych wysokosci górnego zaczepu. Mam t25 to jest wysoko dosyć.

Tak na marginesie jaki polecacie siłownik to wywrotu takiej przyczepki. Czy jeden od polskiej 4-ki tej na dwa tłoki da radę?

Edytowano przez akadaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

robi ją dla siebie,nie dla ludzi-bo z tym pożyczaniem to zawsze są złe doświadczenia.

na dolny czy na górny tak samo zawadza przy skręcie w koła.

sam musisz obmyślić gdzie ci wygodniej,jakie będziesz miał koło podporowe,jaki kształt zaczepu.

ja jedno-osiowe robiłem na górny zaczep-a dlatego że wysokość ramy tak wychodziła:na osi dawałem resor.a rama skrzyni częściowo wpuszczona na ramę przyczepy,i podłoga na wysokości 90cm.

ty masz ramę na wysokości wałka-to tobie tyle samo roboty jest przy zrobieniu na dolny i górny-dolny zaczep bardziej pewny,i we wszystkich ten sam rozmiar bolca(średnica).

a do wchodzenia wygodniej na dolny,a czy nie będziesz tam wchodził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzaremba    2

na razie nie mam zamiaru zmieniać ciągnika, os zamierzam zamontować na 3/4 długości, paki nie mam zamiaru nikomu pożyczać bo wiąże się to z wy kiprowaniem paki lub połamaniem ramy itp. poza tym u mnie w okolicy tylko takie ciągniki królują po polach. Wysokości dolnych i górnych zaczepów we wszystkich ciągnikach się różnią w tym tkwi problem. Wysokość do podłogi wynosić będzie 90cm.

 

P.S. Siłownik2-stopniowy to trochę mało - albo umieścisz go w tyle i będziesz krzywił pakę i kiprował na "całym gazie" ale dasz go w środku i skok będzie nie wielki

Edytowano przez rzaremba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

sam przerobiłem rozrzutnik na górny zaczep, po prosto wspawałem w ramę 2 ceowniki 12stki i zespawałem na końcu z uchem, wałek jest pod spodem, więc mam porównanie, więc górny z pełnym ładunkiem i w ogóle jakoś nic nie zrywa ciągnika a jest przecież oś w rozrzutniku bardzo do tyłu wysunięta, z porównania to mam teraz dużo lepszą zwrotność jakoś fajniej zestaw się składa , z cofaniem jest tako ani gożej ani lepiej tak samo chyba, ogólnie to jedna cholera, jak się gnój trzęsie, ale górny zaczep jest stabilniejszy sztywniejszy i mocniejszy chyba i wszystko jakoś fajniej się zgrywa nie buja nie dzwoni tak jak na dolnym

ps. uwaga z górnym żeby się nie złożyć z przyczepą widziałem takie akce z c 360 przy ruszaniu ze zrywame postawił się do świecy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzaremba    2

wolałbym nie ciąć ramy do zaczepu bo to osłabia materiał, mam rozrzutnik warfamy 3t i wydaje mi się ze dolny jest trochę stabilniejszy i w tedy jest dużo niżej środek ciężkości co ogranicza ryzyko dachowania

Edytowano przez rzaremba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

jeśli chodzi o tłoczysko to od 4 na dwa tłoki jest kiepskim wyborem-tylko dwa wysuwy i nośność skromna(na boki jeszcze jeszcze),lepszy by już był od HL-jest krótszy ale ma trzy wysuwy co daje nam więcej.

ja wstawiłem od pronarowskiej szóstki-na tył tłok postawi skrzynię do pionu(4 wysuwy,a skrzynia 3 metry)no i nośność przyzwoita.

na allegro takie też widziałem(nowe),tłoki są super,cena już mniej(ok.1500)ale warto jak dużo na tył się sypie,i ładunek czasami nie jest skory do spadania(mokra ziemia,gliniasta,coś w tym stylu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Tak właśnie myślałem, że będzie za słaby, ale nowy kosztuje 650zł jakieś, tzn ze 3 tony by pewnie wykiprował ale jak mówisz że ma za mały wysów to kicha będzie. Czyli raczej rozejrzeć się za większym? Ale w dobrej cenie to tylko używki a z używkami to różnie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

jak chcesz mieć wywrotkę z prawdziwego zdarzenia to zainwestuj w tłoczysko porządne-koszt jest,nie powiem(nowy ponad 1,5 tyś.),ale ja nie żałuję(taki właśnie wstawiłem)-bo w pionie nić nie zostaje,a wytrzymałość z zapasem,więc przez lata nic się z nim dziać nie będzie.

te tłoki na dwa wysuwy(właśnie od 4,na boki)to nie radzę dołem wypadają,rozrywa je na gwincie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Dzieki za poradę, pomyślimy ale i tak na razie mam mało czasu i troche innych robót, może wpadnie troche kasy to sie coś kupi, nie wiem czy ją skończe na żniwa :lol:. Narazie jest tylko podwozie i to niekompletne. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez Mateusz0188
      Cześć, chcialbym spuscic olej hydrauliczny z przyczepy wywrotki i belarki, jak to zrobić? 
    • Przez zetorlublin7341
      Witam panów i panie, produkuje aktualnie maszynę do okrywania folia perforowana ziemniaczków wczesnych i mam problem gdyż potrzebuje zrobić napęd do zwijania jej z zagonów, myślałem nad patentem od won skrzynia biegów i przeniesienie napędu na zwinkę ale chyba za bardzo skomplikowane myślałem też nad hydromotorem ich ceny są ostatnio fajne mam na oku nawet danfosa za 200zl z tym że tak jaka wydajność mniej więcej jak zredukować mu obroty , podobno wystarczy tylko dokupić zawór z pokrętłem, proszę o pomoc tych co wmiare się znają czy taki patent pozwoli mi na pracę zwijacza do foli na różnych obrotach? I jeszcze jedno co potrzeba nie w traktorze do takiego silnika olejowego jakie przeróbki w instalacji w traktorze c 330, byłbym wdzięczny za wszelkia pomoc i rady
    • Przez wiesiek63zmc
      Witam . Moje pytanie dotyczy wytrzymałości np. rury stalowej do aluminiowej przy tych samych wymiarach średnicy i grubości ścianki.Chodzi mi o wytrzymałość na zginanie.Chcę użyć alu. do żmijki zbożowej ,ślimak pozostaje stalowy
×