Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ceny
sebastiano7    0

Zastanawiam sie nad zasianiem buraku w tym roku.Ostatnio byla masakra.Burak odbiera od nas Cukrownia Dobrzelin.Nie dosc ze tani to jeszcze placili w dwoch ratach.ALe nie o to chodzi.Piszcie co sadzicie czy siac czy nie?Jakie moga byc ceny w tym roku(tj.2011)?Patrząc na ceny cukry w sklepach wydaje sie ze moze byc drogi ale...no wlasnie wypowiadajcie sie na ten temat.Z gory dzieki ,moze pomozecie w podjeciu decyzji.:)

Edytowano przez sebastiano7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastiano7    0

no fakt ale pamietasz podajże 6 lat temu kiedy byl po 23 zl.To wtedy bylo super i cukrownie bylo stac na to zeby zaplacic i w jednej racie i takie ladnie pieniadze a cena cukry tak wysoka nie byla.tymbardziej ze w naszej okolicy to duzo ludzi tak sie sparzyło w tym roku ze rezygnuje poniewaz musieli doplacic do interesu tak bylo np.u mojego dziadka.I co jeszcze masa ludzi zrezygnowala w tamtym roku kiedy placili ladne pieniadze za zrezygnowanie i jeszcze dodatek 50tys.na zakup maszyn dawali.Wiec moze i wysoka cena cukry i brak "towaru"wplynie na cene buraka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

saherb    29

Ja sieję buraki ze wzgledu na to, że są dobrym płodozmianem w zbożach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki sam powód jak poprzednik i oprócz tego mam dodatkowe pasze dla krów.


Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cena w regionie tak oscyluje około 110 zł tona. Sytuacja nie wiadomo drastycznych zwyżek ani obniżek cen nie ma co się spodziewać bo i nie ma z czego obniżać. Coraz więcej osób zastanawia się nad rezygnacją i jak nic cukrownie i rolnicy w celu podniesienia cen nie zrobią to będzie po Polskim cukrze.


FUNKMASTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambogrand    26

Ja wziolem 5o ton limitu wiecej do tego premia 500euro i kazda 1 tona burakow 30 euro + premie

Edytowano przez lambogrand

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastiano7    0

Ja sieje burak bo kiedys bylo to oplacalne teraz to tylko sie dorabia firmy ktore transportuja i kapia.mam ponad 2tys.kg limitu buraka i nie wiem co robic.Jesli nie podniosa ceny to nie bedzie buraka.Przeciez lepiej zasiac zboze i tansze w utrzymaniu i mniej pracochlonne.Kalkulacja prosta nikt glupi nie jest. Nawet ten wytlok przeciez to zlodziejstwo w bialy dzien.Wyciagna ile sie da a dopisuja ze szlag czlowieka trafia i co zrobisz nic. Na polkach cena wysoka,cukier idzie jak woda ale chlop zawsze musi byc pokrzywdzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nam też w tegorocznej umowie dźwignęli o parę euro, po tym jak Sawicki zagroził tą ustawą, ale i tak to nie jest w tedy jak buraki przeżywały lata świetności.

 

Byłem wtedy jeszcze mały, ale pamiętam jak jeździłem z tatą do punktu skupu oddalonego o 25 km. I się opłacało. My i sąsiad- w 2 Zetory 7211 z dwoma :lol: przeładowanymi :lol: przyczepami, wyjazd o 6.00 rano. Później ten DT z rozładowywarką... a z powrotem z wysłodkami. Kierowca Fadromy chyba miał uciechę jak traktor nie umiał ruszyć z miejsca, bo z wsłodkami zestaw D47+ D45 ważył prawie 11 ton netto. O 8-9 w domu, nakopać 4 przyczepy i od rana jescze raz to samo.

 

Było minęło i niestety nie wróci. Teraz przyjedzie mysz- póki nie przyjdzie rozliczenie- fajny sprzęt!

 

Jak w tamtym roku przywieźli wysłodki, to nie mogliśmy doliczyć się paru ton, do dzisiaj żeśmy się ich nie doliczyli. My sprzedajemy wysłodki, ważymy przyczepy to wiemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta cena buraka to jak dla mnie to nie ma nawet się czym podetrzeć jak kiedyś przyszły pieniądze za buraki to się poczuło zastrzyk kasy a teraz mam buraków więcej mleka podobnie to nie czuje w ogóle wpływu. Tylko tyle że ta zmianowość jest i pokarm dla bydła.


Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maskin    7

Ja wziolem 5o ton limitu wiecej do tego premia 500euro i kazda 1 tona burakow 30 euro + premie

 

Jaki to koncern? albo jaka cukrownia? za co ta premia 500€ ? i jakie oprócz tego masz i jakie premie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambogrand    26

Koncern sudzcuker cukrownia polska cerekiew te 500 euro daja za to ze zasieje swoj areal powiekszony o te 50 ton dawali kazdemu kto chcial nie wszyscy brali bo niemieli pola wolnego, a pozostale premie to standardowe jak zawsze za wywiazanie sie z umowy za wczesna lub puzna dostawe za okrywanie pryzmy,ja juz podpisalem umowe jesli minister cos tam uchwali to mnie tez to bedzie dotyczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastiano7    0

A moze ma ktos, z czytelnikow, znajomosci w jakiejs cukrowni. Moze wie jak zapatruja sie cukrownie i co planuja zrobic tzn.prawdopodobna cena za tone dla rolnika. Byloby fajnie gdyby napisal. Bo gdyby kurna przy takiej cenie cukru placili za tone po 1300 zl to juz chyba wszyscy zrezygnuja z siania tego dziadostwa.

Edytowano przez sebastiano7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy w Polsce, a potem trzeba będzie sprowadzać cukier zza granicy, upadną cukrownie, upadną rolnicy, a Polska będzie musiała wydawać miliony złotych za granicę, a co mądrzejsze kraje wprowadzą jeszcze cło, żeby mocniej oskubać konsumentów z Polski.

 

Tak jest teraz praktycznie ze wszystkim i dziwię się, czemu nic nie robi się w tej sprawie. Dopiero teraz z tym cukrem tak się zrobiło, ale co z interwencją na rynku wieprzowym- chodzi ni tu o zakaz wwożenia skażonej dioksynami, taniej wieprzowiny.

 

Państwo ma możliwości interwencji na rynkach rolnych, ale nie robi tego. Może jest to krótkowzroczność, a może jest za dużo rzeczy zawalonych i nie na pieniędzy na to. Bo każda interwencja wiąże się z kosztami, ale przynosi korzyści w przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba24051
      pora zalozyc nowy temat. jak u was z cena?
      Michalczyk dzis 670+vat a cena od 640-670
    • Przez atomik
      zapraszam do dyskusji, 
      czy coś ktoś wie na temat ceny za styczeń w nowym roku ? bo już ploty różne chodzą, zapewne nie było jeszcze rady i jest to nie ustalone, chyba że ktoś ma pewną informację 
      Kontynuacja tematu: 
       
    • Przez 123p
      Oferta na tira 45gr to dobra cena na dzien dzisiejszy?
       
      Kontynuacja tematu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72464-cena-ziemniak%C3%B3w/
    • Przez yacenty
      Witam!
      po ile placicie za saletre i inne nawozy?
      ja mam oferte po 670 za tone a slyszalem ze juz jest nawet po 800, jak to wyglada u was?
       
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez benek79
      Witam. Po ile płaca lub beda płacic za rzepak w sezonie 2008.
      Ja sprzedaje do ZT kruszwica ale ceny jeszcze nie podali,bedzie pewnie za pare dni.
×