Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie w moim T-25 wymieniam przedni lewy sworzeń w ośce i takie oto pytanie zakupiłem do tego swożnia odrazu nowe tuleje i teraz jak wbije nowe tuleje to muszę je rozwiercać w środku czy samo wejdzie. Pytam gdyż ktoś mi powiedział że będzie trzeba rozwiercać co otym sądzicie???

Opublikowano

Tulejka po wbiciu może się ścieśnić. Dużo zależy od tego jak została wykonana, jak dokładnie. I jak zostanie wbita, wciśnięta. Ale Najprawdopodobniej będzie trzeba rozwiercić rozwiertakiem ręcznym, jednocześnie otwór obu tulejek się wyosiuje i sworzeń wejdzie bez problemu.

Opublikowano

Robiąc remont przedniej osi w wakacje w sklepie mi powiedziano żeby włożyć do zamrażarki na 1-2 godz jak wbijaliśmy pierwszą tuleje prosto że sklepu t trzeba było ją pilnikiem szlifować a następne z zamrażarki były idealne bez żadnego szlifowania.

Opublikowano

Na pewno cos da bo metale chłodzone się kurczą a podgrzewane rozszerzają. Fabrycznie wszelkie pierścienie, sworznie itp na wcisk mrożą ciekłym azotem, można tez podgrzać obudowę na jedno wyjdzie. Chyba że tulejki są źle wykonane i nie ma odpowiedniego pasowania wtedy kicha.

Opublikowano (edytowane)

a powiedzcie mi jedną rzecz dziś spróbowałem te tuleje stare z obudowy wybić no i już wiem że to tak łatwo nie pójdzie nie mam żadnego palnika ani nic w tym rodzaju żeby obudowę podgrzać a mogę włożyć nowy sworzeń w te stare tuleje czy koniecznie muszę je wymienić na nowe???

Edytowane przez milanreal1
Opublikowano

Ja, natomiast musiałem jechać ze zwrotnicami do mechanika na prasę i nawet tam ciężko szło. Wcisnął mi nowe mosiężne i pasowały do ośki bez toczenia czy szlifowania.

Opublikowano

Duży młot,metalowy pręt tak z 70 cm i trzeba co najmniej 3 osoby do tej roboty.Ja nic nie dotaczałem tylko wybiłem stare tuleje,wbiłem nowe,zwrotnice na początku ciężko chodził ale po tygodniu wszystko chodziło lekko.

Opublikowano

Można naciąć stare brzeszczotem o ile sie da bo nie wiem jak one tam w środku siedzą bo nie rozbierałem tego ale to je osłabi i bedzie lepiej wybić, no i WD40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v