Skocz do zawartości
RafalClaastim

New Holland Auto Command czy Power Command?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Auto
yarecki12    0

w tym temacie co podałeś akurat jest inna dyskusja - RC i PC czyli power shift kontra full power shift a tu chodzi o to czy brać skrzynię PC z 18/19 biegami czy AC bezstopniową.

Ja myślę że bezstopniowa będzie lepsza - masz nieskończenie wiele biegów, zawsze dobierze się odpowiednie obroty do prędkości, w transporcie np na wracając na pusto skrzynia trzyma niskie obroty na silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maks95    5

Ja bym wybrał AC bo jest dużo wygodniejsza ustala się tylko prędkość i niczym innym się nie martwi można się skupić na kierowaniu. Jeździłem T7030AC i dla mnie bajka gdybym znowu stanął przed wyborem głównego ciągnika do gospodarstwa był by to T7030 AC :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    67

hm ja chyba będe za skrzynią PC przynajmniej przez dwa lata jeszcze. Trzeba poczekać ażbędą pierwsze ac z przebiegiem 10 tys mth. Nie neguje zalet AC miałem go na 40 mth, ale trzeba być ostrożnym. A Power Comand też jest dobrą skrzynią z trybami automatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    41

Jesli nie wiesz co wybrac zobacz jak na filmach robi sie skrzynia ac i pc ,ja mam ac i jak narazie jestem z niej zadowolony ma ok. 350mtg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
llozowski    0

jak Ci się sprawuje autocommand? zastanawiam się nad kupnem takiego ciągnika, ale mam dylemat jak jest z awaryjnością tego sprzętu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz328    0

Witam

Mam ofertę na NH 7.185 z dwoma skrzyniami do wyboru. PC za 250tyś. zł, serwis 170km a AC za 275tyś. zł, serwis 20km. Dodam też że serwis do którego mam 20km oferuje PC w cenie 275tyś. zł. Dodam jeszcze że wszędzie wyposażenie jest takie samo. Co wybrać w tej sytuacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
llozowski    0

ja wytargowałem T 7.185 za 265 000 netto. ac+ miękka oś+tuz i wom, rozdzielacze międzyosiowe. trochę się z nimi targowałem. ale chyba będzie warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

widzę że tu same pozytywy odnośnie NH AC gdzie w CASE PUMA CVX 230 był u nas taki model na 3 doby z czego niecałe 2 doby pracował, głównie z rapidem 4 metry. Moje doświadczenie z ciągnikami z bezstopniową skrzynią biegów oceniam na bardzo wysoki. powiem że mam negatywne nastawienie do rozwiązania które stosuje koncern CNH w swoich ciągnikach. jest to paliwożerna przekładnia i nie ma dobrej sprawności przekazania napędu. dzięki temu, że umożliwiono nam testu owego ciągnika nie popełniliśmy błędu w zakupie..

użytkownicy skrzyń "bezstopniowych" koncernu CNH (CASE, NEW HOLLAND, STEYR) z czasem się przekonają jak elektronika blokuje funkcjonowanie tych przekładni. Po oddaniu ciągnika i "wyrzyganiu" wszystkich wad tego ciągnika kierownik z podkulonym ogonem powiedział: -pierwszy ktoś kto w tak krótkim czasie tyle wad wykrył nad którymi cały czas pracują inżynierzy...

i od razu dostał odpowiedz -to zgłoście się jak będziecie mieli doskonałą maszynę. ....jak FENDT. ........ a nie PRAWIE jak FENDT.

 

a podstawowe problemy to jeśli ciągnik jadący z siewnikiem vaderstad rapid 4metry ma utrzymywać prędkość 16km/h i przychodzi spory podjazd pod górę prędkość spadała nawet do 8km/h. po wdrapaniu się już na równym jeszcze przez chwilę jedzie dalej 8km/h mimo że silnik uzyskał już obroty (które i tak nie znacznie spadły) dopiero jak sobie 'odpocznie' (jak koń) nabiera prędkości ale nie do ZADANEJ (16km/h) tylko 8,6km/h....8,7...8,8.....8.9.... jeszcze chwilę się zastanawia i nagle tak jak by bieg przełączył.... 9..10...11....12...13.....14...km/h i znów to samo.. mała chwila i 15..16km/h. jakieś zastanawianie się nad rozpędzaniem.. zapewniam że nie był to stary lub uszkodzony model, nowy pokazowy miał koło 200mtg. pewnie zostanę zbluzgany w dalszych postach.

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    41

Dobrze napisales , ja tam nie widze nic zlego ,mam podobne zastrzezenia ale jak zalapal by boosta przy tych 17-18 to by juz trzymal predkosc,tylko troche wiecej moze spalic . Szkoda ze CNH nie wsadzilo systemu zazadzania skrzyniai silnikiem takiego jak jest w Case CVX / NH T7500 , kolega posiada cvx 150 z roku 2007/8 tak sobie dostosywuje obroty na tyle ile potrzebuje . mysle ze fendt ma podobnie jak w cvx . Jednak staram sie jeszcze rozgrysc skrzynie AC , narazie mam pierwszy efekt w orce juz obroty sam sobie dostosowywuje jak cvx kolegi :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zawadzak    1

Witam

Mam ofertę na NH 7.185 z dwoma skrzyniami do wyboru. PC za 250tyś. zł, serwis 170km a AC za 275tyś. zł, serwis 20km. Dodam też że serwis do którego mam 20km oferuje PC w cenie 275tyś. zł. Dodam jeszcze że wszędzie wyposażenie jest takie samo. Co wybrać w tej sytuacji?

 

 

 

Kolego skąd jesteś bo ja też kupuje nh tylko t7.200 autommand i mi powiedzieli za niego 280 tys netto z amortyzacją przedniej osi , tuz+wom , opony 650 a i obciążnik 800kg i jak myślisz to dobra cena?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radi77    0

Witam

Mam ofertę na NH 7.185 z dwoma skrzyniami do wyboru. PC za 250tyś. zł, serwis 170km a AC za 275tyś. zł, serwis 20km. Dodam też że serwis do którego mam 20km oferuje PC w cenie 275tyś. zł. Dodam jeszcze że wszędzie wyposażenie jest takie samo. Co wybrać w tej sytuacji?

Witam

Jestem zainteresowany kupnem NH 7.185,chciałem się dowiedzieć u jakiego dealera są takie ceny,jak rozumiem są to ceny netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

A czy w AC jest takie pokrętlo jak w CVX którym ustawia się obciązenie graniczne skrzyni? To nim właśnie steruje się pracą i zachowaniem skrzyni w różnych warunkach pracy przez umiejętne jego ustawienie nie dopuszcza się do takich zmian prędkości roboczej. Krótko mówiąc ustawia się nanim czy będziemy pracować momentem obrotowym za czym idzie oszczędność w paliwe czy pełną mocą silnika wtedy przekladnia bardzo szybko i płynie zmienia przełożenia i obroty silnika by nie dopuścić do obniżenia prędkości jazdy.

Edytowano przez Siwy7406

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

to w tym modelu co miałem to tak nie działało.. o ile pamiętam, pokrętło o którym mówisz służyło do regulacji zakresu prędkości na chyba trzech przyciskach. a czy w AC jest takie pokrętło to powiem, że jestem pewien że tak... chociaż nie widziałem. ale to w końcu CNH więc musi być!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

Ja pytam się konkretnie bo mam cvx-a i niemam takich problemów o ktorych pisałeś, jeżeli żądam od niego pełnej mocy i wydajności ustawiam w zakresie od 2 do 0 w zależnośći od wykonywanej pracy np. orka ziemie średnie 4, ziemie średnie teren z dużymi wzniesieniami 2, praca z agregatem aktywnym w zależności od głębokości uprawy 2 [płytko i szybko np. rzepak] do 0 siew bobiku. w transporcie pełne przyczepy ład. 30 -4 powrót napusto 8. Wtrakcie pracy można regulować i dopasowywać do potrzeb a prędkość musi trzymać do granic mozliwości silnika i skrzyni bo elektronika czuwa nad przeciązeniami. Moje pytanie bieże się stąd że przymierzam się powoli do wymiany ciągnika wysłużonego Pronara 1025a i napewno będzie to bezstopniówka tylko czy case puma cvx, DF TTV czy NH AC to temat do zgłębienia.

Edytowano przez Siwy7406

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

Case CVx/NH TVT (T7500 późniejsze modele) ma trochę inną skrzynię niż Puma CVX/NH T7000.

Z tego co pisał Dziedzio92 lepiej jest to w cvx rozwiązane ten system zarządzania mocą. Szkoda że w t7000/pumie cvx niedopracowali tego tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

Czyli zamiast poprawić popsuli? w takim razie pozostaje DF TTV i Fend Vario ale te są sporo droższe a co za tym idzie być może i dopracowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

No fendt vario z TMS to klasa sama w sobie. Fendt pierwszy zaczął robić tego typu skrzynie i synonimem bezstopniówki jest vario tak synonimem butów sportowych są adidasy ( nieważne czy nike czy reebok hehe).

Nie wiem jak to w DF wygląda , wogle nie znam się ani się nie interesowałem tą marką zabardzo.

W JD słychać było o awariach skrzyni bezstopniowej Autopowr , ale to dotyczy raczej serii 6030 , bo te duże amerykańce z Waterloo to mają inną skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

Dlamnie JD odpada niemam do niego orzekonania a pozatym te jego sporzycie paliwa mnie przeraża, DF nie musi być zły miałem jescze rok temu ich kombajn 5445H kupiony w 2007r i była to niczego sobie maszyna tylko szybko okazała się zamała i taraz mam NH TC5070RS. Fenda też nie próbowałem ale znajomi mają z serii 9 trzeba by się pofatygować i sprawdzić. Ostatecznie lub nie pozostanie kupić następnego CVX tylko tym razem 175 lub 195.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FOX2    16

Case CVx/NH TVT (T7500 późniejsze modele) ma trochę inną skrzynię niż Puma CVX/NH T7000.

Z tego co pisał Dziedzio92 lepiej jest to w cvx rozwiązane ten system zarządzania mocą. Szkoda że w t7000/pumie cvx niedopracowali tego tak.

Puma CVX-> http://www.caseih.com/poland/Products/Tractors/Puma_CVX/Pages/Bezstopniowaskrzynia.aspx

Cytat z powyższego linku:

"System Automatycznego zarządzania wydajnością (Automatische Produktivitäts- Management - APM) steruje przełożeniem silnika oraz skrzyni biegów w celu uzyskania maksymalnej wydajności.

Pracująca w zakresie od 0 do 50 km/h, bezstopniowa skrzynia biegów umożliwia, dzięki systemowi APM, wyjątkowo niskie zużycie paliwa i najwyższy komfort pracy kierowcy."

 

PUMA CVX EP -> http://www.caseih.co...s/feature3.aspx

Cytat z powyższego linku:

"Przekładnia bezstopniowa, umożliwiająca uzyskanie prędkości w zakresie od 0 do 40 km/h, oraz system Automatycznego Zarządzania Wydajnością APM redukują zużycie paliwa i zwiększają poczucie komfortu operatora."

"System Automatycznego Zarządzania Wydajnością (APM – Automatic Productivity Management) kontroluje pracę silnika i przełożenie przekładni, aby uzyskać jak największą oszczędność paliwa dla wymaganej prędkości jazdy."

 

Czyżby system APM w ciągnikach PUMA CVX oraz PUMA CVX EP, o braku którego pisał yarecki12, to nie przypadkiem ten sam system zastosowany w starym CVX?

Nie posiadam ani CVX'a ani PUMA CVX'a, ale z opisu ciągników wnioskuje, że jednak istnieje inteligentne zarządzanie skrzynią i mocą silnika.

 

Przecież CNH to matka New Holland i Case. Odpowiednikiem dla serii NH T7000 jest seria PUMA CVX, zaś dla NH T7 jest seria PUMA CVX EP. Zastanawia mnie fakt, albo też mit, dlaczego New Holland nie zastosował żadnego systemu zarządzania przekładnią bezstopniową oraz mocą silnika, na wzór APM w Case, czy TMS w Fendt? Chyba, że takowy system jest zastosowany w skrzyniach AC, ale użytkownicy nie są tego świadomi.

 

Z tego co zdążyłem się zorientować, to skrzynia AC w NH posiada 4 tryby pracy: Ręczny, Auto, Tempomat oraz WOM.

Posiada również 3 stopnie "czułości" skrzyni, o ile tak to można nazwać oraz 3 prędkości docelowe. Może gdzieś, między tym wszystkim, znajduje się to zarządzanie skrzynią i silnikiem?

 

Czy użytkownicy skrzyni AC w NH mogliby przybliżyć ustawienie, sterowanie, zarządzanie i działanie tej skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    41

AC to to samo co puma cvx czy nawet z EP . Ma 3 rodzaje czulosci czy tzw. reakcji przekladni na podstawie tego ciangik inaczej pracuje pod lampka jedna zachowuje sie ospale ale tez jest oszczedny w orce , silnik generuje takie obroty jakie potrzeba do pracy w orce 1200-1600. 2 zapalone lampki przekladnia juz lepiej reaguje na pedal gazu jednak juz nie jest tak oszczednie , w pracy jest ciut szybszy , obroty trzyma wieksze w czasie orki 1500-1700. 3 lampki oznaczaja ze skrzynia na kazde depniecie gazu w podloge ciagnik bedzie zrywal czuc ta moc wieksze obroty trzyma zeby jeszcze wieksza predkosc osiagac w krotkim czasie. spalanie jest bardzo widoczne w orce roznie wychodzi spalanie jednak ma wyzsze obroty w orce 1700-1900 predkosc utrzymuje taka jaka jest max na tempomacie a czasem wyzsza w porownaniu do 2 i 1 lampki to predkosc nie jest utzrymywana jedynie dochodzi do 7,6-8,9 a nie osiaga 9 km/h. Posiadam w AC pokretlo od obr silnika , przez pol roku jezdzilem na obr . nie przekraczajacych 1550 i wtedy byl oszczedny .

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez radek151
      Witam. Jestem świeżym posiadaczem New Hollanda T7 i mam pytanie- od czego odpowiedzialny jest suwak przy regulacji głębokości na którym jest skala od 0-10 i kiedy go przestawię, na ekranie pokazuje się coś takiego jak "siła uciągu". Prosiłbym o "łopatologiczne" wyjaśnienie i podanie konkretnych przykładów do czego się używa takiego ustawienia :) Z góry dziękuje 
    • Przez Janek313
      witam wie ktoś jak się kalibruje podnośnik w new hollandzie t7.200. Proszę o szybką odpowiedź 
      ps. z góry dzięki 
    • Przez Piotr6991z
      Witam.
      Mam pytanie czy wie ktoś może jak wybrać stopień twardości osi? W instrukcji jest napisane, że są 3 tryby: twardy, normalny, miękki. Aby zmienić ten tryb należy przytrzymać przełącznik blokady osi ponad 2s i na tym ekranie (przy liczniku) ma się coś wyświetlić, ale próbowałem i nic się nie wyświetla. Podłokietnik classic ten zwykły.
    • Przez rosolinnio
      Witam mam pytanie czy wie ktoś może jak zrobić kalibracje przekładni napędowej Power Command ?? czy trzeba do tego serwis wezwać zęby ja wykonali???? a i Szczęśliwego Nowego Roku:):rolleyes:
    • Przez ZbignevDzierkacz
      Witam jestem wlascicielem new hollandu t7 185 kupiony w tym roku skrzynia biegow range comand eco 19×6 z duzym podlokotnikiem i monitorem, od samego poczotku przekladni pracowali jak nalezysie , szybko przelaczali soe po 35h pracy ,zaczolsie problem w przelaczanie z 12na13 i z 13na12 3 sekundowa przerwa i z 6 szybkosci przezuca na 8 odrazu 7 omija i jezeli chcem z 7 przeloczycie na 6 prz3lacza odrazu na 5 omija 6 chcialbym informacji moze ktos mial doczynienia z czyms podobnym 8 udzeli informacji
×