Kamil1998

"Słoneczko" w mercatorze 50

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kamil1998    87
Napisano (edytowany)

Witam. Mamy problem z przekładnią jezdną w tym kombajnie. Podczas jazdy urywa śruby,którą przykręca się "słoneczko". Znajduje się ono przy prawym kole przednim. Czy ktoś zna przyczynę? Z góry dzięki za pomoc

Edytowano przez Kamil1998

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

Zrób najlepiej zdjęcie, bo nie za bardzo wiem, o co ci chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Jeśli mogę to opisze to tzw. słoneczko specjalnie dla @255 B)

Jest pas jezdny, stoisz po prawej stronie kombajnu, z lewej strony na końcu pasa jezdnego jest wariator(to nie istotna strona) z prawej masz tą siajbę, na niej z boku jest tka okrągła guma, stara guma ta była cała a założyliśmy nowe w mercatorze 60 to jest już całkiem inne(ma takie wycięcia zrobione bez gumy) wiesz juz gdzie to się znajduje?

@Kamil1998 - to słoneczko zmieniałeś czy masz stare? Śruba stara czy zmieniana? Ta podkładka co jest to masz starą czy założyłeś jakąś inną? U mnie stare słoneczko pękło, kupiliśmy nowe i na starej podkładce się grzało więc dorobiliśmy podkładkę nową troszkę szerszą(w samej stalowej woli :D )

Może przyczyną jest właśnie ta podkładka :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kamil1998    87
http://pokazywarka.pl/0d01ab/ Co do podkładki i słoneczka. Słoneczko wymienialiśmy, śruba też nowa. podkładka też. Wymieniliśmy też to koło co ściska pas napędowy. to koło bliżej środka kombajnu, bo było uszkodzone. Dokładnie o to chodzi, że jak się włączy przyspieszacz żeby szybciej jechał np na 2 (chyba kojarzycie o co chodzi.) To ta śruba się rwie. Kiedy przyspieszacz jest ustawiony na najwolniejszy tryb, to ona się nie rwie. tzn. ona się urwie,ale po późniejszym czasie... Edytowano przez Kamil1998

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

A czy te podzespoły, które kupowałeś są oryginalne claasa czy jakieś zamienniki, bo jak Tata kiedyś remontował znajomemu silnik w 360 okazało się że nowe pierścienie są za długie o 2mm. Potem w sklepie się okazało, że cała partia była taka przyszła z Indii

Edytowano przez 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Ja bym obstawiła, że winna jest śruba. Zrobiona nie z takiego materiału co trzeba, po prostu bubel, za mała twardość.

 

To "słoneczko" czyli sprężyna talerzowa naciska na łeb śruby i gdy przyśpieszasz czyli w drugim kole połówki się schodzą, czyli pas wychodzi na jego obrzeża, to w tym połówki koła się rozchodzą (pas się w nie wciska)zwiększając naprężenie sprężyny, a ona nacisk na łeb śruby i ja rwie.

W którym miejscu ją rwie? W ogóle rwie, ucina?

Na łbie śruby pisze jaka to twardość?

A masz stara śrubę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

A może coś z podkładką nie tak? Za mała? Bo u mnie jest dorabiana, bo oryginał(ta stara) nie obejmowała dobrze tego słoneczka :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    87

Twardość śruby 10,9. Urywa się na początku gwintu. Podzespoły kupowane nowe, oryginalne


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

A stara śruba była taka sama?

A podkładka to jest w kształcie tulejki z dużym kołnierzem?

Może średnica zewnętrzna jej jest za duża i sprężyna nie może pracować. Czyli jak zacznie się naprężać to jest za mały luz między nią a tulejka, znaczy się go nie ma i coś musi puścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

Jak kolega wcześniej napisał może, gdy zacznie się naprężać to jest za mały luz między śrubą a tuleją lub go w ogóle nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    87

nie, to na pewno nie to...


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    87

nie pamiętam. ono było kupowane w lipcu..., a paragonu nie posiadam


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Mogą być dwie przyczyny./

1. Wariator ma już luzy i powstaje bicie które powoduje drgania, co doprowadza do zmęczenia i urwania śruby.

2. Jest duże tarcie elementów pracujących podczas ściskania sprężyny (słoneczka). Należy przesmarować wszystkie powierzchnie które pracuję ze sobą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Standardowe "słoneczko" w 50'tce jest pełne w środku. Ale nie o tym mowa. Przede wszystkim ważna jest podkładka. Jeśli spojrzysz na nią z boku to ma ona kształt litery T. Podstawa tej "litery" powinna stykać się z kołem pasowym, a śruba powinna być przykręcona do oporu.

Swoją drogą, nie za blisko jest ta śruba przy kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Standardowo to jest pełne, ale jak kupisz nowe to musi być tak powycinane, pełnych nowych nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    87

Jak się okazało... Jest bicie na kołach pasowych. To koło bliżej koła ma luzy. Kiedy urwało śrubę patrzyliśmy i majtało się na boki. Tata powsadzał jakieś taki specjalne cienki metal,czy to blacha.. Bicie zniknęło. Było luks, dopóki nie wypadły blaszki... I ucięło śrubę. Albo przykleić (co jest nie możliwe) albo koło nowe,chociaż nie wiem czy da to zamierzony efekt...


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam 

Kombajn to mercator 50.

Na wariatorze ze słoneczkiem , połowa od strony skrzyni biegów ma luz na obwodzie łożyska(wyrobiła się obsada łożyska)  czy jest możliwość  zamontowania kompletnego wariatora z modelu  mercator   ze sprężyną? Nie jestem pewien czy się zmieści ?    Czy raczej musi być to ze słoneczkiem  i lepiej zregenerować te stare koło poprzez tulejowanie?    

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarPoll12    0

Witam.

Mam problem z Claas Mercator 60

Po wymianie pasa jezdnego od skrzyni zrywa mi śrubę na wariatorze przy słoneczku. Wymienione jest słoneczko tuleja sruba utwardzana i koła wariatora po tulejowaniu i nie wiem dlaczego tak zrywa ciagle srube. miał ktos taki problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarPoll12    0

Witam.

Koła od wariatora oddawałem do regeneracji do tokarza i nie ma na nich luzu. Łozyska sa nabijane ciasno i u mnie sa dwa łożysk jedno przy drugim nie wiem czy tak powinno byc a w katalogu jest jedno.

Juz sie zastanawiam nad wymiana całej skrzyni z wariatorem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Łożyska idą tam dwa  oddzielone tuleją  , jak masz jedno przy drugim bez tulei dystansowej to to może być przyczyną zrywania śruby . Ja miałem u siebie wybite jedno gniazdo pod łożyskiem i też mi  urywało śrubę . też została dorobiona tuleja wariatora ale to nic nie dało . Urywa ci przy przyspieszonej jeździe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarPoll12    0

U mnie idzie łozysko tuleja a pozniej dwa łożyska od strony koła nie wiem dlaczego moze poprzedni własciciel tak zrobił. Tak głownie urywa przy przyspieszonej jezdzie bo wtedy pas wchodzi miedzy koła i sa wieksze naprężenia. Jak starałem sie jedzic na mniejszym przyspieszeniu to w tamtym roku dokonczyłem zniwa i było ok. A teraz tez musiałem u tokarza dorabiac gwint na dekielku co sie wkreca srube.

Jak Pan uszczelnił gniazdo pod łożysko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Zostało wytoczone i wstawiona tuleja , już nie pamiętam pod którym to łożyskiem było ale chyba pod zewnętrznym, nie można tam za dużo wytoczyć bo są otwory pod śruby od dekielka . Musi być gdzieś jakiś luz skoro urywa na przyśpieszonym .A  może łożyska mają luz na wałku sprzęgłowym .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarPoll12    0

U mnie znowu zerwało srube po dłuższej jezdzie. Nie widac luzu i juz nie wiem co moze byc

 

Mam pytanie czy skrzynia biegów ze sprężyną bedzie pasowac jak wczesniej była ze słoneczkiem ? Widze ze że sprezyną sa głownie przy mercator 75 a Ja mam 60. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dralo5
      Witajcie.
       
      Widziałem wątek już o 56 na forum ale nic szczególnego tam nie ma o nim.
       
      Chciałbym się dowiedzieć czy silnik 80 km nie jest za mały do sieczkarni i hedera 3 m?
      Czy ktoś wie jaka jest jego wydajność w pszenicy? Wydajnością do jakiego kombajnu jest podobny?
    • Przez david093
      Witam, w claasie dominator 98sl zacina się automatyka opuszczania hederu ,raz działa 10 razy nie, przycisk ma joisticku  jest sprawny. Ma ktoś pomysł co to może być?
    • Przez jacek17
      Witam mam pytanie do posiadaczy clasów chodzi mi o Claasa 96 z silnikiem mercedesa.Moje pytanie jest następujące czy w pompie wtryskowej wymienia się olej w tym kombajnie bo w instrukcji niema mowy o tym.
    • Przez Peron
      Wie ktoś, gdzie się spuszcza płyn chłodniczy z bloku w silniku Mercedesa, 6 cylindrów, rzędowy, turbodoładowany, w CLAAS Dominator 96???
       
      Bo musze spuścić, a nie moge nigdzie znaleźć korka spustowego.
    • Przez modelarz
      Witam, mam takie pytanko czy w bloku silnika jest jakiś kranik lub korek spustowy. Dokładniej chodzi mi o silnik mercedes om 421. Czy może wszystki płyn zleci przez kranik w chłodnicy? Kupiłem do pare dnie temu i chciałbym wymienić płyn.
      Z góry dzięki za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj