Skocz do zawartości
Kamil1998

"Słoneczko" w mercatorze 50

Polecane posty

Kamil1998    85
Napisano (edytowany)

Witam. Mamy problem z przekładnią jezdną w tym kombajnie. Podczas jazdy urywa śruby,którą przykręca się "słoneczko". Znajduje się ono przy prawym kole przednim. Czy ktoś zna przyczynę? Z góry dzięki za pomoc

Edytowano przez Kamil1998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

Zrób najlepiej zdjęcie, bo nie za bardzo wiem, o co ci chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Jeśli mogę to opisze to tzw. słoneczko specjalnie dla @255 B)

Jest pas jezdny, stoisz po prawej stronie kombajnu, z lewej strony na końcu pasa jezdnego jest wariator(to nie istotna strona) z prawej masz tą siajbę, na niej z boku jest tka okrągła guma, stara guma ta była cała a założyliśmy nowe w mercatorze 60 to jest już całkiem inne(ma takie wycięcia zrobione bez gumy) wiesz juz gdzie to się znajduje?

@Kamil1998 - to słoneczko zmieniałeś czy masz stare? Śruba stara czy zmieniana? Ta podkładka co jest to masz starą czy założyłeś jakąś inną? U mnie stare słoneczko pękło, kupiliśmy nowe i na starej podkładce się grzało więc dorobiliśmy podkładkę nową troszkę szerszą(w samej stalowej woli :D )

Może przyczyną jest właśnie ta podkładka :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kamil1998    85
http://pokazywarka.pl/0d01ab/ Co do podkładki i słoneczka. Słoneczko wymienialiśmy, śruba też nowa. podkładka też. Wymieniliśmy też to koło co ściska pas napędowy. to koło bliżej środka kombajnu, bo było uszkodzone. Dokładnie o to chodzi, że jak się włączy przyspieszacz żeby szybciej jechał np na 2 (chyba kojarzycie o co chodzi.) To ta śruba się rwie. Kiedy przyspieszacz jest ustawiony na najwolniejszy tryb, to ona się nie rwie. tzn. ona się urwie,ale po późniejszym czasie... Edytowano przez Kamil1998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

A czy te podzespoły, które kupowałeś są oryginalne claasa czy jakieś zamienniki, bo jak Tata kiedyś remontował znajomemu silnik w 360 okazało się że nowe pierścienie są za długie o 2mm. Potem w sklepie się okazało, że cała partia była taka przyszła z Indii

Edytowano przez 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Ja bym obstawiła, że winna jest śruba. Zrobiona nie z takiego materiału co trzeba, po prostu bubel, za mała twardość.

 

To "słoneczko" czyli sprężyna talerzowa naciska na łeb śruby i gdy przyśpieszasz czyli w drugim kole połówki się schodzą, czyli pas wychodzi na jego obrzeża, to w tym połówki koła się rozchodzą (pas się w nie wciska)zwiększając naprężenie sprężyny, a ona nacisk na łeb śruby i ja rwie.

W którym miejscu ją rwie? W ogóle rwie, ucina?

Na łbie śruby pisze jaka to twardość?

A masz stara śrubę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

A może coś z podkładką nie tak? Za mała? Bo u mnie jest dorabiana, bo oryginał(ta stara) nie obejmowała dobrze tego słoneczka :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Twardość śruby 10,9. Urywa się na początku gwintu. Podzespoły kupowane nowe, oryginalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

A stara śruba była taka sama?

A podkładka to jest w kształcie tulejki z dużym kołnierzem?

Może średnica zewnętrzna jej jest za duża i sprężyna nie może pracować. Czyli jak zacznie się naprężać to jest za mały luz między nią a tulejka, znaczy się go nie ma i coś musi puścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

Jak kolega wcześniej napisał może, gdy zacznie się naprężać to jest za mały luz między śrubą a tuleją lub go w ogóle nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Mogą być dwie przyczyny./

1. Wariator ma już luzy i powstaje bicie które powoduje drgania, co doprowadza do zmęczenia i urwania śruby.

2. Jest duże tarcie elementów pracujących podczas ściskania sprężyny (słoneczka). Należy przesmarować wszystkie powierzchnie które pracuję ze sobą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Standardowe "słoneczko" w 50'tce jest pełne w środku. Ale nie o tym mowa. Przede wszystkim ważna jest podkładka. Jeśli spojrzysz na nią z boku to ma ona kształt litery T. Podstawa tej "litery" powinna stykać się z kołem pasowym, a śruba powinna być przykręcona do oporu.

Swoją drogą, nie za blisko jest ta śruba przy kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Standardowo to jest pełne, ale jak kupisz nowe to musi być tak powycinane, pełnych nowych nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Jak się okazało... Jest bicie na kołach pasowych. To koło bliżej koła ma luzy. Kiedy urwało śrubę patrzyliśmy i majtało się na boki. Tata powsadzał jakieś taki specjalne cienki metal,czy to blacha.. Bicie zniknęło. Było luks, dopóki nie wypadły blaszki... I ucięło śrubę. Albo przykleić (co jest nie możliwe) albo koło nowe,chociaż nie wiem czy da to zamierzony efekt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam 

Kombajn to mercator 50.

Na wariatorze ze słoneczkiem , połowa od strony skrzyni biegów ma luz na obwodzie łożyska(wyrobiła się obsada łożyska)  czy jest możliwość  zamontowania kompletnego wariatora z modelu  mercator   ze sprężyną? Nie jestem pewien czy się zmieści ?    Czy raczej musi być to ze słoneczkiem  i lepiej zregenerować te stare koło poprzez tulejowanie?    

Edytowano przez Radekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
×