Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów , nie dawno kupiłem MTZ 562 sprowadzonego ze Szwecji z turem i on ma tylko jedna wajche do zmiany biegów i pytanie moje jak to sie sprawuje , czy nie jest awaryjne i jak sie zmienia biegi szosowe na terenowe . Jak ktos moze ma takiego to niech odpisze bede wdzięczny .

Opublikowano (edytowane)

układ biegów do mtz 82 powinien być taki sam w twoim... :lol:

 

A propo jednej wajchy jest ona lepsza od tych nowszych co sa z boku bo , te boczne ponoc szybciej sie wyrabiaja iżle bieg włożyc...

 

I to terenowe a II to szosowe , masz jedna dzwignie czyli wkładasz tak jagby bieg na I a potem na jaki chcesz bieg i jak na szosowe to na II i wybierasz bieg...

 

 

Edytowane przez edpawel
Opublikowano (edytowane)

Masz racje kolego układ biegów jest taki sam tylko na poczatku nie napisałem ze to jest jedna wajcha którą się pokręca i zmienia biegi , ja probowałem róznie juz ale nie wiem jak to przełaczyc na szosowe , a tak poza tematem biegow to nie działa mi wskaznik temp i nie wiem czy wymienic wskaznik , czy czujnik , a jaszcze kurcze nie mam krazenia płynu chłodzącego ale to chyba termostat jest przyczyna . Jak bys mogł kolego to napisz o tych biegach , ale i tak dzieki za odpowiedz :D

Edytowane przez dawid13584
Opublikowano (edytowane)

A skąd wiesz że wskaźnik nie działa? Grzeje się? U mnie ciężko jest nagrzać silnik. MOżesz sprawdzić czy masz w ogóle termostat

Edytowane przez gelo707
Opublikowano (edytowane)

Powiecmy ,że jedziesz I 5 a 9 dla ciebie jest zaszybka w danej chfili to dzwignie od zmiany biegów wkładsz na bieg II i wracasz na 5 ale to juz jest wtedy bieg 8 (8 jest wtedy troche szybszy jak 5 bo głowne przełozenie jest troche dłuzsze,,,) :lol: a propo zegara to wymien i zegar i czujnik i zobacz termostat.... :blink:

 

TERMOSTAT MTZ BELARUS JUMZ ORYGINAŁ NOWY TYP

 

CZUJNIK TEMPERATURY WODY MTZ,JUMZ

 

ZEGAR LICZNIK WSKAŹNIK TEMPERATURY WODY MTZ

 

czesci do belarusa niesa takie drogie... :P

 

 

Edytowane przez edpawel
Opublikowano

Próbowałem tak robic bo mam stargo mtz z mała kabina i biegi sa miedzy nogami i tam jak przesune dzwignie np do siebie to mam terenowe , a biegi wkładam tak samo , a jak przesune do przodu to sa szosowe. Ten układ co mi przesłałes to sie zgadza. Tylko w tym co teraz kupiłem to biegi wkładam normalnie ale jak przekrece dzwignia max w prawo i idze ona tak luzno w strone kierowcy a w druga nie chce , kurcze to jest ciezko tak wytłumaczyc piszac. Musze sie jeszcze nim pobawic bo mam go dopiero kilka dni , a termostat to jest z boku od strony pompy paliwowej czy u góry co idze do chłodnicy bo w moim starym to nie wiem nigdy nie rozbierałem .

Opublikowano

HHHmmm , ja józ z pare lat niemam mtz to w od podstawówki go mialem i niepamietam jak to bylo z tym termostatem, ale biegów sie niezapomina nawet jakbys mnie zbudził w nocy to bym pamietał heh :lol: (6 lat unas był) a potem kupilsimy ztora 12145

 

Ps jakies powazne naprawy przeprowadzal brat starszy bo ja za mlody bylem do tego wtedy a ja to takie tam sprawdzanie oleju i płynów i jazda... :P

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v