Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jeżeli masz z eksportu to musisz mieć sprężarke rurke i zawór z odolejaczem, dotego dalej przewody, czujnik z zaworkiem na butle, butle,rurki tan automat do hamulów co przychodzi koło regulatora hamólców, dalej rurki, no i na koniec ten zawór co podpinasz węże a dotego jeszcze zegar z manometrem do kabbainy, chyba wszystko o ile o czymś nie zapomniałem, myśle że koło 1000zł napewno pójdzie

Opublikowano

Sprężarkę mam ale nie mam rurki która z niej wychodzi i też żadnego zaworu olejowego. A ciągnik owszem mam z eksportu

 

Sprężarkę mam ale nie mam rurki która z niej wychodzi i też żadnego zaworu z odolejaczem. A ciągnik owszem mam z eksportu

Opublikowano (edytowane)

Myślę, żę 100zł to będzie jeszcze za mało bo ile sama sprężarka kosztuje ale jeśli masz ją sprawną to pewnie bez problemu zmieścisz się w tej cenie. A dużo by kosztowało samo podłączenie jeśli ktoś ma tylko zbiornik i sprężarke??

Edytowane przez damian95
Opublikowano

za jakie 100zł wy chcecie to zrobić leci tak zawór z odolejaczem koło 150 dalej przewody wszystkie ze 150 uszczelki koło 10zł dalej butla gdzieś 200zł jak nie lepiej a zawór na butle ten z czujnikiem do manometru koło 100zł zegar ciśnienia gdzieś 50zł dotego kable dalej zawór hamulcowy do przyczepy koło 200zł podłączasz go do regulatora hamólców, a o ile on też jest bo jak nie to 90zł na koniec gniazdo koło pewnie 50zł a orginał to 100zł no może 1tys nie wyjdzie ale piernik wie czy nie bo jeszcze uchwyt na zbiornik.

Opublikowano

będzie pasował zawór z odolejaczem ale zetoroski jest wygodniejszy bo ma wejście z boku na węża beczka może pasować gniazdo też ale zawór do przyczep musi być zetoroskie

Opublikowano

Sorry , że odgrzebuje temat ale mam pewien problem z zaworem hamulcowym w zetorze 5211 a mianowicie chodzi o jego sterowanie przez ten wyrównywacz mam do Was pytanie czy da się przerobić sterowanie tym zaworem tak jak jest np w U c360 czyli przez cięgno proszę o jakieś rady

Opublikowano (edytowane)

Ponieważ  nie mogę odpowietrzyć hamulców przez zapieczony odpowietrznik i nie do końca wysuwa mi  się wyrównywacz i nie uruchamia zaworu. A może  zastosować jakiś zawór elektryczny pod stop jakieś propozycje

Edytowane przez maxx20
Opublikowano

nie lepiej ściągnąć zwolnicę i zrobić kompleksowy  przegląd  hamulców  ? Jak tam nigdy nie zaglądałeś to pewnie nie tylko śruba zapieczona ale i szczęki w sworzniach ,sprężyny ściągające lubią  też sobie  pęknąć no i sam tłoczek z racji  spękania elementów gumowych potrfi się zapiec .

Sam wyrównywacz ciśnienia jest nieskomplikowany i mało awaryjny  więc po co to przerabiać.........

 
 
 
Opublikowano (edytowane)

Może i tak zrobię ponieważ piszczą mi hamulce pewnie kończą się już szczęki a zetora kupiłem zimą 2013 zrobiłem tylko kapitalkę silnika a do hamulców nie zaglądałem. Aha wyje mi trochę tylny most na 5 biegu czy to norma w tych zetorach

Edytowane przez maxx20
Opublikowano

powiem Ci tak :jak ma swój przebieg to będzie dawał  znać o sobie szczególnie na 5-tce ,ale nie jest to  normą w zdrowej przekładni -ludzie przecież zakladają  zetorowski atak z kołem ,do 60-tek żeby wyciszyć  most .Czeskie mają zęby hipoidalne , polskie proste

 
 
 
Opublikowano

To akurat wiem że zakładają atak z zetora do ursusa . Mó zetor nie jest jeszcze aż tak wiekowy ponieważ jest z 1991 roku ale był nieźle katowany przez poprzedniego właściciela

Opublikowano

Sprawdzić luzy na wałku, ustawić dyferencjał jak należy, zrobić hamulce i będzie chodził drugie tyle. To normalne zużycie, przywrócisz do stanu fabrycznego i będzie ok. Nie poprawisz tego kombinacjami.

Opublikowano

Jeśli chodzi o uruchamianie mechaniczne hamulców przyczepy to jakimś (zastępczym) wyjściem jest używanie hamulca postojowego - ja go używałem przez pewien (wcale nie krótki) okres jako zasadniczego. Co do wycia - mam 5211 od nowości i niestety na "piątce" wyje - jakby nie było podłogi to w środku by było prawie jak w "sześćdziesiątce". Ciągnik ma 8500 mth, używany normalnie, stan oleju w skrzyni prawie zawsze był, w zwolnicach na pewno był. Nie "drążę tematu" bo idzie z tym wytrzymać ale inne zetory nie wyją. Myślałem że to zasługa trochę innej skrzyni biegów niż w czterocylindrowych zetorach ale "piątka" to przecież przełożenie bezpośrednie a zwolnice takie same jak w tych większych...

Opublikowano (edytowane)

prosze forumowiczów o zdjecia podłączenia zaworu ham. przyczep do tego regulatora, muszę dorobić te cięgiełka chyba że ktoś wie gdzie kupić nowe.

ludwik24@op.pl

 

 

Tak mysłę podłączyć to jeszcze w inny sposób, po prostu dać elektrozawór pod czujnik stopu, wtedy jest tylko jedno pytanie bo nie będzie zbytnio regulacji siły hamowania

Edytowane przez fordtw15
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mario10
      Cześć,
      Remontuję Zetora 7211 i podczas odpowietrzania hamulca pękł wężyk gumowy od pompki hamulcowej lewy. Prosze o pomoc jak dostać się najlepiej do wężyka i pompki hamulcowej czy da się od środka z kabiny odkręcając z przodu pedały czy trzeba ściagać maskę i szukać dojścia od przodu ciagnika?
      Znalazłem zdjęcia w internecie ale nie bardzo wiem czy trzeba wszystko rozbierać aż tak aby wymienić lewy wąż hamulcowy moze jest prostszy sposób?


    • Przez Inch20
      Jak w tytule: W zetorze 7211 pedał hamulca hamuje sam ciągnik, za to ręczny już nie, w przyczepach na odwrót - wciśnięcie pedału nic im nie robi a ręczny działa jak należy
    • Przez center
      Witam Dzis chciałem przedymić mojego 7211 zapalił bez problemu jak gdyby nigdy nic, ale nie chciał ruszyć i gasłRazz no patrze co jest a tam mi hamulce zblokowało rózszałem pedałami ręcznym nic nie pomagało ciagnik stał jak przymarzniety do betonu hehe dopier wrzuciłem jedynke terenowa gazu i przewalczyło to i byo dobże u was tez tak jest czasami ?
    • Przez mf390
      Witam, czy z zetorze 8540 można odłączyć instalacje hamowania hydraulicznego do przyczepy? 
    • Przez kuba13x
      Jak zdemontować linki od hamulca ręcznego i linke od sprzęgła wom?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v