Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A no tak, że oryginalny przełącznik od MF o którym pisałeś, że masz taki zamontowany posiada pin nr. 30 który podłączamy pod stały plus, oraz pin nr.15 który podłaczamy pod + pojawiający się po włożeniu kluczyka...i tyle...przy takim podłączeniu światła awaryjne działają bez włożonego kluczyka, a kierunkowskazy po włożeniu kluczyka do stacyjki.

Opublikowano

Tyle tylko że przy włączaniu awaryjnych wyłącznikiem od MF styk 49 z 15 rozłączają się a na styku 30 jest napięcie po włączeniu awaryjnych to znaczy takie jakby tam trzeba było kontrolkę awaryjnych podłączyć. I co ty na to?

Opublikowano

A w ogóle pod który styk masz podłączony stały + ?

Po włączeniu awaryjnych styki 49 i 30 łączą się ponieważ przełącznik musi "podać" prąd do przerywacza (aby światła awaryjne w ogóle zadziałały) który wraca później do styku 49a który jest mostkowany ze stykami VL i VR i w taki sposób prąd płynie do wszystkich żarówek kierunkowskazów. Styk 15 jest odłączany, ponieważ światła awaryjne z założenia mają być zasilane z innego bezpiecznika niż kierunkowskazy. Gdy światła awaryjne są wyłączone zmostkowane są styki 15 i 49 i wtedy działają kierunkowskazu zasilane z oddzielnego bezpiecznika.

Opublikowano

stały plus mam podłączony poprzez bezpiecznik bezpośrednio do przerywacza.

pod styki 49 i 15 mam podłączony przełącznik kierunków tak żeby przy włączaniu awaryjnych wyłączał się przełącznik kierunków.

A że kontrolka awaryjnych na wyłączniku awaryjnych mi nie działa to podłączyłem oddzielną kontrolkę pod styk 30.

Opublikowano (edytowane)

O Jezu.Przecież kolega wcześniej napisał ci jak mają być podłączone to czego jeszcze kombinujesz?

Włącznik od MF ma w sobie kontrolkę działania to po co ta dodatkowa?

Normalnie montuje się takie światła w 1 godzinę a nie 3 tygodnie

Podłącz wyłącznik tak i musi działać:

30-plus

15-plus po stacyjce

49-do przerywacza zacisk 49

49a-do przerywacza zacisk 49a

VL-do lamp lewych

VR-do lamp prawych

31-masa

Przełącznik świateł kierunku jazdy:

Środek przełącznika podłącz do zacisku 49a (obojętnie czy to zacisk przerywacza czy wyłącznika awaryjnych)

Skrajne zaciski przełącznika do lamp odpowiednio lewych i prawych albo do zacisków wyłącznika awaryjnych odpowiednio VL i VR

Edytowane przez asharot
Opublikowano (edytowane)

ja podłączyłem tak jak mi pasowało.

a podłączyłem oddzielną kontrolkę awaryjnych bo mi tak kontrolka w wyłączniku awaryjnych nie działa.

PS.

Jakbyś czytał wcześniejsze posty to wiedział byś o tym.

Edytowane przez mati4116
Opublikowano (edytowane)

To po co się pytasz jak i tak podłączasz jak tobie pasuje.

Jak mogła działać jak źle podłączyłeś? :blink:

Jak byś dobrze podłączył tak jak napisałem to by kontrolka działała.

NIECH KTOŚ ZAMKNIE JUŻ TEN TEMAT

Edytowane przez asharot
Opublikowano

To po co się pytasz jak i tak podłączasz jak tobie pasuje.

Jak mogła działać jak źle podłączyłeś? :blink:

Jak byś dobrze podłączył tak jak napisałem to by kontrolka działała.

NIECH KTOŚ ZAMKNIE JUŻ TEN TEMAT

 

Nie zamknę bo może ten temat przydać się w przyszłości. W każdym razie proszę o spokój, nie kłócić się :P

Opublikowano

@asharot ma racje, kontrolka może nie działać przez nieprawidłowe podłączenie przerywacza i wyłącznika świateł awaryjnych, ale to twoja sprawa jak podłączysz.

A co do bezpiecznika to jego moc oblicza się ze wzoru I=P/U który jeśli interesujesz się elektryką powinieneś bardzo dobrze znać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Daj sobie spokój z tymi kontrolkami i z tymi elektronicznymi przerywaczami bo i tak czy prędzej czy pózniej to wywalisz.Ja miałem fabrycznie to zamontowane i ciągle byly z tym jakies problemy,a to kontrolki nie swieciły a to kierunku nie było a to awaryjne niedziałaly no różne cyrki sie działy, wymieniłem na nowe chyba trzy przerywacze w domu wszystko działało jak poszedł w trase to szok. W koncu założyłem zwykły przerywacz i sie skonczyły problemy, dodam ze instalacja była i jest w nie nagannym stanie.

Opublikowano

Jakieś niestworzone rzeczy opowiadasz,na dzień dzisiejszy nie ma lepszego przerywacza od elektronicznego nawet tego za 20zł.

Jak chcesz się pobawić i rozbudować instalacje kierunkowskazów to w mojej galerii jest schemat na przekaźnikach. KLIK

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jakieś niestworzone rzeczy opowiadasz,na dzień dzisiejszy nie ma lepszego przerywacza od elektronicznego nawet tego za 20zł.

Jak chcesz się pobawić i rozbudować instalacje kierunkowskazów to w mojej galerii jest schemat na przekaźnikach. KLIK

To nie sa niestworzone rzeczy tylko tak sie działo bo po co miał bym to zmieniac. Z tymi zwykłymi tez nie ma zadnych problemów o ile są odpowiednio dobrane do obciązenia,tak samo wszystko działa tyle ze nie ma tej kontrolki od przyczep, Awaryjne tez działają bezproblemu.To się działo w 912

Opublikowano

A ja akurat z tymi zwykłymi- bimetalicznymi mam cały czas problemy, mimo iż kierunkowskazy używane są rzadko to przerywacz wymieniam co ok. 2 lata bo przestaje działać. Elektronicznego jeszcze nie mam założonego, ale już leży w garażu i na pewno go założę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v