Skocz do zawartości

Case 956XL, 1056XL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w tamtych postach jest dużo napisane prawdy ale ja dodam jeszcze to ,że jedną z pierwszych rzeczy w ciągnikach 4X4 i innych pojazdach jest odpowiednia wysokość ogumienia,potym poznaje się byłego właściciela czy dbał o maszyne,bo widziałem przypadki kupna - ludzie zwracają uwagę tylko na protektor aby nie był łysy z tyłu wysokość 65 z przodu 80 lub 85:zęby suszy że z przodu ma prawie nówki i takie duże piękne kółka,tylko nie popatrzył się że napędu już prawie niema lub pompa w skrzyni jest tak słaba że handlarzyk wsadził większe aby lepiej ciągnło i wtedy zaczynają się jaja/najpierw pompe wymienić w skrzyni plus jakieś łożyska koszt lekko 5tyś,ale kasy nie zastało na gumy to jeżdzi pół roku aż gdzieś na asfalcie różnicówke trafiło z przodu i znowu zonk następne 8tyś, takich przypadków znam wiele w serii xl i jak 5120 tylko tu zaczynają się naprawde większe problemy:

każdy kto kupuje używane zawsze ma nadzieje że maszyna pochodzi bez wkładu kilka sezonów a jedyna inwestycja to oleje filtry plus jakaś mała duperelka,a niestety jak wszystkiego należycie sie nie sprawdzi to póżniej jest tzw.zonk :blink:

Opublikowano

Sam posiadam 845xl- podobna konstrukcja więc co nieco mogę pomóc

Pierwsza rzecz to silnik:

1. Teraz mamy zimę i najlepiej to sprawdzić jak pali- powinien od razu załapać. Jeżeli jednak nie to możesz cenę zbijać bo problem może być w przewodach paliwowych (wystarczy wymienić te tandetne przewody w pancerzykach) lub pompce (tu możesz ja wymienić lub zastosować tańszą rzecz jak takie coś na przewód żeby paliwo się nie cofało). Gorzej jak pompa paliwowa padła

2. Czy na kolektorze wydechowym oleju nie ma

3. Na pewno końcówki wtryskiwaczy do wymiany- tu to głowę dam uciąć tongue.gif

4. Czy odmą nie bije spalinami (najlepiej na max rozgrzanym silniku), itd.

Hydraulika:

1. Pierwsza i podstawowa sprawa: "Sprawdź po odpaleniu (ok.5min) czy nie wywala wylotem oleju (no chyba że jest mało) lub wyjmij bagnet i zobacz czy się nie pieni!!!!!!!!!!!

2. Czy lekko wspomaganie chodzi ale to już na nagrzanym oleju hydraulicznym

Podnośnik:

Jest jedna i najważniejsza rzecz czy "nie faluje" na "pozycji" (oczywiście na nagrzanym oleju hydraulicznym)- ale jeśli nie będziesz jej używał np. do opryskiwacza to jest ona nie potrzebna, gorzej jest jak jest olej nagrzany a ty chcesz sam podczepić np. pług z kabiny

Pokrętło o które się pytałeś służy do przełączania między "pozycja" a "pływaniem" (coś jak siłowa i normalne). A jak korzystać to za dużo trzeba się zagłębiać- przydało by się zdjęcie by to opisać

Skrzynia biegów i przedni napęd

1. Czy nie wchodzą pod zgrzytem ale też czy nie wchodzą opornie (zwłaszcza rewers)

2. Czy półbieg działa

3. Czy hamuje na oba koła (najlepiej sprawdzić zwolnice czy olej nie jest czarny lub na dnie nie ma opiłków lub srebrzystego szlamu)

4. Przedni napęd czy wogulę działa i czy na skręconych kołach przy załączonym napędzie nie podskakuje

 

Może o czyś zapomniałem a jak sobie przypomnę to napiszę. Jak by co pytaj wink.gif

 

 

Witam, a to podskakiwanie o czym świadczy?

Opublikowano

WITAM OD NIEDAWNA JESTEM POSIADACZEM 956XL SUPER TRAKTOR MAM PYTANIE CZY ON JEST WYPOSAZONY W SWIECE ZARORE CZY TYLKO MA GRZALKE NA KOLEKTORZE SSACYM

POZDRAWIAM

Opublikowano

mam pytanie do posiadaczy 1056...czy podczas włączania wom należy wciskać sprzęgło nożne czy tylko sprzęgło tą wajchą przy kierownicy?jak prawidłowo używać półbiegów(ta rączka podobna do ręcznego po prawej strony fotela) czy przełączając półbieg na przykład na 3 polowej z zająca na żółwia należy uzywać sprzęgła nożnego?

Opublikowano

kolego do zmiany biegów tych głównych trzeba użyć sprzęgła a do pół biegów nie trzeba tylko zmniejszać gaz w czasie zmiany wyżej lub niżej np w transporcie a pod obciążeniem nie trzeba ujmować gazu np w polu jak ma ciężko

Opublikowano

a co może być przyczyną tego że gdy zgasze ciągnik i przekrece kluczyk w pozycję '0' nadal pali się kontrolka od ładowania...tak samo jakby była w pozycji "I'....dodam tylko że nie dzieje się to za każdym razem...jak myślicie? wina stacyjki?

Opublikowano

Krystiano9191@ a potem ludzie się dziwią że w nich skrzynie słabe,dusi się zgrzyta...... :lol: przy biegach i półbiegach sprzęgło jest niezbędne jeśli nie chcesz rozwalić skrzyni . ;) Jeszcze jeden kolega napisał ,że przecieka mu szuberdach powodem jest w 99% zatkanie wężyków odpływowych u mnie było to samo . Czyli przy szyberdachu są takie wężyki (nimi wycieka woda podczaas deszczu) i idą za słupkami najprawdopodobniej czymś są zatkane a wtedy woda wlewa się do kabiny kiedy przedkasz te wężyki problem zniknie. :)

Opublikowano

Krystiano9191@ To jest temat o ciągniku Case 956 xl,1056 xl w tych modelach nie było ani elektrohydraulicznego rewersu , ani elektrohydraulicznych półbiegów, więc do zmiany kierunku jazdy i półbiegów moim zdaniem trzeba używać sprzęgła,przynajmniej ja tak robię w swoim modelu 856 xl i jest ok.

Opublikowano

Witam. W 1056 i 956 na półbiegach jest zastosowany synchronizator,a więc zyczę powodzenia w przełączaniu biegów bez sprzęgła;).Szybko przekonacie się ile kosztuje naprawa,a uwierzcie że koszty naprawy są naprawdę duże i pracochłonne.Pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A nie wiecie ile może kosztować synchronizator 3 biegu do Case 955?

Opublikowano

Nie ma czegos takiego jak synchronizator jednego biegu.Orginalny synchronizator rewersu do 956 sprowadzony z USA miał kosztowac w firowym sklepie 8000 + pzesyłka 1000+ miesieczne oczekiwanie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pytałem o 955. Mi nie chodzi o synchronizator rewersu. Poza tym patrzyłem w katalogu i na każdym biegu jest synchronizator..

Opublikowano

Witam! Ja również jestem ofiarą usterki w skrzyni jak olej się nagrzeje biegi szosowe wyskakują podczas jazdy wahja ma duże luzy czasem podczas przełączania na jazde w tył harczy jakby byl bez synchronizacji. Może ktoś mi napisać miej wiecej co może być przyczyną i jakie mniej wiecej koszty są takich napraw?

Opublikowano

Witam.Przyczyn może byc wiele ,ale możliwe że uszkodzone są zatrzaski na synchronizatorze lub podcięte zęby na tulei syn.jezeli nie ma synchronizacji może być wytarty lub pęknięty pierscień synchronizatora który odpowiada za wyrównanie prędkości wałków.Naprawa czaso i pracochłonna częsci do skrzyni bardzo drogi,moze masz dostęp do używanych ewentualnie można dorobić.Mam namiary na firmę zajmującą się mechanizmami przeniesienia napędu.Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam! Czy ktos wyciagal w case 956 pret regulacyjny podnosnika oraz te lozyska, tuleje i uszczelniacze bo pekl mi walek, walek wybilem ale z reszta mam problem. z gory dziekuje za podpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No u mnie tylko tego 3 biegu nie ma. Czasem sie uda włożyć i ruszy z niego ale to bardzo rzadko.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Odświeżam. Wiecie może czemu u mnie tego 3 biegu nie ma? Reszta wszystko gra i buczy.

Opublikowano (edytowane)

Kolego CASEIH744 a może prowadnica się powycierała i musisz trochę poszukać tego biegu? Ile traktor ma przebiegu?

 

Kolego adamoos jak pękł Tobie ten pręt to nie wyciągaj wszystkiego. Wymień tylko pręt. Możesz go kupić w granicie nr części: 71802541. Ewentualnie jak cieknie olej to dokup te 2 gąbeczki, które go uszczelniają.

Edytowane przez ekologicznie
Opublikowano

Nie ma czegos takiego jak synchronizator jednego biegu.Orginalny synchronizator rewersu do 956 sprowadzony z USA miał kosztowac w firowym sklepie 8000 + pzesyłka 1000+ miesieczne oczekiwanie

do case 1056 xl synchronizator rewersu znalazłem w sklepie internetowym za 1600 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v