Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kadman

VW golf 2

Polecane posty

kadman    0

Mam problem z ogrzewaniem w golfie polega on na tym że dopóki samochód jest zimny tzn. wskaźnik temperatury nie przekroczy połowy zegara to jest ogrzewanie gdy wskazówka się przechyli w prawą stronę czyli samochód zaczyna się przegrzewać to ogrzewanie przestaje działać leci zimne powietrze. Z początku myślałem że to termostat, ale po wymianie problem nadal występuje, wiatrak się załącza dziwna sprawa tym bardziej że jest zima. Czy ktoś z was miał taki problem lub wie co może być przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

termostat to otwiera/zamyka obieg wody, z ogrzewaniem chyba nie ma nic wspolnego.

oprocz termostatu masz jeszcze czujniki temperatury, te odpowiadaja m.in. za nagrzewanie swiec zaplonowych, byc moze tez za ogrzewanie.

 

poszukaj jeszcze na vwgolf.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Układ nie zapowietrzony?

A węże do nagrzewnicy są gorące nawet gdy już przestaje grzać?

Naciąg paska pompy, ślizga się i spada jej wydajność, przez co się silnik grzeje a nie ma siły pchnąć wody na nagrzewnicę.

Albo wałek od pompy się kreci, ale turbinka na niej już nie, bać pod obciążeniem ma uślizg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Tylko czujnik temperatury nie ma nic do tego że nie dmucha ciepłem z nagrzewnicy, a awaria grzania się silnika i barak ciepła w nagrzewnicy jest połączona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kadman    0

Węże od nagrzewnicy są gorące nawet jak przestaje grzać a silnik się przegrzewa czujnik od temperatury jest nowy tzn. ten od zegara temp. Jeżeli był by zapowietrzony układ to by chyba nie grzało na początku? można spróbować tylko jak odpowietrzyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

A kolego napęd pompy wodnej masz z rozrządu czy z paska klinowego?

A awaria stała się od razu czy powoli z dnia na dzień było gorzej?

 

Odpowietrzyć jak nie ma żadnych korków do tego to najlepiej uzupełnić zbiorniczek płynu, zagrzać samochód, zgasić i odkręcić korek zbiorniczka i tak zostawić do ostygnięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ten golf to diesel, benzyna, benzyna-gaz?

Na jednym z przewodów do nagrzewnicy jest tak jakby mały termostat, lubią się zacinać i koledzy wywalają go i wkładają rurkę. Nie mylić go z zaworem nagrzewnicy bo sterowanie nagrzewnicy odbywa się klapka która kieruje powietrze na nią bądź nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A więc pompę wody masz napędzaną przez pasek rozrządu. Wiec można wykluczyć poślizg paska.

Odpowiedz na 2 pytanie koleżanki @sawo10.

Dla mnie skoro piszesz że samochód się grzeje to problem leży w chłodzeniu silnika.

Pompa Nie daje wystarczającego ciśnienia bo turbinka się obraca na wałku bądź słyszałem o przypadkach wycierania się ich w pewnych miejscach co powoduje także spadek jej ciśnienia.

Sama nagrzewnica nie powinna być winna bo skoro grzeje na początku to drożna.

Opisz dokładniej jak ci się grzeje we czasie jazdy na postoju. jaka temp. osiąga, Wolniej czy dłużej niż normalnie się nagrzewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kadman    0

Wczoraj nie wiedziałem że jak tata był u mechanika wymienić termostat to mechanik zasłonił chłodnice (niby żeby silnik miał prawidłową temp pracy lepiej dogrzany) i po przejechaniu 6 km wskazówka temp była prawie maksymalnie na prawej stronie grubość wskazówki od prawej strony zegara gdy zgasiłem silnik powinien załączyć się wiatrak na chłodnicy lub już pracować a tu nic. Na wieczór tata mi powiedział o chłodnicy odsłoniliśmy ją zapaliłem samochód poczekałem aż się zagrzeje ta sama sytuacja brak ogrzewania silnik wolniej się nagrzewał dolny wąż na chłodnicy był zimny jakby termostat trzymał (nowy wczoraj wymieniany), pompa raczej dobrze pompuje ponieważ na większych obrotach woda wracająca do zbiorniczka wyrównawczego ma większe ciśnienie. co do termostatu na nagrzewnicy to mechanik mowił że nie ma,ale jak się przyjrzałem to jest tam takie coś metalowe na jednym i drugim wężu połączone cienkim wężykiem przy drugim golfie 2 tego nie mam. Samochód nagrzewa się wolniej ale sytuacja ta sama.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Według mnie gdy masz zamkniety termostat pompa tłoczy ciecz do nagrzewnicy i jest ogrzewanie. Gdy silnik się nagrzeje termostat sie otwiera i płyn płynie tam, gdzie ma mniejszy opór czyli do chłodnicy. Czujników w tym aucie nie szukaj za wiele ich nie znajdziesz. Przejżyj układ chłodzenia dopływy do nagrzewnicy (węże moga być spuchnięte tj, miec mniejszą średnice przepływu ze starości), wyczyśc nagrzewnice, sprawdź czy zaworki zamykające bądź otwierające obieg ciepłego płynu do nagrzewnicy są drożne i działają, sprawdź też czy nagrzewnica nie jest zakamieniona w środku.. Nie wiem jak dokładnie wygląda ten silnik ale ten węzyk między wężami do nagrzewnicy to może być tgz. mały obieg pozwalający na krążenie płynu gdy termostat jest zamknięty. Patent z zasłanianiem chłodnicy w małych autach starszej daty jest ok tylko nigdy cała chłodnica. Zasłonić można max 1/3 od dołu i obserwowac wskażnik.

Świece zapłonowe nagrzewają się od temperatury spalania a ciepło przekazują do głowicy za ich nagrzewanie nigdy nie odpowiadają żadne czujniki w żadnym aucie.

Sterowane czujnikami jest nagrzewanie świec żarowych a miedzy zapłonowymi a żarowymi jest spora róznica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ja uparcie szukał bym powodu grzania się samego silnika, bo to czy nagrzewnica jest czy jej nie ma w układzie to nie powinno wpływać na temperaturę silnika. W swoim z powodu małego pęknięcia odpiąłem nagrzewnice łącząc ze sobą oba węzę i nie było różnicy temperatury. A ciśnienie w układzie rośnie także z powodu temperatury bo układ jest zamknięty ale jak pompa słaba to za wolno przetłacza wodę i pcha wodę gdzie ma lżej więc nagrzewnica pozostaje jak by ominięta. To że węże od niej sa ciepłe to woda płynie ale po najmniejszej lini oporu czyli po bokach nagrzewnicy. Chodzi mi że nie płynie przez te małe kanałki tylko od wejścia do wyjścia i nie nagrzewa się. Zanim termostat puści woda idzie tylko małym obiegiem i przez nagrzewnice a potem juz słabo.

Czasem jak ktoś ma zapchana zakamieniona nagrzewnice to tez ma ciepłe wężę zasilające ale woda właśnie nie płynie przez jej kanałki, tylko w tedy w ogóle nie grzeje ani na początku ani później.

Powtarzam jeszcze raz golfy nie maja zaworu na wężu który steruje wodą do nagrzewnicy. Ciepłem steruje klapka powietrzna, działa skoro masz ciepło na początku.

 

A kolego to metalowe na węzach nagrzewnicy to to o czym mówiłem wcześniej, jak możesz wyjmij to i wstaw rurki aby węże ponownie połączyć. Te ustrojstwa czasem powodują że woda nie płynie.

 

Spróbuj jak się rozgrzeje zacisnąć górny wąż do chłodnicy. To tak jak by ponownie termostat sie zamknął.

Oczywiście na chwilę, ale dzieki temu zobaczysz czy nagrzewnica ponownie zacznie grzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×