Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam ciągnik mtz model starszy mam go od roku 1997 i jeszcze nic nie wkładałem no po za oponami i akumulatory i rozrusznik ale rozrusznik nie nawalił tylko w zimę od początku słabo palił musiał mieć kopnięcie i dlatego wywaliłem ale w wiosce przyszły 2 ciągniki ale modeli nie powiem jeden wiem ze 1025a a drugi nie wiem ale też majom już 2 lata i nic nie robili ;):) :rolleyes: dla mnie mtz lepszy niż pronar

pozdro

Opublikowano

posiadam 920.3 turbo już4 rok ma prawie 2000 mtg i chodzi super , jak dla mnie bardzo dobry ciągnik , mało pali a silny 4 skiby atlas na max szeroko śmiga 8 km\h , 2 przyczepy po 8ton też daje rade , co do psucia to nawalił alternator ale koszt naprawy wyniósł 30 zl i na wiosne przestał ciągnąć przód ale okazało się że wystarczyło dokręcić nakrędke w podporze pośrednie wału i tyle z awari.

Opublikowano

A jaki olej mieniacie w tych nowszych. Bo pytałem ostatnio dealera to mówił że Milvusa leją że to nie musi być jakiś bardzo dobry olej. Wydaje mi się że do nowego(nawet belarus) należy jakiś lepszy olej zalać.

Opublikowano

Z doświadczenia mtz82 '96, 'większe' awarie - pęknięta tuleja w przednim moście 500-600mth (zrobione na gwarancji) do tej pory spokój, jak zaczyna cieknąć to wymiana oring'ów (co 2 lata i jest ok). Skrzynia 'zwykła' już kilka razy po remoncie (jeśli są części i ma się wprawę to 2 osoby od rana do wieczora i kapitalka skrzyni zrobiona). Często poprawiam 'rowki w wodzikach' aby płynniej chodziły biegi, bo ten materiał z którego są wykonane to nieciekawy, nie zawsze jest to wina trybów czy łożysk. Wymiana łożysk w tylnym moście (ok 3500mth) - po 2 na stronę które trzymają półosie - trochę grzebania bo trzeba zrzucić zbiorniki i tłok, ściągnąć pokrywę i wyciągnąć dwa dość spore koła, ale łatwa naprawa.

 

Generalnie większość rzeczy da się ogarnąć w jeden dzień. Ciągnik mało pali, jest tani i prosty w naprawach, moim zdaniem lepiej brać most krzyżakowy - mniej problemów i skrzynia synchronizowaną (choć nie wszystkie biegi są synchronizowane :huh:). Długo zastanawiałem się czy nie kupić nowego trochę mocniejszego mtz'a 1025, ale jednak czas na coś innego.

 

Edit - ciągnik pracuje jako główny na 35ha - orka, uprawa, transport, gruber itp.

Opublikowano

ja mam belarusa 952.3 z rewersem i jak narazie zrobilem ladowanie(jak by ktos chcial wiedziec wiecej pisac na gg)do tej pory lalem mu efa a w tym roku zalalem go milvusem troszke gorszy ale jest okey z awari to nie mialem nic mam 1555h i mam go od 2006rokua dokldanie od grudnia i dostaje w d**pe w agregracie 4,2m i plugu obrotowym unia grudziadz 4*45 lecz na ciezkie gleby ustawiam 4*40 i jets okey co do kapania podokrecalem weze i jest okey

Opublikowano

mam belaruska 952 już 3lata jest super pracuje na 58ha

nie ma awarii ale zimą słabo palił i załozyłem wiekszy akumlator

teraz nie ma problemu -27c a on pali lepiej niż zachodnie

jest zalany titan trans i jest dobrze ale sąsiad ma superolem cc

i też chodzi

Opublikowano

Mam Belarusa 892 jedyna awaria to tylko wymiana półośki od przedniego napędu ale popsuło się mojej winy w marcu będą cztery lata jak go mam nastukane ma przeszło 1900mth wymieniam w nim oleje i jeżdżę więc jest super i oby tak dalej. U MTZ-82 z 89r. była w tym roku wiosną robiona skrzynia i pierwsza w jego życiu kapitalka bo przez 18 lat mtz to była główna siła pociągowa u mnie...

Opublikowano (edytowane)

Ja mam belarusa 82. ostatnio zcieły mi się tarczki w podporze, ale to z mojej winy. Większość tych starszych ma lekkie wycieki, w tych nowszych słyszałem że się to zmieniło.

Edytowane przez kemotke
Opublikowano

mam mtz-ta 82 z 2005 roku raz zawiesił się regulator w pompie wtryskowej i pod wężem wychodzącym z chłodnicy pęknoł kruciec

trzeba było polutować tak to takie drobne czasem coś trzeba dokręcić chodzi na superolu cc na 40 ha

Opublikowano

MTZ 82 '2007r., z TUR-em od '2010r., aktualnie 800MTH. Tej zimy mi stanęła ;) Syf w baku, jazda na "oparach" + -30C robi swoje. Teraz jest OK, troche dotankować i jedzie. Reszta to kosmetyka. A kosmetyka bywa droga ;)

Opublikowano

Mój Belarus 892 z 2006r-2400mtg.

Awarie od samego początku,dwa razy wymiana okładzin wom

spalony rozrusznik następny planetarny 4 naprawy w ciągu 8 miesięcy i zwrot do sprzedawcy

następny magneton działa bez zarzutu ,wymiana obydwóch rozdzielaczy hydraulicznych z których jeden fabrycznie nowy okazał się gorszy jak stary.Wymiana tarczy sprzęgłowej ,docisku i koła zamachowego.

Nie wspomnę o takich drobiazgach jak nieszczelne drzwi otwierający się dach nie działające różne kontrolki,nie dające się dokręcić boczki no i ta ciągła walka z przeciekami-walka z wiatrakami.

Kiedy już wydaje się że opanowane pojawiają się nowe.

Z perspektywy czasu to ostatni rusek w moim życiu.

Opublikowano

dziwie sie czemu wam te sprzegla siadaja u mnie nic sie nie dzieje ciagnik 9000 mth i raz tarcza zmieniana. A nastepnym ciagnikiem pewnie bedzie belarus mimo iz mam zachodni ciagnik na podwórku hehe

Opublikowano

Według mnie za to jak rusek się sprawuje odpowiedzialne jest to jak się go użytkuje i kto go naprawia. Ale nie znaczy to że jeżeli się komuś sypie to koniecznie jego wina, są tak nieudane egzemplarze a części zamienne bywają kiepskiej jakości... Ale po dłuższym jego urzytkowaniu można go polubić. :rolleyes:

Opublikowano

A czy ja powiedzialem ze lepszy? Poprostu tanszy w zakupie i eksploatacji a robote zrobi ta samą, dlatego raczej belarus bedzie nastepny a nie zachodni, no chyba ze poprawi sie opłacalnosc w rolnictwie a w to wątpie.

Opublikowano

grzegorz1 a co sie dzieje z walkami? ucinaja sie tryby na przekladni stozkowej bo jak tak to zle wyregulowane tryby tam sie reguluje podkladkami blaszanymi i jak je zestawisz za luzno to beda sie zeby scinac a jak za ciasno to bedzie wyl przod i walki moga sie ukrecać. musi byc ustawione praktycznie jak atak przy ciagniku pergamin wez i jak wlozysz po miedzy tryby to powinny sie dobrze odznaczyc zeby na pergaminie dopuszczalne jak beda lekkie naciecia, ja odkad tak ustawilem tryby to 6 rok spokój z walkami a tez mam tura,

Opublikowano

Posiadam belarusa 920 pali dobrze naewt w mrozy jeszcze mnie nie zawódł sasiad ma zetora drugi ma ursusa i niestety im nie palą w zime mimo ze stoja w garazu . Co do ciagnika to ma zła skrzynie 3 bieg jest wolny a 4 bardzo szybki to piewrwsza wada ,hamulce do niczego sie nie nadają zla konstrukcja .Zaletą jest za ma uciąg dosyc dobry

Opublikowano (edytowane)

Witam

Chciałbym się dowiedzieć czy moze ktos bedzie wiedział cos na ten temat na wiosne dostała mi sie woda do oleju poniewaz poleciała przez uszczelkewymieniłe ja pojezdziłem ze 3 miesicące i spowrotem woda w oleju rozebrałem i było widac ze przez uszczelke poszła woda do oleju i kupiłem uszczelkę nową i załozyłem i przed założeniem zmieniłem jeszcze pierścionki i złożyłem go i jakis 1 miesiąc pochodził i znowu woda w oleju to znowu rozebrałem go i nie było widac na uszczelce ze pusciła wodę i jakis tydzien temu złozyłem go od nowa i nową uszczelkę dałem i dzis popatrzyłem do oleju i pojawiła sie woda nie wiem co to sie dzieje i dodam ze głowica była dawana do regeneracji

Edytowane przez Byra
Opublikowano (edytowane)

ale jak pierscienie wymienialismy to tuleje się oglądneło i wszystko było ok tez nie wiem czy tuleja bedzie peknieta czy te oringi puszczaja wode teraz wezne odkręce mise i naleje wody do uładu chłodzącego i wtedy sie dowiem z której tuleji leci woda. Nie wiem czy czasem nie moze byc głowica gdzies peknieta i puszcza wode

Edytowane przez Byra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v