Skocz do zawartości
Denek18

Joystick

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Denek18    1

Witam

Na jakiej zasadzie działa Joystick sterujący linkami do tura. Chodzi mi głównie o sam środek joysticka oraz połączenie linek ( na jakiej zasadzie przekładany jest ruch joysticka na ruch posówisty linek) :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W joisticku są dwa sposoby działania mechaniczny i elektryczny. W pierwszym w środku są linki, gdy popchniesz joistick do przodu to linka przełącza dźwigienki w rozdzielaczu. W drugim to impuls elektryczny wszystkim steruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza odpowiedź to: "Ile producentów tyle rozwiązań"

Ściągnij sobie gumę i zobaczysz jak wygląda w środku. Albo może znajdzie się tutaj ktoś, kto ma tą gumkę już zniszczoną i ci zrobi zdjęcie. Przykładowy schemat z google:

http://www.tractorbynet.com/forums/attachments/mahindra-owning-operating/156595d1266978212-nimco-front-end-loader-joystick-nimco-joystick-colored-pins.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukaczmarek    268

koledze chyba chodziło o budowę joysticka mechanicznego a nie o ich rodzaje.

Więc działa to tak (bynajmniej u mnie) że w jednym rogu joy umieszczony jest na kulce a w 2 sąsiednich rogach przyczepione są linki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denek18    1

Kolega lukaczmarek trafił w sedno sprawy B) Chodzi mi o samo podłączenie linek z wajchą joysticka (układ tych dzwigienek w srodku) oraz sposób zamiany ruchu gałką joy`a np: lewo/prawo na ruch posówisty linek.Czy ktoś rozbierał joystick ma moze foto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Chce założyć joy od commodore ( taka stara gra ), co Wy na to.

Piszę poważnie <_< a nie wiem czy nikt nie odpisuje dlatego że się nie zna czy dlatego, że myśli iż robię sobie jaja z AF <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

By ktoś odpisał potrzeba trochę czasu poczekać, bez nerwów :)

Ja myślę, ze ten pomysł nie przejdzie bo jak chcesz połączyć ten joy ? Sądzę ze nie da rady


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Mam przewody elektryczne od tura elektromagnesów i bym połączył z tym joystickiem od gierki wkońcu tu chodzi o styk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Pomysł nie jest zły ale to nie wszystko, potrzeba było by zastosować nisko prądowe przekaźniki bo joystick nie jest przystosowany do przesyłania prądów rzędu 1-2 ampera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

;)http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.rabayjr.com/Amiga/QuickShot_tecToy_resize.jpg&imgrefurl=http://www.rabayjr.com/amiga_joysticks.htm&usg=__FbqAhSAutyJp60Adq8G7umC2BhQ=&h=600&w=800&sz=70&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=8fAodrs-C-hoUM:&tbnh=150&tbnw=181&prev=/images%3Fq%3DQuick%2BShot%26hl%3Dpl%26biw%3D1276%26bih%3D784%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vpx=974&vpy=83&dur=141&hovh=194&hovw=259&tx=149&ty=137&ei=uh4iTffDMMKi8QPlnciBBw&oei=uh4iTffDMMKi8QPlnciBBw&esq=1&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:5,s:0

To jest dokładnie taki joy. A Dawid przedstaw swoją teorię jak by to wcielić w życie ;)

Bo przyznacie, że takie udogodnienie jest na wzór nawet Fendta B) . A poza dwiema sekcjami jest też funkcja trzeciej sekcji na joysticku tyle że w turze mam tylko dwie i na nich się skupiam.

Mam jeszcze drugi joy podobny tyle że on jest już zbyt czuły na ruch ale jakbym go spalił to i tak założyłbym ten już ostateczny.

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    83

Taki joystick nie podejdzie. Elektromagnesy na zaworach tez nie za bardzo bo to działałoby na zasadzie olej płynie - olej nie płynie. A jak ktoś pracował precyzyjnie turem to wie, ze to za mało bo czasami trzeba delikatnie opuścić, lekko podnieść a takim mechanizmem (powiedzmy po informatycznemu: zero-jedynkowym) tego nie uzyskasz. Możesz oczywiście 'uderzać' joystickiem ale wtedy bedzie to ruch skokowy z szarpaniem, a chodzi o uzyskanie płynności i niejako 'delikatności' ruchu.


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Ale mam wyłączniki zwykłe i działają na tej zasadzie a elektrozawory mam oryginalnie. To jest Tur czeski Humpolec ND5-018 na starym zetorze 5748. I te przełączniki działają w typie 0-1 tzn rozdzielacz otwarty - zamknięty. Nie ma funkcji otworzyć do połowy więc taki joy to byłoby zastąpienie tych wyłączników bo zasada działania bardzo zbliżona. Tyle że te kabelki są takie delikatne w joyu ( drobne ) a nie zaglądałem jeszcze do środka i nie wiem czy wytrzymają te "styki" Ale to nie jst duży prąd więc czemu by nie spróbować?. Aż sam jestem ciekaw tego pomysłu i chciałem się tym pochwalić- może już ktoś coś takiego robił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    83

A no chyba ze tak. Bo w typowych joystickach masz linki które pozwalają na tak precyzyjna prace.

Kabelki wywalić, wstawić grubsze a ponadto zastosować przekaźniki do podawania prądu na zawory a joystickiem tylko załączać cewki przekaźników. I voila.


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

a ponadto zastosować przekaźniki do podawania prądu na zawory a joystickiem tylko załączać cewki przekaźników. I voila.

A te przekaźniki skąd wziąć ? W tej kwestii przekaźników jestem "biały" a właściwie "zielony". Bez przekaźników się nie da?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    83

Da się ale to jest raczej niewskazane.

Przekaźniki ze sklepu (pytaj o przekaźnik samochodowy) albo z poloneza ze złomu. Ja osobiście preferuje te drugie ze względu na dostępność i praktycznie darmowość :lol:


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

To akurat wiem :D tylko nie wiem zbytnio jak i gdzie miałbym wpiąć przekaźniki. :(

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    83

Tak samo jak byś miał wpiąć włącznik. A potem jeszcze raz podłączenie na tej samej zasadzie ale już z użyciem włącznika który by załączał przekaźnik.

 

Normalnie przełącznik zewrze obwód jak go włączysz palcem. Przekaźnik zrobi to samo (jeśli oczywiście będzie zwierny bo są tez rozwierane), tylko ze jego włączy prąd który należy podać włącznikiem.

 

Tu poczytaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przekaźnik

Tego potrzebujesz: http://eltronix.pl/img/products/large/l_3440.jpg

A tu jest pokazane jak podłączyć: http://obrazki.elektroda.net/37_1242916556.jpg

Tylko ze zamiast inwertera masz akumulator.


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

To mnie wyniesie kupę kasy hehe 14 zł przesyłka lol idę do poloneza dziadka zabrać trochę przekaźników. Albo z merola ojcu ;) Lubie lutować i bawić się w te klocki to nie ma problemu a kabelki mówicie dać grubsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    83

Tak, grubsze bo jak się upali przy pracy to będzie ból.

 

Przekaźnik musi być samochodowy (na 12V) bo ten z foto mógłby nie zadziałać - cewka jest na napięcie 30V.

Tylko z zachodnich musisz uważać, bo tam są różne przekaźniki i nie każdy podejdzie. W laponezie dominują zwykle zwierne.


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Kolego źle zczytałeś z tego przekaźnika te dane z obudowy to są jego obciążalności przy danych napięciach a tak naprawdę to jest na dole napisane ze jest na 12v ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.