jacek83

Głośna praca hydrauliki w 6630

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jacek83    0

Witam. W marcu 2010 kupiłem 6630 Confort, zrobiłem nim 450 mth, od początku użytkowania, po rozgrzaniu wyje hydraulika i orbitrol wydaje dziwne odgłosy podczas szybkiego obrotu kierownicą. Mam wrażenie, że ten ciągnik nie ma 130 km. Co o tym sadzicie i czy ktoś z was miał takie problemy. Czekam na odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

skoro masz taki problem na gwarancji to go zgłoś serwisowi a nie zadajesz tego typu pytania tu. Jak ciagnik nie ma 130 koni ? to ile ma według Ciebie ? dziwne uwagi coś dajesz bracie


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
minor15    26

hmm... Powiem Ci żejateż pracuje na 6630 i mam to samo. Na poczatku sie balem bo tak nagle zaczelo wyc. Ale wlasciciel jezdzil i nic z tym nie robil wiec chyba ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacek83    0

serwis był dwa razy pomierzył cisnienia ,były ok,wymienił orbitrol nowy rónież wydawał takie same odgłosy wiec spowrotem zamontowali ten orginalny !teraz mają wymienić zawó sterujacy dziwne że serwis tak zgaduje i nie jest pewien .co do mocy może dziwne mam wrażenia ale cianik pracuje z pługiem z unii grudziąc 4x48cm do tego pługa podpieliśmy kolegi 6620 2500mth na tym samym polu z ta sama głębokością jego 6620 jeżdził na d2 przy obrotach silnika 1800 a moj 6630 nie był w stanie !załamka mam szersze i wyższe opony może mieć to jakieś znaczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

przyczyną może być pierdoła trudna do zdiagnozowania, proponuję napisac do wjanusza23 on cos droadzi. Co do rozmiaru opon jak najbardziej ma znaczenie, w książce obsługi w dziale prędkości skrzyni biegów masz prędkości na poszczególnych biegach, a pod tabelą procentowe różnice prędkości przy różnych rozmiarach opon, np w moim różnica jest nawet 8 % .


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek83    0

po raz 4 był serwis z człowiekiem który jest "opiekunem lubelskiego serwisu" stwierdził że to łożyska w kolumnie kierowniczej i że john deere tak mają. po moim stanowczym sprzeciwie postanowił że wymienią kolumnę i pochodzi 10 godzin i bedzie tak samo to dla mnie nie do pojęcia że kupiłem tak markową maszyną a takie głupie słysze stwierdzenia że po 10 godzinach łożyska zaczną głosniej pracować.co mam z tym zrobic jeśli wymiana kolumny nie pomoże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

po raz 4 był serwis z człowiekiem który jest "opiekunem lubelskiego serwisu" stwierdził że to łożyska w kolumnie kierowniczej i że john deere tak mają. po moim stanowczym sprzeciwie postanowił że wymienią kolumnę i pochodzi 10 godzin i bedzie tak samo to dla mnie nie do pojęcia że kupiłem tak markową maszyną a takie głupie słysze stwierdzenia że po 10 godzinach łożyska zaczną głosniej pracować.co mam z tym zrobic jeśli wymiana kolumny nie pomoże?

powiem ci jedno każde zgłoszenie do serwisu na piśmie i żądaj pisemnej odpowiedzi z pieczątką i data dilera

oni sami niewiedzą co jest te łożyska to ściema żebyś dał sobie spokuj

podczas skrętu powinieneś słyszeć co najwyżej szum przepływu oleju po otwarciu szyby tylnej napisz jeszcze jaką masz pompe tłoczkowa czy zębatą bo to są dwa różne układy

po wymianie kolumny na pewno bedzie to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek83    0

nie jestem pewien raczej zębata .ten z serwisu też tak mowi i że to dużo rozbierania i on w sojego ciągnika na darmo by nie rozbierał jak słysze coś takiego to mam ochote ten serwis nagrać i do sadu podać ! zwłaszcza że wcześniej stwierdzi ten sam człowiek ze słychać diwne odgłosy podczas szybszego obrotu kierownicy .czy tez tak mieliście ze serwis nie chce naprawic albo zweekw wymyćlajac cuda niewidy ? jak to załatwiliście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

jeśli serwis nie wie co jest tak jak napisal kolega wyżej, kilka napraw poświadczonych pismem i pieczątką stanowi ważny argument na ewentualnej drodze sądowej, przykro mi to mówić ale na tym etapie trzeba o to zadbać bo później się mogą wypiąć na Ciebie a tak będziesz miał czarno na białym. Nie wiem jak to jest usankcjonowane prawnie, znam przypadki przy samochodach że kilkakrotna naprawa tego samego elementu łączyło się z wymiana na nowy egzemplarz. To jest nowy ciagnik objety gwarancją dlatego nie ma bata żebyś był przegrany. Radzę Ci poradę prawną o radcy prawnego dowiedz się co teraz trzeba robić gdyby sprawa wylądowała w sądzie. Poza tym nie wiem z kim rozmawiałeś ale jeżeli był juz kierownik oddziału to teraz możesz rozmawiać z osobą postawioną wyżej to zawsze ich mobilizuje. Jeżeli ciągnik teraz Ci nie jest aż tak na gwałt potrzebny powiedz żeby go zabrali i oddali naprawiony bo Twoja cierpliwość się skończyła.


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek83    0

mowiłem żeby go zabroli do siebie czyli lublina i oddali naprawiony powiedzeli ze beba naprawiali u mnie.mam jeszcze jedno pytanie czyemu serwisant twierdzi ze uzupełnienie oleju po wymianie orbitrola nie podlega gwarancjii nie majatek 1 litr ale chyba powinien uzupełnić? serdeczne .dzieki za rady .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

mowiłem żeby go zabroli do siebie czyli lublina i oddali naprawiony powiedzeli ze beba naprawiali u mnie.mam jeszcze jedno pytanie czyemu serwisant twierdzi ze uzupełnienie oleju po wymianie orbitrola nie podlega gwarancjii nie majatek 1 litr ale chyba powinien uzupełnić? serdeczne .dzieki za rady .

[/quot

gdyż serwis ma zapłacone za części i robociznę 1 litr to nic co by było gdyby pękł wąż i trzeba by było wlać z 60l itrów to był by problem

Jeśli wymienili orbitrol to już będzie dobrze z tym hałasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek83    0

zamontowali mi nowa kolumnę kierowniczą tak jak przypuszczałem nic to nie dało !i nastała cisza ze strony serwisu nie wiedza co z tym teraz zrobić .john deere moj model to przereklamowany szajs za 300 tyaiecy .a wsród nas rolników jest tak ze nikt nie chce sie przyznać drugiemu że kupił badziewie niech i ktoś sie meczy nie tylka ja ludzie zastanówcie sie dobrze przed wyborem marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Ciągnik rolniczy, to nie jest bezszelestna łódź podwodna.. Ogólnie JD jest cichym ciągnikiem. Jednak dla kogoś kto nie miał z nim do czynienia może się wydawać dziwne że coś w nim hałasuje. A to już tak jest że olej pod wysokim ciśnieniem w hygdraulice wydaje specyficzny dźwięk, Również orbitrol jeśli wpadnie w rezonans może skrzypieć. Wszystko zależy od warunków pracy i oleju. Moim zdaniem jeśli hydraulika i wspomaganie działa prawidłowo, to nie ma specjalnie powodu do robienia afery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

może sieczkarnia to nie traktor ale mialem podobny problem, zimą cały ole nie wyciekł, wiec nalałem hydraulicznego hl 66 nastepnie orbitrol tez głośno chodził, praktycznie sieczkarnia ciszej chodziła niż orbitrol, po dniówce to głowa bolała od tego orbitrolu, na ale w akcji nie ma czasu na takie naprawy. ale wąż pęłk i znowów olej wylał sie wiec dolałem nowy tym razem jednak hl 46 i orbitrol ucichł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

kolego jacek83 jak nie wiesz jaka to pompa to sprawdz w specyfikacji jesli wydajność jest mniejsza niż 110 l/min to jest zębata w moim jest cicho jedyny chałas tylko występuje przy pełnym skręcie ale to normalne. Czasem mam wrażenie że silnik jest słabszy i strasznie się olej grzeje a pompa jakby chodziła pod pełnym obciążeniem ja mam tłoczkową gdzie wydajność jest zmienna zależna od zapotrzebowania i chyba czasem się gdzieś zaworek zacina w zębatej jest trochę inaczej ale też prócz orbitrola są inne zawory regulujące bo na orbitrol wydaje mi się że kierowane jest mniejsze ciśnienie więc może coś z tymi zaworani...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
anx    2

kolego jacek83

 

absolutnie odradzam wam zakup w firmir CHARTER AGRO-MASZ w Garzynie , chamstwo z jakim tam sie spotkałem ze strony własciciela tej firmy P. CHARTERA ( anglika ) jest nie do opisania

 

miałem podobny problem z hydrałlika w 6230 PREMIUM , hałas pompy i powietrze w oleju hydrałlicznym

 

w serwisie rozgrzebali mi go na maxa , chciało sie ryczec , ciagle tylko meile do fabryki wymiana jakiejs czesci i zero postepów .

 

Ciagnik prawdopodobnie do dzis nie naprawiony oto on : http://otomoto.pl/john-deere-6230-premium-A25451.html

 

jesli ktos kupił RPT test przyczep rolniczych 10 ton to tez mozna go tam zobaczyc został uzyty do testów nr rejestracyjny PL 4242 PL4242

 

po wojnie , wzieciu prawnika , listach do fabryki , telefonach do importera został mi wymieniony na nowy

 

tak ze walcz kolego o swoje

Edytowano przez anx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris115    0

Witam. W marcu 2010 kupiłem 6630 Confort, zrobiłem nim 450 mth, od początku użytkowania, po rozgrzaniu wyje hydraulika i orbitrol wydaje dziwne odgłosy podczas szybkiego obrotu kierownicą. Mam wrażenie, że ten ciągnik nie ma 130 km. Co o tym sadzicie i czy ktoś z was miał takie problemy. Czekam na odp.

 

Cześć mam to samo ale w ciągniku case ih maxxum -nowy na gwarancji serwis wymienił orbitrol,

pompę: po rozgrzaniu kręcąc w prawo czy lewo układ jest hałaśliwy, jęczy przy próbie skrętu awaria wystąpiła po 70mtg ciągnik nadal jest w serwisie proszę o odpowiedz co u ciebie w tej sprawie czy awaria usunięta.

Kontakt wyśle na email zadzwonię porozmawiam.

Edytowano przez Kris115

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek83    0

może sieczkarnia to nie traktor ale mialem podobny problem, zimą cały ole nie wyciekł, wiec nalałem hydraulicznego hl 66 nastepnie orbitrol tez głośno chodził, praktycznie sieczkarnia ciszej chodziła niż orbitrol, po dniówce to głowa bolała od tego orbitrolu, na ale w akcji nie ma czasu na takie naprawy. ale wąż pęłk i znowów olej wylał sie wiec dolałem nowy tym razem jednak hl 46 i orbitrol ucichł.

kolego jaka masz sieczkarnię ja mam JD 6710 jestem z niej bardzo zadowolony z wyjatkiem tego ze mam problem z stawaniem masy przed walcami w momencie gdy nierówno wchodzi wyłamanna kukurydza przez omacnice .walce sa w bardzo dobrym stanie .nie wiesz co moze być przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek83    0

kolego jacek83 jak nie wiesz jaka to pompa to sprawdz w specyfikacji jesli wydajność jest mniejsza niż 110 l/min to jest zębata w moim jest cicho jedyny chałas tylko występuje przy pełnym skręcie ale to normalne. Czasem mam wrażenie że silnik jest słabszy i strasznie się olej grzeje a pompa jakby chodziła pod pełnym obciążeniem ja mam tłoczkową gdzie wydajność jest zmienna zależna od zapotrzebowania i chyba czasem się gdzieś zaworek zacina w zębatej jest trochę inaczej ale też prócz orbitrola są inne zawory regulujące bo na orbitrol wydaje mi się że kierowane jest mniejsze ciśnienie więc może coś z tymi zaworani...

 

 

witam mam zebata pompe masz racje na orbitrol ciśnienie oleju jest znacznie mniejsze zawór który steruje tym był zmieniony bez efektu jak mozesz to weż szybko krec kierownica bez przerwy od lewej do prawej i odwrotnie wtedy u mnie mocno słychać te odgłosy . a przy skrecie na maksa to wiem ze to normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris115    0

Witam podłącze się do tematu choć to case u mnie jeszcze usterka nie usunięta wymiana orbitrola i pompy wspomagania układu kierowniczego nie pomogła.

Teraz serwis zamówił komplet uszczelek do pompy zębatej i pompy tłoczkowej oby to było to.

Dowiedziałem się że pompa zębata ukł. wspomagania zasysa olej ze skrzyni i jednocześnie podaje go na orbitrol oraz zasila pompę tłoczkową gdzieś prawdopodobnie jest nieszczelnoś po rozgrzaniu podsysa powietrze i układ kierowniczy jęczy i na dodatek po ciężkiej pracy kiedy ostygnie zacina się orbitrol i w rurce poziomu oleju pojawiają się pęcherzyki powietrza,

napisze kiedy usuną awarie- takie szukanie po omacku jest wkurzające ;[ jak by coś siadło to by wymienili i po sprawie.

Jak wam usunęli awarię to napiszcie pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny66    2

Ja mam 6630 ale Premium mam 1300MTG i nie miałem żadnych usterek.Co do mocy ciągnika to nie wiem przy czym ten ciągnik pracuje.Ale nie widz ze premium jest mocniejsze bo ma inteligentne zarządzanie mocą.Ale co do mocy bym nie robił rozgłosu bo na pewno ma 130km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

do jacek83

w moim jest cicho przy skręcaniu słychać coś w rodzaju szumu oleju ale na tyle ciche że przy pracy i z właczonym radiem nie zauważalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FFTH    0

Hej Kolego !

 

Przez Ciebie koledzy nieźle musieli sie napracować w jakimś programie graficznym, bo usnęli nr. rejestracyjne.

Tylko co z tego jak w byłym województwie leszczyńskim każdy wie, że ta firma ma jedno dobre - cenę .

Reszta to porażka, a Ty jesteś tego najlepszym przykładem.

Kolega jeździ w dużym gospodarstwie ciągnikiem i mi mówił, że na przeglądzie odpowietrzają układy wtryskowe

plakiem ( sam mechanik twierdzi, że najlepszy jest truskawkowy ) itp.

 

Napisz coś więcej o swoim przykładzie, po to abyśmy my rolnicy wiedzieli czego się po nich spodziewać.

 

Pozdrawiam !

 

 

Ostat

kolego jacek83

 

absolutnie odradzam wam zakup w firmir CHARTER AGRO-MASZ w Garzynie , chamstwo z jakim tam sie spotkałem ze strony własciciela tej firmy P. CHARTERA ( anglika ) jest nie do opisania

 

miałem podobny problem z hydrałlika w 6230 PREMIUM , hałas pompy i powietrze w oleju hydrałlicznym

 

w serwisie rozgrzebali mi go na maxa , chciało sie ryczec , ciagle tylko meile do fabryki wymiana jakiejs czesci i zero postepów .

 

Ciagnik prawdopodobnie do dzis nie naprawiony oto on : http://otomoto.pl/john-deere-6230-premium-A25451.html

 

jesli ktos kupił RPT test przyczep rolniczych 10 ton to tez mozna go tam zobaczyc został uzyty do testów nr rejestracyjny PL 4242 PL4242

 

po wojnie , wzieciu prawnika , listach do fabryki , telefonach do importera został mi wymieniony na nowy

 

tak ze walcz kolego o swoje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

"awarie" polegające na wyciu są trudne do usunięcia. Po pierwsze trudno je zdjagnozować po drugie serwisy często umywają ręce bo przecież ciągnik działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AchimR
      Autorski zestaw do całkowitego usunięcia chłodnicy EGR.
      Oczywiście wymagana jest modyfikacja map sterownika silnika.
      Całość z nierdzewki. Elementy cięte laserem i obrabiane na tokarce.
      Zestaw pasuje do serii XX30, ale zrobimy do każdej maszyny. Bo jak robić to od A do Z.

    • Przez Daniel6930
      Witam mam pytanie czy ktoś miał taki problem w 6930 premium, wyłaczaja się gasna zegary i włączają się awaryjne  komunikat taki wyskakuje co to może być często na poprzeczniakach, orke jak robiłem to się włącza  teraz jeszcze jeden komunikat kiedyś tak samo miałem i ponad rok był spokuj normalnie było między czasie wyskakuje komunikat o świat łach dachowych nie można włączyć na raz tył i przód nie mam pojęcia co to jest bezpieczniki ok przekaźniki 


    • Przez AchimR
      Wiele modeli John Deere, a zwłaszcza seria 6x30 i 7x30 hałasuje po rozruchu na zimnym silniku. Hałas jest metaliczny i wiele osób słyszało już "tak musi być" lub "ten model tak ma". Specjaliści od wgrywania gotowych map twierdzą tak samo ale...
      "Ten model tak ma" to niestety prawda, ale tak nie musi być!

      Miałem o to zapytania już chyba rok temu, ale nigdy nie było dość czasu żeby przeanalizować mapy i załatwić temat. Dodam tylko ze w UK, Finlandii i innych krajach z zimniejszym klimatem, "naprawa" tego klekotu to standard! Mało tego zabieg ma pozytywny wpływ na układ smarowania - ale to na samym końcu mojego postu.
      Jeżeli ktoś zna angielski to polecam lekturę artykułu niemieckiej firmy "FEV Motorentechnik GmbH", która dość wnikliwie zbadała to zjawisko i jego źródło.
      W dość dużym skrócie - na metaliczny klekot zimnego silnika diesla po rozruchu wpływa: jego temperatura, temperatura powietrza w dolocie, ciśnienie na szynie CR i początek kąta wtrysku. Poniższa tabela pokazuje jaki wpływ te 4ry parametry maja na jakość spalin (węglowodór i tlenek węgla). Po wykresach z niebieskimi kropkami widać, że największą redukcję hałasu można uzyskać opóźniając początek kąta wtrysku, niestety cierpi na tym jakość spalin ... chyba, że podniesiemy odrobinę ciśnienie na szynie CR i wszystko wraca do normy. Zimny silnik pracuje ciszej, nie dymi ani na biało ani na czarno.
      Nie trudno się domyślić, że JD dość znacznie wyprzedził początek kata wtrysku by zredukować emisje i tłumaczy się klientom, że ten model tak ma.

       
      Dla porównania pokazuję mapy początku kata wtrysku CNH i VW.
      CNH dla zimnego silnika ma początek kata wtrysku na -10stopni, potem ta wartość rośnie do -4stopni, a nawet do 0

      W VW mamy podobnie -8stopni rosnące do 0stopni


      A teraz John Deere 6930 Premium - w dolnym prawym rogu na czerwono jest wartość 14 - jest to maksymalna wartość początku kąta wtrysku zapamiętana przez komputer diagnostyczny na standardowym programie (specjalnie go nie wyłączałem, żeby to pokazać) i po zmianie mapy sterownika silnika jest już -10stopni i metaliczny klekot jest już cichszy! Cala operacja nie ma żadnego wpływu na odpalanie ciągnika czy jakiekolwiek dymienie na zimnym.


      W mapach i w programie diagnostycznym widzimy wartości dodatnie - jest to liczba stopni wału przed górnym martwym punktem (GMP). Ja z przyzwyczajenia używam "-" (minus) dla wartości kąta przed GMP i "+" (plus) dla wartości kąta za GMP.

      Jest jeszcze jeden dość pożądany efekt uboczny tej modyfikacji.
      Zasadniczo, aby zwiększyć moc silnika trzeba zwiększyć dawkę, ale cokolwiek będzie wtryśnięte +7stopni za GMP zamienia się w czarny dym i wysoką temperaturę spalin, dlatego ci którzy wiedzą o co chodzi modyfikują też mapy początku kąta wtrysku, ale hamownia pokazuje, że jeżeli początek kąta wtrysku będzie zbyt wczesny to maleje moment obrotowy, jest to logiczne, bo moment obrotowy pcha tłok do góry, a zbyt wczesny zapłon przed GMP pcha go w dół, przez co wytraca energię, a w najgorszym wypadku, po prostu wygina korbowód i robi dziurę w bloku.
      Wracając po pozytywnego efektu modyfikacji opóźnienia kąta wtrysku na wolnych obrotach - oprócz lepszych wrażeń akustycznych mamy lepsze smarowanie panewek na zimnym silniku.
    • Gość zaczek
      Przez Gość zaczek
      Witam, na kierownicy jest luz na tej kolumnie co jest przymocowany rewers i zegary, czy ktoś już rozbierał to i wie jak dojść do środka? z góry wielkie dzięki i Pozdrawiam ;)
    • Przez groszek
      Witam naprawiam silnik od jd 6430 silnik 4045hl283 potrzebuje informacji jakim momentem dokręcić śruby korbowodowe oraz jak dokręcać głowice momenty w poszczególnych stopniach dokręcania oraz kąt na końcu dokręcania i ewentualnie moment dokrecenia pokrywy zaworów 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.