Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

To co byś mi Hubert polecił właśnie na śnieg ?-na razie mam Michelina cos tam coś tam 195/65R15 a na lato Dunlopa 225/60R15-ogólnie po waszych postach skłonny jestem do zmienienia zimowych jak i letnich (koleiny !-chociaż tu akurat quattro fajnie sie zachowuje) na coś o rozmiarze 205.W Volvo na lato mam Michelina a na zimę Bridgestona-obie te opony są naprawdę fajne (dlaczego nikt tu dobrego słowa o Bridgestone nie powie ? :) ).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jaro jezeli cale zycie zimowe miałeś węższe to poświęć ten rok na coś szerszego,albo o takim samym rozmiarze, po zimie sam się wypowiesz jakie są Twoje wrazenia....

Ja polecam Chińską firmę Sunew! 1/3 ceny....a jakos prawie taka sama

Gość Profil usunięty
Opublikowano

nie używałem takich opon, ale bałbym się na nich jeździć... ale ja już tak mam, że do pewnych rzeczy jestem uprzedzony albo mam za mało odwagi. biggrin.gif

Opublikowano

zeby miec jakis wartosciowy obraz takiego porownania trzeba zakupic te same modele opon tylko rozniace sie rozmiami (najlepiej znacznie), tylko malo kto moze sobie zafundowac taki komfort testowania :)

 

wprzypadku @jaro to 2 komplety skladajace sie z 4 opon :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na chińskie może sobie pozwolić :)

Opublikowano

Dolicz jeszcze Żuka :) -no ale do rzeczy-tą zimę przetelepię się jeszcze na tym co mam-ale planuję już teraz coś na lato (myślę że taniej teraz kupię)-faworytem będzie coś o rozmiarze 205/60R15 (te które mam 225 to jednak nie na nasze drogi :D )-co polecasz-powiem tak-cena może i gra rolę ale z pewnością nie gra pierwszych skrzypiec :) .

PS.Hubert-może i być coś z Chin byleby nie miało naklejki "Made in small yellow hand" :o

Opublikowano

W ciągnikach zakłada się szerokie opony żeby się nie zapadał bo masa jest rozłożona na większy punkt tzn nacisk na cm2 opony jest mniejszy. Jeżeli to przełożyć na auto osobowe jak chcecie skutecznie wyhamować na śniegu czy lodzie jak potrzebny jest jak największy nacisk opony. A różnica między 225 a 195 wiele znaczy i droga hamowania będzie zapewne dłuższa i gdzie tu bezpieczeństwo? :)

można takie zjawisko niwelować ciśnieniem powietrza w oponie ale ile można upuścić w 225/40 czy tego typu oponie?

Opublikowano

jak upuscisz cisnienia to masz jeszcze bardziej zwielokrotnione zmniejszenie nacisku jednostkowego, wez sie puknij w leb, albo zaloz sobie waska opone na glowe moze ci pomoze.

A różnica między 225 a 195 wiele znaczy i droga hamowania będzie zapewne dłuższa i gdzie tu bezpieczeństwo? :)

sprawdzales?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@jaro ojciec ma letnie 225/55R16 fajnie się trzyma, ale czuć, że w koleinie chodzi. :) Zastanawiam się jak ludzie jeżdżą na "dwa pięć pięć" albo "dwa siedem pięć". biggrin.gif

Opublikowano

nie mam zamiaru, ani w mokry, ani w suchy, ani na snieg, jak i tez na lod. waskie stosuje tylko do miedzyrzedzi.

 

juz nie mowiac, ze przeczysz sam sobie...

widze, ze dla ciebie fizyka w ogole nie gra roli :)

 

to tak jak niektorym tancerza muzyka nie przeszkadza :)

Opublikowano

@Jaro

http://allegro.pl/22...1312174127.html

 

teraz nie widze innych rozmiarow..ale w sezonie letnim bedzei tego co nie miara

 

 

W quattro potrzebuję czterech :) .

@Bobek-też pojęcia nie mam-jak prowadziłem Audi to na tych 225 miałem taki efekt że "przód odpływał" ale w ułamku sekundy tył "wyrównywał"-przy zimowych (195) nie ma tego efektu.

Opublikowano

A po co w ciągniku masz szersze zamienniki? Ciągnik na oponie wąskiej tzn oryginalnej jest tańszy a z pewnością dopłaciłeś za szersze zamienniki lub zamieniłeś standartowe 18,4-34 na szerokie laczki i po co ? żeby ładnie wyglądało? Nie sądzę. A jaro gość z jajami zauważył różnice między 225 a 195 bo taka jest prawda. Na lodzie żeby zatrzumać auto opona bieżnikiem skrobie i łapie się jak pazurem w lód aby zatrzymać auto ale musi silnie dociskac nawierzchni innaczej będzie płynąć przy lekkim nacisku na cm2

EDIT: Wszystko zależy od tego, gdzie użytkujemy pojazd zimą. Jeśli nasze miejsce zamieszkania jest oddalone o wiele kilometrów od dużych miast i w dużym stopniu narażone jest na coroczne obfite opady śniegu (bez nadziei na codzienną pracę pługów odśnieżających), byłoby wskazane zastosować opony węższe o rozmiar od tych stosowanych latem. Opony węższe, poprzez większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg, ułatwiając pojazdom przejazd. Szerokie, duże opony muszą wydrążyć równie szeroką ścieżkę przez śnieg, co powoduje większy opór. Im węższe opony, tym łatwiej przejechać przez śnieg. Węższe opony lepiej radzą sobie również na drodze pokrytej większa ilością wody (ryzyko aquaplaningu) lub błota pośniegowego (ryzyko slushplaningu) Nie mogę znależć testów ale na wielu forach użytkownicy podzielają moje zdanie więc czyżby wszyscy byli w błędzie a @brzozak miał rację? Kto chce niech próbuje kombinacji i podzieli sie doświadczeniem jak kolega @jaro

Opublikowano

A ja rozpocznę :D -wczoraj przełożyłem oponki na zimowe.Najpierw zakupiłem Klebery Krisalp HP2 przywiozłem do domu i zauważyłem że mają niesamowicie cienkie boki-na drugi dzień odwiozłem je i zamieniłem na Continental ContiWinterContact TS830).Zrobiłem jazdę próbną i ...te opony są niesamowicie ciche i bardzo komfortowe !-czegoś takiego jeszcze w zimówkach nie widziałem.Zobaczymy jeszcze jak się będą sprawować w zimie :D .

Opublikowano

ts830, legendarna bdb opona za rozsądne pieniądze.

dobrze że wywaliłeś klebera, u mnie też sie nie sprawdziły, tak jak barum, uniroyal, sava, matador.

z zimówek polecam:

1. dunlop sp winter sport 3D/4D - uniwersalna

2. goodyear UG7+/8 - uniwersalna

3. vredestein sportrac 3/ wintrac extreme - kozak! - trasa, prędkości autos.

4. nokian WRg2 - miasto

5. frigo 2 - teren poza miastem

 

kolejność nie przypadkowa ;) wszystkie są dobrymi oponami na różne warunki w różnych cenach.

sam miałem 4 z 5 wymienionych. dlatego polecam.

Opublikowano

jaro, masz 4 łapy ;D tak jak ja. Uwierz że trzeba naprawdę wjechać w coś głębokiego żeby stanąć. Więc luuzz ;) Jedyna przeszkoda to prześwit.

w tamtym roku jechałem łeb w łeb z x5 '01r na nieodśnieżonym terenie. Pod spodem był równy trawnik. Warstwa śniegu 40-50cm i coraz więcej. Stanęliśmy mniej więcej w tym samym momencie. Jechałem na UG7+. Myślę że po części to też zasługa gazowo-olejowych amorków które jednak podniosły mi trochę auto do góry w porównaniu do olejowych bujanek :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v