Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tez bym byl ostrozny w podawaniu roznicy masy calego ciagnika, rozniacego sie pozornie tylko skrzynia :)

Dużo mniejszy ???-brzozak zawsze mi się wydawało że one są baaardzo porównywalne jeżeli chodzi o gabaryty :D .

13% roznicy masy + do tego mniejszy ciezarek, 30 cm nizszy, 20 cm wezszy to dla mnie duzo mniejszy ciagnik :lol:

 

 

jak stana oba obok siebie takze widac duzo roznice, jak stanie john z 300 to juz wygladaja podobnie, masy maja podobne, wysokosc, szerokosc.

 

tak samo jak stanie claas przy johnie - widac roznice. z jakiegos powodu nie montuja wiekszych silnikow 4 cylindrowych zarowno do fendta 300, jak i johna 6030.

Opublikowano

No nie wiem, często bywam w Contractusie i tam stoją często JD na 'specjalne zamówienie" chyba bo na naprawdę szerokich oponkach,dosyć wysokie i naprawdę szerokie-IMHO gabarytami Fendtowi nie ustępujące-no chyba że ciężarem-zauważ tylko jak Fendt z serii 400 "przytył" przez ostatnie parę lat.

Opublikowano

400 jest bardziej "zbita" od 6030, nie ma miejsca praktycznie wolnego w calej kontrukcji, wszystko jest dopasowane w 100%, masywne. W 6030 nie podoba mi sie chociazby akumulator z przodu ciagnika

Opublikowano
Fendt i JD -wedle testów to róznią się wagą o raptem 150 kg,szerokość to możesz sobie oponą czy felgą zrobić a wysokość to ,no cóż Fendt jest wyższy (dla mnie wada dla inych zapewne zaleta)-nadmienię jedynie że JD to co nieco inna moc...
Opublikowano

dlaczego inna? nie mam testu w ktorym zostaly ze soba porownane te ciagniki, wg dany podawanych przez producenta to 700 kg roznicy miedzy jd 6430 a fendtem 414.

kiedys john i fendt podawali moc w uczciwej normie ece r24, teraz john juz w niej nie podaje.

Opublikowano

skoro sami mierzyliscie to najlepsze porownanie, tylko mam nadzieje, ze motodyka badan byla taka sama.

 

w johnie jest wiekszy rozstaw osi o 50 mm :unsure:

producenci moga sobie pozwolic na spora dowolnosc jesli chodzi o podawanie masy (moga to robic np. bez kol ciagnika), tymbardziej w fendtcie wystepuje prawdopodobienstwo zaniżania masy (prawnie jest to dopuszczalne, pozwala na to norma), gdyz lansuja swoja teorie o inteligentym zarzadzaniu masa.

jesli robia taki manewr to wychodzi, ze sam ciagnik jest lekki - malo ugniata, mniej pali, mniej zuzywa opony,

ale po dociazeniu, moze z powodzeniem dzwigac wszelkie ciezary.

 

producenci powinni podawac normy, albo warunki w jakich mierzone byly masy ciagnikow, takie manipulacje sa nieuczciwe w stosunku do klienta.

Opublikowano

JD jest delikatnie mówiąc nakichane, od koloru do wyboru, a Fendtow na lekarstwo, mówię tu o rynku wtórnym, o ciągnikach do 5 lat, o czymś to świadczy (jestem za F) :unsure:

Opublikowano

tylko ważyliśmy albo aż, oczywiście oba ciągniki bez obciązników i z taką samą ilością paliwa.

Ciągniki porównywane to JD 6430P i 312Vario myśle że nic nie mogło wpłynąć znacząco na zmiane wyniku-płynu do spryskiwaczy itp nie porównaliśmy ile kto miał xD

Opublikowano

@BARABUS

nie interesuje nas twoja opinia, przedstawiamy tu tylko argumenty, ktore ewentualnie pomoga koledze/kolegom dokonac wyboru.

 

masz swojego fendta to mow do niego, ze jest naj, wierzcie w to obaj i dajcie sie pociac za to, ale nie mow do nas w ten sposob na tak szanowanym forum :unsure:

 

@kamil41 a pamietasz wyniki?

Opublikowano

kolejnym argumentem za 400 jest ogolnie wygoda pracy, podlokietnik ktory JD nie posiada w wersji ze skrzynia AQP.

 

AP balbym sie brac ze wzgledu na jeden obieg oleju, ten sam w skrzyni i hydraulice. Jest to ryzykowne w gospodarstwie hodowlanym gdzie czesto podczepia sie maszyny. Nie mowie tu o zgodnosciach olejow, bo to jasne ze musi byc ale warunkow laboratoryjnych nie zapewnimmi podczepiajac złącze do hydrauliki:)

Opublikowano

@BARABUS

tylko argumenty, ktore ewentualnie pomoga koledze/kolegom dokonac wyboru.

@kamil41 a pamietasz wyniki?

 

- Vario, TMS !! coś niesamowitego, widac nie miałeś przyjemnosci, ja mam i uwierz mi że bez tego było by słabo :unsure:

- osobny obieg oleju

- komfort to wiadomo :D

- wyważenie,

- spalanie, niby temat tabu, ale mam znajomych co maja JD i jakoś nie mówia ze są oszczędne, zawsze jest głupia gadka, dużo zrobi dużo spali, heh śmieszne

 

i wiele wiele innych, dopiero poznaje ;)

Opublikowano

- Vario, TMS !! coś niesamowitego, widac nie miałeś przyjemnosci, ja mam i uwierz mi że bez tego było by słabo :unsure:

- osobny obieg oleju

- komfort to wiadomo :)

- wyważenie,

- spalanie, niby temat tabu, ale mam znajomych co maja JD i jakoś nie mówia ze są oszczędne, zawsze jest głupia gadka, dużo zrobi dużo spali, heh śmieszne

 

i wiele wiele innych, dopiero poznaje ;)

john w AP jak i kazdy inny producent w swojej bezstopniowce ma w standarcie TMS, tylko fendt wypuszcza buble bez niego.

komfort wiadomo, ze w jd AP jest na bardzo porownywalnym poziomie, kwestia indywidualnych widzi mi sie.

wywazenia? :D:) mam sie smiac czy plakac? wiesz w ogole co to za pojecie? nie wiem twierdzisz ze silnik DPS jest zle wywazony, przenosi za duzo drgan na bude czy jak? mozesz to jakos sensownie podeprzec czy piszesz tak tylko, zeby cos nabazgrac?

spalanie - oddajmy pole dla testow i profesjonalistow, nie interesuja mnie pomiaru Ziutka z trabek wielkich, granatem oderwanego od widel i 16tki.

 

poznawaj, ale radze zmien forum, bo tutaj nie tolerujemy wyznawcow kultu jakiejkolwiek z marek.

Opublikowano

przeczytaj sobie jeszcze raz to co napisałeś, bo albo masz 15 lat abo coś z tobą nie tak, to że jesteś moderatorem nie uprawnia cię do obrażania mnie, może ty właśnie się oderwałeś od wideł i 16-stki, ale by najmniej nie ja

Opublikowano

przeczytaj sobie jeszcze raz to co napisałeś, bo albo masz 15 lat abo coś z tobą nie tak, to że jesteś moderatorem nie uprawnia cię do obrażania mnie, może ty właśnie się oderwałeś od wideł i 16-stki, ale by najmniej nie ja

to ty lepiej czytaj ze zrozumieniem, nie pisalem o tobie tylko o znajomych (owych Ziutkach) co "mierza" zuzycie paliwa w johnach.

 

oczywiscie do merytorycznej czesci mojej wypowiedzi nie byles w stanie sie odniesc - ciekawe czemu...

Opublikowano

co to za różnica czy odnosi się to do mnie czy do moich znajomych ?

 

co do wyważenia to nie chodziło mi o silnik a o rozkład masy w ciągniku, równomierne rozłożenie masy przód tył

Opublikowano

dokladnie dobrze zadane pytanie, w jakich pracach wg ciebie @BARABUS jak rozlozona masa jest korzystniejsza?

poza tym to tylko jeden z pieciu argumentow, ktore podales bez zadnego uzasadnienia i bez wiekszej logiki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v