Skocz do zawartości
DJG888

[MF255] Brak ładowania akumulatora...

Polecane posty

DJG888    0

Witam!

Mam taki problem z ferdkiem, że w ogóle nie ładuje akumulatora ta kontrolka pioruna nigdy się nie świeciła. Akumulator muszę ładować jak stoję w garażu i zapali parę razy i po tych paru razach jak chcę odpalić to tylko tak "pierdzi" chyba z rozrusznika. Po tym znowu muszę ładować... nie mam pojęcia co jest grane... MF-a mam od jesieni 2009 i na początku tego roku coś się sknociło ;/ na razie nie kupowałem akumulatora nowego chociaż ten stary jest już nieźle wyładowany bo nowy mi wyładuje i nic z niego nie będzie.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi!

Pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edpawel    0

witam tez mam mf255 i mialem ten sam problem ale uporalem sie z nim natychmiast >>>kupilem nowy alternator<<<<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wierzba1272    8

Najpierw sprawdź szczotki i w razie potrzeby wymień. Sprawdź także wszystkie połączenia w układzie ładowania i je przeczyść. Jeśli nie pomoże to będziemy myśleć dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

..... ta kontrolka pioruna nigdy się nie świeciła. ... MF-a mam od jesieni 2009 i na początku tego roku coś się sknociło ....

Nigdy nie świeciła i było ładowanie?????

Ta kontrolka musi się świecić po załączeniu kluczyka, inaczej alternator nie zostanie wzbudzony i nie zacznie ładować akumulatora.

Zobacz czy wogóle masz tam żarówkę.

Może masz przerwany przewód od kontrolki do alternatora? A może odłączył się przewód od kontrolki?

Zanim zabierzesz się do naprawy alternatora:

1-włącz kluczyk (ale nie uruchamiaj silnika)

2-zewrzyj przewód ten cieńszy przy alternatorze z masą.

Jeśli się zaświeci kontrolka ładowania to dopiero szukaj przyczyny w alternatorze (szczotki, regulator napięcia, uzwojenie wzbudzenia, uzwojenie stojana, diody)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    15

odświeżam temat bo mam problem.

A nowy temat niepotrzebny.

Dałem alternator do naprawy, bo kontrolka ładowania gasła mi dopiero po 1300obr/min.

Po naprawie chwilowo gasła juz po 1000obr/min. Jednak teraz znowu gaśnie po 1300obr/min.

Mam zamiar znowu go wykręcić i dać do poprawy ale może ktoś wie jaki jest powód tego zjawiska?

Regulator napięcia jest uszkodzony? Jak go sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Podłączając woltomierz, bedzie szalała wskazówka po dodaniu gazu. Regulator pasuje także od 126p Bis, koszt wymiany to około 20-30 zł. Może pasek jest zużyty i się ślizga? Sprawdź jeszcze jak tam szczotki.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Sprawdzałeś po zmroku bo możliwe że tontrolka do końca nie gaśnie wcale. Najlepiej zbadaj prąd woltomierzem. Pewnie pierścienie ślizgowe masz wytarte, maister nowe szczotki założył i chwile to działało, sam mam identyczny problem. Osobiście przymierzm się do zaadoptowania przedniej części rafrycznego altka do jakiegoś samochodowego bo nowy jest dla mnie za drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    15

Majster przewijał też stojan bo coś mu nie grało...

Za naprawę zapłaciłem 90 zł a nadal chodzi jak dawniej.

Ten woltomierz to podłączyć na klemy akumulatora? Będzie działać?

Szczotki miały być nowe, te pierścienie slizgowe jutro sprawdzę. Pasek się nie ślizga, patrzyłem dziś.

W Waszych MF-255 to przy jakich obrotach gaśnie kontrolka ładowania?

Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

U mnie gasła przed 1000RPM. ale raz gaśnie raz przygasa i ładowanie mam na poziomie 12-12,5 volta. ewidentnie jest coś zwalone, ale ja mam pierścienie na wirniku wyjechane więc wszelkie inwestycje w ten altek to strata pieniędzy. Voltomierz podłącz i pod klemy i podalternator, powinno to samo wskazać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

@lukaskurp nie lepiej przerzucić alternator na drugą stronę, tylko zmienić pompę wody i wszystko elegancko. Bedzie można nawet wtedy ominąć sprężarkę zakładając krótszy pasek na wał, pompę wody i napinacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

dzięki za rade, już rozejżałem się w temacie i wiem o czym mówisz, bo w miejsce fabrycznego to nawet jak drógi założe to do jesieni syfem zajdzie, ale może go sprzedam to niechce zbytnio ingerować bo ludzie po 100-kroć wolą orginał nawet jak jest mniej funkcyjny niż rzecz dorobiona we własnym zakresie. Dlatego narazie pokombinuje z ożenieniem orginalnego z jakimś od golfa.

 

Odgrzeje kotleta, może kogoś na trop naprowadzi, mianowicie przy opornym wymontowaniu org. alternatora w celu zawiezienia na szrot w celu dobrania podobnego egzemplaża pomogłem sobie młotkiem, w miedzy czasie musiałem przestawić traktor i odziwo ładowanie sie pokazało. zaintrygowało to mnie i po długich poszukiwaniach przyczyny okazało się że jedna z diod nisko-pradowych była źle przylutowana i słabo prąd przewodziła, ale naprawde było to zaóważalne dopiero przay użyciu lupy. Wiec ori alternator przedłużył swój żywot.

Edytowano przez lukaskurp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mp255    7

Cześć

Mam pytanie jak to jest z tymi szczotkami rozrusznika.

Tata mówi że nie wie jak się je wymienia co trzeba zrobić co z czym połączyć.

Jak to sie robi.

I jeszcze jedno pytanie czy szczotki sa tylko jedne czy sa różne rodzaje.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×