Skocz do zawartości
DJG888

[MF255] Brak ładowania akumulatora...

Polecane posty

DJG888    0

Witam!

Mam taki problem z ferdkiem, że w ogóle nie ładuje akumulatora ta kontrolka pioruna nigdy się nie świeciła. Akumulator muszę ładować jak stoję w garażu i zapali parę razy i po tych paru razach jak chcę odpalić to tylko tak "pierdzi" chyba z rozrusznika. Po tym znowu muszę ładować... nie mam pojęcia co jest grane... MF-a mam od jesieni 2009 i na początku tego roku coś się sknociło ;/ na razie nie kupowałem akumulatora nowego chociaż ten stary jest już nieźle wyładowany bo nowy mi wyładuje i nic z niego nie będzie.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi!

Pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wierzba1272    8

Najpierw sprawdź szczotki i w razie potrzeby wymień. Sprawdź także wszystkie połączenia w układzie ładowania i je przeczyść. Jeśli nie pomoże to będziemy myśleć dalej.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

..... ta kontrolka pioruna nigdy się nie świeciła. ... MF-a mam od jesieni 2009 i na początku tego roku coś się sknociło ....

Nigdy nie świeciła i było ładowanie?????

Ta kontrolka musi się świecić po załączeniu kluczyka, inaczej alternator nie zostanie wzbudzony i nie zacznie ładować akumulatora.

Zobacz czy wogóle masz tam żarówkę.

Może masz przerwany przewód od kontrolki do alternatora? A może odłączył się przewód od kontrolki?

Zanim zabierzesz się do naprawy alternatora:

1-włącz kluczyk (ale nie uruchamiaj silnika)

2-zewrzyj przewód ten cieńszy przy alternatorze z masą.

Jeśli się zaświeci kontrolka ładowania to dopiero szukaj przyczyny w alternatorze (szczotki, regulator napięcia, uzwojenie wzbudzenia, uzwojenie stojana, diody)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    16

odświeżam temat bo mam problem.

A nowy temat niepotrzebny.

Dałem alternator do naprawy, bo kontrolka ładowania gasła mi dopiero po 1300obr/min.

Po naprawie chwilowo gasła juz po 1000obr/min. Jednak teraz znowu gaśnie po 1300obr/min.

Mam zamiar znowu go wykręcić i dać do poprawy ale może ktoś wie jaki jest powód tego zjawiska?

Regulator napięcia jest uszkodzony? Jak go sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    2

Podłączając woltomierz, bedzie szalała wskazówka po dodaniu gazu. Regulator pasuje także od 126p Bis, koszt wymiany to około 20-30 zł. Może pasek jest zużyty i się ślizga? Sprawdź jeszcze jak tam szczotki.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Sprawdzałeś po zmroku bo możliwe że tontrolka do końca nie gaśnie wcale. Najlepiej zbadaj prąd woltomierzem. Pewnie pierścienie ślizgowe masz wytarte, maister nowe szczotki założył i chwile to działało, sam mam identyczny problem. Osobiście przymierzm się do zaadoptowania przedniej części rafrycznego altka do jakiegoś samochodowego bo nowy jest dla mnie za drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    16

Majster przewijał też stojan bo coś mu nie grało...

Za naprawę zapłaciłem 90 zł a nadal chodzi jak dawniej.

Ten woltomierz to podłączyć na klemy akumulatora? Będzie działać?

Szczotki miały być nowe, te pierścienie slizgowe jutro sprawdzę. Pasek się nie ślizga, patrzyłem dziś.

W Waszych MF-255 to przy jakich obrotach gaśnie kontrolka ładowania?

Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

U mnie gasła przed 1000RPM. ale raz gaśnie raz przygasa i ładowanie mam na poziomie 12-12,5 volta. ewidentnie jest coś zwalone, ale ja mam pierścienie na wirniku wyjechane więc wszelkie inwestycje w ten altek to strata pieniędzy. Voltomierz podłącz i pod klemy i podalternator, powinno to samo wskazać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    2

@lukaskurp nie lepiej przerzucić alternator na drugą stronę, tylko zmienić pompę wody i wszystko elegancko. Bedzie można nawet wtedy ominąć sprężarkę zakładając krótszy pasek na wał, pompę wody i napinacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

dzięki za rade, już rozejżałem się w temacie i wiem o czym mówisz, bo w miejsce fabrycznego to nawet jak drógi założe to do jesieni syfem zajdzie, ale może go sprzedam to niechce zbytnio ingerować bo ludzie po 100-kroć wolą orginał nawet jak jest mniej funkcyjny niż rzecz dorobiona we własnym zakresie. Dlatego narazie pokombinuje z ożenieniem orginalnego z jakimś od golfa.

 

Odgrzeje kotleta, może kogoś na trop naprowadzi, mianowicie przy opornym wymontowaniu org. alternatora w celu zawiezienia na szrot w celu dobrania podobnego egzemplaża pomogłem sobie młotkiem, w miedzy czasie musiałem przestawić traktor i odziwo ładowanie sie pokazało. zaintrygowało to mnie i po długich poszukiwaniach przyczyny okazało się że jedna z diod nisko-pradowych była źle przylutowana i słabo prąd przewodziła, ale naprawde było to zaóważalne dopiero przay użyciu lupy. Wiec ori alternator przedłużył swój żywot.

Edytowano przez lukaskurp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mp255    7

Cześć

Mam pytanie jak to jest z tymi szczotkami rozrusznika.

Tata mówi że nie wie jak się je wymienia co trzeba zrobić co z czym połączyć.

Jak to sie robi.

I jeszcze jedno pytanie czy szczotki sa tylko jedne czy sa różne rodzaje.

:)


Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;) Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawel6200
      Czy wiecie czy dostane sie tym wizjerem do hamulca wom???
      Zamierzam go wymienic czy duzo jest rozbierania w srodku??
      Nie moge znalezc w katalogu strony z hamulcem przez co pytam
      Pozdrawiam


    • Przez Emil1254
      Panowie mam wodę w oleju uszczelka dobra  głowica też sprawdzana a z tego co wiem to tam są tuleje suche i nie mam pojęcia jak olej się tam dostaje czyżby blok pekniety?  Jest jakaś firma warsztat godny polecenia w okolicach Elbląga? 
    • Przez PuZ
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem Ursus 2812 - jest to odpowiednik MF 235 - urwało mi tuleje WOM i przy okazji urwało cześć wałka który wychodzi ze skrzyni biegów (zaznaczyłem na dołączonym zdjęciu na czerwono) - czy dobrze myślę, że jest to wałek sprzęgłowy I stopnia?

      I żeby go wyciągnąć to w którym miejscu rozpołowić sinik - pomiędzy sinikiem i skrzynią biegów czy tez pomiędzy skrzynia biegów i tylnym mostem?
      Wymieniał już ktoś taki wałek i może się podzielić jakimiś radami?
      Z góry dziękuje i pozdrawiam

    • Przez anger30
      Witam.Mam problem z MF 235 dostaje mi się woda do oleju,przed remontem tego nie było.Na pokrywie rozrządu były wrzery ale zakleilem i dalej coś jest nie tak.Blok był pęknięty ale zaklejony na zewnątrz przed remontem tzn wymiana tłoków i tulei też był i nie ciekło.Glowuca była dawana do sprawdzenia na szczelność niby ok już nie wiem co robić.Pomozecie?
    • Przez rumker28
      Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie nie mogę się doszukać stopnia sprężania z tego masseya, z silnika at4.236. z silnika a4.236 to 16atm, ale z turbem nie mogę się doszukać. Pomoże ktoś?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.